Alueen säännöt
• Käytä hakua ennen uuden viestiketjun luomista. Samaa ongelmaa on ehkä jo käsitelty.
• Liitä apukaavake viestiisi! Muiden on helpompi neuvoa sinua.
• Otsikoi aihe niin, että se kuvaa jo vikaa. EI siis otsikkoja tyyliin "mikä vikana?" tai "omituista..".
Sitten kytket valot niin että tulevat akulta eivätkä suoraan magneetolta. Valkoinen meni sulla ennen suoraan valoille ja haaroitus jännitteessäätäjälle, tämä jää kytkemättä.
Tuo sun koneen magneetto on niin sanottu fullwave ja britit sanoo single phase. Normi monkey magneetto on halfwwave ja briteiksi split phase. Eli sun koneessa on paremmat virrat, mutta valot eivät toimi ilman akkua. Toimivat kuten moottopyörässä, tosin 60-luvulla oli moottoripyörissäkin tuollaiset välkkysähköt kuten normimonkeyssä.
Jos ei auennut niin kuvia löytyy googlettammalla lontoon kielellä.
Juu kyllä aukesi kiitoksia paljon! Eli en tee omalla 12v regulla enää mitään minkä ostin joskus mbfmotolta mikä kävi ei startittomiin koneihin eli ostettava sellainen mikä käy sähköstartilliseen ja pihalla on 3 kiinan 50cc romu mönkijää eli käyköhän niistä regu?
Söhköstartillisuus ei välttämättä vaikuta siihen mikä magneetto on. Yleensä kiinan mönkijöissä ja skoottereissa on half wave sähköt vaikka sähköstartti on. Niitä on moni muuttanut itse full waveksi, tuolla ohje http://mastercircuits.blogspot.fi/2012/ ... rsion.html
Magneeton johtojen väreistä asia selviää helpoiten mikä magneetto kyseessä.
Jos ei asian kanssa jaksa kikkailla eikä halua parempia valoja niin vaihtaa magneeton tähän 110:n. Tosin ei se jännittensäätäjänkään vaihto ja muutaman johdon kytkeminen paha homma ole.
ariilari kirjoitti:Söhköstartillisuus ei välttämättä vaikuta siihen mikä magneetto on. Yleensä kiinan mönkijöissä ja skoottereissa on half wave sähköt vaikka sähköstartti on. Niitä on moni muuttanut itse full waveksi, tuolla ohje http://mastercircuits.blogspot.fi/2012/ ... rsion.html
Magneeton johtojen väreistä asia selviää helpoiten mikä magneetto kyseessä.
Jos ei asian kanssa jaksa kikkailla eikä halua parempia valoja niin vaihtaa magneeton tähän 110:n. Tosin ei se jännittensäätäjänkään vaihto ja muutaman johdon kytkeminen paha homma ole.
Juu samapa tuo kumpi on mutta joudunko vaihtamaan jännitteensäätimen vai voinko vaihtaa vain + ja - toisinpäin jännärin liittimessä?
Ja joudunko muuttelemaan jinkun/skytin uutta sähkösarjaa jotenkin?
Jännittensäätäjä pitää vaihtaa. Valokatkaisijalle menevä johto(keltainen) ei mene enään siihen magneeton keltaiseen joka haarautuu myös jännitteensäätäjälle keltaisena vaan niin että valot saa virtaa kun virta käännetään avaimesta päälle. Eli valokatkaisiljalta keltainen johto virtalukolle(oiskohan oranssiin josta virta jarruvalolle,töötille jne.)
Muuta muutoksia ei tarvitse johtosarjaan tehdä. Kuvia vois kaivaa kun ehtii.
Viimeksi muokannut ariilari, 24.07.2016 15:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
ariilari kirjoitti:Jännittensäätäjä pitää vaihtaa. Valokatkaisijalle menevä johto(keltainen) ei mene enään siihen magneeton keltaiseen joka haarautuu myös jännitteensäätäjälle keltaisena vaan niin että valot saa virtaa kun virta käännetään avaimesta päälle. Eli valokatkaisiljalta keltainen johto virtalukolle.
Muuta muutoksia ei tarvitse johtosarjaan tehdä. Kuvia vois kaivaa kun ehtii.
Juu kiitosta tämä selventää jo paljon ja kuvat ois hyviä kans jos viitsit laittaa
Mutta fullwave jännäriä ei vissiin suomesta saa?
Eikös se perus 7e kiinanskootterin säädin ole kokoaaltosuunnattu (full wave)?
Kun kahteen liittimeen tulee virta, yhestä maa ja yhestä se suunnattu/tasattu virta. Niin ainakin PV-foorumilta muistan lukeneeni
Mites tuon mankin tankin sais pysymään kiinni, ku suurilla kierroksilla heiluu niin saatanasti josta syntyy kovempi ääni ku itse moposta Se 8mm pultti on niin kiinni ku voi olla mutta heiluu melkeen joka suuntaan paitsi eteen-taakse-linjalla.
Kokeele laittaa joku prikka tai vastaava siihen pultiin, autto ainaki itellä.
Mikäs voi olla mankissa vikana, kun ei saa bensaa tulpalle asti ? Kaasariin bensaa ainakin tulee, mutta kun polkee, niin tulppa on täysin kuiva. Lähinnä mietin että voiko vika olla jossain muualla kuin kaasarissa ?
Tuohon sun ongelmaan, vika on kassussa tai bensahanassa. Voisin vaikka vannoa näin, jos olet varma ettei tankki ole tyhjä Kaasarin putsauksella tai bensahanan avaamisella saat varmasti ihmeitä aikaan.
Noni putsasin kaasarin ja tulppa silti ihaan kuiva. Bensahanasta tulee kyllä bensaa. Venttiilitkin olen tarkistanut. Vian täytyy varmaan olla kannessa, pitänee avata ja tutkailla asiaa
Mikähän mankissa mahtaa olla kun laitoin 72cc kannen kiinni 72cc pytyn kanssa nii siinä vaiheessa ku venttiilit nousee ylös eli siis menee kiinni niin kuuluu kova napsahdus että ottaakohan venttiilit mäntään vai mikä on kun 50cc kannella toimi ihan hyvin ja mäntä on sylinterin yläpään tasolla t-merkin kohdalla niinkuin pitääkin ja jako pitäisi olla oikein kun on moneen kertaan sekin tarkistettu
Kokeile toisella kannentiivisteellä jos ääni häviää. Voit tietty kokeilla pyörittää konetta käsivoimilla, jos tuntuu yläkuolokohdassa raskaalta niin todennäköisesti mäntä osuu venoihin
jelppikää!! Eli kyseessä manki jossa 140cc yx kone nyt semmonen vika että kytkin ei toimi millään..Uudet levyt ja jouset vaihettu mutta silti kytkin ei pelitä..Oisko jollain kuvia yx koneesta miten kytkin pitää kasata? esim tuleeko laakerille holkki+jousi sydeemiä niikuin hondassa?
110cc 3 venttiili koneessa ajoitus heittää itekseen aina ajossa hampaan tai puoli pieleen ja puristukset katoavat heti. aina kun jaon säätää uudelleen kohilleen niin puristukset palaavat ja pysyy sen 500m taas ajossa käynnissä kunnes rutistukset jälleen katoavat ja kone sammuu. ilmeisesti se pienempi kampurassa kiinni oleva"nokkaratas" pyörii kampuran ympärillä. johtunee siitä kun siellä on aika jäykät malossin venajouset joita on imupuolella 2kpl jolloin nokkaketjuun kohdistuva veto on paljon kovempi kuin vakiokannessa. ajattelin hitsata sen rattaan siihen kampuraan kiinni? toimiiko? onko muilla ollut vastaavia ongelmia ja miten ratkaisitte?
Mikä on ku ei mankissa kytkin pelitä? Ennen oli 2-levynen kytkin mutta se lakkasi toimimasta kunnolla enkä saanut sitä säädettyä millään toimivaksi, se siis vaihde päällä kytkin pohjassa moottorijarrutti vaikka miten kokeili säätää. Avasin sitten kytkinpuolen ja katsoin että kaikki näytti ok ja päätin kokeilla vaihtaa vakio 1-levysen mutta nyt sitten kun pitää kytkintä pohjassa niin silti puristuksia on normaalisti kiksissä, eli kytkin ei irroita.??
Laitoin öljyt koneeseen muttei siltikään toiminut vaan oli samanlainen kun ennen, kun käynnistää ja kytkin pohjassa vaihde päälle niin stögää suoraan. Räjäytyskuvistakin kun kattoo niin kaikki pitös olla oikeella paikalla.
Edit: vaihdoin 2levysen kytkimen takasin ja kokosin tarkasti räjäytyskuvan mukaan mutta silti ihan sama ongelma, kytkin pohjassa kiksi normaali???
kiipap kirjoitti:Kai oot koittanut säätää sen kytkimen oikein ensin sieltä kytkinkopan kannen alta ja sitten vaijerista
Juu oon! Vaikka painan suoraan sitä tappia kytkinkopassa niin ei toimi siltikään.
Edit: voisko vaikuttaa esim. Et mul on kytkinkopassa tiiviste+silikoonimassaa ja sit kytkinkoppa on liian kaukana kytkimestä jolloin se ei ota? Meinaan kaikki pitäs toimii niinku pitää ja kaikki on kasattu nii ku pitää???
Mikähän tivoliin tuli kun tänä aamuna polkasin mopon käyntiin ja lähin ajelemaan niin isoilla kieroksilla kuuluu rahinaa, joka käytännössä tuli yks kaks eli koskaan muullon ei oo kuulunu mitään. Rahina kuuluu/kaikuu yläkertaan ja purin magneeton pohjalevyn ja nokkarattaan päätylätkän ja ketjun kiristin kunnossa tai pohjaa tällä hetkellä eli varat on siitä loppu, mutta ketju on vähän ehkä lösähkö mutta en tiedä sitten tai jaksa uskoa että rahina tulee siitä. Venttiilitkin on säädöissään ja tyhjäkäynnillä ei rahinaa kuullu mutta kaasua kun kääntää niin pahenee ja mitä enemmän kierroksia niin sen pahempi ja kytkimellä tai vaihteillä ei oo mitään merkitystä.
Kellään kokemuksia että mistä vois johtua? Et eikai mikään alakerranlaakerikaan tai nokka?
Nopeita apuja kaivataan