Yleistä keskustelua valmiskoneista (50-xxxcc)

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Lepa
Viestit: 33
Liittynyt: 05.08.2012 22:50

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (50-xxxcc)

Viesti Kirjoittaja Lepa »

panda kirjoitti:Jos yli 15hp konetta haluat ni ei tuu löytymään alle 180cc semmosii, juuja se luotettavuus on täysin siittä kiinni miten sen rakentaa ja miten sitä käyttää. Itellä ei oo vasta ku yks kytkinratas hajonnu jonka voi laittaa sen piikkii et on yli 15hp. Pystkoneista en nii tiiä mut niitähä o 250cc asti jotka passaa minikrossiin. Voimaa niissä tuskin on. Grom:sta voit otta ruiskun sähköinee joka on bolttis vaakakoneeseen ja niitäki saa erikokosilla läppärungoilla, suuttimilla jne.
Niin. Kuinka paljon rakentamista nyt bolt-on koneessa pitäisi olla? Korkeintaan suuttimet vaihtaa ja siinä se "rakentelu" toivon mukaan onkin.

Tuo Gromin ruiskutuspuoli kuulostaa mielenkiintoselta! Mitään linkkejä projekteihin ympäri ämpäri ihmeellisen internetin kyseiseen rakennelmaan? Luulisi kannen olevan erilainen noissa ruiskuissa.
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (50-xxxcc)

Viesti Kirjoittaja panda »

No bolttis koneet on yleensä sellasia että korkeintaa pitäs suuntin vaihtaa, mut tulee niissä aina pikku näpertämistä putkien ja muiden pikkujuttujen kans. Vaa pieniä juttuja ne on ku vertaa et alkaa ite rakentamaan.

Noissa ruiskuvhekeissä ei oo kannessa mitää eroo, siin on vaa suuttimelle paikka imukaulassa ja kaasarin tilalla läppärunko, tietty putkessa lambda jne.. Toki sähköt on kokonaa sit erit. Ite vähä miettiny ruiskua ja säädettävää sytkää et jos pistäs 2 eri karttaa bensalle ja e85. siittä en osaa sanoa onko tehojen kannalta hyötyä, mut ainaki ois seokset kohillaan aina.
ZJ90
Viestit: 1063
Liittynyt: 27.12.2014 01:41
Paikkakunta: Hvesi

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (50-xxxcc)

Viesti Kirjoittaja ZJ90 »

Miten on sitten Gromin ruutan säädettävyys? Ite lähtisin ehkä jostain microsquirtista tms liikkeelle, jonkunlaisen triggeripyörän tekee vauhtipyörään kiinni johon anturi...
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
ariilari
Viestit: 211
Liittynyt: 10.09.2008 22:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (50-xxxcc)

Viesti Kirjoittaja ariilari »

panda kirjoitti:Samassa paikassa niissä on pakoaukko, joissain klx type koneissa on putken pinnapultit eri kohdissa ja ne on M8 kokoset. Nii ei sovi normi putket ilman mukkausta. Tohon 150 saa samallaisen öljysuodattimella kytkinkopan jos haluaa semmosen suodattimen siihen.

Hieman viiveellä tästä lainauksesta. Tämän koneen laitoin jinkun runkoon https://www.ooracing.com/engine-150cc-e ... acing.html ( ei jaksa vanha polkea käyntiin niin napilla käyntiin) :)
Pakoaukon pinnapultit 6mm. Vakioputken meinasin aluksi laittaa. Putki jää 1.5cm edemmäksi ja kytkinvivun kohdalta täytyy putkea lytätä. Samalla lähtee kuristus loppupillistä. Mennään nyt ainakin sisäänajo tolla putkella ja sitten ehkä Takegawa Z style 2 versio.

Etulokaria hieman siirsin, otti kiinni sylinterinkanteen. Etupyörä mahtuuu, mutta 30mm koropalat tulossa.
Jincheng Monkey 2008
Skyteam Monkey A1 2009
Skyteam Monkey 2014
Nepa
Viestit: 12
Liittynyt: 20.05.2017 16:50

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (50-xxxcc)

Viesti Kirjoittaja Nepa »

Meneekö tää suoraan skyteamin sähköihin jne? Et sen kun vaihtaa vaan normi moottorin kanssa ni on ok ? :oops: http://mbfmoto.com/moottorit/1648-lifan-70cc.html
Ekk
Viestit: 132
Liittynyt: 11.10.2015 20:15

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (50-xxxcc)

Viesti Kirjoittaja Ekk »

Menee menee, mutta osta nyt vaan samantien https://www.wandamotor.fi/moottori-kasi ... 22002.html
vaikka tuo.
Ekk
Viestit: 132
Liittynyt: 11.10.2015 20:15

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (50-xxxcc)

Viesti Kirjoittaja Ekk »

Mites nuo YX160 koneet kestää ja minkälaisia huoltoja pitää tehdä?

Mitä parannuksia kannattaa Jinkun runkoon tehdä jos tällaisen koneen iskee kiinni? 8)
+10 Swingi ja 4'' vanteet ainakin tulossa.
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (50-xxxcc)

Viesti Kirjoittaja panda »

Öljyn ku vaihtaa tarpeeks tiheesti, eipä se muuta oo ku kovaa käyttöö. Särkyy mistä särkyy ja sen voi korjata :D
ariilari
Viestit: 211
Liittynyt: 10.09.2008 22:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (50-xxxcc)

Viesti Kirjoittaja ariilari »

Runko kyllä kestää vakionakin. Laakeroitu takahaarukka ja tasapainoitetut pyörät kannnattaa hoitaa. Mulla meni noin 45 gr painoja per pyörä. Eipä täristä ja vatkaa enää.

Kaasari hyvissä säädöissä että ei käyntiin polkiessa riko lohkoja. Niinkuin sanottiinkin jo öljyjä vaihtaa usein ja öljynjäähdytinkin olisi hyvä olla.
Jincheng Monkey 2008
Skyteam Monkey A1 2009
Skyteam Monkey 2014
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (50-xxxcc)

Viesti Kirjoittaja kurri »

Ja puolipuristin helpottaa käynnistämistä tosi paljon. Halvempi se on kun lohkon korjaus...
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
ariilari
Viestit: 211
Liittynyt: 10.09.2008 22:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (50-xxxcc)

Viesti Kirjoittaja ariilari »

Vaijerikäyttöinen puolipuristin olisi ihan ok, ei tarvi konetta purkaa asennuksen takia. Jinkussa vaan pirun ahdasta vakiokeulalla("seinään ajettu keula"). Skyteamiin mahtuu paremmin. Uusista jinkuista en tiedä, niissä eri keula.

https://www.youtube.com/watch?v=ow_22Z7LYUs

https://www.motorkit.com/fr/culasses/76 ... 0-160.html

Daytona 190 animassa toimii automaattinen puolipuristin ihan hyvin. Kylmä kone lähtee ryypyllä ilman kaasua nätisti käyntiin. Kuuma kone kaipaisi hieman kaasua, mutta pitää olla tarkkana että hakee puristustahdin ennen polkaisua tai potkasee takaisin vaikka onkin puolipuristin. Crossisaappaat jalassa ei ongelmaa, mutta tennarit jalassa ikävempää.
Jincheng Monkey 2008
Skyteam Monkey A1 2009
Skyteam Monkey 2014
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (50-xxxcc)

Viesti Kirjoittaja panda »

Ei vakio 160 mitää puolipuristimia tarvi :lol: Muuta ku ykk ja polkasee tulille. 201 on nii pajon ruttua ettei poljin liiku välillä vaikka hyppää kokopainolla ja siihenkää ei tarvi puolipuristinta. Mutta vankkapohjaset kengät kannattaa olla, tai hetken polkemisen jälkee voi olla jalkapohja helllänä :D
ariilari
Viestit: 211
Liittynyt: 10.09.2008 22:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (50-xxxcc)

Viesti Kirjoittaja ariilari »

Homma kiinni vähän missä käytössä kulkupeli on. En kyllä tuota mun 190 animaa arkikäyttökulkineeseen laittaisi, crossiradalla on ok. Vaikka jaksaisi polkeakin niin kevyt vauhtipyörä 530gr joka näissä on niin vaikeuttaa sitä käyntiin lähtöä jonkin verran. Kun vertaa YX-88cc joka mulla on niin lähtee todella helpommin käyntiin kun nämä yli 150cc koneet.

Sen verran mukavuudenhaluinen että kiva painaa vaan nappulasta vehkeet tulille kun kioskille pitää mennä :lol:
Jincheng Monkey 2008
Skyteam Monkey A1 2009
Skyteam Monkey 2014
Ekk
Viestit: 132
Liittynyt: 11.10.2015 20:15

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (50-xxxcc)

Viesti Kirjoittaja Ekk »

Ostin BSE 125cc vakiokoneen, mistä puuttuu staattori ja vauhtipyörä. Mistä saan halvimmalla nää osat?
Ilmeisesti lifanin osat käy tähän?
Gemmi
Viestit: 36
Liittynyt: 12.08.2017 23:34

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (50-xxxcc)

Viesti Kirjoittaja Gemmi »

Wandamotolta saa varmaan halvimpaan hintaan?
Ekk
Viestit: 132
Liittynyt: 11.10.2015 20:15

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (50-xxxcc)

Viesti Kirjoittaja Ekk »

Meneekö tää tohon 125 lifaniin?
http://mbfmoto.com/staattori/1402-staattori.html
Kattelin, että ihan saman näköinen ainakin kuin tuo wandan vastaava.
Moniosaaja97
Viestit: 179
Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Viesti:

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (50-xxxcc)

Viesti Kirjoittaja Moniosaaja97 »

Ekk kirjoitti:Meneekö tää tohon 125 lifaniin?
http://mbfmoto.com/staattori/1402-staattori.html
Kattelin, että ihan saman näköinen ainakin kuin tuo wandan vastaava.
Menee suoraan tuo kyseinen MBFmoton staattori 125cc lifaniin (Y)
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz E320 STW -97
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11
Motovert 125cc -08

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12
-Mercedes Benz CE 230 -88

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.
Ekk
Viestit: 132
Liittynyt: 11.10.2015 20:15

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (50-xxxcc)

Viesti Kirjoittaja Ekk »

Suuret kiitokset. (Y)
ariilari
Viestit: 211
Liittynyt: 10.09.2008 22:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (50-xxxcc)

Viesti Kirjoittaja ariilari »

Onko kukaan tunkenut YX 150/160 koneeseen 18- hampaista eturatasta? Ooracing suosittelee että 17-hampainen olisi isoin joka mahtuu.

Jos kuitenkin tilaisi 18-hampaisen ja dremeli töihin. Mulla vielä 428- ketjut ja rattaat mutta tuskin leveydestä kiinni.
Jincheng Monkey 2008
Skyteam Monkey A1 2009
Skyteam Monkey 2014
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (50-xxxcc)

Viesti Kirjoittaja panda »

En usko että teet mitään 18p etuhampilla tollasessa koneessa. Sama laittaa pienempää taakse.
ariilari
Viestit: 211
Liittynyt: 10.09.2008 22:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (50-xxxcc)

Viesti Kirjoittaja ariilari »

Taakse ei saa 28 hampaista pienempää kun on takegawan rumpujarrutakanapa. Pyöriäkään en halua 10 tuumaisiksi vaihtaa. Välitykset loppuu kesken 17-28. Sadan vauhtiin kelaa nopsaan ja sitten on siinä.


Rattaan takana takanavan kumivaimentimet. Ei tarvitse stressata että takanapa hajoaa, kun tuolla tulee ajeltua pitkiäkin matkoja.

Huomaa vetokoukku :think: Kerran vetänyt fillarin peräkärryä.
Liitteet
takanapa 3.JPG
Jincheng Monkey 2008
Skyteam Monkey A1 2009
Skyteam Monkey 2014
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (50-xxxcc)

Viesti Kirjoittaja panda »

Oma 160 kelaa tasan 100km/h 17-33 setillä. Eihän siittä tarvi oottaa ku pari mm pois, enimmäkseen siittä vapaavalonanturin kohalta. Ei muuta ku pirra soimaan ja 18p eteen :smoke:
ariilari
Viestit: 211
Liittynyt: 10.09.2008 22:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (50-xxxcc)

Viesti Kirjoittaja ariilari »

Okay! Täytyy laittaa ratas tilaukseen ja toivoa että ketju vielä ylettää ettei sekin mene vaihtoon.
Jincheng Monkey 2008
Skyteam Monkey A1 2009
Skyteam Monkey 2014
ariilari
Viestit: 211
Liittynyt: 10.09.2008 22:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (50-xxxcc)

Viesti Kirjoittaja ariilari »

Moro! Ooracingilta saapui Talon 428 18 T ratas.
Dremilillä ja bilteman laadukkaalla tuotteilla :lol: http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Hioma ... 000019625/
tein hieman tilaa vapaavalonanturin ympäriltä. Takahaarukassa sen verran kulmaa että ketju ottanut kiinni ilman kuormaa myös oikeasta alalaidasta. Ajaessa ei raavi, mutta samalla siivu sieltäkin.

Nyt on välitys hyvä, eikä ketju hinkkaa mihinkään missään kohdassa jousitusta. Ketjun pituuskin riittti vielät hyvin. Tein niille vanhanajan pesun eli ketju purkkiin luottimen kera ja ravistusta ja lopuksi uimaan kuumaan öljyyn. Tuli kuin uudet.
Jincheng Monkey 2008
Skyteam Monkey A1 2009
Skyteam Monkey 2014
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (50-xxxcc)

Viesti Kirjoittaja panda »

Noni, hyvä, vielä ku laitat kuvan valmiista tuotteesta!
Vastaa Viestiin