Sivu 1/3
Expafin:in Rothmans rakentelua
Lähetetty: 26.11.2014 13:39
Kirjoittaja Expafin
Moro vaan, eli tuli tossa pari kuukautta sitten hommattua kaverilta vuosimallin 88 rothmans aihio talliin, jonka olen jo kasannut ja kilvettänyt. Aika kiva löytö, koska tankki, runko, etuvalonkoppa ja keula on orkkismaaleissa + kaikki väri ja Huomiotarrat löytyy, eli aika täydellinen projekti aihio.
Ei nyt ensimmäisellä kerralla tule muuta mieleen, mutta seurailkaa jos kiinnostaa!
Tässä vielä suunniteluta listaa mitää rotikkaan tullaan laittamaan / ostamaan:
Pulverimaalaus valkoiseksi:
-Keula
-Runko
-Takaswingi
-Vanteet
-Keskiöt
-Ylä T-pala
Maalaus mustaksi:
-Jalkatappirunko
-Penkkirunko
-Takavalonrauta
-Tarakka
->Maalauksen aikana kaikkien muttereiden ynm.. puhdistamien, kiillottaminen ja uusiminen.
->T-palan paikkaus hitsillä. (Nyt 2 raisereiden reiät)
Kuvat kertokoon enemmän!:
Kertokaas mielipiteitä ekasta topicista ja tottakai ehdotuksia mankista! 
Re: Halvan budjetin Rothmanssi -87
Lähetetty: 26.11.2014 19:14
Kirjoittaja hante00
älä pistä mitään koroiskareita, kuppipenkkiä, teet orkkiksen vähän enemmällä vaivalla niin saat paljon enemmän voittoa
Muuten hyvät suunnitelmat

Re: Halvan budjetin Rothmanssi -87
Lähetetty: 26.11.2014 19:24
Kirjoittaja Rotmans1989
Eikös Rothmansseja tehty vaan 88 ja 89 et tää on sit välimalli jos vaan tuolloin tehty en ihan varma ole ?

Re: Halvan budjetin Rothmanssi -87
Lähetetty: 26.11.2014 19:27
Kirjoittaja Mango
Ei onnistu noin sylinterin sorvaaminen. Pitää putkittaa vanha sylinteri tai ostaa uusi.
Re: Halvan budjetin Rothmanssi -87
Lähetetty: 26.11.2014 20:52
Kirjoittaja onkimato
Rotmans1989 kirjoitti:Eikös Rothmansseja tehty vaan 88 ja 89 et tää on sit välimalli jos vaan tuolloin tehty en ihan varma ole ?

Muistaakseni itse kun asiaa aikoinaan tutkin ja kyselin mm. kunun pyörästä niin vuonna 87 olisi ollut joitakin malleja jo liikkeellä (varma en ole). _kuitenkin_ tästä moposta on mahdotonta sanoa koska keulan heijastimet ovat jälkeenpäin laitetut ja valokatkaisija purettu pois. Onko keulassa paikat heijastimille? Keulan sivuheijastimet kun tulivat vasta vuonna -89 ja samaan aikaan vaihtui valokatkaisija yhdellä vivulla liikkuvaksi.
Tiedoksi expafinille, E22 ei tarkoita kannessa muuta kuin valumerkintää, eli onko tässä nyt paikallaan isovenakansi vai ei?
Hyvän näköinen lähtökohta kuitenkin ja eiköhän tästä vielä kunnon rothmanssi aikaan saada!
Re: Halvan budjetin Rothmanssi -87
Lähetetty: 26.11.2014 22:34
Kirjoittaja Expafin
Tuli moka siis Rotikka on -88 vuosimalli unohdin, koska papereissa lukee katsastusmiehen mokan takia -87... Saisikohan muutettua oikeaksi vuosimallin jos kävisi kysymässä? ja heijastimet laitoin katsastusta varten eikä niille ole paikkoja
Kansi on pienivena paremmalla nokalla toisin koulussa pukkarin kaapissa on hondan aito isovena joka pitäisi holkittaa koska klappia monta milliä ja pitää vielä tutkia tota sylinterijuttua!

Penkki on omin käsin metallialalla tehty ja se vähän floppas :/
Pitää hommata aito Hondan penkki kuhan kerkiää!
Tässä muutatama kuva nykykunnosta
Expa kiittää ja kuittaa tältäerää!

Re: Halvan budjetin Rothmanssi -88
Lähetetty: 26.11.2014 22:45
Kirjoittaja vilkku
Tuo 50cc pytyn sorvaus 72cc pytyks ei onnistu koska pytyn helmat lähtee muuten pois. Ja pytyn kiinnittäminen sorviin on toinen ongelma, koska pyttyhän ei ole symmetrinen eikä pinnapulttien reiät ole yhtä kaukana toisistaan tai sylinterin keski osasta ja helmasta kiinnittämällä vääntäisi ne aika varmasti vain solmuun

Oletko nyt siis tekemässä paranneltua orkkista vai jotain ihan muuta? Meinaan ihan komian pelin sais kun vaihtais levykeulan, normi penkin ja muutenkin siistis

Re: Halvan budjetin Rothmanssi -88
Lähetetty: 26.11.2014 22:52
Kirjoittaja Expafin
vilkku kirjoitti:Tuo 50cc pytyn sorvaus 72cc pytyks ei onnistu koska pytyn helmat lähtee muuten pois. Ja pytyn kiinnittäminen sorviin on toinen ongelma, koska pyttyhän ei ole symmetrinen eikä pinnapulttien reiät ole yhtä kaukana toisistaan tai sylinterin keski osasta ja helmasta kiinnittämällä vääntäisi ne aika varmasti vain solmuun

Oletko nyt siis tekemässä paranneltua orkkista vai jotain ihan muuta? Meinaan ihan komian pelin sais kun vaihtais levykeulan, normi penkin ja muutenkin siistis

Levukeula harkinnassa ja oon tehny monkeyn 50cc pytylle sopivan jigin sorvinpakkaan eli se kiinnitys ei oo ongelma vaan se sorvaus O.O
Re: Halvan budjetin Rothmanssi -88
Lähetetty: 26.11.2014 23:07
Kirjoittaja vilkku
Mutta niinkuin jo kirjoitin mittaa paljonko helmaan jää paksuutta?
Re: Halvan budjetin Rothmanssi -88
Lähetetty: 26.11.2014 23:35
Kirjoittaja Expafin
vilkku kirjoitti:Mutta niinkuin jo kirjoitin mittaa paljonko helmaan jää paksuutta?
Pitää mitata !

Edit: Mittasin ja 2,5mm

Re: Halvan budjetin Rothmanssi -88
Lähetetty: 27.11.2014 08:06
Kirjoittaja Otskari
Voitko laittaa kuvia siitä penkin värkkäilystä, koska ittelläkin sama ongelma.

Re: Halvan budjetin Rothmanssi -88
Lähetetty: 27.11.2014 10:02
Kirjoittaja Expafin
Juu otan kuvia, jos ja kun puran penkin!

Re: Halvan budjetin Rothmanssi -88
Lähetetty: 27.11.2014 22:42
Kirjoittaja Expafin
Hei taas arvoisa Monkeyt.Netin väki!

Tänään tuli hankittua mankiin 310 pitkät takakepit ja lisäksi tuli hommattua Stage2 Powerfiltter kun sitä ilmanputsaria ei löytynyt aiemmin ja muutakin osaa löyty halvalla Esim Hondan ketjusuoja, Hondan takakeskiö + jarrukilpi kun nykyisessa toinen laakeri ei ole tiukka vaikkei pyörikkään eipä nuista haittaa oo varalta muutama olla

, 3 50cc sylikkää, joista Poraan ja hoonaan 72cc laskin ja 2,5mm jää kaulaan varaa ja se kyllä riittää

, Kaasuvaijeri kun oma katkes tänään...
Eipä tällä kerralla oikei muuta kerrottavaa ole ja käykäähään isommista pyöristä kiinnostuneet seuraamassa motot.netin puolella Husse projua! :
http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=93&t=86713
Expa kiittä ja kuittaa !

Re: -88 Rotikan kunnostus
Lähetetty: 07.12.2014 00:00
Kirjoittaja Expafin
Re: -88 Rotikan kunnostus
Lähetetty: 07.12.2014 11:51
Kirjoittaja Mankeli82
Ihan siisti proju mutta laita kuvat suoraan isoina viestiin!

Re: -88 Rotikan kunnostus
Lähetetty: 11.01.2015 01:50
Kirjoittaja Expafin
Moro pitkästä aikaa!
Nyt manki ollut 2vk tallissa vanhan puolarikoneen leviämisen syystä ja tuli loppuviikosta tilattua yhdeltä jampalta juuri konerempattu Hondan manuaalikone ja vikana oli vuotava kansipahvi ja puuttuva mg koppa, joten sain aika halvalla...
No samalla huomasin että koulussa itsetekemäni 72cc sylinterisarja oli haljennut sylinteriputkesta... -.- no pitää käydä yhdeltä hemmolta hakemassa toinen 72cc suhkot halpaan hintaan? tässä pari kuvaa koneesta

Tuli kanssa rakennettua edellinen pv tarakka ja kiinnikkeet uudelleen mankiin paremmiksi ja kestävemmiksi

Pohjakin näyttäisi olevan kunnossa.

MG-koppa puuttuu :/ Pitää joko ostaa tai koulussa askarrella joku suoja siihen

Ennen kiinnilaittoa vaihdan ton öljytikun ja nuo kytkinkopan lätyskän pultit kun pistää niin kovasti silmään
Eipä mulla tälläkertaa muuta! Kertokaas ehdotuksia
-Expa
Re: -88 Rotikan kunnostus
Lähetetty: 11.01.2015 03:28
Kirjoittaja onkimato
Hauska nähdä päivitystä tähänkin projektiin. Ihmettelen vaan miksi haluat t-palan mustaksi? IMO se olisi parempi valkoisena niinkuin kuuluukin olla.
Re: -88 Rotikan kunnostus
Lähetetty: 11.01.2015 03:46
Kirjoittaja Expafin
Oho! tuota en tiennytkään
Tottakai se sitten valkoiseksi lähtee

Re: -88 Rotikan kunnostus
Lähetetty: 17.01.2015 18:54
Kirjoittaja Expafin
Noniin elikkäs projekti on taas edennyt hyvää tahtia
Viimeviikolla tuli mankiin aito Hondan 4V manuaali kone jonka asensin kiinni, mutta siitä alkoivat takaiskut, elikkäs koneeseen vaihdettiin itse porattu 72cc sylinterisarja ja vuosi öljyä sylinterin alatiivistepinnan välistä öljypumpun reiän kohdalta no uskoin että sylinterin tiivistepinta oli kiero, koska mitattuani koneen tiivistepinnan oli suora.
No kokeilin koneen mukana tulleella uudella 50cc sylinterisarjalla vuosi montakertaa enemmän kuin 72, joten kävin ostamassa kaverin suosittelemana
permatex ultra copper tiivistysliimaa ja annoin kuivua n.16h ja sitten testaamaan no vuosi edelleen VI**U, mutta ei niin pahasti samalla tuli mieleen että voisikohan öljy tulla kytkinkopan ja lohkon välistä edellinen omistaja oli koneremontin jälkeen laittanut tiivistemassaa ulkopuolelta pienelle matkalle lohkojen väliin ja väitti että vain kansipahvi vuotaa...
Käyn huomenna tallissa tutkimassa onko kyseinen tiivistepinta ehjä
Tässä kuvia mankiin tein uuden putken koulussa eli alkukäyrä romurain putkesta ja äänenvaimentajan sain kaverilta (jannzzep) vaihdossa lokariin ja pariin kannenosaan.
Kyllä se käynttin lähti hyvin ja otti kiekkaa, mutta öljyä valuttaa...
Viimekerran jälkeen aika paljon muutoksia tullut, esim takalokari vaihtu samoin tarakan kulma ja kiinikkeet + kaikkee pientä

koneesta muuten puuttuu mg koppa eli saa tarjota HALVALLA jos, jollai sattuu olemaan ylimääräisenä
Ja kertokaas miksi kone kuumuu järjettömästi!?

Kaverin kone oli ajonjälkeen käsin kosketeltavissa ja omaan koneeseen ei kärsinyt koskea edes hanskalla
-Expa kiittää ja kuittaa

Re: -88 Rotikan kunnostus
Lähetetty: 20.01.2015 00:09
Kirjoittaja Karhunen
En tiädä ootko koskenu suuttimiin mutta laiha seos voi aiheuttaa ton kuumenemisen. Toinen vaihtoehto voisi olla öljyvuodosta johtuva vähäinen voitelu yläkerrassa joka aiheuttaa ylimäärästä lämpöä. Tämä kyllä paljon epätodennäköisempää.
Re: -88 Rothmans monkeyn käyttöentisöintiä! =)
Lähetetty: 08.02.2015 17:19
Kirjoittaja Expafin
Moro!
Eli vika löytyi vuotamiseen ja syyksi paljastui 2 osassa oleva kytkinkopan tiiviste.
Samalla huomasin käyntiongelman johtuvan pielessä olleesta ajoituksesta ja liian isosta kaasuttimesta?
tällä hetkelllä sokka ylimmässä ja 76 suutin 19mm jinke kaasuttimessa ja käy aivan liian rikkaalla iskee puolenmetrin liekkiä...
pitää koittaa hankkia 14-16mm kaasutin jotta toimisi paremmin
Edistyminen hidastuu nyt projektissa, koska ei ole aikaa maalauttaa ennen huhtikuuta jolloin piikki takaisin alle ja manki pillunpäreiksi ja maalaamoon ynm...
-Expa
Re: -88 Rothmans monkeyn käyttöentisöintiä! =)
Lähetetty: 08.02.2015 17:51
Kirjoittaja maukaskurpitsa
Se jinke on juuri sopiva 72cc koneelle ja jopa pienemmällekkin. Pistät nyt vaan sen säätöihin etkä hommaa toista kaasaria.
Re: -88 Rothmans monkeyn käyttöentisöintiä! =)
Lähetetty: 12.02.2015 20:04
Kirjoittaja Expafin
Moro taas!
Eli nyt on manki edennyt ja on ollut 4 päivää jo ajossa viaksi muuten paljastui imuvuoto ja rikkaalla oleva kaasutin...

no ei se paljoa liikuttanut, koska sitten toinen vika löytyi eli tiputtaa mg kopan välistä hieman oljyä (ei paljoa), mutta kuitenkin pistää vituttamaan
Staattorin pohjalevyn o renkaat ovat kunnossa ja muutenkin vaikuttaa ehjältä ja stefat ynm on uusia joten niistä ei vuoda auttakaas?
Tänään tuli sen verran laiteluta mankelia, että laitoin takavalon toimimaan ja huomenna pitää käydä ostamassa uusi etupolttimo, nyt kiinni taskulamppu ettei sakkoja tule

myös takalokasuojan ja kilvenpaikan vaihdoin

Samalla tuli mietittyä mitä keväällä maalaan ja mitä en...
No kaikki mitä olen aikaisemmin laittanut ja sivukoppa + etuvalokoppa? tankista en tiedä ihan ok kunnossa alkuperäiseksi?
Joo ei nyt muuta tässä vielä paljon kuvia:

Takavalo väliaikainen

pitäisi saada jostain halvalla takavalon kupu omaan orkkisvaloon...

Ja joo banaanipenkkikin vaihtuu kesällä orkkikseen

Tankin ja etuvalokopan kunnosta parikuvaa

Samurain mg kopasta muokattu väliaikainen mg koppa mankiin

pitää hommata aito kuhan ehtii!
---------------------------------------------
Osia joita saa tarjota huokeaan hintaan:
Takavalonkupu
Vakiopenkki
Kytkin ja kaasukahvarungot
Jalka
Hondan mg koppa
Vakiovannelautaset
---------------------------------------------
Ei tälläkertaa muuta kommentoikaahan
-Expa
Re: -88 Rothmans monkeyn käyttöentisöintiä! =)
Lähetetty: 13.02.2015 21:08
Kirjoittaja Rotmans1989
Jätä vaan tuo tankki orkkis väreihin, en omasta rotikastakaan sitä maalannut.
Laitoin sulle viestiä takavalonkuvusta

Re: Expafin:in Rothmans rakentelua
Lähetetty: 22.03.2015 23:23
Kirjoittaja Expafin
Moro taas pitkän tauon jälkeen!
Tilasin loppuviikosta mankiin orkkisosia
Grin käyttäjältä:
- Hondan orkkivanteet
- Hondan takavalonraudan valoineen
- Hondan jalkatappirungon
- Hondan penkin vähän revenneellä orkkispäällisellä
- Hondan kytkin ja kaasukahvarungot vaijereineen
- Hondan sarvet
Samalla leipowarma otettu taas talviteloilta eli ensitiistaina olisi tarkoitus hiekkapuhaltaa mankin osat ja lähettää maalaukseen ja MBFmotolta pitäisi tilata paketti jossa olisi keulan pölysuojat, muttereita, Stefasarja ynm... pientä hilpettä projektiin
Mankista puuttuu vielä:
Orkkis etuumpio
Orkkis MG-koppa
Keulan pumput
Eipä tälläkertaa tule muuta mieleen

Kommentoikaahan ja kertokaas mielipiteitä projektista