AnHie65 kirjoitti:Mukavaa tarinaa. Tässäpä meidän projekti:
Kiitos! Ja todella hienosti säilynyt traktrori siellä! Omaan löysin takajarruvaijerin pari vuotta sitten Moposportista.
Tehtaan varaosakirja tarjoaa tähän suomiversioon välitystä 12/40, muuta en osaa sanoa.
Ei tämä meidän projekti ole loppunut, itseasiassa juuri tänään avattiin moottori. Se ei ole vielä ollut auki meidän aikana. Ostin siihen käytetyn, hyväkuntoisen sylinterikannen joka on nyt tarkoitus vaihtaa. Meidän vanhasta kannesta oli kaikki kierteet rikki ja pala lohjennut pakoaukon kohdalta. Ja nyt purkaessa huomasi, että nokka-akelin laakeripinnat olivat todella naarmuiset ja väljät.
Mäntä ja sylinteri olivat onneksi kunnossa, vaihdan vain männänrenkaat.
Öljysihdin alla oleva kolo on täynnä jotain tiivistesilppua.
Samalla avattiin kytkin, jos jotain positiivista voi sanoa niin se ei ole ennen ollut auki. Kytkinkeskiö on rikki viitenä kuutena palasena, joten hyvä kun tulee sekin vaihdettua.
En tiedä avaanko vielä alakertaa yhtään enempää tällä kertaa, vaikka käynnistyspolkimen akselista on rihlat menneet? Sitten pitäisi halkaista käsittääkseni lohkot ja homma laajenee aika tavalla... ehkä sitten joku toinen talvi...
Seuraavista osista olisi nyt tarvetta, jos jollain on hyväkuntoisia käytettyjä myydä:
-
imukaula ja muovinen musta eristepala vakiokaasarille
- käynnistyspolkin, kiiltävä, ei musta
- käynnistyspolkimen akseli
Loput tarvittavat tilaan varmaan uutena, eli pakoventtiiliin stefa, jakoketjun kiristyspyörä, männänrenkaat, kytkinkeskiö, tiivistesarja.