Elikkäs ostin ooracing:ltä levykeulan ja se on liian korkea. Pystyykö keulaa lyhentämään ja jos pystyy niin kuinka?
Tässä linkki kyseiseen levykeulaan
http://www.ooracing.com/store/index.php ... uctId=1231
Levykeulan lyhennys/madallus
Re: Levykeulan lyhennys/madallus
Nostellaas tätä vähäsen koska itsekkin tarvis ohjeita madallukseen. Joku vois vähäsen kertoilla tai antaa linkin.
Re: Levykeulan lyhennys/madallus
Joo muutes, kertokaa et miten madaltaa ja mikä ois hyvä vaihtoehto. Jousta lyhentämällä kun jousto loppuu, jää löysää ja menee aika jämäkäksi.
a.k.a tuuppari
Honlei 03 50cc lintta yms ralli peli http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=20703
Honlei 201cc "fighter" kesä mopo http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=21854
Monkey YX160 "Hell K" http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=22702
https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos
Honlei 03 50cc lintta yms ralli peli http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=20703
Honlei 201cc "fighter" kesä mopo http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=21854
Monkey YX160 "Hell K" http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=22702
https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos
Re: Levykeulan lyhennys/madallus
Itse lyhensin iskarin männän vartta, ja liukuputkea yläpäästä samassa suhteessa. Liukuputkea ei välttämättä tarviste lyhentää, mutta itse näin tein. Omassa USD keulassa on molemmissa iskareissa kaksi jousta, jätin toisen jousen kokonaan pois, ja otin yli jääneet holkit yläpäähän, jotta iskarissa ei ole yhtään tyhjää. Keula lyheni 70mm ja näyttäs toimivan täydellisesti. Vähän jäykempi siitä luonnollisesti tulee kun joustosta otetaan 50% pois.
Eli vaikka rälläkällä sopiva pätkä pois iskarin varresta, sitte uudet kierteet (mielellään esim sorvissa niin kierre tulee suoraan), huomaa että männän varressa ei ole normi metrinen kierre vaan joku 1.25mm nousulla tod näk. Itse veivasin iskarin päihin vaan uuden metrisen kierteen vanhan tilalle. Ja jos hyvän haluaa niin sitte vaikka poraa vanhan reiän pois ja tekee kierteen helicoileilla.
Toden näkösesti sama taktiikka toimii myös tossa toisinpäin olevassa iskarissa?
Eli vaikka rälläkällä sopiva pätkä pois iskarin varresta, sitte uudet kierteet (mielellään esim sorvissa niin kierre tulee suoraan), huomaa että männän varressa ei ole normi metrinen kierre vaan joku 1.25mm nousulla tod näk. Itse veivasin iskarin päihin vaan uuden metrisen kierteen vanhan tilalle. Ja jos hyvän haluaa niin sitte vaikka poraa vanhan reiän pois ja tekee kierteen helicoileilla.
Toden näkösesti sama taktiikka toimii myös tossa toisinpäin olevassa iskarissa?