Monkey Z50J -97 entisöinti
Alueen säännöt
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
Re: Monkey Z50J -97 entisöinti
Hyvää jälkeä
Mistä löytyi etuheijastin?
Mistä löytyi etuheijastin?
Re: Monkey Z50J -97 entisöinti
Parannus ehdotuksia otetaan vastaan, ettei ois miltein.Jarek3 kirjoitti:Nyt on kyl miltein täydellistä!
Re: Monkey Z50J -97 entisöinti
Osia tilailin alkuviikosta ison kasan. Tarvetta on vain muutamalle pikku osalle, mutta tulevaisuutta ajatellen tilasin ison kasan uusia osia myös varastoon ennen kuin myydään "ei saatavana".
Etu-umpiota, takavalon laseja, pakoputken suojia yms joita on kotioloissa vaikea kunnostaa vanhoista rikkinäisistä.
Etu-umpiota, takavalon laseja, pakoputken suojia yms joita on kotioloissa vaikea kunnostaa vanhoista rikkinäisistä.
Re: Monkey Z50J -97 entisöinti
Sylinteri oli vielä vakiokoossa ja sille riitti hoonaus. Uusi mäntäsarja hommattuna myös.
Tasopintojen huolellinen suojaus ilmastointiteipillä ja hiekkapuhallus.
Ruiskulla termal-lämpömaali pintaan.
Takarengas napoineen nyt kasassa, sekä akselilla uusi mutteri. Vielä puuttuu öljytiiviste jarrurummulta, sekä hammasratas työnalla.
Takajarruvivuston hommasin kokonaan uuden. Vanhat osat oli sen verran kovasti hapettunut, ettei niistä ilman sinkitystä hyviä saanut. On tallessa isohko määrä vanhoja pultteja ja muttereita, joita voisi jossain vaiheessa sinkittää uudelleen, kunhan löytyy järkevän hintainen paikka.
Työkalut moposta puuttui kokonaan ja käytettynä ei mistään löytynyt, joten nekin uudet.
Kytkinkahvarunko aiheutti päänvaivaa pitkään, kun mistään ei meinannut löytyä ehjää. Vanhasta oli siis valokatkaisin katkennut.
Muutaman kuukauden huutelun jälkeen löysin ehjän rungon, josta otin koko yläosan valokatkaisijoineen.
Nyt sain uuden vapaavalon polttimen sekä kaikki loput johdot kytkettyä, niin sai ruuvata umpion viimeisen kerran kiinni.
Ilmanputsari moposta puuttui kokonaan. Sen ostin käytetynä ja rautaisen osan hiekkapuhalsin ja maalasin. Muut osat tulikin uutta, koska vanha muovikansi oli niin naarmuinen. Uutta siis imukumi, iristinpanta, suodatin elementti ja tarrakin.
Nyt on siis kaikki jarrutkin kasassa, että puuttuu lähinnä enään vain moottori, ja sivuposki sekä tankki on maalaamatta.
Tasopintojen huolellinen suojaus ilmastointiteipillä ja hiekkapuhallus.
Ruiskulla termal-lämpömaali pintaan.
Takarengas napoineen nyt kasassa, sekä akselilla uusi mutteri. Vielä puuttuu öljytiiviste jarrurummulta, sekä hammasratas työnalla.
Takajarruvivuston hommasin kokonaan uuden. Vanhat osat oli sen verran kovasti hapettunut, ettei niistä ilman sinkitystä hyviä saanut. On tallessa isohko määrä vanhoja pultteja ja muttereita, joita voisi jossain vaiheessa sinkittää uudelleen, kunhan löytyy järkevän hintainen paikka.
Työkalut moposta puuttui kokonaan ja käytettynä ei mistään löytynyt, joten nekin uudet.
Kytkinkahvarunko aiheutti päänvaivaa pitkään, kun mistään ei meinannut löytyä ehjää. Vanhasta oli siis valokatkaisin katkennut.
Muutaman kuukauden huutelun jälkeen löysin ehjän rungon, josta otin koko yläosan valokatkaisijoineen.
Nyt sain uuden vapaavalon polttimen sekä kaikki loput johdot kytkettyä, niin sai ruuvata umpion viimeisen kerran kiinni.
Ilmanputsari moposta puuttui kokonaan. Sen ostin käytetynä ja rautaisen osan hiekkapuhalsin ja maalasin. Muut osat tulikin uutta, koska vanha muovikansi oli niin naarmuinen. Uutta siis imukumi, iristinpanta, suodatin elementti ja tarrakin.
Nyt on siis kaikki jarrutkin kasassa, että puuttuu lähinnä enään vain moottori, ja sivuposki sekä tankki on maalaamatta.
Re: Monkey Z50J -97 entisöinti
Itse juuri puhalsin sylinterin ja maalasin Termalilla.
Oletko paistanut tuon Termalin vai luottanut että paistuu kun kone on käynnissä?
Oletko paistanut tuon Termalin vai luottanut että paistuu kun kone on käynnissä?
Re: Monkey Z50J -97 entisöinti
En ole paistanu, kun ei ole niin isoa uunia johon pakoputki mahtuisi, en myöskään sylinteriä.
Toisella monkeyllä on ajettu ehkä max. muutamia tunteja ja hyvin on maali pysyny, mutta alkaa kyllä lämpymänä vieläkin kärytä ja haista.
Toisella monkeyllä on ajettu ehkä max. muutamia tunteja ja hyvin on maali pysyny, mutta alkaa kyllä lämpymänä vieläkin kärytä ja haista.
Re: Monkey Z50J -97 entisöinti
Erittäin siistiä ja hyvää jälkeä Missä vaiheessa moottori on tai oletko jo aloittanut sen laittoa.
Etutarakka ja takatarakka mankissa 6/5!
Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
ex Saab 9-3 og 2.0t vm.2001
Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
ex Saab 9-3 og 2.0t vm.2001
Re: Monkey Z50J -97 entisöinti
Kiitos.kride97 kirjoitti:Erittäin siistiä ja hyvää jälkeä Missä vaiheessa moottori on tai oletko jo aloittanut sen laittoa.
Moottorista on yläkerta purettu auki. Sylinteri hoonattu ja maalattu, mäntäsarja uusi. Kansi ja imukaula on lasipuhallettu. Lohkoja oon vähän alotellu puhdistamaan ja kiillottamaan sekä nyt on vielä tiivistesarja, öljypumpunratas ja nokkaketju sekä muutama pultti tilauksessa.
Eli lisää pitää vielä purkaa, että saa rattaan sekä ketjun vaihdettua. Kytkinlevy on myös uusi, joten sitäkin puolta moottorista joutuu vähän raottamaan.
Varmaan tuossa joulun jälkeisellä viikolla kerkeän kunnolla moottoriin paneutua.
Viimepäivinä oon bensatankkia hieronu maalauskuntoon. Tankin ja sivuposken yritän torstaina saada pintamaalattua niin sitten olisi kaikki maalaukset tehty.
Alkuperäistä takahammasratas etsein melko kauan kunnes viimein löytyi käytetty ajokuntoinen aihio. Rattaalle perusreseptillä hiekkapuhallus ja maalaus hopeaksi.
Re: Monkey Z50J -97 entisöinti
Moottoria yrittäny viime viikkoina raapia kasaan.
Koneeseen tuli uutta osaa
- jakoketju
- kytkinlevy
- sylinterin hoonaus, ulkopuolen maalaus
- mäntäsarja
- tiivisteet, stefat
- kansi lasimurskalla puhallettu, venttiilit hiottu, varrenkumit uusittu
- uusia ruuveja ja muttereita sinne tänne
Lohkot pesin painepesurilla sekä pinttyneempiä paikkoja putsasin dremelin teräsharjalla, päällypuolen hioin karhunkielellä ja viimeistelin kevyesti autosolilla. Mieto kiilto tuli ja se riittää. Vielä puuttuu sylinterin ja kannen välistä yksi ohjuri, niin ei aivan kasaan asti saanut.
Ennen työtä
Vanhoja hapettuneita lohkon pultteja fiksattu rättilaikalla, porakoneella ja autosolilla.
Venttiilit purkaessa:
Seetit ja venat hiottuna. Pakovenasta ei aivan priimaa saanut, mietin vielä pitäisikö se uusia. Oli sen verran pahasti syöpynyt ja karstoittunut.
Uudet varrenkumit
Koneeseen tuli uutta osaa
- jakoketju
- kytkinlevy
- sylinterin hoonaus, ulkopuolen maalaus
- mäntäsarja
- tiivisteet, stefat
- kansi lasimurskalla puhallettu, venttiilit hiottu, varrenkumit uusittu
- uusia ruuveja ja muttereita sinne tänne
Lohkot pesin painepesurilla sekä pinttyneempiä paikkoja putsasin dremelin teräsharjalla, päällypuolen hioin karhunkielellä ja viimeistelin kevyesti autosolilla. Mieto kiilto tuli ja se riittää. Vielä puuttuu sylinterin ja kannen välistä yksi ohjuri, niin ei aivan kasaan asti saanut.
Ennen työtä
Vanhoja hapettuneita lohkon pultteja fiksattu rättilaikalla, porakoneella ja autosolilla.
Venttiilit purkaessa:
Seetit ja venat hiottuna. Pakovenasta ei aivan priimaa saanut, mietin vielä pitäisikö se uusia. Oli sen verran pahasti syöpynyt ja karstoittunut.
Uudet varrenkumit
Re: Monkey Z50J -97 entisöinti
Hyvältä näyttää Kyllä tuo pakovena saattaa ehkä mennä vielä, mutta hyvä se on uusia kun kone on viimesen päälle laitettu
Etutarakka ja takatarakka mankissa 6/5!
Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
ex Saab 9-3 og 2.0t vm.2001
Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
ex Saab 9-3 og 2.0t vm.2001
Re: Monkey Z50J -97 entisöinti
Tervehdys.
Nyt on moottori täysin kasassa ja paikalleen nakattu.
Sivukansi oli melkoisen hapettunut.
Vesihionta P800+1200
Autosol tahnalla aivan kevyt puhdistus ja rätinpalalla kiilloitus. Laikkaa en viittinyt käyttää, koska olisi tullut liian kiiltävä. Mielestäni tällainen kiilto uudessakin?
Kansi paikalleen ja uusien muttereiden kanssa momenttiin.
Jako kohdalleen. Ketju on uusi.
Valmis. Muutama vertauskuva lähtökohdastakin.
Nyt on moottori täysin kasassa ja paikalleen nakattu.
Sivukansi oli melkoisen hapettunut.
Vesihionta P800+1200
Autosol tahnalla aivan kevyt puhdistus ja rätinpalalla kiilloitus. Laikkaa en viittinyt käyttää, koska olisi tullut liian kiiltävä. Mielestäni tällainen kiilto uudessakin?
Kansi paikalleen ja uusien muttereiden kanssa momenttiin.
Jako kohdalleen. Ketju on uusi.
Valmis. Muutama vertauskuva lähtökohdastakin.
Re: Monkey Z50J -97 entisöinti
Todella siisti ja hieno lopputulos
Etutarakka ja takatarakka mankissa 6/5!
Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
ex Saab 9-3 og 2.0t vm.2001
Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
ex Saab 9-3 og 2.0t vm.2001
Re: Monkey Z50J -97 entisöinti
Tämäkin valmistui muutamia päiviä sitten.
Edellisen postauksen jälkeen sain vielä automaalaamosta tankin takaisin, jossa se kävi siis lakkauksessa. Olisin lakkauksenkin tehny itse, mutta halusin täysin virheettömän roskattoman pinnan ja se ei kotioloissa eikä työpaikalla onnistu.
Eturattaaksi laitoin alkuperäisen 13 piikkisen sijaan 16 piikkisen, koska tällä olisi kesällä tarkoitus ajaa, niin sai tällä hieman välitystä järkevämmäksi. Halusin myös pitää alkuperäisen takarattaan ulkonäkösyistä.
Värikooditarran teetin naapurin teippifirmassa.
Etujarruvaijerin vielä vaihdan originaaliin, sekä tyyppikilpi on kiinnittämättä ja muutaman pultin vaihdan vielä uuteen.
Kone lähti ensimmäisellä polkaisulla käyntiin remontin jälkeen.
Pölyinen.
Täysikokoisia kuvia täällä: https://pulsar.1g.fi/kuvat/Honda+Monkey+Z50J+-97/
Edellisen postauksen jälkeen sain vielä automaalaamosta tankin takaisin, jossa se kävi siis lakkauksessa. Olisin lakkauksenkin tehny itse, mutta halusin täysin virheettömän roskattoman pinnan ja se ei kotioloissa eikä työpaikalla onnistu.
Eturattaaksi laitoin alkuperäisen 13 piikkisen sijaan 16 piikkisen, koska tällä olisi kesällä tarkoitus ajaa, niin sai tällä hieman välitystä järkevämmäksi. Halusin myös pitää alkuperäisen takarattaan ulkonäkösyistä.
Värikooditarran teetin naapurin teippifirmassa.
Etujarruvaijerin vielä vaihdan originaaliin, sekä tyyppikilpi on kiinnittämättä ja muutaman pultin vaihdan vielä uuteen.
Kone lähti ensimmäisellä polkaisulla käyntiin remontin jälkeen.
Pölyinen.
Täysikokoisia kuvia täällä: https://pulsar.1g.fi/kuvat/Honda+Monkey+Z50J+-97/
Re: Monkey Z50J -97 entisöinti
Todella hienoa ja hyvää työtä Nämä mankit voisit viedä näyttelyyn, esim. Classic motor show:un on toukokuussa Lahdessa. Tuolla näyttelyssä on paljon klassisia ajoneuvoja eri vuosilta ja viime vuonna näyttely oli iso. Mankit sinne esille
Etutarakka ja takatarakka mankissa 6/5!
Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
ex Saab 9-3 og 2.0t vm.2001
Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
ex Saab 9-3 og 2.0t vm.2001
Re: Monkey Z50J -97 entisöinti
Kiitos.
Omaksi iloksi tehtyjä, niin en taida noin kauas viitsiä lähteä viemään. Ehkä johonkin lähemmäs voisi ajatella, jos sopivaa tapahtumaa olisi esim tulevana kesänä.
Omaksi iloksi tehtyjä, niin en taida noin kauas viitsiä lähteä viemään. Ehkä johonkin lähemmäs voisi ajatella, jos sopivaa tapahtumaa olisi esim tulevana kesänä.