Isokilpinen Gorilla Replica -06
Alueen säännöt
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
Isokilpinen Gorilla Replica -06
Noniin..
Se on taas aika vuodesta kun mankikuume on kovimmillaan. Eikä se katso ikääkään enään monien kohdalla. Itse siis kohta 27v seniori, jotka muutamat jo foorumilta muistaa edellisten vempaimien tiimoilta. 11 - Vuotiaana ensimmäistä kertaa ajoin aidolla Hondalla ja se koeajo sitten sinetöi nykyisen ammatinkin loppuenlopuksi.
Kaikki lähti tästä. Armeijan jälkeen 2008 kesällä ostettu bussinkorvike joka myymisen jälkeen ostettiin takaisin. Lopputulos muutaman satasen ja muutaman hassun tunninjälkeen tämä :
http://www.bikepics.com/members/jarez/08st125/
Sitten 2011 taas jokin napsahti päässä, auto myyntiin ja Daxi alle.
http://www.bikepics.com/members/jarez/11skymax/
2014 keväällä 2 vuoden seurustelun loputtua napsahti kolmannen kerran. Käyttöentisöinti ja myyty eteenpäin.
http://www.bikepics.com/members/jarez/12ape125/
Kolmatta kertaa en olisi uskonut tulevan kun menin ostamaan tälläisen sähkömopon.
Kuitenkin tänään auton takaluukkuukusta löytyi Gorillaihio A1 rungolla..
Viikkoa aikaisemmin ostin jo vähän rompetta etukäteen (kiitos blockhead)
Tästä homma alkaa taas. Budjetti menee varmasti överiksi taas. Tekniikka tulee olemaan "katuystävällinen" ja akseliväli alustavasti vakio. Sliipperiluukki pienillä parannuksilla suunnitelmissa. Jos on holtiton ajettava vakioswingillä, niin sitten +4/5 alupalkki swingi taakse.
Visio olis alustavasti tähänsuuntaan.
Poikkeuksena etutarakka tulossa ja takatarakka erityyppinen.
Jos joltakin foorumilta löytyy sopuhintaan, näille osille olisi tarvetta :
- Monkey orkkistanko (löydetty)
- Edullinen tai vähänajettu tekniikka 10-15 hp 2 venanen (löydetty)
- Keula (löydetty)
- Etunapa, levy, etujarru kokonaisuudessaan. (löydetty)
- Takaiskarit (300 / 305mm)
- Putkisto (löydetty)
- Öljylauhari
- Vanteet (4 reikäset mustat 2,75 leveet tai alumiiniset 8 reikäset 3,0 / 3,5 leveet)
Kettu kuittaa, riipustelen lisää kun osia saapuu ja saan pyörää rullaavaksi.
(alotusviestiä siivoiltu 22.2)
Se on taas aika vuodesta kun mankikuume on kovimmillaan. Eikä se katso ikääkään enään monien kohdalla. Itse siis kohta 27v seniori, jotka muutamat jo foorumilta muistaa edellisten vempaimien tiimoilta. 11 - Vuotiaana ensimmäistä kertaa ajoin aidolla Hondalla ja se koeajo sitten sinetöi nykyisen ammatinkin loppuenlopuksi.
Kaikki lähti tästä. Armeijan jälkeen 2008 kesällä ostettu bussinkorvike joka myymisen jälkeen ostettiin takaisin. Lopputulos muutaman satasen ja muutaman hassun tunninjälkeen tämä :
http://www.bikepics.com/members/jarez/08st125/
Sitten 2011 taas jokin napsahti päässä, auto myyntiin ja Daxi alle.
http://www.bikepics.com/members/jarez/11skymax/
2014 keväällä 2 vuoden seurustelun loputtua napsahti kolmannen kerran. Käyttöentisöinti ja myyty eteenpäin.
http://www.bikepics.com/members/jarez/12ape125/
Kolmatta kertaa en olisi uskonut tulevan kun menin ostamaan tälläisen sähkömopon.
Kuitenkin tänään auton takaluukkuukusta löytyi Gorillaihio A1 rungolla..
Viikkoa aikaisemmin ostin jo vähän rompetta etukäteen (kiitos blockhead)
Tästä homma alkaa taas. Budjetti menee varmasti överiksi taas. Tekniikka tulee olemaan "katuystävällinen" ja akseliväli alustavasti vakio. Sliipperiluukki pienillä parannuksilla suunnitelmissa. Jos on holtiton ajettava vakioswingillä, niin sitten +4/5 alupalkki swingi taakse.
Visio olis alustavasti tähänsuuntaan.
Poikkeuksena etutarakka tulossa ja takatarakka erityyppinen.
Jos joltakin foorumilta löytyy sopuhintaan, näille osille olisi tarvetta :
- Monkey orkkistanko (löydetty)
- Edullinen tai vähänajettu tekniikka 10-15 hp 2 venanen (löydetty)
- Keula (löydetty)
- Etunapa, levy, etujarru kokonaisuudessaan. (löydetty)
- Takaiskarit (300 / 305mm)
- Putkisto (löydetty)
- Öljylauhari
- Vanteet (4 reikäset mustat 2,75 leveet tai alumiiniset 8 reikäset 3,0 / 3,5 leveet)
Kettu kuittaa, riipustelen lisää kun osia saapuu ja saan pyörää rullaavaksi.
(alotusviestiä siivoiltu 22.2)
Viimeksi muokannut jarez, 28.06.2015 17:10. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Re: A1 Gorilla Replica -06
Hyvältä projektilta vaikuttaisi, pidetään todellakin seurannassa. Ja erityisen hauska oli lukea vähän tuosta sun mankihistoriastakin.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Re: A1 Gorilla Replica -06
+1, ja kuviinkin näyttävästi panostat
2 kpl kiinanmankia rakenteilla kesän ajoihin.
Re: A1 Gorilla Replica -06
Hyvältä näyttää! Haitko tän muuten kuopiosta? Jos hait, niin tästä on jo aikaisempikin omistaja kirjoitellut tänne.
-93 punamusta
Ei hyvä, ei huono. Inhimillinen.
Ei hyvä, ei huono. Inhimillinen.
Re: A1 Gorilla Replica -06
Kuopiosta tuli tänne eteläsuomeen entisen omistajan kyydillä ja aikaisemmin foorumilla siis nähty.Töhö kirjoitti:Hyvältä näyttää! Haitko tän muuten kuopiosta? Jos hait, niin tästä on jo aikaisempikin omistaja kirjoitellut tänne.
Re: A1 Gorilla Replica -06
Itseä lämmittää aina kokeneiden käyttäjien paluu näiden pienipyöräisten pariin.
-87vm punavalko välimalli
EX -90vm käyttis
EX -90vm käyttis
Re: A1 Gorilla Replica -06
Tätä vois verrata johonkin pienoismalliharrastukseen Ehkä uudella sukupolvella on vähän vaikeuksia sulkea se puhelin hetkeksi ja mennä talliin viettämään sitä kokoajan hupenevaa "omaa laatuaikaa".
Kohtapuolin varmaan pitracing:ista johtosarja, säädin, keula & iskarit tilaukseen.
Kohtapuolin varmaan pitracing:ista johtosarja, säädin, keula & iskarit tilaukseen.
-
- Viestit: 594
- Liittynyt: 15.07.2012 20:31
- Paikkakunta: Helsinki
Re: A1 Gorilla Replica -06
Jos sä oot pitracingiltä jotain tilaamassa ja suunitellut noita aluvanteita 8 tuumasina, niin ite oataisin ainakin sieltä saatavat billet vanteet. Pitäis kestää ainakin paremmin kuin ne perus kaksiosaset ja kasireikäset.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö taas sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Re: A1 Gorilla Replica -06
Yks heppu tossa kans sano että hänellä piikkisessä alko halkeilla kaks osaset vanteet, ihan tehtaalaiset siis. Billetit kesti hyvin. Tiedä sitte mistä sekin mahto johtua, tai mistä kohtaa ne alko halkeilla.
Re: A1 Gorilla Replica -06
Kasireikäset olis ulkonäolliset mukavat. Tasapainotan vanteet vielä käsin ja aattelin eteen 2,75 leveen ja taakse 3,0. Niiden päälle sit 3,5 heidenaut. Tosin noi kasibilletit ei nyt ihan mitkään mahottomat olis. Verkkokauppa tosin todella tyhjä tällähetkellä, mut pitracingin keula olis halvin mitä oon löytäny. Tilaan varmaan sähköt ym pikkunippelit muualta ja noi vanteet, takaiskarin ja keulan sitten kun niitä on taas hyllyssä. Tänää pikkuosien maalailua ja krapulasta toipumista
Re: A1 Gorilla Replica -06
Käytetty keula, takaiskarit ym pikkuhilpettä löydetty. Toivottavasti ensviikolla sais osia jo nyplättäväksi. Budjetti venyis nyt alustan osien säästön myötä noihin tubeless 8 - tuumasiin ja laittelen ehkä noita omia blockheadilta pelastettuja osia eteenpäin. Eli alustavasti noi aikaisemmissa kuvissa näkyvät vakio kiinankromivanteet myynnissä jos jotakin kiinnostaa.
Viimeksi muokannut jarez, 19.01.2015 22:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: A1 Gorilla Replica -06
Töidenjälkeen nostin potilaan pöydälle yleistarkastelua varten.
Pikkunypläys mielessä rupesin takavalotelinettä tutkailemaan "pikkuhommana" ja yllätys oli melkoinen..
Uus kilpi ilmeisesti tilaukseen..
Hetken paskartelun jälkeen..
Pitäisi nyt pysyä takavalohässäkän kyydissä & kilvenalunen tuli tehtyä.. Vaihdan noi mustat kartiopultit lyhyempiin ja vaihdan varmaan nylokit ja aluslevyt loppukasauksessa.
Eipä kummoisempaa, odotellaan keula ja takaiskarimyyjän lisäkuvia & hintapyyntiä. Ehkä ensviikolla johtosarja, vilkut, takarenkaan laakerit ja muuta pikkunippeliä tilaukseen.
19.2 (vanhoja osakuvia poisteltu)
Pikkunypläys mielessä rupesin takavalotelinettä tutkailemaan "pikkuhommana" ja yllätys oli melkoinen..
Uus kilpi ilmeisesti tilaukseen..
Hetken paskartelun jälkeen..
Pitäisi nyt pysyä takavalohässäkän kyydissä & kilvenalunen tuli tehtyä.. Vaihdan noi mustat kartiopultit lyhyempiin ja vaihdan varmaan nylokit ja aluslevyt loppukasauksessa.
Eipä kummoisempaa, odotellaan keula ja takaiskarimyyjän lisäkuvia & hintapyyntiä. Ehkä ensviikolla johtosarja, vilkut, takarenkaan laakerit ja muuta pikkunippeliä tilaukseen.
19.2 (vanhoja osakuvia poisteltu)
Viimeksi muokannut jarez, 19.02.2015 20:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: A1 Gorilla Replica -06
Tästäki tulee varmaan kiva mopedi. Harmi vaan et edellisellä omistajalla meni nii pienestä hermot ja into No seurataan nyt sit tätä kautta millanen tästä tulee.
a.k.a tuuppari
Honlei 03 50cc lintta yms ralli peli http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=20703
Honlei 201cc "fighter" kesä mopo http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=21854
Monkey YX160 "Hell K" http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=22702
https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos
Honlei 03 50cc lintta yms ralli peli http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=20703
Honlei 201cc "fighter" kesä mopo http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=21854
Monkey YX160 "Hell K" http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=22702
https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos
Re: A1 Gorilla Replica -06
Ei hosumalla hyvää tule. Ehkä toi takavaloasennus on tehty sen takanavan räjähtämisen jälkeen
Keulakaupat alustavasti purettu, oli myymässä lunarimopon osia. T - palan olis saanu "kotikonstein" väänettyä suoraks myyjän mielestä, etujarrusatula & pyörittäjä puuttu. Niin totesin, että ostan joko ite kokonaisen vehkeen ja otan siitä keulan ym tarvittavat ja myyn loppuvehken paloina tai sitten ostan kokonaan uuden..
Vakio takaiskareista, jarrupolkimesta ja jännitteensäätimestäkin pyys mielenkiintosia summia. Nettimotoa surffattu tässä paripäivää elintenluovuttaja mielessä, mut kyllä noista käytetyistä ihan järkyttäviä hintoja pyydetään suhteessa kuntoon ja määrään mitä on myynnissä.
Ton takavaloepisodin jälkeen käytettyjen osien ostelu tuntuu vähän tahmealta idealta..
Laakereista köyhdyin biltemaan yhteensä huimat 6 euroa ja takanavan pohjamaalaus meni reisille hosumisen takia. Jatketaan harjoituksia..
Keulakaupat alustavasti purettu, oli myymässä lunarimopon osia. T - palan olis saanu "kotikonstein" väänettyä suoraks myyjän mielestä, etujarrusatula & pyörittäjä puuttu. Niin totesin, että ostan joko ite kokonaisen vehkeen ja otan siitä keulan ym tarvittavat ja myyn loppuvehken paloina tai sitten ostan kokonaan uuden..
Vakio takaiskareista, jarrupolkimesta ja jännitteensäätimestäkin pyys mielenkiintosia summia. Nettimotoa surffattu tässä paripäivää elintenluovuttaja mielessä, mut kyllä noista käytetyistä ihan järkyttäviä hintoja pyydetään suhteessa kuntoon ja määrään mitä on myynnissä.
Ton takavaloepisodin jälkeen käytettyjen osien ostelu tuntuu vähän tahmealta idealta..
Laakereista köyhdyin biltemaan yhteensä huimat 6 euroa ja takanavan pohjamaalaus meni reisille hosumisen takia. Jatketaan harjoituksia..
Re: A1 Gorilla Replica -06
Vaikka vehjettä ittelleni askartelen ja ihmettelen muiden projekteissa yleison sanaa, tuli tän keltasen tankin myötä pieni ongelma eteen ton väriteeman puolesta. Eli :
- Navat tulee valkosella (takanapa vasta pohjamaaleissa).
- Keulapumput mustaksi (takahaarukka myös).
- Etujarrusatula valkoseksi (suunnitelmissa).
- Levyn keskiosa mustaksi (suunnitelmissa).
- Etulamppu on jo musta.
Nyt en osaa päättää vaan lokarien väriteemaa. Tilatakko mustat, kromiset vai valkoset.
Jos tilaan valkoset, pitää tankkikin maalata valkoseksi ja koko ilme menee valkoseks.
Mustat lokarit vaatis sitten mustia napoja lisää keltasia yksityiskohtia..
Tähän valkoseen väriin littyy entisen projektin patouma jota en saanu imkaulan takia toteutukseen :
Jalkajarrukilkkeet (poljin & tanko), käytetty ok kuntonen johtosarja, takaiskarit, tanko ja kiinniikkeet tilattu foorumilaiselta jonka nimeä nyt en muista, mutta kiitos nopeista kaupoista jos tätä luet! Säästyi uusien osien ostamiselta. Kuunvaihteessa keula, lokarit ja pikkunippelit tilaukseen ja vekotin olis tarkotus saada jaloilleen "välikasattuna" orkkisvanteiden ja toimivien sähköjen yms kera työpaikalta omaan olohuoneeseen koristeeksi.
Tekniikka, putkisto ja ehkä ne tubeless 8 tummaset katstotaan viimeistään huhtikuussa kuntoon.
- Navat tulee valkosella (takanapa vasta pohjamaaleissa).
- Keulapumput mustaksi (takahaarukka myös).
- Etujarrusatula valkoseksi (suunnitelmissa).
- Levyn keskiosa mustaksi (suunnitelmissa).
- Etulamppu on jo musta.
Nyt en osaa päättää vaan lokarien väriteemaa. Tilatakko mustat, kromiset vai valkoset.
Jos tilaan valkoset, pitää tankkikin maalata valkoseksi ja koko ilme menee valkoseks.
Mustat lokarit vaatis sitten mustia napoja lisää keltasia yksityiskohtia..
Tähän valkoseen väriin littyy entisen projektin patouma jota en saanu imkaulan takia toteutukseen :
Jalkajarrukilkkeet (poljin & tanko), käytetty ok kuntonen johtosarja, takaiskarit, tanko ja kiinniikkeet tilattu foorumilaiselta jonka nimeä nyt en muista, mutta kiitos nopeista kaupoista jos tätä luet! Säästyi uusien osien ostamiselta. Kuunvaihteessa keula, lokarit ja pikkunippelit tilaukseen ja vekotin olis tarkotus saada jaloilleen "välikasattuna" orkkisvanteiden ja toimivien sähköjen yms kera työpaikalta omaan olohuoneeseen koristeeksi.
Tekniikka, putkisto ja ehkä ne tubeless 8 tummaset katstotaan viimeistään huhtikuussa kuntoon.
Re: A1 Gorilla Replica -06
Tavaraa taas haalittu.
Hondan orkkistanko oli myös ihan ok ja sellanenkin olisi hakusessa jos joltain löytyy. (löydetty)
Noudin 3,5 Heidenaut ja mukaan sattui Sbs:n jarrukengät joittenka kitkamateriaali ei ihan sahanpurua vastaava, niinkuin kiinalaisissa. Voi lujemmistakin vauhdeista sitten jarrutella vähän paremmalla omatunnolla. Samalla Ba20d kannalla oleva 35/35w halogeenipolttimo sinisellä linssillä kokeiluun.
Sitten itse putki joka sattumalta nettivaraosan puolelta löyty huokeeseen hintaan. Aikasempi kokemus positiivinen putkesta. Ei räi iskarinjuureen ja rosterista koko pasuuna. Ex omistaja tosin jostiansyystä hitsannut liitoskohdat umpeen.. Katsotaan jaksaako saumoja ohennella ja sisään kurkkia. Puolet vaimentimesta on reikäraudalla ja ennen loppuilliä osittain kammiovaimennettu.
Moottorisetupista ja äänimailmasta riippuen katsotaan onko lopullinen vai vaihtuuko alakauttaseen.
Etupää vielä hakusessa, yhdestä käytetystä setistä taas tiedusteltu. Jos en kelpuuta, tilaan uuden ja etujarrusatulan vois Aeroxin 2 mäntäseen Bremboon vaihdella, kun jossain sellasen näin sovitettuna vakiokeulaan. Aeroxin työsylinterin vois tilata samalla ja käydä teräspunosletkun teettämässä sitten lopuksi jos oikein innostuu.
(19.2 vanhoja kuvia siivoiltu)
Hondan orkkistanko oli myös ihan ok ja sellanenkin olisi hakusessa jos joltain löytyy. (löydetty)
Noudin 3,5 Heidenaut ja mukaan sattui Sbs:n jarrukengät joittenka kitkamateriaali ei ihan sahanpurua vastaava, niinkuin kiinalaisissa. Voi lujemmistakin vauhdeista sitten jarrutella vähän paremmalla omatunnolla. Samalla Ba20d kannalla oleva 35/35w halogeenipolttimo sinisellä linssillä kokeiluun.
Sitten itse putki joka sattumalta nettivaraosan puolelta löyty huokeeseen hintaan. Aikasempi kokemus positiivinen putkesta. Ei räi iskarinjuureen ja rosterista koko pasuuna. Ex omistaja tosin jostiansyystä hitsannut liitoskohdat umpeen.. Katsotaan jaksaako saumoja ohennella ja sisään kurkkia. Puolet vaimentimesta on reikäraudalla ja ennen loppuilliä osittain kammiovaimennettu.
Moottorisetupista ja äänimailmasta riippuen katsotaan onko lopullinen vai vaihtuuko alakauttaseen.
Etupää vielä hakusessa, yhdestä käytetystä setistä taas tiedusteltu. Jos en kelpuuta, tilaan uuden ja etujarrusatulan vois Aeroxin 2 mäntäseen Bremboon vaihdella, kun jossain sellasen näin sovitettuna vakiokeulaan. Aeroxin työsylinterin vois tilata samalla ja käydä teräspunosletkun teettämässä sitten lopuksi jos oikein innostuu.
(19.2 vanhoja kuvia siivoiltu)
Viimeksi muokannut jarez, 19.02.2015 20:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: A1 Gorilla Replica -06
Osien kierrättäminen ja haaliminen edennyt mukavasti. Timelessi vaihtu suoraan vakiotankoon joka kaipaa vähän töitä ja tuoretta maalia.
Iskarit ym ylimääräset pikkukilkkeet lähti maailmalle. Motorpowerilta tilattu läjä pikkunippeleitä (lokarin vaimenninkumia, kahvarunkoa yms) ja alkuperäinen johtosarjakin meni tilaukseen, kun tuo käytetty ei nyt aivan täysin tähän projektiin soveltunut.
Viikonalussa paikallisen rakentelian yllyttämänä päädyin koeajolle nastojen ja 140 yx:n kera. Tuloksena lompakko keveni ja tallille päätyi melkein sisäänajettu tekniikka + keula. Eilen pikanen pesu ja alustavat suunnitelmat lohkojen maalauksesta nyt käynnissä. Omaa kosmeettista silmää tuohon harmaaseen väriin tarttuva paska jotenkin häiritsee aika rajusti.
Liuotinta, tiskiharjaa, metalliharjaa ja vähän rakeista bilteman käsienpesuainetta ja lopputulos kohtuullisen hyvä. Tehtaan tarratkin tuli irroteltua. Sivuposken pultit perinteisesti aivan liian lyhyet. Pari kylmää hikipisaraakin otsalla kävi kun ensimmäisen kerran kiinnittelin koppaa takas..
Keula saapuneena. Suunnitelmissa öljyjen vaihto, ala t-palan maalaus, ohjauslaakerien putsaus ja kasatessa sitten viimeinen päätös pidänkö noi lievästi sisäpuolelta kukkimaan alkaneet lampunkiinnikkeet vai vaihtuuko bilteman tekeleisiin.
Toimintakuvia
Ihan hirveästi ei keulasta öljyä ulos tullut.. Hajusta päätellen onko ne tehtaalla laittanut tonne sisälle (api gl-4) peräöljyä vai miten helvetissä toi litku oli kellertävää ja suht jäykän näköstä tavaraa? 25mm iskarin yläreunasta (sisuskaluineen pohjaan painettuna) oli öljytilavuuden raja jos joku joskus samaan hommaan lähtee.
Tänään varmaan haen jäykimmät halpisöljyt ala biltema mitä tohon keulaan löydän ja sitten heitän varmaan ohjauslaakerit paikalleen ja osittain kiillotan pumput. Ennen kevyttä kiillotusta pitäis päättää mitä noille ylimääräsille kannakekorvakkeille teen. Surutta rälläkällä veke vai tekiskö tohon jonkun pienen poikittaistuen? Myös jarrunesteet lähtee vaihtoon.
Seuraavaan isompaan kimppatilaukseen / köyhtymiseen lähtee :
Vanteet, mustat lokarit, gorillan keltaset sivuposket, jarrupoljin, tangonkiinikkeet, 420 vahvistetut o-rengas ketjut, 17/24 rattaat, pikakaasu, +4/5 palkkiswingi, 305mm iskarit, pidempi kytkinvaijeri ja jalkatappirunko.
Sillävälin motorpowerin pakettia odottaessa, keulaa huoltaessa ja yksityiskohtanypläämisessä meneekin kätevästi seuraava viikko. Laitelkaa kommenttia, vaikkei yksinpuhelussa mitään vikaa ole
Iskarit ym ylimääräset pikkukilkkeet lähti maailmalle. Motorpowerilta tilattu läjä pikkunippeleitä (lokarin vaimenninkumia, kahvarunkoa yms) ja alkuperäinen johtosarjakin meni tilaukseen, kun tuo käytetty ei nyt aivan täysin tähän projektiin soveltunut.
Viikonalussa paikallisen rakentelian yllyttämänä päädyin koeajolle nastojen ja 140 yx:n kera. Tuloksena lompakko keveni ja tallille päätyi melkein sisäänajettu tekniikka + keula. Eilen pikanen pesu ja alustavat suunnitelmat lohkojen maalauksesta nyt käynnissä. Omaa kosmeettista silmää tuohon harmaaseen väriin tarttuva paska jotenkin häiritsee aika rajusti.
Liuotinta, tiskiharjaa, metalliharjaa ja vähän rakeista bilteman käsienpesuainetta ja lopputulos kohtuullisen hyvä. Tehtaan tarratkin tuli irroteltua. Sivuposken pultit perinteisesti aivan liian lyhyet. Pari kylmää hikipisaraakin otsalla kävi kun ensimmäisen kerran kiinnittelin koppaa takas..
Keula saapuneena. Suunnitelmissa öljyjen vaihto, ala t-palan maalaus, ohjauslaakerien putsaus ja kasatessa sitten viimeinen päätös pidänkö noi lievästi sisäpuolelta kukkimaan alkaneet lampunkiinnikkeet vai vaihtuuko bilteman tekeleisiin.
Toimintakuvia
Ihan hirveästi ei keulasta öljyä ulos tullut.. Hajusta päätellen onko ne tehtaalla laittanut tonne sisälle (api gl-4) peräöljyä vai miten helvetissä toi litku oli kellertävää ja suht jäykän näköstä tavaraa? 25mm iskarin yläreunasta (sisuskaluineen pohjaan painettuna) oli öljytilavuuden raja jos joku joskus samaan hommaan lähtee.
Tänään varmaan haen jäykimmät halpisöljyt ala biltema mitä tohon keulaan löydän ja sitten heitän varmaan ohjauslaakerit paikalleen ja osittain kiillotan pumput. Ennen kevyttä kiillotusta pitäis päättää mitä noille ylimääräsille kannakekorvakkeille teen. Surutta rälläkällä veke vai tekiskö tohon jonkun pienen poikittaistuen? Myös jarrunesteet lähtee vaihtoon.
Seuraavaan isompaan kimppatilaukseen / köyhtymiseen lähtee :
Vanteet, mustat lokarit, gorillan keltaset sivuposket, jarrupoljin, tangonkiinikkeet, 420 vahvistetut o-rengas ketjut, 17/24 rattaat, pikakaasu, +4/5 palkkiswingi, 305mm iskarit, pidempi kytkinvaijeri ja jalkatappirunko.
Sillävälin motorpowerin pakettia odottaessa, keulaa huoltaessa ja yksityiskohtanypläämisessä meneekin kätevästi seuraava viikko. Laitelkaa kommenttia, vaikkei yksinpuhelussa mitään vikaa ole
-
- Viestit: 497
- Liittynyt: 10.02.2014 19:56
- Paikkakunta: Galapakos saari
Re: A1 Gorilla Replica -06
Mikäs soppakannu tähä on tulossa? kannattaa nyt ottaa kansiki työalle ku on kone pöydällä, tuli kyl kliini kone.
Nyt on asialliset välitki tulossa, luulen kyllä että joutuu 16p pistää etee vaa sittehän sen näkee.
En oo ihte viel siirtyny vahvistettuihi ketjuihin saa nähä pitääkö ruveta ens kesänä jos rupiaa antautumaa.
Paljoko muuten kutistu sukavarsi yxsän myllystä?
E: Itsellä pysyny ketjut hyvi ku tekee vaan ohjurin takahampin etee alas kärsii polttaa sutia ja antaa omistajan kädestä mite lystää eikä pomppaa.
Että ei tarvi tuhlata aikaa välttämättä siihen etuohjurii kun takaa se ainapomppaa jos pomppaa.
Nyt on asialliset välitki tulossa, luulen kyllä että joutuu 16p pistää etee vaa sittehän sen näkee.
En oo ihte viel siirtyny vahvistettuihi ketjuihin saa nähä pitääkö ruveta ens kesänä jos rupiaa antautumaa.
Paljoko muuten kutistu sukavarsi yxsän myllystä?
E: Itsellä pysyny ketjut hyvi ku tekee vaan ohjurin takahampin etee alas kärsii polttaa sutia ja antaa omistajan kädestä mite lystää eikä pomppaa.
Että ei tarvi tuhlata aikaa välttämättä siihen etuohjurii kun takaa se ainapomppaa jos pomppaa.
Viimeksi muokannut honkleibomba, 15.02.2015 13:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: A1 Gorilla Replica -06
Molkt:in 26 soppakannu tuli mukana, pitää vielä ehkä tyhjäkäyntisuutinta suurentaa ja se olisi varmaan sitten siinä. 28 flättikaasarin säätörumbaa en varmaan kerkee huhtikuussa enään tekemään, niin tää kausi mennään tolla Molkt:illa.
Kansi kävi auki ex omistajan toimesta, en nyt muista tehtiinkö siinä mitään ihmeellisyyskiä. Seuraavassa männänvaihdossa / talvella aukasu tehdään jos tarvetta. Vetolujuus rupeaa olemaan aika rajoilla näillä nykysillä tehoilla mitä oon lukenu tuon z40 nokan kera (13-15hp) saatavaks. Pyrin kans jarruihin ja alustaan vähän satsata, motarinopeuksista jonkun osan pettäminen voi aiheuttaa isoakin tuhoa.
Uskoisin et 17/24 välit on ihan ajettavat. 17 - piikkinen helpotaa ton tulevan swingin ketjulaahaimen elämää kans hieman. Pitää tota alempaa ketjuohjuri ideaa vielä vähän miettiä. Tuskin siitäkään mitään haittaa olis.
Köyhdyin sopivasti, annoin vaihdossa yhen minikrossin josta piti tekniikka ottaa ja käteistä. Samaan syssyyn toi keula tuli myös. Uuden tekniikan hinta olis ollut kuitenkin satasen pari isompi kun nykynen investointi.
Kansi kävi auki ex omistajan toimesta, en nyt muista tehtiinkö siinä mitään ihmeellisyyskiä. Seuraavassa männänvaihdossa / talvella aukasu tehdään jos tarvetta. Vetolujuus rupeaa olemaan aika rajoilla näillä nykysillä tehoilla mitä oon lukenu tuon z40 nokan kera (13-15hp) saatavaks. Pyrin kans jarruihin ja alustaan vähän satsata, motarinopeuksista jonkun osan pettäminen voi aiheuttaa isoakin tuhoa.
Uskoisin et 17/24 välit on ihan ajettavat. 17 - piikkinen helpotaa ton tulevan swingin ketjulaahaimen elämää kans hieman. Pitää tota alempaa ketjuohjuri ideaa vielä vähän miettiä. Tuskin siitäkään mitään haittaa olis.
Köyhdyin sopivasti, annoin vaihdossa yhen minikrossin josta piti tekniikka ottaa ja käteistä. Samaan syssyyn toi keula tuli myös. Uuden tekniikan hinta olis ollut kuitenkin satasen pari isompi kun nykynen investointi.
Re: A1 Gorilla Replica -06
Lifanin 140cc koneesta on otettu Z40 nokan ja 28mm PWK kaasarin kanssa 17,39hp. Tuo Z40 nokka on siis ilmeisesti aika hyvä ja ulkomaillakin kehuttu kapine.Hyvältä näyttää projekti ja tekniikka kyllä tässä kohtaa.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Re: A1 Gorilla Replica -06
Melkosia tehoja ne pojjaat meinaa 140 kynsiä virinokalla kaasarilla Ainaki itellä on kestäny nuo normiketjut hyvi, ku on vaa taate laittanu ohjurin nii ei ne pompi päältä ja 17-24 on ihan hyvät välit tuoho koneesee, ehkä 16...
a.k.a tuuppari
Honlei 03 50cc lintta yms ralli peli http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=20703
Honlei 201cc "fighter" kesä mopo http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=21854
Monkey YX160 "Hell K" http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=22702
https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos
Honlei 03 50cc lintta yms ralli peli http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=20703
Honlei 201cc "fighter" kesä mopo http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=21854
Monkey YX160 "Hell K" http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=22702
https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos
Re: A1 Gorilla Replica -06
Onko kenelläkään tosta takarattaan ohjurista jotain havainnollistavaa kuvaa? Periaattessa sellasen osaisin nikkaroida. Aluswingiin helposti popniiteillä kannake ja sitten jostain tarvikeohjuri mestoille. Rullaohjuri olis hyvä, koska sen kunnon tarkkailu olisi helppoa. Liukuva ohjuri vaatis taas sitten vähän enemmän kuikuilua. Oon samaa mieltä, että toi eturattaan alle tuleva ohjurirullan hyöty / nikkarointisuhde on suht pieni.
Tosiaan pienessä pöhnässä tänään piti vain nopeasti jotain "pikkuhommaa" mennä tekemään. Yhtäkkiä 7 tuntia mennyt ja havahduin ooracing:in nettikaupasta kuivuvan maalin käry nenässä.
Ohjauslaakerit ja alempi t-pala löysi ittensä paikalleen runkoon. Etuiskarit & t-pala sai myös mustaa vannemaalia niskaansa. Satula, levy ja navat varmaan keltasta myöhemmin.
Kimppatilausta vois kohtapuolin laittaa vetämään rompetta nopeasti laskettuna taas 150 eur edestä menossa.. Gorillan keltasia sivukoppia ei kyllä oor:ltä löydy..
Nettivaraosasta löysin rumat 3 - puolaset 8 tuumaset (3,5) tubeless vanteet ja tarjosin niistä huvinvuoksi jotain. Aikavarmasti mustat 2,75 leveet peltivanteet loppuenlopuks eteen ja taakse päätyy.
Kansi & pytty sai niskaansa 650 astetta kestävää kuumankestoa.
Lohkot ja posket pohjamaalin ja vannemustaa 2-3 kerrosta. Ei pitäisi nyt pistää silmään niinpaljoa toi kone mustan rungon ja keltasen tankin kera. Paskakelejä välttäen voisin melkein uskoa, että toi maalaus kestää omassa käytössä varsin pitkälle. Lohkon pultit varmaan otan yksitellen irti ja putsaan maalista. Ylempään venttiilikorkkiin tekis mieli lähtönippa huohotinlähdölle myös. Kahtellaan sitä sitten lähempänä kevättä.
Tosiaan pienessä pöhnässä tänään piti vain nopeasti jotain "pikkuhommaa" mennä tekemään. Yhtäkkiä 7 tuntia mennyt ja havahduin ooracing:in nettikaupasta kuivuvan maalin käry nenässä.
Ohjauslaakerit ja alempi t-pala löysi ittensä paikalleen runkoon. Etuiskarit & t-pala sai myös mustaa vannemaalia niskaansa. Satula, levy ja navat varmaan keltasta myöhemmin.
Kimppatilausta vois kohtapuolin laittaa vetämään rompetta nopeasti laskettuna taas 150 eur edestä menossa.. Gorillan keltasia sivukoppia ei kyllä oor:ltä löydy..
Nettivaraosasta löysin rumat 3 - puolaset 8 tuumaset (3,5) tubeless vanteet ja tarjosin niistä huvinvuoksi jotain. Aikavarmasti mustat 2,75 leveet peltivanteet loppuenlopuks eteen ja taakse päätyy.
Kansi & pytty sai niskaansa 650 astetta kestävää kuumankestoa.
Lohkot ja posket pohjamaalin ja vannemustaa 2-3 kerrosta. Ei pitäisi nyt pistää silmään niinpaljoa toi kone mustan rungon ja keltasen tankin kera. Paskakelejä välttäen voisin melkein uskoa, että toi maalaus kestää omassa käytössä varsin pitkälle. Lohkon pultit varmaan otan yksitellen irti ja putsaan maalista. Ylempään venttiilikorkkiin tekis mieli lähtönippa huohotinlähdölle myös. Kahtellaan sitä sitten lähempänä kevättä.
Re: A1 Gorilla Replica -06
paljon hienompi kone nyt
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
Re: A1 Gorilla Replica -06
Monologi jatkuu. Motorpowerin pakettikin tuli. Tilattu orkkis johtosarja ei värien puolesta vastaa mitenkään alkuperäistä kaaviota tietenkään.. Palataan sähköihin kun säätimen metsästän jostain ja ex omistaja löytäisi ne laitteen avaimet vihdoin.
Maalaushommissa ja pohjatöissä mennyt myös rattosasti paripäivää.. Huomenissa lakkaus vielä ja toivottavasti ei yksikään pinta kiehahda homman aikana. Värisävy näyttäis mätsäävän hyvin suhteessa tankkiin. Mustat peltivanteet tekis mieli jo ensviikolla tilata.. Pitää kyllä tohon palkkapäivää yrittää kiltisti odotella.
Takanapa samaa sävyä siis kuin etunapa. Kuvan värisävy heittää hieman.
Orkkistangosta sai painia maalikerroksia melkein puoltuntia irti metalliharjan ja porakoneen kera. Päälle suihkuteltu pohjamaali ja musta vannemaali.
Etuiskarit tuli kasattua ja 10w bilteman litku todettu väliaikasesti kohtuullisiksi. Varmaan 20w olis optimaali, palataan öljyihin kun tuo takaiskarien tyyppi / kovuus varmistuu myöhemmin.
Pari johtosarjaa myynnissä jos jollakin on tarvetta ->
Maalaushommissa ja pohjatöissä mennyt myös rattosasti paripäivää.. Huomenissa lakkaus vielä ja toivottavasti ei yksikään pinta kiehahda homman aikana. Värisävy näyttäis mätsäävän hyvin suhteessa tankkiin. Mustat peltivanteet tekis mieli jo ensviikolla tilata.. Pitää kyllä tohon palkkapäivää yrittää kiltisti odotella.
Takanapa samaa sävyä siis kuin etunapa. Kuvan värisävy heittää hieman.
Orkkistangosta sai painia maalikerroksia melkein puoltuntia irti metalliharjan ja porakoneen kera. Päälle suihkuteltu pohjamaali ja musta vannemaali.
Etuiskarit tuli kasattua ja 10w bilteman litku todettu väliaikasesti kohtuullisiksi. Varmaan 20w olis optimaali, palataan öljyihin kun tuo takaiskarien tyyppi / kovuus varmistuu myöhemmin.
Pari johtosarjaa myynnissä jos jollakin on tarvetta ->
-
- Viestit: 594
- Liittynyt: 15.07.2012 20:31
- Paikkakunta: Helsinki
Re: A1 Gorilla Replica -06
En oo varma onko tästä jo aikaisemmin puhuttu mutta kai tähän tulee takakeskiöön läpipultit ?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö taas sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.