Huom! Tämä ohje koskee Hondan keulan madaltamista.
1. Hommaa paska keula tai ota sellainen irti mankistasi.
2. Irrota pölysuojat pumpuista (jos sellaiset löytyy).
3.Irrota seeger rengas jolloin keulan sisukset tippuvat pois.
4. Irrota jousi kiertamällä sitä.
5. Irrota liukuputken päässä oleva jousenpidin irrottamalla tappi, joka pitää sitä paikoillaan.
6. Poraa keskelle tätä jousenpidintä 8.5mm reikä (pylväsporakoneen tai sorvin käyttö suositeltavaa).
7. Tee äsken poraamaasi reikään M10 kierre.
8. Kasaa keula ja jätä jousi, sekä ylempi jousen pidin pois.
9. Kiinnitä keula mankiisi ja hymyile
Muita tapoja:
Tapa1. Leikkaa jousesta sen verran pois kun haluaa keulaa madaltaa.
Tapa2. Ottaa kaikki pois keulan sisältä ja hitsaa liukuputket keulaan kiinni. (Mielestäni tyhmin tapa )
Keulan madallus
Keulan madallus
Viimeksi muokannut SamPPaT, 20.10.2012 12:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-Ei me pohojalaasetkaa olla täyrellisiä... meiltä puuttu viat
-Your mind is like a parachute, it doesnt work if its not open
-Ihmisiä on kolmenlaisia. Niitä, jotka osaavat laskea, ja niitä, jotka eivät osaa.
-Valaistuminen ei tarkoita sitä ettet enää koskaan olisi väsynyt tai ahdistunut, vaan sitä että olet tietoinen väsymyksestäsi ja ahdistuksestasi.
-Jos ihminen muuttuu valaaksi, onko kyseessä valaistuminen?
-Your mind is like a parachute, it doesnt work if its not open
-Ihmisiä on kolmenlaisia. Niitä, jotka osaavat laskea, ja niitä, jotka eivät osaa.
-Valaistuminen ei tarkoita sitä ettet enää koskaan olisi väsynyt tai ahdistunut, vaan sitä että olet tietoinen väsymyksestäsi ja ahdistuksestasi.
-Jos ihminen muuttuu valaaksi, onko kyseessä valaistuminen?
Re: Keulan madallus
Hyvä oppaan alku, joskin voisit tehdä enemmän step-by-step. Eli kuva, ja sille selostus mitä tapahtuu ja mitä pitäisi tehdä. Nyt lukijan täytyy kelata joka kerta alas ja laskea kuvat että missäs sitä mentiinkään.
Pyri välttämään "suosittelevaa" kirjoitustyyliä, eli esim. sinulla pitäisi, suurinpiirtein, seuraavaksi tulisi yms. Käytä määräävää tyyliä, eli esim. irroita kuvassa punaisella ympyröity osa poistamalla pieni kiila... , tai poista jousi pyöräyttämällä.
Tuota kameran käyttöä voisit myös hieman opetella. Se focuksen kohdilleen saaminen ei ole vaikeaa, saati valkotasapainojen säätö. Siltikin, taidan vähän nipottaa. Selvänhän tuosta saa...
Pyri välttämään "suosittelevaa" kirjoitustyyliä, eli esim. sinulla pitäisi, suurinpiirtein, seuraavaksi tulisi yms. Käytä määräävää tyyliä, eli esim. irroita kuvassa punaisella ympyröity osa poistamalla pieni kiila... , tai poista jousi pyöräyttämällä.
Tuota kameran käyttöä voisit myös hieman opetella. Se focuksen kohdilleen saaminen ei ole vaikeaa, saati valkotasapainojen säätö. Siltikin, taidan vähän nipottaa. Selvänhän tuosta saa...
Viimeksi muokannut Zapsky, 28.01.2013 20:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Keulan madallus
Edellisessä viestissä tiivistetty hyvin omat mietteeni
-87vm punavalko välimalli
EX -90vm käyttis
EX -90vm käyttis
Re: Keulan madallus
"Pikkasen" muokkasin tuota ohjetta selkeemmäks.
-Ei me pohojalaasetkaa olla täyrellisiä... meiltä puuttu viat
-Your mind is like a parachute, it doesnt work if its not open
-Ihmisiä on kolmenlaisia. Niitä, jotka osaavat laskea, ja niitä, jotka eivät osaa.
-Valaistuminen ei tarkoita sitä ettet enää koskaan olisi väsynyt tai ahdistunut, vaan sitä että olet tietoinen väsymyksestäsi ja ahdistuksestasi.
-Jos ihminen muuttuu valaaksi, onko kyseessä valaistuminen?
-Your mind is like a parachute, it doesnt work if its not open
-Ihmisiä on kolmenlaisia. Niitä, jotka osaavat laskea, ja niitä, jotka eivät osaa.
-Valaistuminen ei tarkoita sitä ettet enää koskaan olisi väsynyt tai ahdistunut, vaan sitä että olet tietoinen väsymyksestäsi ja ahdistuksestasi.
-Jos ihminen muuttuu valaaksi, onko kyseessä valaistuminen?
Re: Keulan madallus
Ja jos haluut ruveta hifistelee nii laita vähän väliä jokaisen kohdan jälkeen. Ja vielä kun sais kuvat suoraan tuohon.
Mutta ihan hyvät ohjeet olet tehnyt ja paljon parempi keino tehä nuin kuin hitsaamalla.Eli näin:
1. Hommaa paska keula tai ota sellainen irti mankistasi.
(KUVA)
2.Irrota pölysuojat pumpuista (jos sellaiset löytyy).
Re: Keulan madallus
Lisätään yksi tapa lisää.
1. Irroita keula mankistasi/hommaa sellainen.
2. Vedä pölysuojat alas/ota haitarikumi ja kierrä alumiininen "putki" pois. (Siis jos madallat niitä harvinaisempia keuloja) Ota sokka pois pohjasta jolloin tippuu sisuskalut.
3. Keulaputken ja jousenvälissä on tappi, joka pitää jousta kiinni putkessa, tämän tapin saa irti kun napauttaa sitä hiukan naulalla/meisselillä, tämäm jälkeen jousi osa ja liukuputki on erikseen.
4. Ota liukuputkesta niin paljon tavaraa pois kuin madallat keulaa.
5. Poraa uusi tapin reikä, tappi on n.4mm, ja kolon täytyy olla timmi, että pysyy yhdessä.
6. Laita kaikki kiinni ja hymyile.
1. Irroita keula mankistasi/hommaa sellainen.
2. Vedä pölysuojat alas/ota haitarikumi ja kierrä alumiininen "putki" pois. (Siis jos madallat niitä harvinaisempia keuloja) Ota sokka pois pohjasta jolloin tippuu sisuskalut.
3. Keulaputken ja jousenvälissä on tappi, joka pitää jousta kiinni putkessa, tämän tapin saa irti kun napauttaa sitä hiukan naulalla/meisselillä, tämäm jälkeen jousi osa ja liukuputki on erikseen.
4. Ota liukuputkesta niin paljon tavaraa pois kuin madallat keulaa.
5. Poraa uusi tapin reikä, tappi on n.4mm, ja kolon täytyy olla timmi, että pysyy yhdessä.
6. Laita kaikki kiinni ja hymyile.
If you never do, you'll never know
nyk. Mercedes-Benz w124 3.0l 24v Sportline
nyk. Toyota Corolla Hardtop, coupe
ex.Mercedes-Benz w124 2.3l
ex. Honda Monkey z50J, projekti
ex. Honda Monkey z50J, low
ex. Honda Monkey z50J, original
ex. Toyota Corolla KE-20, air ride
nyk. Mercedes-Benz w124 3.0l 24v Sportline
nyk. Toyota Corolla Hardtop, coupe
ex.Mercedes-Benz w124 2.3l
ex. Honda Monkey z50J, projekti
ex. Honda Monkey z50J, low
ex. Honda Monkey z50J, original
ex. Toyota Corolla KE-20, air ride
Re: Keulan madallus
Kuinka alas tuolla menetelmällä saa keulan?
Jääkö kaikille sisuskaluille tarpeeksi tilaa?
Jääkö kaikille sisuskaluille tarpeeksi tilaa?
Monkey ikä koko ikä.