Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
ei saa kiinni.. se ei tuu siitä yli. jää vähä vajaaks.
-
- Vip-käyttäjä
- Viestit: 871
- Liittynyt: 20.04.2008 21:19
- Paikkakunta: Suomen Texas = Pohjanmaa, Seinäjoki
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
No sitten vastakierretapeilla...
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
Re: Vinkkejä nyö?ä??eiden pulttien irroitukseen
Minkäslaisia niksejä löytyy sylinterinpinnapultin irrotukseen lohkosta?
Lukkopihtejä enkä hitsauslaitteita omista...
Lukkopihtejä enkä hitsauslaitteita omista...
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Kiristät 2 mutteria vastakkain sinne pinnapultin yläpäähän. Sitten pyörittelet alemmasta sen pultin irti.
Lukekaa saatana
Koscheck fanclub <3Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Mutmut, tosta luultavasti kierteet menny kun tässä topicissa?
Jos mitään lukkopihtejä edes kavereilta saa, niin koittaa sitten ihan normaali tongeilla puristaa sen mitä jaksaa ja vääntää vastapäivään.
Jos mitään lukkopihtejä edes kavereilta saa, niin koittaa sitten ihan normaali tongeilla puristaa sen mitä jaksaa ja vääntää vastapäivään.
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Jos on jengat menny ja pitää saaja pinnapultti pois väkisten, niin muotoilee sitä vaikka kanttiseks ja jollaki jakarilla tai kahella jakarilla yhtä aikaa koittaa vääntää
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Joo kaveri kävi käymässä lukkopihtien kanssa, hiottiin sitä sillee vähä nii sai paremman otteen ja onnistuttiin saamaan pois Tai no kaveri teki suurimman osan hommista ku ne oli sen pihdit.
Meni sitte siinä sivussa nokka-akselin rattaan pultti katki, seuraava ongelma siinä sit Mut luulis lähtevän helposti pois.
Meni sitte siinä sivussa nokka-akselin rattaan pultti katki, seuraava ongelma siinä sit Mut luulis lähtevän helposti pois.
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Mä ainakin olen käyttänyt tälläistä taktiikkaa, jos pultin kantaan pääsee hyvin käsiksi: Otetaan ''siirtoleukapihdit'' (pitkät tongit, joiden leukojen väliä pystyy säätämään, maksaa noin 20-30euroa, lähin IKH -myymälä) ja väännetään niillä pulttia sen verran auki, että saadaan se sormilla aukemaan. Tällä tavalla saa parhaiten läpimädät pultit auki joita oli vanhassa corollassa Ei jää pultti hylsyn sisään. Muttereihin on paras soveltaa sellaista taktiikkaa, että työntää rälläkällä mutterin keskikohtaan viillon, ja halkaisee pultin ja mutterin. Tuota ekaa taktiikkaa olen käyttänyt auton virtalukon irrotuksessa yleensä
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Perkele kun alko se kytkin remontti nyt ja ne kytkimen ne ihme ristipäät on ihan mahdoton saada irti, yhden sain, yksi oli jo valmiina nyölääntynyt ja kaksi nyölääntyy koko ajan. Oisko sellainen mahdollista, että porais ne porakoneella ne kannat pois ja sitten lähtis pois? Sitten ostais kkuusiokolopulttit tilalle.
En oikein tuota hitsaus styleä kannata ku on niin epämukava mikki hiiri mulla.
En oikein tuota hitsaus styleä kannata ku on niin epämukava mikki hiiri mulla.
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Poraa vaan niin ne lähtee sit käsin pyörittelemällä pois.
Siihen ei saa mitään iso kantasia laittaa, kun ottaa kytkinkoppaan kiinni.
Siihen ei saa mitään iso kantasia laittaa, kun ottaa kytkinkoppaan kiinni.
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
kuusiokanta pulttien irrotuksessa auttaa joskus ihan raakalla voimalla päälle lyöty milliä pienempi hylsy. tai kokeilee tuumakoon hylsyä jos löytyy.
toinen kikka kakkonen on pikku napautus pultin kantaan jos siihen pääsee suoraan muksauttamaan.
mutta kannattaa totta kai käyttää järkeä jos alkaa muksia oman tai kaverin koneen pultteja auki.
ja sylkyn pinnapulttien irroituksessa ihan kaikkein parhaimmat on putkipihdit. ei tarvitse edes olla kovin kaksisen kokoiset ja kaikki mopedien pinnapultit on niillä irti napsautettu.
toinen kikka kakkonen on pikku napautus pultin kantaan jos siihen pääsee suoraan muksauttamaan.
mutta kannattaa totta kai käyttää järkeä jos alkaa muksia oman tai kaverin koneen pultteja auki.
ja sylkyn pinnapulttien irroituksessa ihan kaikkein parhaimmat on putkipihdit. ei tarvitse edes olla kovin kaksisen kokoiset ja kaikki mopedien pinnapultit on niillä irti napsautettu.
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Lyö pistepuikolla pieni kuoppa siihen pultin kehälle. Sitten naputtelet siihen naulalla tai lyöntituurnalla vastapäivään.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Kokemusta tuntuu olevan jos naulaa käyttää tuossa hommassa
Parempi on tehä rälläkällä kunnon ura pultin keskelle ja isolla meisselillä auki josa on lukkopihdit kiinni.
Parempi on tehä rälläkällä kunnon ura pultin keskelle ja isolla meisselillä auki josa on lukkopihdit kiinni.
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
No. Ihan sama mitä tikkua siinä käyttää ruuvin kiertämiseksi. Tärkein asia on se, että miten sen saa auki Pistepuikolla naputtelee siihen, kaverin pitäessä kiinni kytkinkellosta.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Mitä kannattaisi kokeilla kohokammion pulttien aukaisuun? Sillä ne on aivan pyöreet ja sinne ei oikein sahakaan mahdu. Vastakierretappi? sulaakohan se koko pieni pultti jos sitä hitsaa?
pyörät
Elämä on, manki ei.
Elämä on, manki ei.
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Jos ei muuta keinoo, niin porakoneella kanta varovasti pois. Sitten vaikka lukkotongeilla loput ruuvista pois
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Vinkkejä mangeeton irrottamiseen?
(sähköstratti)
(sähköstratti)
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Olisiko kellään ideaa millä saisi auki alkukäyrän lämpöraudan alemaan pultin auki? Pultissa ei ole enää ollenkaan kantaa, pelkkä kierre kolossaan ja tasaisesti sen raudan kanssa samalla kohdalla ettei pihdeillä saa otetta Tuota vasta kierre tappia olen miettinyt, että sillä voisi koittaa( kun vain ensin saisi sellaisen).
"Sitte kun mun auto on kunnos, niin sielä kuunnellaan Vesku Loiria."
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Parempi on ottaa laikalla irti se mutteri ja heppailla siihen uusi 5mm mutteri ja maalata putki.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Joo niin tein, mutten maalannut putkea koska ei ole maaliadevil kirjoitti:Parempi on ottaa laikalla irti se mutteri ja heppailla siihen uusi 5mm mutteri ja maalata putki.
"Sitte kun mun auto on kunnos, niin sielä kuunnellaan Vesku Loiria."
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Mites ku mulla meni se pakoputken kiinnike pultti poikki mikä menee sylinteriin niin saako sitä oikee millään pois?
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Ratkaisuja on ainakin 3:j0ne kirjoitti:Mites ku mulla meni se pakoputken kiinnike pultti poikki mikä menee sylinteriin niin saako sitä oikee millään pois?
-jos pulttia on tarpeeksi näkyvillä että sitä voi sahata, niin sahaat siihen keskelle uran ja pyörität meisselillä pois.
-ostat vastakierretapin ja pyörität pois
-poraat pultin pois ja väännät uudet kierteet
Itse suosittelen nuita 2 ensimmäistä kokeileen eka, viimisessä on aina se mahollisuus ettei poraus mene ihan keskelle ja sitten siinä ei pysy pultti. Kuten allekirjoittanutkin on tehnyt sen virheen tankin pultin kanssa, sehän on kiinni M6 pultilla, noh nykyään siinä M10
Honda Z50J -90
_________________
Volvo 960 -95
Volvo 940 Turbo -92
Subaru Legacy GL STW -95
_________________
Volvo 960 -95
Volvo 940 Turbo -92
Subaru Legacy GL STW -95
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Taikka sit hitsaa jonkun raudanpalan siihen pultinpätkään kiinni ja kääntää sillä.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_