Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Tai jos sitä pinnapulttia näkyy niin vääntää pihdeillä pois..
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Ehkä jo mainittukin, mutta jos on iso pultti näkyvillä niin iskee meisselillä tai taltalla loven ruuvin kylkeen ja sitten meisselillä tai taltalla alkaa hakkaamaan oikeaan suuntaan lovea vasten.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Parhaiten lähtee vastakierretapeilla katkenneet ja pyöristyneet pultit, semmonen tappi sarja ei montaa kymmentä euroo maksa ja sellasen avulla oon saanu monet pultit irti. Itellä sellanen sarja jossa 5 erikokosta tappia, makso 15e. Tarviit lisäks vaan muutaman metallin poraamiseen tarkotetun terän, mitä pienempi pultti, sitä pienempi kierretappi ja reikä pulttiin. Ja irrotettavaan pulttiin pitää porata tarpeeks pieni reikä ettei tappi ala pyörimään tyhjää pultin sisällä, jos taas on liian pieni reikä niin kierretappi ei lähde "kiertymään" pultin sisälle.
Videoo: http://www.youtube.com/watch?v=-Uas_Bzz ... re=g-all-u
Suzuki GSX-R 600 K5 Stunt
Honda CBR 600 F2 Stunt
Samurai Cross
EX Yamaha DT 80 "Stunt"
EX Husqvarna SM 125 -07 "Wr"
EX Husqvarna SM 125 -05
EX Yamaha DT 50X -06
EX Honda Monkey -94
EX Honda Monkey -87
EX Rässijinkku -07
EX BSE 110cc
EX Honda Monkey -80-81
Suzuki GSX-R 600 K5 Stunt
Honda CBR 600 F2 Stunt
Samurai Cross
EX Yamaha DT 80 "Stunt"
EX Husqvarna SM 125 -07 "Wr"
EX Husqvarna SM 125 -05
EX Yamaha DT 50X -06
EX Honda Monkey -94
EX Honda Monkey -87
EX Rässijinkku -07
EX BSE 110cc
EX Honda Monkey -80-81
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Nyt on tullut taas pelattua näiden kiinamutterien kanssa ja sain parissa päivässä kierteet menemään kahdesta kaasukahvanrungosta ja kaasarista. Tuosta toisesta kaasukahvanrungosta tiåahti kierteet läpi asti ja siitä sainkin idean että otan pidemmät pultit ja vastapuolelle mutteri. Sama toimi kaasarin kanssa. Ei tämä mikään neronleimaus ole, mutta halusin jakaa tämän kaikille koska itse en sitä aluksi hokannut.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Itte huomasin mukavan tavan irrottaa pyöristyneet ristipäät jotka on jtn pehmeetä paskaa.
Tarvii semmosen ruuvimeisseli setin jossa on ne päät vaihdettavia (onnistuu ehkä normi meisselillä en oo kokeillu),vasaran ja joku millä väännät
valitsee sellasen talttapään et ei ihan mahdu sinne sisään ja naputtelee vasaralla niin että uppoaa ja vääntää ruuvin pois.
Tarvii semmosen ruuvimeisseli setin jossa on ne päät vaihdettavia (onnistuu ehkä normi meisselillä en oo kokeillu),vasaran ja joku millä väännät
valitsee sellasen talttapään et ei ihan mahdu sinne sisään ja naputtelee vasaralla niin että uppoaa ja vääntää ruuvin pois.
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Asiani ei nyt koske nöylääntyneitä pultteja mutta en saa takakeskiön pinnapultteja irti vaikka kuinka on vasaralla ja meisselillä naputeltu? Mut ei vaan tule jospa joku osais sanoa miten ne lähtee irti
Kahta en vaihda,Mankit ja Boxerit.
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Ne kuuluu pyörittää auki. eli 2 mutteria kiristät vastakkain ja sitten pyörität aukipäin.
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Juuu,Asia ratkes sil yhteen pulttiin jouduin heftaa mutterin kiinni ja sit väänsin auki huonon kierteen takia..
Kahta en vaihda,Mankit ja Boxerit.
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Onkos jollain hyvää keinoa saada pois ne 2 ristipäistä pulttia, jotka pitää staattorin aluslevyä paikallaan? Iskumeisselillä eivät lähteneet
"Ei niitä panoja kuitenkaan kannata lisätä tekniikan kustannuksella..."
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Sitten tuskin ei auta muu kuin poraus.. Sen jälkeen yrittää lukkopihdeillä irrotella sen pultin pätkän.
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Poraat niistä kannat pois, irrotat sen levyn ja pyörittelet tyngät pois pihdeillä.
Husqvarna TE 450 '08
EX Puna-valko välimalli: https://imageshack.com/a/F6wQ/1
EX Puna-valko välimalli: https://imageshack.com/a/F6wQ/1
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Oisko muuta keinoa irrottaaa tämä tankin pultti.Eli se joka pitää tankin rungossa kiinni niin päätti katketa sinne sisään niin onko muuta keinoa ku porata se pois
Kahta en vaihda,Mankit ja Boxerit.
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Vastakierretappi
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Tai hitsaa pienen knöllin siihen ja sitte piheillä kieputtaa siitä.
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Vastakierretappi on kyllä munmielestä ihan pelleilyä... Poraa sopivankokosen reiän siihen ja lyö torxin sinne, sit lämpöö jos mahd.
Hitsaaminen tulee omalla osalla aina vikana
Hitsaaminen tulee omalla osalla aina vikana
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.