Monkey Z50J -94 entisöinti
Alueen säännöt
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
Re: Monkey 1994 entisöinti *penkin rakentelua s.7*
On kyllä helevetin nättiä! Kuin tehtaalta tullu! Ainut vaa tuo takaratas No mutta nuo on pieniä vikoja, toki jos perfektionisti on nii vaihtoo.
Re: Monkey 1994 entisöinti *penkin rakentelua s.7*
Kiitos. Kyllä takaratas vielä vaihtuu, jos jostain alkuperäinen joskus löytyy. Eihän etu- ja takarengaskaan oo alkuperäiset.
Re: Monkey 1994 entisöinti *penkin rakentelua s.7*
Tällästä rankentamisen kuuluukin olla! Peukku täältäkin!
If you never do, you'll never know
nyk. Mercedes-Benz w124 3.0l 24v Sportline
nyk. Toyota Corolla Hardtop, coupe
ex.Mercedes-Benz w124 2.3l
ex. Honda Monkey z50J, projekti
ex. Honda Monkey z50J, low
ex. Honda Monkey z50J, original
ex. Toyota Corolla KE-20, air ride
nyk. Mercedes-Benz w124 3.0l 24v Sportline
nyk. Toyota Corolla Hardtop, coupe
ex.Mercedes-Benz w124 2.3l
ex. Honda Monkey z50J, projekti
ex. Honda Monkey z50J, low
ex. Honda Monkey z50J, original
ex. Toyota Corolla KE-20, air ride
Re: Monkey 1994 entisöinti *penkin rakentelua s.7*
Moro.
Joulunaikaan saimme appiukon kanssa moottoria kasattua (itse lähinnä katselin vierestä ja fiksailin osia ), mutta ei aivan valmiiksi kuitenkaan vielä. Loppujen lopuksia olisi kannattanut hommata jostain ehjät lohkot, ainakin magneetonpuoleilen, mutta nyt se on myöhästä. Lohkoissa oli kierrevikaa siellä täällä, jotka kyllä saatiin kaikki kuntoon, mutta kasatessa vielä huomasimme, että mg-kopan takimmaisen kiinnitysreiän ympäriltä on lohjennut pala pois. Tämä kyllä pisti reilusti vituttamaan, mutta ei viitti enään alkaa purkamaan.
Lohkot pestiin kuumavesipesurissa ja kaiken muun tiskasin käsipelillä polttoaineessa sekä viimeistelin jarrucleanerilla.
Vaihteistossa oli kaikki kunnossa, poislukien kuvassa näkyvää pidätintä ja sen vieressä olevaa pyöreää levyä, jotka uusittiin. Kytkinlevy vaihdettiin myös uuteen alkuperäiseen.
Uutta tuli myös jakoketju, öljypumpunratas, vetoakseli sekä yksi sylinterin pinnapultti. Myös jokaikinen laakeri, stefa sekä kaikki tiivisteet on uusia. Öljypropusta oli kierteet paskana niin siihen on tehty uusi isompi kierre sekä uusi öljytulppa.
Moottori on nyt sylinteriin saakka kasattuna, mutta sylkän/kannen välistä puuttui yksi ohjari, niin kannen kasaus jäi toiseen kertaan. Lohkojen näkyvät pinnat on edelleen viimeistelemättä, luultavasti vesihion ne vain tasaisen väriseksi.
Jopa vaihdeakseli oli tästä moposta saatu ajettua mutkalle, mutta sen sai prässillä oikaistua.
No eipä ne hommat onnistu aina hondallakaan.
Joulunaikaan saimme appiukon kanssa moottoria kasattua (itse lähinnä katselin vierestä ja fiksailin osia ), mutta ei aivan valmiiksi kuitenkaan vielä. Loppujen lopuksia olisi kannattanut hommata jostain ehjät lohkot, ainakin magneetonpuoleilen, mutta nyt se on myöhästä. Lohkoissa oli kierrevikaa siellä täällä, jotka kyllä saatiin kaikki kuntoon, mutta kasatessa vielä huomasimme, että mg-kopan takimmaisen kiinnitysreiän ympäriltä on lohjennut pala pois. Tämä kyllä pisti reilusti vituttamaan, mutta ei viitti enään alkaa purkamaan.
Lohkot pestiin kuumavesipesurissa ja kaiken muun tiskasin käsipelillä polttoaineessa sekä viimeistelin jarrucleanerilla.
Vaihteistossa oli kaikki kunnossa, poislukien kuvassa näkyvää pidätintä ja sen vieressä olevaa pyöreää levyä, jotka uusittiin. Kytkinlevy vaihdettiin myös uuteen alkuperäiseen.
Uutta tuli myös jakoketju, öljypumpunratas, vetoakseli sekä yksi sylinterin pinnapultti. Myös jokaikinen laakeri, stefa sekä kaikki tiivisteet on uusia. Öljypropusta oli kierteet paskana niin siihen on tehty uusi isompi kierre sekä uusi öljytulppa.
Moottori on nyt sylinteriin saakka kasattuna, mutta sylkän/kannen välistä puuttui yksi ohjari, niin kannen kasaus jäi toiseen kertaan. Lohkojen näkyvät pinnat on edelleen viimeistelemättä, luultavasti vesihion ne vain tasaisen väriseksi.
Jopa vaihdeakseli oli tästä moposta saatu ajettua mutkalle, mutta sen sai prässillä oikaistua.
No eipä ne hommat onnistu aina hondallakaan.
Re: Monkey 1994 entisöinti *penkin rakentelua s.7*
Miten on sattunut tuommonen maanantai kappale kohdalle Hyvää rakentelua kumminkin
Pitäähän pojalla leikkikaluja olla!
-89 Rothmans
-83 puoliautomaatti
Piaggio NRG Purejet -04
Tunturi Tiger 65cc
Volvo 850 -95
https://www.youtube.com/channel/UCURteo ... H167JBIMag
EX -96 Yamaha Bw's
EX Piha-apina 125cc
EX Samurai 110cc
EX Masai DB -07
EX Rieju MRT -11
EX Yamaha BW´S -96
EX Suzuki S1 -93
-89 Rothmans
-83 puoliautomaatti
Piaggio NRG Purejet -04
Tunturi Tiger 65cc
Volvo 850 -95
https://www.youtube.com/channel/UCURteo ... H167JBIMag
EX -96 Yamaha Bw's
EX Piha-apina 125cc
EX Samurai 110cc
EX Masai DB -07
EX Rieju MRT -11
EX Yamaha BW´S -96
EX Suzuki S1 -93
Re: Monkey 1994 entisöinti *penkin rakentelua s.7*
Hienolta näyttää miten irroitit mglohkon puoleisen neulalaakerin?
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
Re: Monkey 1994 entisöinti *penkin rakentelua s.7*
Neulalaakerin irroitukseen tarkoitetulla ulosvetäjälle ne on tietääkseni irroitettu, melko kallis työkalu taisi olla. En ole alakertaa itse purkanut.Minkey kirjoitti:Hienolta näyttää miten irroitit mglohkon puoleisen neulalaakerin?
Re: Monkey 1994 entisöinti *penkin rakentelua s.7*
Pisteet MBFMotolle hyvästä palvelusta. Etujarruvaijerin otin tarvikeosana, kun sivusto näytti, ettei alkuperäistä ole saatavilla. Tarvikeosa oli aavistuksen lyhyt, eikä kunnolla istunut paikalleen. Reklamoin siitä, niin sain veloituksetta Hondan alkuperäisen vaijerin ja olihan samassa paketissa myös firman T-paita. Ei toimi asiakaspalvelu jokapaikassa tällä tavalla nykypäivänä.
Maanantaina laittelin myös tilaukseen alkuperäisiä moottorin pultteja sekä ohjariholkkeja, niin saadaan lähiaikoina moottori kasaan.
Akun sivuposki vähän aiheuttaa päänvaivaa, yhden posken jo tärvelin aivan täysin. Sain vanhan tarran lämmittämällä irti, mutta liimat jäi. Liima lähti reilun tinnerin avulla. Tein pohjatyöt ja vetäisin pohjamaalin yliasti, niin vanha pintamaalia alkoi kiehua. Sivelin sivuposkeen maalinpoistoainetta, tarkoituksenani irroittaa kaikki vanha maali pois. Annoin aineen vaikuttaa ja pesin painepesurilla maalit pois, mutta maalinpoistoaine oli sulattanut muovin pehmeäksi ja näin ollen koko muovi on pilalla.
Onneksi löytyi varastosta toinen sivumuovi. Täytyy koittaa pohjamaalata jollain toisella maalilla, epoksimaalia kun ei näyttäny hondan maali kestävän.
Millä ootte noita tarrojen liimoja poistellu?
Maanantaina laittelin myös tilaukseen alkuperäisiä moottorin pultteja sekä ohjariholkkeja, niin saadaan lähiaikoina moottori kasaan.
Akun sivuposki vähän aiheuttaa päänvaivaa, yhden posken jo tärvelin aivan täysin. Sain vanhan tarran lämmittämällä irti, mutta liimat jäi. Liima lähti reilun tinnerin avulla. Tein pohjatyöt ja vetäisin pohjamaalin yliasti, niin vanha pintamaalia alkoi kiehua. Sivelin sivuposkeen maalinpoistoainetta, tarkoituksenani irroittaa kaikki vanha maali pois. Annoin aineen vaikuttaa ja pesin painepesurilla maalit pois, mutta maalinpoistoaine oli sulattanut muovin pehmeäksi ja näin ollen koko muovi on pilalla.
Onneksi löytyi varastosta toinen sivumuovi. Täytyy koittaa pohjamaalata jollain toisella maalilla, epoksimaalia kun ei näyttäny hondan maali kestävän.
Millä ootte noita tarrojen liimoja poistellu?
Re: Monkey 1994 entisöinti *penkin rakentelua s.7*
Olisit tilannu uuden jo valmiiksi kiiltävän mustan kinuskin sivukopan, tarra vaan päälle ja se olis ollu siinä.
Re: Monkey 1994 entisöinti *penkin rakentelua s.7*
Sekin kyllä ollut mielessä, mutta tässä on jo niin saatanasti uutta osaa, että pitäähän siihen jotain vanhaakin saada.
En varsinkaan kiinankoppaa kyllä laita, alkuperäisen uuden hankkiminen kyllä ollut mielessä.
En varsinkaan kiinankoppaa kyllä laita, alkuperäisen uuden hankkiminen kyllä ollut mielessä.
Re: Monkey 1994 entisöinti *penkin rakentelua s.7*
Ite huomannu että bensalla kyllä lähtee, mutta se jättää semmosen öljykalvon siihen päälle. Tinneri tahtoo olla vähän liian tujua kamaa mutta kynsilakanpoisto aineella tulee nykyään putsailtua. Poistaa liimajämät eikä ole liian tujua kamaa.
Pitäähän pojalla leikkikaluja olla!
-89 Rothmans
-83 puoliautomaatti
Piaggio NRG Purejet -04
Tunturi Tiger 65cc
Volvo 850 -95
https://www.youtube.com/channel/UCURteo ... H167JBIMag
EX -96 Yamaha Bw's
EX Piha-apina 125cc
EX Samurai 110cc
EX Masai DB -07
EX Rieju MRT -11
EX Yamaha BW´S -96
EX Suzuki S1 -93
-89 Rothmans
-83 puoliautomaatti
Piaggio NRG Purejet -04
Tunturi Tiger 65cc
Volvo 850 -95
https://www.youtube.com/channel/UCURteo ... H167JBIMag
EX -96 Yamaha Bw's
EX Piha-apina 125cc
EX Samurai 110cc
EX Masai DB -07
EX Rieju MRT -11
EX Yamaha BW´S -96
EX Suzuki S1 -93
Re: Monkey 1994 entisöinti *penkin rakentelua s.7*
Tärpätillä lähtee liimat eikä muovi / maalipinta kärsi.
Re: Monkey 1994 entisöinti *penkin rakentelua s.7*
Jos usein tulee poistettua tarroja niin tohon hommaanhan löytyy ihan liimanpoistoainettakin, lähtee tosi helposti irti kaikki liimajämät. Itse ostin paikallisesta autoliikkeestä.
Mukavaa rakentelua
Mukavaa rakentelua
2 kpl kiinanmankia rakenteilla kesän ajoihin.
Re: Monkey 1994 entisöinti *penkin rakentelua s.7*
Tämmöinen tulossa muiden pienien hilppeiden joukossa.
Re: Monkey Z50J -94 entisöinti
En kyllä ole missään satulapenkkimallin mankissa nähnyt tuollaista takaratasta, voisko olla siihen traktorimalliin kun nuo reiätkin vastaa vanteen reiken muotoa?
Re: Monkey Z50J -94 entisöinti
Kyllä mulle kovasti uskoteltiin, että olisi 92-99 mankista. Täyttä varmuutta ei kuitenkaan ole, mutta mielummin kuitenkin tämä kuin Forten saatanan ruma tarvikeratas. On kuitenki Hondan.
Re: Monkey Z50J -94 entisöinti
Omassa -97 myös tämä ratas, joka on aivan oikea.
Honda Monkey: -76, -81, -97
Honda "DAX" ST70: -73
Honda "DAX" ST70: -73
Re: Monkey Z50J -94 entisöinti
Näyttääkö vaan vai onko sulla edessä ja takana samanpituiset jarruvivut ? Eikös takana kuuluisi olla pidempi kuin edessä ?
E: En sitten tiiä onko, mutta ainakin jokaisessa hondan takajarrukilvessä mitä mulle on tullut on ollut pisempi vipu.
Se nyt vaan oli ainoa asia joka pisti silmään, muuten ei haukkumisia. Hieno vehe!
E: En sitten tiiä onko, mutta ainakin jokaisessa hondan takajarrukilvessä mitä mulle on tullut on ollut pisempi vipu.
Se nyt vaan oli ainoa asia joka pisti silmään, muuten ei haukkumisia. Hieno vehe!
Viimeksi muokannut J3B3, 12.01.2016 02:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Se mitä ei jesarilla pelasta on menetettyä.
-Honda monkey 125cc
-Honda monkey projekti
-Jincheng monkey 50cc
-Suzuki PV 50cc
-Aprilia MX50 & RS125
-Keeway skootteri
EX
-Pitpro 150cc
-Honda monkey 125cc
-Honda monkey projekti
-Jincheng monkey 50cc
-Suzuki PV 50cc
-Aprilia MX50 & RS125
-Keeway skootteri
EX
-Pitpro 150cc
Re: Monkey Z50J -94 entisöinti
On saman pituiset eikä niitä ainakaan meidän aikana oo koskaan vaihdettu. MBFmoton kuvia selasin ja kyllähän se kuvan mukaan ehdotti taakse pitempää vipua. Oli eri numerollakin kuin etuvipu. Voiskohan olla jotain vuosimalli eroja?J3B3 kirjoitti:Näyttääkö vaan vai onko sulla edessä ja takana samanpituiset jarruvivut ? Eikös takana kuuluisi olla pidempi kuin edessä ?
Re: Monkey Z50J -94 entisöinti
Taas olla tarran verran edistytty. Näitä samoja tarroja löytyy minulta myös ylimääräisiä, niin voin pientä korvausta vastaan myydä muillekkin!
Tarra ei siis ole alkuperäinen, kun niitä ei enään valmisteta, mutta kyseessä laadukas ja hyvä kopio.
Prkl ilmakupla
Tarra ei siis ole alkuperäinen, kun niitä ei enään valmisteta, mutta kyseessä laadukas ja hyvä kopio.
Prkl ilmakupla
Re: Monkey Z50J -94 entisöinti
Tankkia tässä muotoilu monena päivänä ja tänään vetäisin epoksinmaalin päälle. Ehkä yhtä paikkaa joutuu vielä hieman fiksaamaan. Ollut kyllä helvetin työläs kikkare tämä, ainakin viiteen kertaan joutui kittiä laittamaan.
Meinasin vielä, että varmistan hyvät pohjat vetämällä jonkun kiiltävän maalin ennen varsinaista pintamaalia. Tällä työmäärällä siihen ei saa jäädä mitään sanomista.
Pahoittelen paskoja puhelinkuvia.
Meinasin vielä, että varmistan hyvät pohjat vetämällä jonkun kiiltävän maalin ennen varsinaista pintamaalia. Tällä työmäärällä siihen ei saa jäädä mitään sanomista.
Pahoittelen paskoja puhelinkuvia.
Re: Monkey Z50J -94 entisöinti
Mitä hintaa pidät värikooditarroilla?Voisin ostaa 2 kpl..
"Tämän iltainen taktiikkani perustuu Napoleonin ja Hitlerin sotasuunnitelmiin sekä myös Raattentien taisteluihin."
"Mikäli ne kuitenkin saavat kassin, läski-Salonen vaihdetaan luukulle"
Ex. Honda Monkey Punamusta -91
Tivoli Monkey -90
Honda Monkey Mustavalko välimalli -87
"Mikäli ne kuitenkin saavat kassin, läski-Salonen vaihdetaan luukulle"
Ex. Honda Monkey Punamusta -91
Tivoli Monkey -90
Honda Monkey Mustavalko välimalli -87
Re: Monkey Z50J -94 entisöinti
Nyt on sen kuntoinen Hondan ORIGINAL penkki, ettei kenelläkään pitäis olla moittimista!
Olin varsin tyytyväinen siihen aikaisemmin rakentamaani penkkiin, mutta tämä tuli netissä vastaan, niin pakkohan se oli talteen lunastaa.
Myyjän mukaan penkki on 2000km ajetusta moposta ja sille se kyllä näyttääkin.
Hondan penkki on reilusti kuperan muotoinen, kun taas kiinanpenkki on suoran mallinen sivusta päin katsottuna.
Olin varsin tyytyväinen siihen aikaisemmin rakentamaani penkkiin, mutta tämä tuli netissä vastaan, niin pakkohan se oli talteen lunastaa.
Myyjän mukaan penkki on 2000km ajetusta moposta ja sille se kyllä näyttääkin.
Hondan penkki on reilusti kuperan muotoinen, kun taas kiinanpenkki on suoran mallinen sivusta päin katsottuna.
Re: Monkey Z50J -94 entisöinti
Nättiä on
Millä otit tankista maalit pois? Hiomalla?
Millä otit tankista maalit pois? Hiomalla?
Nykyiset:
-Honda Monkey 72cc -90
-Ford Mondeo 1.8 -96
-Comance Cross 200cc
Ex:
Skyteam Monkey 110cc -09
Fude 150cc Cross -07
Samurai Cross 110cc -06
-Honda Monkey 72cc -90
-Ford Mondeo 1.8 -96
-Comance Cross 200cc
Ex:
Skyteam Monkey 110cc -09
Fude 150cc Cross -07
Samurai Cross 110cc -06
Re: Monkey Z50J -94 entisöinti
Kaikki mopon osat on hiekkapuhallettu puhtaaksi.