Sivu 1/3

Monkey Z50 pikkutankki -78

Lähetetty: 07.10.2016 17:45
Kirjoittaja vordson
Tuollainen tuli käsiin ja ajattelin kohentaa sitä hiukan. Laitoin Brandtille kyselyä ja kertoivat että myyty uutena heiltä 5.6.1978. Rungon ja motin (laatikossa) nrot täsmäävät

Kuva
Puutteitakin on, motti on 12v ja 3v, muuta en tiedä mistä. Orkkismotti on laatikossa. Pakari on villi ja kylkikoppa puuttuu, samoin lamppu on...joku honda?

Re: Monkey Z50 pikkutankki -78

Lähetetty: 08.10.2016 17:31
Kirjoittaja vordson
Katselin tankin maalipintaa ja se näytti hyvältä.
Kuva

Re: Monkey Z50 pikkutankki -78

Lähetetty: 09.10.2016 11:32
Kirjoittaja vordson
Monkey oli purettu nopeasti. Ohjausakselin laakeri oli kypsää tavaraa. Kaikki mutterit aukesivat helposti. Motista ei ole mitään tietoa mikä se on...cdi, sähkökäynnistin, 12V ja 3-vaihteinen puoliautomaatti. Tuskin on Honda...vai ?
Kuva

Re: Monkey Z50 pikkutankki -78

Lähetetty: 09.10.2016 12:16
Kirjoittaja kride97
Siistin näköinen projekti (Y) Hyvä juttu, että näitä pikkutankkisia entisöidään vaikka ovat harvassa nykyään. Kone on kiinalainen, jonka tunnistaa hyvin jo tuosta magneeton kopasta ja myös keskilohkoista. Tsemppiä projektiin. (Y)

Re: Monkey Z50 pikkutankki -78

Lähetetty: 09.10.2016 15:39
Kirjoittaja nalleolut
eikös tuossa moottoris oo myös sähköstartti .vai mikä tuo murkula on pakoputken alkukäyrän ja lohkon välissä.

Re: Monkey Z50 pikkutankki -78

Lähetetty: 09.10.2016 16:32
Kirjoittaja kiipap
Sähköstartillinen kiinalainen alakertahan se on joo

Re: Monkey Z50 pikkutankki -78

Lähetetty: 11.10.2016 17:11
Kirjoittaja vordson
Ahkera appari touhusi vieressä ja monkey saatiin paloiksi. Seuraavaksi vois puhdistaa rungon ja kaikki mustat osat.
Kuva

Re: Monkey Z50 pikkutankki -78

Lähetetty: 19.10.2016 20:09
Kirjoittaja vordson
Kuva
Runko on kohtuullinen, mutta alaosassa on jotain kehnoa korjausta.

Kuva

Kuva
Haarukka on kunnossa, mutta hieron maalit pois.

Re: Monkey Z50 pikkutankki -78

Lähetetty: 22.10.2016 10:42
Kirjoittaja vordson
Projekti etenee ja aloin korjata rungon alaosan kehnoa korjausta. Alaosa oli vielä toisessa laidassa eli tainnut jäädä jonkin alle tms.
Kuva

Liekö puikolla vetänyt kun tällaista jälkeä saanut aikaan... :shock:
Kuva

Rälläkkää kehiin ja leikkasin akselin pois rungosta.
Kuva

Re: Monkey Z50 pikkutankki -78

Lähetetty: 22.10.2016 15:50
Kirjoittaja kurri
Toi jarruakseli taitaa myös olla joskus vaihdettu vähän järeempään. Alunperin jarrupoljin on vaan sokalla ja prikalla kiinni eikä pultilla. Samoin iskareiden yläpään kiinnitys näyttää oudolta.

Re: Monkey Z50 pikkutankki -78

Lähetetty: 22.10.2016 16:13
Kirjoittaja kossi
kurri kirjoitti:Toi jarruakseli taitaa myös olla joskus vaihdettu vähän järeempään. Alunperin jarrupoljin on vaan sokalla ja prikalla kiinni eikä pultilla. Samoin iskareiden yläpään kiinnitys näyttää oudolta.
Yläpään kiinnitys tulee pitkällä pultilla pikkutankissa. Jos oikein ymmärsin, niin tuo on ihan alkuperäinen.
Takavalo on uudemmasta. Mulla ois alkuperäisiä :D Ja tarvikkeenakin saa!

Re: Monkey Z50 pikkutankki -78

Lähetetty: 23.10.2016 15:41
Kirjoittaja vordson
Tanko suoraan
Kuva

Migillä palikat kiinni. Tallin nurkasta löytyi pätkä huonekaluputkea jonka seinämäpaksuus sopi runkoon.
Kuva

Sit rälläkkä lauloi taas
Kuva

Re: Monkey Z50 pikkutankki -78

Lähetetty: 24.10.2016 18:08
Kirjoittaja vordson
Kävin Brandtin Honda-museossa Tuupakassa Vantaalla ja sieltä muutama kuva.
Kuva

Kuvissa on 1976 Monkey, ei kevennetty Suomi-versio
Kuva

Etuvalo, ei kuminen.
Kuva

Peltinen ilmanputsari
Kuva

Kannattaa käydä
Kuva

Re: Monkey Z50 pikkutankki -78

Lähetetty: 25.10.2016 20:52
Kirjoittaja kride97
Hyvältä näyttää (Y) Siistiksi sait tuon rungon alaosan (Y) Kuinka paljon mankeja on tuolla museossa. :D

Re: Monkey Z50 pikkutankki -78

Lähetetty: 27.10.2016 17:40
Kirjoittaja vordson
kride97 kirjoitti:Hyvältä näyttää (Y) Siistiksi sait tuon rungon alaosan (Y) Kuinka paljon mankeja on tuolla museossa. :D
Kiitos :D Otto Brandtin museossa on 3 kpl Mankeja, uusin jotain 80-luvun puolelta.

Pohjamaali ja päälle mustaa kiiltävää.
Kuva

Kieltämättä, uusi pinta kannatti vetää päälle
Kuva

Etuhaarukan yläkolmio
Kuva

Re: Monkey Z50 pikkutankki -78

Lähetetty: 28.10.2016 16:07
Kirjoittaja LatZ
Ohjauslukko olisi kannattanut ottaa irti ennen maalausta :think:

Re: Monkey Z50 pikkutankki -78

Lähetetty: 29.10.2016 09:02
Kirjoittaja vordson
juu ohjauslukon olis tietty voinut porata ennen maalausta, sama homma edessä nyt.

Sivukotelo ja jotain muuta pientä sälää saapui.
Kuva

Re: Monkey Z50 pikkutankki -78

Lähetetty: 29.10.2016 10:46
Kirjoittaja kossi
Laita varalta noihin emäputken laakereihin reilusti rasvaa, nuo laakerit ei ole yhtä timmit kuin alkuperäiset. Toimii kyllä noillakin.

Ja etuhaarukan välys ei todennäköisesti poistu uusilla holkeilla jos haarukan putket ovat yhtään kuluneet.
Voi kokeilla jotain täytettä väliin, esim bisse.. eiku pepsitölkin ohutta peltiä, tai sorvauttaa nailonista hieman tiukemmat.

Hyvä tulee!

Re: Monkey Z50 pikkutankki -78

Lähetetty: 29.10.2016 10:48
Kirjoittaja kossi
Laita varalta noihin emäputken laakereihin reilusti rasvaa, nuo laakerit ei ole yhtä timmit kuin alkuperäiset. Toimii kyllä noillakin.

Ja etuhaarukan välys ei todennäköisesti poistu uusilla holkeilla jos haarukan putket ovat yhtään kuluneet.
Voi kokeilla jotain täytettä väliin, esim bisse.. eiku pepsitölkin ohutta peltiä, tai sorvauttaa nailonista hieman tiukemmat.

Hyvä tulee!

Re: Monkey Z50 pikkutankki -78

Lähetetty: 29.10.2016 10:53
Kirjoittaja VMS
Etupäätä ei saa timmiksi alkuperäisosilla mitenkään. Itelläni tuli kaikki hilut uusiksi etupäähän ja aavistuksen verran on klappia siltikin. Liukuputket, jouset, holkit, kaikki uutta.

Re: Monkey Z50 pikkutankki -78

Lähetetty: 29.10.2016 12:05
Kirjoittaja kossi
VMS kirjoitti:Etupäätä ei saa timmiksi alkuperäisosilla mitenkään. Itelläni tuli kaikki hilut uusiksi etupäähän ja aavistuksen verran on klappia siltikin. Liukuputket, jouset, holkit, kaikki uutta.
Just samat kokemukset. Metalliosat kuluu, ei auta muu kuin em. temput tai uudet putket.

Johonkin projektiin tilasin ebaysta uudet. Olikohan Australiasta Kdf-motor tms liike.
100e maksoi pari posteineen. Oli täydellinen pari jousia, mäntiä ja holkkeja myöden. Pölysuojat piti laittaa kumiset.

Re: Monkey Z50 pikkutankki -78

Lähetetty: 29.10.2016 16:02
Kirjoittaja VMS
kossi kirjoitti:
VMS kirjoitti:Etupäätä ei saa timmiksi alkuperäisosilla mitenkään. Itelläni tuli kaikki hilut uusiksi etupäähän ja aavistuksen verran on klappia siltikin. Liukuputket, jouset, holkit, kaikki uutta.
Just samat kokemukset. Metalliosat kuluu, ei auta muu kuin em. temput tai uudet putket.

Johonkin projektiin tilasin ebaysta uudet. Olikohan Australiasta Kdf-motor tms liike.
100e maksoi pari posteineen. Oli täydellinen pari jousia, mäntiä ja holkkeja myöden. Pölysuojat piti laittaa kumiset.
Vanhat muoviholkit/puslat oli aivan paskana ja luulen, että ne on liikkunu emäputken sisässä kuluttaen samalla niitä. Ainut keino olisi ehkä sorvata hieman tiukemmat holkit. :think:

Re: Monkey Z50 pikkutankki -78

Lähetetty: 29.10.2016 19:35
Kirjoittaja vordson
Haarukassa oli laakerit ihan loppu, mut pumput vaikutti ok. Uusin puslat kuitenkin. Ehkä joudun käyttämään pepsipurkin peltiä.. :think:

Ai niin, tilasin kumit (2kpl) rungon ja tankin väliin. Kataloogissa näytti jees, mutta kumit ovat liian isot :( Pitää varmaan käydä kaivelemassa Etolan pitkiä hyllyjä..

lisää maalattua tavaraa
Kuva

Mietin, jos laittais orkkislampun mikä on aika tyhmän näköinen lokarin päässä tai sit tämän
Kuva

Re: Monkey Z50 pikkutankki -78

Lähetetty: 29.10.2016 20:35
Kirjoittaja kossi
Pikkutankissa pienemmät kumit, ebay auttaa taas.

Ainahan tuon takavalon saa pois jos ei silmä miellytä, en muista mikä noissa alunperin tehtaalta tullessa on ollut. Taisi olla tuon tapainen, hieman erimallinen lasi?

Se välys tulee helpoiten esiin kun pitää etujarrua päällä ja pukkaa vekotinta eteenpäin. Ei välttämättä ole sulla kulunut jos tuosta tankista voi vetää johtopäätöksiä (Y)

Re: Monkey Z50 pikkutankki -78

Lähetetty: 30.10.2016 10:42
Kirjoittaja kossi
Onko sulla alkuperäistä johtosarjaa tuohon olemassa? Itsellä ei ole kuin virtalukon pää ja moottorin pää olemassa
Saisi jostain kopion tai kaavion edes.