Sivu 1/2

P0larin oranssi/kulta-musta + Hondat

Lähetetty: 18.04.2015 12:31
Kirjoittaja p0lar
Aktiivisena Monkeyt.netin selaajana ja mankimiehenä (6 mankia ollut niistä tallissa nyt enää 3) päätin tehdä nyt lopulta topicin tämän hetkisistä rojekteista.

Eli tuli selailtua nettimotoa monia kuukausia manki projekti mielessä ja paria "pientä" projektia kävinkin katsomassa, mutta olivat niin ruoskia verrattuna myynti ilmotukseen, että ei raaskinut ostaa. :o

Onneksi parin viikon päästä edellisistä "lykästi" ja tällänen honlein rungolla oleva manki lähti kotia mielestäni sopuhintaan :think: .
dcc.jpg
dcc.jpg (71.14 KiB) Katsottu 16037 kertaa
Kokoonpanona toimi ostohetkellä 110cc lifan(3 vaihde nakutti), 19m jingke (huonoilla säädöillä), välit 14&35. Maalit olivat tankkia lukuunottamatta huonossa kunnossa ja muutenkin oli kaikennäköistä pientä puunattavaa

Tällä kokoonpanolla tuli ajettua talvi kunnes 3 vaihde pamahti ja vaihdoin skyteam 50cc koneen kiinni.

Ja nyt tällä hetkellä kokoonpanona toimii 16&42 72cc ja 110cc kansi, 19mm jingke. Kaikki viat on korjattu ja nyt olisi ulkonäön vuoro :lol:
WP_20150413_006.jpg
WP_20150413_006.jpg (92.57 KiB) Katsottu 16037 kertaa
WP_20150323_5268.jpg
WP_20150323_5268.jpg (62.85 KiB) Katsottu 16037 kertaa
Suunnitelamana tehdä siisti menopeli ,jolla ajetaan vain hyvällä kelillä.
vähän listausta:
kiillotettu metrakit putki (löytyy)
4" takavanne (työn alla)
vanteet 8 reikäsiksi
3.5 heidenau taakse ja eteen (toinen puuttuu)
Alakauttaset peilit (löytyy)
Musta/oranssi värimaailma Ruiskulla
Joitakin osia + kone kliiniksi
underi (työn alla)
Erijalkatappi runko + tapit (löytyy)
ketjut ja rattaat (puuttuu)
Hondan vm kansi 110cc tilalle (löytyy)
muuta hilpehööriä
Hondan paperillinen runko jos joskus kävelee vastaan.
Kuten alussa mainitsin löytyy myös 2 muuta mankia, niistä juttua ehkä seuraavissa viesteissä :think:

Re: P0larin honlei + Hondat

Lähetetty: 05.05.2015 16:53
Kirjoittaja p0lar
Juu elikkäs mankille ei ole tapahtunut kummempia. Tänään aloin vasta purkamaan osiin ja pesemään maalailuja varten, koska 4" vanne ei ole tullut levennyksestä ja ajattelin maalata kaikki osat samalla kertaa. Tässä pari kuvaa.
WP_20150505_004.jpg
WP_20150505_002.jpg
WP_20150505_003.jpg
Kommentoikaa ja aina saa antaa ideoita (Y)

Re: P0larin honlei + Hondat

Lähetetty: 08.05.2015 21:45
Kirjoittaja p0lar
Yksin puheluks menee mut hommat etenee 8) , tänään oli aikaa niin maalailin koneen yläkerran kuumankesto maalilla ja kiillottelin hieman venttiilinkorkkeja ja imukaulaa. Samalla putsailin osia jne. kuvia :
8.5.jpg
8.5.1.jpg
tälläsiä kahvoja aattelin :think:
8.5.2.jpg

Re: P0larin honlei + Hondat

Lähetetty: 09.05.2015 08:22
Kirjoittaja Mango
Nätin näköinen kansi tuli. :wink: Hyvälle vaikuttaa muutenkin.

Re: P0larin honlei + Hondat

Lähetetty: 09.05.2015 10:43
Kirjoittaja palapeli
Komee tuli kyllä kannesta vaikka tollein kasassa maalasit :D Mahtaakohan sopia nuo kulta/musta tupit oranssi/musta väri yhdistelmään? :think:

Re: P0larin honlei + Hondat

Lähetetty: 09.05.2015 14:56
Kirjoittaja p0lar
Kiitoksia kommenteista (Y) Täytyy miettiä kasaus vaiheessa vielä noita kahvoja :think:

Re: P0larin Oranssi/kulta-musta + Hondat

Lähetetty: 15.05.2015 22:18
Kirjoittaja p0lar
Parina iltana tullut häärittyä tallissa ja jotain oon saanu myös aikaseks. Pitemmittä puheittä kuviin 8)
Alakerta tuli maalattua
kone 2.jpg
kone 2.jpg (66.39 KiB) Katsottu 14987 kertaa
Magneetonkoppaa tuli kiilloteltua
kiillotettu mgkoppa.jpg
kone valmis.jpg
kone valmis.jpg (71.45 KiB) Katsottu 14987 kertaa
Yyvellä saa tarjota 4mm kierteellä 87-80 suutinta, keulalaakereita,satulanpäällistä,heidenauta,kromi ajovalonpidintä,ajovalonlippaa ja muutakin hilpettä

Re: P0larin oranssi/kulta-musta + Hondat

Lähetetty: 23.05.2015 15:51
Kirjoittaja p0lar
Nyt on kinukki laitettu osiin ja odottaa hiekkapuhallusta.
Joten Toista projektia aloin tekemää, Kyseessä Honda monkeyn paperiton runko, numerot löytyy jne. tullut osien mukana minulle. Tarkoituksena tehdä mankin orkkis väreillä (punanen/musta), tallista löytyy hondan osia joten niitä tulen käyttämään mahdollisimman paljon. yksi puolari konekkin on. Olisihan se kiva hankkia tähän paperit ja sitten vaan baanalle jos helposti onnistuu :think: .
Elikkäs ylimääräiset heikossahapessa olevat iskarit löyty tallista ja eikun kunnostamaan 8)

Tässä kuvat ennen ja jälkeen iskareista.
2015-23-5--10-51-22.png
2015-23-5--10-51-22.png (68.67 KiB) Katsottu 14722 kertaa
Sitten vielä kokokuvaa härpättimestä :roll:
WP_20150523_010.jpg
WP_20150523_010.jpg (55.62 KiB) Katsottu 14722 kertaa
WP_20150523_014.jpg

Re: P0larin oranssi/kulta-musta + Hondat

Lähetetty: 30.05.2015 15:22
Kirjoittaja p0lar
Tänään tuli vedettyä pinta ruiskulla Ktm oranssi toimi värinä (2komponentti maali automaalaamosta hain). Ihan hyvin onnistu, paitsi pohjatyöt jälkeen päin ajateltuna olisi pitänyt tehdä vielä huolellisemmin :roll:.. eli oranssilla maalattiin runko,keskiöt,swingi ja pari pientä osaa. Tässä pari kuvaa, kuvat vääristää aika paljon väriä.

Pohjamaalit
WP_20150529_002.jpg
WP_20150529_002.jpg (53.49 KiB) Katsottu 14502 kertaa
pintaa :think:
WP_20150530_003.jpg
WP_20150530_003.jpg (48.28 KiB) Katsottu 14502 kertaa

Re: P0larin oranssi/kulta-musta + Hondat

Lähetetty: 31.05.2015 10:41
Kirjoittaja hante00
Liitä kuvat isona, ja hyvältä näyttää (Y)

Tuossa linkki: http://monkeyt.net/keskustelu/viewtopic ... 10&t=14208

Re: P0larin oranssi/kulta-musta + Hondat

Lähetetty: 06.06.2015 21:51
Kirjoittaja p0lar
Juu lähipäivinä ei ole kummempia tapahtunut muutakuin aloin kasaamaan pärrää, että näkee vähän kokonaisuutta (tai no underin väsäsin ja kaikkea muuta pientä mutta niistä en ottanut kuvia :D ). Mustat osat odottaa vielä maalausta. Pienessä päässä mietin myös kävisikö tähän oranssit ketjut ja ovatko ne hintansa väärti, sillä tämä menee luultavasti heti myyntiin kun on valmis :think: Pitemmittä puheitta tässä pari kuvaa (osat on suurinpiirtein vain laitettu kiinni joten esim. tangon asento on kuvassa mitä on toivottavasti ei häiritse) :

Kuva
Kuva
Kuva

Laittakaahan kommenttia :D Ps. seuraavalla kerralla täytyy laittaa kuvat suurempina :roll:

Re: P0larin oranssi/kulta-musta + Hondat

Lähetetty: 17.06.2015 22:31
Kirjoittaja p0lar
Joo elikkäs vähän tällänen turha päivitys, mutta tänään maalasin ruiskulla mustia osia ja lähes kaikki meni pieleen :cry: Ensinnäkin pihtailin maalin määrässä, koska ajattelin tyhmässä päässäni että näin peittävää väriä tarvitsee vähemmän. No sehän loppui kesken :oops: Lisäksi maalin päälle leijaili jotain siitepölyn tapaista :arrow: pinnasta tuli ihan kauheaa (N) Otti niin paljon päähän että en jaksanut ottaa edes kuvia. :| Täytyy käydä maalikaupassa taas rahaa tuhlaamassa uudestaan.

Re: P0larin oranssi/kulta-musta + Hondat

Lähetetty: 17.06.2015 23:43
Kirjoittaja MrJonsku
Onpa huono tuuri :(.

Re: P0larin oranssi/kulta-musta + Hondat

Lähetetty: 12.07.2015 14:06
Kirjoittaja p0lar
Mankia kokeiltu pyörille toisen projektin renkailla,keskiöillä,iskarilla jne. Jalkatapit,kultaiset ketjut, "kaatumatapit" on tullut hankittua/tehtyä.
Mbmotolta tilattu juuri suutin,virtalukko,6v äänimerkki,satulanpäällinen,takaratas. Vielä Pitracingilta keulalaakerit niin kaikki pitäis olla (Y) Toki olen miettinyt laittavani huohottimen ja lauhduttimen kun esim. tohon putken äänenvaimentajan yläpuolelle jäi juuri hyvä kohta huohottimelle.
Tässä listaa mitä vielä jäljellä:

-Mustien osien maalaus uudestaan
-Vanteet 8 reikäsiksi sekä vannetarrojen asennus
-Iskareiden kasaus
-Jarrujen ilmaus (jarruletku vaihdettu kullan väriseen)
-Tilattujen osien asennus
-kiillottelua jne tietenkin
++ kaiken näköstä pikkuosaa/hifistelyä on tullut tehtyä, Niistä kuvia seuraavissa päivityksissä :roll:
Kuvia :think: :
Kuva
Kuva
Tälläset vannetarrat 2kpl joka vannelautaselle
Kuva

Re: P0larin oranssi/kulta-musta + Hondat

Lähetetty: 15.07.2015 11:56
Kirjoittaja Santzu
Ihanat tarrat (Y)

Re: P0larin oranssi/kulta-musta + Hondat

Lähetetty: 28.07.2015 14:46
Kirjoittaja p0lar
Päivitellääs tätäki, Päivittelyä oisi pitäny tulla aikasemmin, mutta kännykästä hävis kaikki kuvat niin ei tullukkaan :D Ajattelin kertoa tässä pienistä yksityiskohdista mitä olen tehnyt :roll: .

R-designin kupu, H7 kanta, bilteman ajovalonlippa ja "oranssi" ajovalonkalvo :roll:
Kuva

Ajovalonkoppaa modasin samalla kun tein pohjatöitä maalausta varten. eli pienensin reikää mistä sähköjohdot menee, että näyttäisi siistimmältä.
Kuva

Takavalon Korjasin kun meni talvella rikki. Otin kaikki sisälmykset pois ja asensin 2 punaista lediä vastuksineen. Lopuksi laitoin vielä oranssin ajovalonkalvon.
Tarakkaan tein pleksin, jonka päällystin alapuolelta oranssilla hiilikuituteipillä ja yläpuolen mustalla joiden päälle suhutin perus kiiltävän lakan..
Kuva
Kuva

Underista ja hienosta rekkarin telineestä kuva :|
Kuva
Kuva

Tälläiset Stunttitapit tulee joka nurkkaan, vaatii toki vielä hionnan ja metalpolishin :think:
Kuva

Tälläinen Bensansuodatin tullut laiteltua, että tulisi lisää kultaisia yksityiskohtia.
Kuva

"Ketjunsuoja" tuli joskus näperreltyä, mutta saa nähdä jääkö paikalleen.
Kuva

Ps. Jouduin kikkailemaan kuvien kanssa joten meinas mennä hermot. Toivottavasti kirjotusvirheet/tyyli haittaa lukemista (C)

Re: P0larin oranssi/kulta-musta + Hondat

Lähetetty: 31.07.2015 10:46
Kirjoittaja Eldors
Tää vaatis leveemmän vanteen taakse, levykeulan ainakin.

Re: P0larin oranssi/kulta-musta + Hondat

Lähetetty: 31.07.2015 17:37
Kirjoittaja p0lar
Eldors kirjoitti:Tää vaatis leveemmän vanteen taakse, levykeulan ainakin.
Jos olisit lukenut viestit alusta asti olisit huomannut että tähän tulee levykeula,4" vanne taakse ja kaikkea muuta vielä. Kokeilin vain noilla osilla mankia jaloilleen :roll:

Re: P0larin oranssi-musta

Lähetetty: 06.08.2015 13:26
Kirjoittaja p0lar
Tuli niputettua etupää pari ongelmaa tuli mutta niistä selvittiin (Y) , porattiin myös kaverin kanssa vanne 8 reikäseksi. Keulaan ei tule enään kovin suuria muutoksia, vanteen maalaus, kiillottelua, ehkä sirkkelijarrulevy. Pitemmittä puheitta kuviin :

Tuollain tuli merkattua reikien keskipisteet kun ei tullut mieleen kätevämpää ratkaisua silloin tohinassa mieleen :|
Kuva

Porauksen jälkeen
Kuva

Kumin ja keskiön kanssa :D
Kuva

Manki kokonaisuudessaan
Kuva

Re: P0larin oranssi/kulta-musta + Hondat

Lähetetty: 06.08.2015 13:31
Kirjoittaja panda
Onko nuo reijät tehty isolla terällä vai jollai reikäterällä...

Re: P0larin oranssi/kulta-musta + Hondat

Lähetetty: 06.08.2015 14:00
Kirjoittaja Tomppa99
Hyvän näköinen! Pistäs parempia kuvia koko moposta?

Re: P0larin oranssi/kulta-musta + Hondat

Lähetetty: 06.08.2015 17:08
Kirjoittaja honkleibomba
Ennenki reikiä kairannu ku nui hyvää jäläkiä. (Y)

Re: P0larin oranssi/kulta-musta + Hondat

Lähetetty: 06.08.2015 17:55
Kirjoittaja p0lar
panda kirjoitti:Onko nuo reijät tehty isolla terällä vai jollai reikäterällä...
Ei ole terästä kuvaa, mutta Juurikin tuollaseen tarkoitettu terä pylväsporakoneeseen.

honkleibomba kirjoitti:Ennenki reikiä kairannu ku nui hyvää jäläkiä. (Y)
Ensimmäistä kertaa pääsin kairaamaan tollasta :wink:, mutta joo ihan tyytyväinen oon lopputulokseen.

Re: P0larin oranssi/kulta-musta + Hondat

Lähetetty: 30.08.2015 16:18
Kirjoittaja p0lar
Juuh eilen tuli vaihtokaupassa n. 4" vanne, joka oli kyllä aika kaameassa kunnossa :D.. Tänään aloin fiksaamisen ja hioin vingulla hitsauksia ja aloittelin vähän pakkeloimista. Pakkohan sitä oli myös kokeilla paikoilleen. Pitemmittä puheitta kuviin (C)

Tässä kuva pahimmasta "kuprusta"
Kuva

Pakkeloinnin aloitusta
Kuva
Kuva

Rengas vanteella
Kuva

Kokonaisuus
Kuva

Re: P0larin oranssi/kulta-musta + Hondat

Lähetetty: 30.08.2015 17:11
Kirjoittaja jinkumies
Laitappas enempi kuvia mankin kokonaisuudesta. (Y)