Venttiilien irrotus.
Venttiilien irrotus.
Venttiilien irroittaminen onnistuu helpoiten kun teet ~22mm putkesta työkalun jolla saat puristettua jousia kasaan niin että saat lukkolaipat pois.
Ota sopiva ~5cm pitkä noin 22mm paksu putki, leikkaa rautasahalla toisesta päästä ~2cm pitkä C :n muotoinen pala pois.
Irrota keinuvivut ottamalla keinuvipujen akseli pois vaikka ruuvimeisselillä
Laita aiemmin tehty työkalu vanttiililautasen päälle ja palotilan "alle" puunpala tjsp. ettei puristin vahingoita kantta. Asettele puristin putkenpätkän päälle ja puunpalan alle ja purista venttiilinjousta alaspäin, lukkolaippojen pitäisi nyt olla vapaana , kalasta laipat magneettikärkisellä ruuvimeisselillä venttiililautasen juurelta.
Venttiilikoneistoa kasatessa samat ohjeet pätevät.
Siinä nopeasti väsätyt ohjeet, toivottavasti auttaa, kysymyksiä voi esittää.
Lukkolaippoja
Jos joltain löytyy kuvia joita tässä tekstissä voisi auttaa niin lähettäkää minulle niin lisään tekstiin.
Ota sopiva ~5cm pitkä noin 22mm paksu putki, leikkaa rautasahalla toisesta päästä ~2cm pitkä C :n muotoinen pala pois.
Irrota keinuvivut ottamalla keinuvipujen akseli pois vaikka ruuvimeisselillä
Laita aiemmin tehty työkalu vanttiililautasen päälle ja palotilan "alle" puunpala tjsp. ettei puristin vahingoita kantta. Asettele puristin putkenpätkän päälle ja puunpalan alle ja purista venttiilinjousta alaspäin, lukkolaippojen pitäisi nyt olla vapaana , kalasta laipat magneettikärkisellä ruuvimeisselillä venttiililautasen juurelta.
Venttiilikoneistoa kasatessa samat ohjeet pätevät.
Siinä nopeasti väsätyt ohjeet, toivottavasti auttaa, kysymyksiä voi esittää.
Lukkolaippoja
Jos joltain löytyy kuvia joita tässä tekstissä voisi auttaa niin lähettäkää minulle niin lisään tekstiin.
Joo, ja sitten kasaamisessa mielestäni kannattaa laittaa nuo lukkolaipat valmiiksi siihen lautasen päälle. Sitten alkaa puristinta kiertämään kiinni työkalun kanssa, laipat saattaa alkaa nousta niin niitä jollain meisselillä vaikka pitää kohillaan että ne painuu oikeaan paikkaan..
Manki Projekti -> http://www.monkeyt.net/foorumi/viewtopic.php?t=1242
Kuvat -> http://www.motot.net/galleria/showgalle ... 52/cat/500
Kuvat -> http://www.motot.net/galleria/showgalle ... 52/cat/500
Mulla nousee ne prikat aina sen vennan mukana ylöspäin ja magneetti meisselistä ei sit taas taho irrota ne prikat. Pyytää kaverin painamaan jousta kasaan ja sit ite laittaa ne prikat sormin paikalleen niin onnistuu ykkösel toikin homma.Ihmepoika kirjoitti:Joo, ja sitten kasaamisessa mielestäni kannattaa laittaa nuo lukkolaipat valmiiksi siihen lautasen päälle. Sitten alkaa puristinta kiertämään kiinni työkalun kanssa, laipat saattaa alkaa nousta niin niitä jollain meisselillä vaikka pitää kohillaan että ne painuu oikeaan paikkaan..
Entistä Seksikkäämpi Monkey Kuski!
Re: Venttiilien irrotus.
Voisiko joku selittää yksinkertaisesti operaation venttiilivarren kumien vaihto, vai kannattaako itse alkaa yrittämään kun ei ole hirveästi erikoistyökaluja eikä kokemusta monkeyn kannesta? Syynä on öljynkulutus, eli eikös vika todennäköisesti löydy juuri vent.varrenkumeista?
Ja toinen erityisen tyhmä kysymys, että miten männänrenkaat asennetaan uriinsa, venytetäänkö ne männän yläpuolelta rengasuriinsa, vai painetaanko ne vain paikoilleen männän sivupuolelta
Ja toinen erityisen tyhmä kysymys, että miten männänrenkaat asennetaan uriinsa, venytetäänkö ne männän yläpuolelta rengasuriinsa, vai painetaanko ne vain paikoilleen männän sivupuolelta
Siihen loppui kiire kun mä Mersun hommasin!
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Venttiilien irrotus.
no, itse homma ei kovin vaikea ole, jos noilla ylläolevilla ohjeilla saat jouset pois, niin sitten kumit on ihan vaan vanhat pois ja uudet tilalle.. vanhat saa helposti irti vaikka kärkipihdeillä ja uudet saa painettua sormin paikalleen. Monkeyn kannessa ei montaa osaa ole, eikä se vaikeaa ole. Hankalin homma tosiaan on näitten jousien puristus, joka helpottuu kunnon välineillä huomattavasti. Kaverikin on hyvä apu varsinkin takaisin laittaessa.
edit: m-renkaat pitää varovasti venyttää männän päältä uriinsa
viewtopic.php?f=4&t=14&st=0&sk=t&sd=a&start=580
tuonne linkitin joskus oman viritykseni jousipuristimesta
edit: m-renkaat pitää varovasti venyttää männän päältä uriinsa
viewtopic.php?f=4&t=14&st=0&sk=t&sd=a&start=580
tuonne linkitin joskus oman viritykseni jousipuristimesta
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Venttiilien irrotus.
Kiitän! Pitänee yrittää saanko venttiilit irti, vai pitääkö tukeutua viisaampiin...
Edit:Millä systeemilla noi lukkolaipat on sielä kiinni? Onko niiden takaisin kiinnittäminen kovin vi**umainen homma
Edit:Millä systeemilla noi lukkolaipat on sielä kiinni? Onko niiden takaisin kiinnittäminen kovin vi**umainen homma
Siihen loppui kiire kun mä Mersun hommasin!
Re: Venttiilien irrotus.
http://marina.fortunecity.com/cyprus/254/frameset.htm <- tuolla muuten kuva venttiilinirrotustyökalusta
"Ei niitä panoja kuitenkaan kannata lisätä tekniikan kustannuksella..."
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Venttiilien irrotus.
Venttiilijousilautasessa on kartio reikä joka painaa ne lukot venttiilin varren uraan. Ne voi olla vähän jumissa, ja sillon on hyvä tökkiä niitä jollain pienellä ruuvarilla vähän että ne irtoo.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Venttiilien irrotus.
Nyt ko pääsi pakoventtiilin hiomisen jälkeen ajamaan nii savutti hirveästi ja syy taitaaki olla se että venttiilinvarrenkumi puuttuu sieltä. Oiskohan se voinu kärähtää samalla kokonaan ettei sitä sen takia ollu sielä?
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Venttiilien irrotus.
en usko, mutta ainakin siitä pitäisi olla pieni jousi jäljellä jos näin on. Todennäköisempää mun mielestä on että se on murentunut pieniksi paloiksi ja kulkeutunut öljyn mukana jonnekkin.
Tai kuten täällä joku sanoi että jotkut tarvikekumit ovat liian isoja, ja ottavat jouseen kiinni ja menevät rikki. Ehkä niin on käynyt edellisen omistajan rempatessa konetta.
Vanhan mallin kannessahan ei ole varsinaista kumia ollenkaan vaan ihan pieni tiivisterengas peltisen holkin alla.
Tai kuten täällä joku sanoi että jotkut tarvikekumit ovat liian isoja, ja ottavat jouseen kiinni ja menevät rikki. Ehkä niin on käynyt edellisen omistajan rempatessa konetta.
Vanhan mallin kannessahan ei ole varsinaista kumia ollenkaan vaan ihan pieni tiivisterengas peltisen holkin alla.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Venttiilien irrotus.
Kurri, tarkoitatko tällä pienellä tiivisterenkaalla sitä O-rengasta, joka tulee venttiilinohjurin alle/väliin?
Lukekaa saatana
Koscheck fanclub <3Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Venttiilien irrotus.
joo, tai ainakin siinä kannessa minkä minä purin, se ei ollut o-rengas vaan L:n muotoisella profiililla oleva kumirengas
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Venttiilien irrotus.
Kummallista, Hondan alkuperäinen tiivisterengas sinne on kyllä ihan O-rengas.
Lukekaa saatana
Koscheck fanclub <3Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Venttiilien irrotus.
no, se oli jenkeistä tilattu minitrailin kansi, vm 70, ehkä design on sen jälkeen muuttunut
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Venttiilien irrotus.
joo siinä kävi nii että unohettiin laittaa ollenkaan niitä. Mistä pienestä jou sesta puhut? En muista ees nähneeni semmostakurri kirjoitti:en usko, mutta ainakin siitä pitäisi olla pieni jousi jäljellä jos näin on. .
E: Irrotin taas venttiilin ja ymmärsin. Kyllä se venttiilinvarren kumi oli sielä mutta ihan kovaksi menny ja siinä oli reikä.
Viimeksi muokannut Masi, 17.07.2008 12:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Venttiilien irrotus.
sellainen pyöreä siinä kumin ympärillä.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: 03.09.2008 08:17
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Venttiilien irrotus.
mikä on pako venttiilin oikea välys kun imulla on 0,05mm
ei ole riemulla rajaa AIDOLLA hondalla ajaa.
virit:
-tuplaputket alakautta.
-16/39
virit:
-tuplaputket alakautta.
-16/39
Re: Venttiilien irrotus.
Sama.
"Suomessa vastaavaa rakennetaan 15 vuotta paskaisessa ja lämmittämättömässä pajassa, jonka jälkeen perikunta lunastaa auton ja peräkammarin poika ostaa sen tonnilla, polkee katon matalaksi, kusee takapenkille ja maalaa sen telalla mustaksi."
Re: Venttiilien irrotus.
Kummins päin nuo lukkolaipat on? Paksu puoli alas vai ylöspäin? Voi olla että asennus ei onnistunu siks että yritettiin laittaa noita mahdollisesti väärinpäin, eli paksu puoli alaspäin.
(paksu puoli = puoli, jossa on se nyppylä joka tulee venttiilinvarteen kiinni)
vaikee selitys
(paksu puoli = puoli, jossa on se nyppylä joka tulee venttiilinvarteen kiinni)
vaikee selitys
Re: Venttiilien irrotus.
Paksu puoli ylöspäin, eihän sitä saa toisinpäin millään sinne
Lukekaa saatana
Koscheck fanclub <3Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
Re: Venttiilien irrotus.
Tulipa tuokin sitten todistettua
Re: Venttiilien irrotus.
venttiilinjouset irrotus tapahtuu varmaan samalla tyylillä??
honda monkey 1997: 50cc, um-kansi, 14-39
huiput n.45km/h
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... f=2&t=2832 <-- mankini mun
huiput n.45km/h
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... f=2&t=2832 <-- mankini mun