Mäkistationin puolitomaatin ehostus - Kohti kesää 2013
Alueen säännöt
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
-
- Viestit: 413
- Liittynyt: 24.09.2011 17:27
- Paikkakunta: Kurikka
Mäkistationin puolitomaatin ehostus - Kohti kesää 2013
Nonni, tervehdys vaan tännekin foorumille, piti tännekin änkeä uuden projektin myötä, joka on siis 80-luvun alkupuolen puoliautomaatti Monkey, joka tuli vaihdossa 18.9 Jingcheng JC70Y "Mexico mod." pikkukrossiin. Kerrotaas hieman prokkiksen taustoja...
Eletään vuoden 2000 alkupuolta. Sillon 8 vuotias Mäkistaattori ostaa itselleen ensimmäisen mopon, -82 Z50J Monkelin hintaan 1000mk. Koneremontin vaatinut Manki oli silloin kova sana nuorelle miehelle, Dellorto 14.9 SHA kaasarin kanssa söi tulppia kuin jänis porkkanoita. Euroaikaan siirryttäessä ostin sitten ihan uuden Keihinin 9 millisen ja sen jälkeen ongelmia ei enää ollut. Samoihin aikoihin naapurin kaveri osti myös puolitomaatti monkelin, johon tullaan tutustumaan vielä myöhemmin. Mopo oli omistuksessani vuoden 2006 syksyyn asti, jolloin orastavana Tunturistina myin sen eteenpäin, ihan liian halvalla. Tämän näköinen peli oli kyseessä:
Eli rupesin sitten tunturistiksi, ensin hankin pappatuna projektin (joka valmistui vasta viime keväänä) ja hieman myöhemmin -73 Sportin, jolla hoidin kouluajoni. Suzuki PV:kin oli omistuksessa pari viikkoa (nykyäänkin löytyy yksi projektina, siitä löytyy asiaa PV-Foorumin puolelta). Tallissa majailee Tunturien lisäksi -73 Honda CB125 K5, 2-pyttynen piikki, jonka hankin keväällä 2007 sekä Tunturi Tiger Aqua -88, jonka ostin puoli vahingossa vappuna 2011. Mutta takaisin aiheeseen Manki.
Alkuvuodesta 2011 sain hakea ilmaiseksi Jincheng JC70Y pikkukrossin, joka oli menossa romulavalle. Muuten täysin toimiva masiina, mutta vaihdelaatikossa oli jotain häikkää. Moottorin purkiminen osoitti, että 3 ja 4 vaihteen rattaat olivat selvänä ja kone jäi laatikoihin makaamaan. tilalle tuli 20€:llä ostettu lohkovikainen 110cc Lifan, johon oli runko hinkannut reiän. Metallipuolella opiskelevana asia ei ollut ongelma ja hitsailin sen kuntoon. Koneen jatkeeksi väänsin 110 Samurain käyrästä ja randomista kiinanihmeen vaimentimesta vapariputkiston ja vaihdoin takakumin, ketjut ja rattaat sekä takapyörän laakerit. Sovittelin myös Samurain sivukatteet ja laitoin DT125 Yammun takalokasuojan ja niin oli Mexico Mod. valmis. Tämän näköinen kampe siitä tuli: (taustalla aiemmin mainitsemani kuvanottohetkellä juuri valmistunut Tiger ja -91 Golfini)
Laitteella pärrättiin tämänvuoden heinäkuuhun asti, jolloin meikäläinen astui asepalvelukseen Kainuun Prikaatiin. Samoihin aikoihin alkoi pyöriä ajatus, että laitteen voisi vaihtaa taas Monkeyhin, oli se sitten aito taikka kinkki. Pari viikkoa sitten isäni soitti ja kysyi, että olisiko Jinkku kaupan, vaihdossa saisit aidon Monkeyn ja vielä välirahaa! No kaupat oli samantien selvät, monkeystä ei ollut sen kummemmin tietoa, muutakuin että ajokunnossa se ei ole. Kun kuulin että kenelle Jinkku menee, pieni aavistus alkoi tulla, mikä sieltä oli tulossa vaihdossa. Ja kyllä, se oli aiemmin mainitsemani naapurin pojan Monkey, joka oli kiertänyt useammalla omistajalla viimeisten vuosien aikana. Osiltaan melko täydellisessä Monkeyssä on vauhtipyörän kiilaura kampiakselista levinnyt todella pahasti ja kierrekin on hakattu solmuun. Nokkaketju on pahasti venynyt ja öljypumpun käyttöratas on sileä. Onneksi nyrkissa pyörii se Jinkun 70 kuutoinen 4-lovinen puoliautomaattimylly, josta saan ehjät osat, myös sen sylinterin ja kannen. Tämän näköinen se mopotin on tällähetkellä:
Mitä sille aiotaan tehdä?
-Koneremontti, yläkerraksi se 72cc pytty ja sille kansi
-Maalaus, väritykseksi kaavalin jotain tällaista: http://www.tradebikesuk.co.uk/content/i ... 14680a.jpg paitsi hopeanvärisillä vanteilla ja tankintarroiksi näitä: http://www.moposoppi.fi/images/monkeytmerkit15e_big.jpg
-Penkki vaihtuu ajomukavuus syistä tällaiseen: http://www.wandamotor.fi/product_info.p ... ts_id=3343 (en myy kuitenkaan pikkupenkkiä pois!)
- Polkimet, vaijerit, toinen sarvi, takavalo, sammutinkatkaisija yms. tilpehööri uusitaan
- Katsastus (mopo ei ole ikinä ollut nykyaikaisissa kilvissä, joten melko nätti homma.)
Projekti saattaa kestää melko kauan, kuten sanoin, suoritan parhaillaan 362vrk asepalvelusta, joten projekti etenee (jos etenee) lähinnä viikonloppulomilla. Tarkoitus olisi saada ensi kesäksi ajoon.
Tulipa melkoisen pitkä aloitusviesti, mutta tuskin se ketään haitannee. Kommentoida saa ja parannusehdotuksia esittää. Näillä eväillä lähdetään kohti aloituspistettä!
Eletään vuoden 2000 alkupuolta. Sillon 8 vuotias Mäkistaattori ostaa itselleen ensimmäisen mopon, -82 Z50J Monkelin hintaan 1000mk. Koneremontin vaatinut Manki oli silloin kova sana nuorelle miehelle, Dellorto 14.9 SHA kaasarin kanssa söi tulppia kuin jänis porkkanoita. Euroaikaan siirryttäessä ostin sitten ihan uuden Keihinin 9 millisen ja sen jälkeen ongelmia ei enää ollut. Samoihin aikoihin naapurin kaveri osti myös puolitomaatti monkelin, johon tullaan tutustumaan vielä myöhemmin. Mopo oli omistuksessani vuoden 2006 syksyyn asti, jolloin orastavana Tunturistina myin sen eteenpäin, ihan liian halvalla. Tämän näköinen peli oli kyseessä:
Eli rupesin sitten tunturistiksi, ensin hankin pappatuna projektin (joka valmistui vasta viime keväänä) ja hieman myöhemmin -73 Sportin, jolla hoidin kouluajoni. Suzuki PV:kin oli omistuksessa pari viikkoa (nykyäänkin löytyy yksi projektina, siitä löytyy asiaa PV-Foorumin puolelta). Tallissa majailee Tunturien lisäksi -73 Honda CB125 K5, 2-pyttynen piikki, jonka hankin keväällä 2007 sekä Tunturi Tiger Aqua -88, jonka ostin puoli vahingossa vappuna 2011. Mutta takaisin aiheeseen Manki.
Alkuvuodesta 2011 sain hakea ilmaiseksi Jincheng JC70Y pikkukrossin, joka oli menossa romulavalle. Muuten täysin toimiva masiina, mutta vaihdelaatikossa oli jotain häikkää. Moottorin purkiminen osoitti, että 3 ja 4 vaihteen rattaat olivat selvänä ja kone jäi laatikoihin makaamaan. tilalle tuli 20€:llä ostettu lohkovikainen 110cc Lifan, johon oli runko hinkannut reiän. Metallipuolella opiskelevana asia ei ollut ongelma ja hitsailin sen kuntoon. Koneen jatkeeksi väänsin 110 Samurain käyrästä ja randomista kiinanihmeen vaimentimesta vapariputkiston ja vaihdoin takakumin, ketjut ja rattaat sekä takapyörän laakerit. Sovittelin myös Samurain sivukatteet ja laitoin DT125 Yammun takalokasuojan ja niin oli Mexico Mod. valmis. Tämän näköinen kampe siitä tuli: (taustalla aiemmin mainitsemani kuvanottohetkellä juuri valmistunut Tiger ja -91 Golfini)
Laitteella pärrättiin tämänvuoden heinäkuuhun asti, jolloin meikäläinen astui asepalvelukseen Kainuun Prikaatiin. Samoihin aikoihin alkoi pyöriä ajatus, että laitteen voisi vaihtaa taas Monkeyhin, oli se sitten aito taikka kinkki. Pari viikkoa sitten isäni soitti ja kysyi, että olisiko Jinkku kaupan, vaihdossa saisit aidon Monkeyn ja vielä välirahaa! No kaupat oli samantien selvät, monkeystä ei ollut sen kummemmin tietoa, muutakuin että ajokunnossa se ei ole. Kun kuulin että kenelle Jinkku menee, pieni aavistus alkoi tulla, mikä sieltä oli tulossa vaihdossa. Ja kyllä, se oli aiemmin mainitsemani naapurin pojan Monkey, joka oli kiertänyt useammalla omistajalla viimeisten vuosien aikana. Osiltaan melko täydellisessä Monkeyssä on vauhtipyörän kiilaura kampiakselista levinnyt todella pahasti ja kierrekin on hakattu solmuun. Nokkaketju on pahasti venynyt ja öljypumpun käyttöratas on sileä. Onneksi nyrkissa pyörii se Jinkun 70 kuutoinen 4-lovinen puoliautomaattimylly, josta saan ehjät osat, myös sen sylinterin ja kannen. Tämän näköinen se mopotin on tällähetkellä:
Mitä sille aiotaan tehdä?
-Koneremontti, yläkerraksi se 72cc pytty ja sille kansi
-Maalaus, väritykseksi kaavalin jotain tällaista: http://www.tradebikesuk.co.uk/content/i ... 14680a.jpg paitsi hopeanvärisillä vanteilla ja tankintarroiksi näitä: http://www.moposoppi.fi/images/monkeytmerkit15e_big.jpg
-Penkki vaihtuu ajomukavuus syistä tällaiseen: http://www.wandamotor.fi/product_info.p ... ts_id=3343 (en myy kuitenkaan pikkupenkkiä pois!)
- Polkimet, vaijerit, toinen sarvi, takavalo, sammutinkatkaisija yms. tilpehööri uusitaan
- Katsastus (mopo ei ole ikinä ollut nykyaikaisissa kilvissä, joten melko nätti homma.)
Projekti saattaa kestää melko kauan, kuten sanoin, suoritan parhaillaan 362vrk asepalvelusta, joten projekti etenee (jos etenee) lähinnä viikonloppulomilla. Tarkoitus olisi saada ensi kesäksi ajoon.
Tulipa melkoisen pitkä aloitusviesti, mutta tuskin se ketään haitannee. Kommentoida saa ja parannusehdotuksia esittää. Näillä eväillä lähdetään kohti aloituspistettä!
Viimeksi muokannut Mäkistation, 02.03.2013 22:45. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
Vanki nro. 3715
P**koja vihanneksijä, katso ja kommetoi!
P**koja vihanneksijä, katso ja kommetoi!
Re: Mäkistationin puolitomaatin ehostus
Uijui, tässähä on mielenkiintone projekti! Jäädään seurailemaan miten edistyy.
Onnee vaan projektiin ja tervetuloa foorumille.
Niin ja ikinä ei ole pahitteeksi vähän "vanhempaa" porukkaa saada fooruimeille.
Onnee vaan projektiin ja tervetuloa foorumille.
Niin ja ikinä ei ole pahitteeksi vähän "vanhempaa" porukkaa saada fooruimeille.
-
- Viestit: 413
- Liittynyt: 24.09.2011 17:27
- Paikkakunta: Kurikka
Re: Mäkistationin puolitomaatin ehostus
Kiitoksia vaan, hyvä että jotakuta kiinnostaa. Meikäläinen tosiaan on ehkä hieman yli-ikäinen näihin mopo touhuihin, mutta kuten sanonta kuuluu, mopoikä on kokoikä. Mutta asiaan.
Tänään tuli hyökättyä isäukon pajalle purkimaan Manki paloihin. Tällaiseen tälliin vekotin jäi:
Kuten kuvasta näkyy, johtosarjasta ei jäänyt paljoa lapsille kerrottavaa, onneksi tuossa on muutenkin melko simppelit sähköt tehä ite. Nurkista kaivelin myös sen 72cc pytyn ja kannen, kampura on vielä kiinni Jinkun vanhoissa lohkoissa. Piti niistäkin kuva näpätä:
Kuvaa hyvästä vauhtarin kiilaurasta:
Runko on numeron perusteella vuosimallia 84-86, meikäläiseltä löytyy sellainen hassu lista, jolla saa selvitettyä Monkeyn, PV:n ja S/S1:n vuosimallit runkonumeron alkujen perusteella.
Ensiviikonloppuna olisi tarkoitus purkia tuo loppuun asti ja valmistella runko ym. tilpehöörit hiekkapuhallusta varten. Katsotaan nyt sitten, että kuinka jaksaa ja huvittaa.
Tänään tuli hyökättyä isäukon pajalle purkimaan Manki paloihin. Tällaiseen tälliin vekotin jäi:
Kuten kuvasta näkyy, johtosarjasta ei jäänyt paljoa lapsille kerrottavaa, onneksi tuossa on muutenkin melko simppelit sähköt tehä ite. Nurkista kaivelin myös sen 72cc pytyn ja kannen, kampura on vielä kiinni Jinkun vanhoissa lohkoissa. Piti niistäkin kuva näpätä:
Kuvaa hyvästä vauhtarin kiilaurasta:
Runko on numeron perusteella vuosimallia 84-86, meikäläiseltä löytyy sellainen hassu lista, jolla saa selvitettyä Monkeyn, PV:n ja S/S1:n vuosimallit runkonumeron alkujen perusteella.
Ensiviikonloppuna olisi tarkoitus purkia tuo loppuun asti ja valmistella runko ym. tilpehöörit hiekkapuhallusta varten. Katsotaan nyt sitten, että kuinka jaksaa ja huvittaa.
Viimeksi muokannut Mäkistation, 02.03.2013 22:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vanki nro. 3715
P**koja vihanneksijä, katso ja kommetoi!
P**koja vihanneksijä, katso ja kommetoi!
Re: Mäkistationin puolitomaatin ehostus
Kyllähän näitä topicceja seurataan, kun tätäkin katsottu yli 140 kertaa ja 3 viestiä kirjotetttu koko topicciinMäkistation kirjoitti:Kiitoksia vaan, hyvä että jotakuta kiinnostaa. Meikäläinen tosiaan on ehkä hieman yli-ikäinen näihin mopo touhuihin, mutta kuten sanonta kuuluu, mopoikä on kokoikä. Mutta asiaan.
Tarina oli itseasiassa suht mukava lukee, plussaa siitä
Toivotaan että projektointi onnistuu, värivalinta ainakin on hyvä, mutta penkkiä ei kannata ostaa wandamotorilta, vaan ooracingilta: http://www.ooracing.com/store/index.php ... uctId=1734
On meinaan rutkasti halvempi ja kys. pulju toimii hyvin.
Onnea projektille, ja tervetuloa foorumille
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Re: Mäkistationin puolitomaatin ehostus
Pistäppä tosta listasta kuvaa siitä vois olla iloo monelle täällä foorumilta (myös itelle).Mäkistation kirjoitti: Runko on numeron perusteella vuosimallia 84-86, meikäläiseltä löytyy sellainen hassu lista, jolla saa selvitettyä Monkeyn, PV:n ja S/S1:n vuosimallit runkonumeron alkujen perusteella.
mielen kiintonen rojekti.
Re: Mäkistationin puolitomaatin ehostus
Seurantaan kyllä menee. Mielenkiintoista.
Se kellä on eniten romua, voittaa!
Re: Mäkistationin puolitomaatin ehostus
Muistaakseni joku sanoi, että tuolta ooracingilta olisi postikulut noin 50e... Että ei se nyt hirveästi halvemmaksi tule?Toivotaan että projektointi onnistuu, värivalinta ainakin on hyvä, mutta penkkiä ei kannata ostaa wandamotorilta, vaan ooracingilta: http://www.ooracing.com/store/index.php ... uctId=1734
Honda monkey 1989
Honda monkey 1991
Aprilia Sx 125 2008
Bse 160cc 2012
Suzuki "noppeli" skyteam 90cc koneella
Yamaha Dt 125r 1994
Honda monkey 1991
Aprilia Sx 125 2008
Bse 160cc 2012
Suzuki "noppeli" skyteam 90cc koneella
Yamaha Dt 125r 1994
Re: Mäkistationin puolitomaatin ehostus
25 puntaa yleensä postit oorilta. Sori OT
Re: Mäkistationin puolitomaatin ehostus
Itseasiassa, tällä euron kurssilla penkki tulis maksaan posteineen tuolta englannista 57e, ja on siellä muutakin halvempaa tavaraa, kun vertaa suomen hintoihin. Ettei penkkää penkkiä tarvis tilata
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Re: Mäkistationin puolitomaatin ehostus
[quote="Mäkistation"]Kiitoksia vaan, hyvä että jotakuta kiinnostaa. Meikäläinen tosiaan on ehkä hieman yli-ikäinen näihin mopo touhuihin, mutta kuten sanonta kuuluu, mopoikä on kokoikä. Mutta asiaan.
Et oo yhtää kyl yli-ikäinen! Ite oo jo yli kolmekymppinen ja vielä oon mopoista kiinnostunut. Monkeytä tulee ajettua ja rassattua
Et oo yhtää kyl yli-ikäinen! Ite oo jo yli kolmekymppinen ja vielä oon mopoista kiinnostunut. Monkeytä tulee ajettua ja rassattua
-
- Viestit: 413
- Liittynyt: 24.09.2011 17:27
- Paikkakunta: Kurikka
Re: Mäkistationin puolitomaatin ehostus
Ohhoh, tämähän on saanut huomiota osakseen. Joo, kyllähän tuota Ooracingin penkkiä tullut kateltua, jos joku on laittamassa sinne tilausta, niin paiskatkaa YV:tä, jos tilattaisiin kimpassa, saisi postitkin jaettua Saa nähdä kuinka tämä edistyy viikonlopun aikana, tarkoitus olisi laittaa Tigerin "kisakone" nippuun (kattilana 75cc Malossi ). Osia olisi tarkoitus laittaa moposportilta tilaukseen, mutta katotaan nyt. Mutta hyvät illanjatkot täältä Kajaanin pomppulinnasta, se olis muuten huomenna TJ280!
Vanki nro. 3715
P**koja vihanneksijä, katso ja kommetoi!
P**koja vihanneksijä, katso ja kommetoi!
-
- Viestit: 413
- Liittynyt: 24.09.2011 17:27
- Paikkakunta: Kurikka
Re: Mäkistationin puolitomaatin ehostus
O'joo. Eipä ole tullut tätäkään päiviteltyä. Tässä nyt parina viikonloppuna on tullut lähinnä askarreltua Tigerin kanssa, joten Monkey on jäänyt melko vähälle huomiolle. Viime sunnuntaina toki purin rungon tyystin loppuun asti ja vein rungon, takahaarukan ja etuhaarukan hiekkapuhallukseen kaverille, puhaltaa kun ehtii. Tulevana viikonloppuna varmaan tilaan Moposportilta lokasuojat, sammutinkatkaisijan, yms. roipetta. Jos joku olisi tekemässä tilausta OoRacingille, niin tilaisin mieluusti sen penkin ja sivukopan sieltä (ite en rupea tilausta sinne hoitamaan tämän intin takia, paiskatkaa vaikka YV:tä jos tilausta on lähössä, maksan toki osan postikuluista...)
Vanki nro. 3715
P**koja vihanneksijä, katso ja kommetoi!
P**koja vihanneksijä, katso ja kommetoi!
-
- Viestit: 413
- Liittynyt: 24.09.2011 17:27
- Paikkakunta: Kurikka
Re: Mäkistationin puolitomaatin ehostus
NOONIIN NOONIIN...
Joo, päivitellääs vähäsen. Elikkä tänään vein rungon sekä etu- ja takahaarukat hiekkapuhallukseen ja maalaukseen, Massey-Fergusonin punaiseksi tulevat. Tankin totesin hylkytavaraksi, oli ruostunut pahasti saumasta ja vuosi kuin seula, kun sinne bensaa koetin laittaa. Pitänee MBFmotolta tilata se kopiomankin valkonen tankki. Muutenki hieman suunnitelmat muuttu, tähän tuleekin kokovalkonen tankki, eikä sellanen 2-värinen, eli tästä tulee lievästi 30th Anniversary Editionin näkönen. Eipä projektille ole oikein muuta tapahtunutkaan, koneen kimppuun pitäisi seuraavaksi hyökätä. Josko ensi viikkonloppuna???
Joo, päivitellääs vähäsen. Elikkä tänään vein rungon sekä etu- ja takahaarukat hiekkapuhallukseen ja maalaukseen, Massey-Fergusonin punaiseksi tulevat. Tankin totesin hylkytavaraksi, oli ruostunut pahasti saumasta ja vuosi kuin seula, kun sinne bensaa koetin laittaa. Pitänee MBFmotolta tilata se kopiomankin valkonen tankki. Muutenki hieman suunnitelmat muuttu, tähän tuleekin kokovalkonen tankki, eikä sellanen 2-värinen, eli tästä tulee lievästi 30th Anniversary Editionin näkönen. Eipä projektille ole oikein muuta tapahtunutkaan, koneen kimppuun pitäisi seuraavaksi hyökätä. Josko ensi viikkonloppuna???
Vanki nro. 3715
P**koja vihanneksijä, katso ja kommetoi!
P**koja vihanneksijä, katso ja kommetoi!
-
- Viestit: 413
- Liittynyt: 24.09.2011 17:27
- Paikkakunta: Kurikka
Re: Mäkistationin puolitomaatin ehostus
Piiitkän hiljaisuuden jälkeen ei ole tapahtunut oikeastaan yhtään mitään. Rungon osat kävi maalauksessa ja tällaiset niistä tuli:
Aiva hyvän näköiset omaan silmään, ainakin kun ottaa huomioon, mitä maalaus maksoi, huimat 0€... Ensi viikonloppuna olisi tarkoitus lähteä Jyväskylään romppeille metästämään tilpehööriä, josko se siitä taas lähtisi rullaamaan. Loppuun vielä kuva joulukuulta, aloitin ja lopetin kevarikauden saman päivän aikana, milläs muullakaan kuin Hondalla:
Aiva hyvän näköiset omaan silmään, ainakin kun ottaa huomioon, mitä maalaus maksoi, huimat 0€... Ensi viikonloppuna olisi tarkoitus lähteä Jyväskylään romppeille metästämään tilpehööriä, josko se siitä taas lähtisi rullaamaan. Loppuun vielä kuva joulukuulta, aloitin ja lopetin kevarikauden saman päivän aikana, milläs muullakaan kuin Hondalla:
Viimeksi muokannut Mäkistation, 02.03.2013 22:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vanki nro. 3715
P**koja vihanneksijä, katso ja kommetoi!
P**koja vihanneksijä, katso ja kommetoi!
-
- Viestit: 413
- Liittynyt: 24.09.2011 17:27
- Paikkakunta: Kurikka
Re: Mäkistationin puolitomaatin ehostus
Jyväskylästä ei jäänyt mitään mankin osaa käteen, mutta lomille on kuitenkin aina kiva tulla, varsinkin kun kotona odottaa Moposportin paketti:
Monkeyhin nyt ainakin lokasuojat ja sarvi, sekä tiivistesarja alakertaan ja 72cc yläpääsarja, kun täydellistä isopyttymyllyn sarjaa ei taas ollut saatavilla.
Sammutinkatkaisijan aihiokin löytyi maailmalta, kiitokset siitä käyttäjälle Hilbert:
Viikonlopun aikana pistetään vielä päivärahat haisemaan MBFmoton tilauksen merkeissä. Stay Tuned.
Monkeyhin nyt ainakin lokasuojat ja sarvi, sekä tiivistesarja alakertaan ja 72cc yläpääsarja, kun täydellistä isopyttymyllyn sarjaa ei taas ollut saatavilla.
Sammutinkatkaisijan aihiokin löytyi maailmalta, kiitokset siitä käyttäjälle Hilbert:
Viikonlopun aikana pistetään vielä päivärahat haisemaan MBFmoton tilauksen merkeissä. Stay Tuned.
Viimeksi muokannut Mäkistation, 02.03.2013 22:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vanki nro. 3715
P**koja vihanneksijä, katso ja kommetoi!
P**koja vihanneksijä, katso ja kommetoi!
Re: Mäkistationin puolitomaatin ehostus
Hyvältä kuulostaa, huolella loppuun asti sitten! Jään odottelemaan mitä tuleman pitää, ei kai tässä oikein muutakaan voi.
-
- Viestit: 413
- Liittynyt: 24.09.2011 17:27
- Paikkakunta: Kurikka
Re: Mäkistationin puolitomaatin ehostus
Kyllä tästä sellainen tehdään, että ajella kehtaa ja viittii muillekkin esitellä!
Vanki nro. 3715
P**koja vihanneksijä, katso ja kommetoi!
P**koja vihanneksijä, katso ja kommetoi!
-
- Viestit: 413
- Liittynyt: 24.09.2011 17:27
- Paikkakunta: Kurikka
Re: Mäkistationin puolitomaatin ehostus !!Edistystä!!
Piitkän hiljaisuuden jälkeen tämäkin projketi etenee, kun käskettiin pitää jopa 5 päivää lomaa. No sehän passasi kovasti, ja tänään Monkey eteni jopa näin pitkälle:
Huomenna olisi häkkyrä tarkoitus nostaa jopa pyörilleen. Vanteet uusien renkaiden kera kasasin jo tänään, en vain muistanut ottaa kuvaa.
Tällainenkin projketi tuli käytyä hakemassa toissa sunnuntaina:
Eli -86 Yamaha RD125 YPVS. Pienellä ehostuksella tästäkin olisi tarkoitus tehdä kesäksi kovettu peli.
Huomenna olisi häkkyrä tarkoitus nostaa jopa pyörilleen. Vanteet uusien renkaiden kera kasasin jo tänään, en vain muistanut ottaa kuvaa.
Tällainenkin projketi tuli käytyä hakemassa toissa sunnuntaina:
Eli -86 Yamaha RD125 YPVS. Pienellä ehostuksella tästäkin olisi tarkoitus tehdä kesäksi kovettu peli.
Viimeksi muokannut Mäkistation, 02.03.2013 22:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vanki nro. 3715
P**koja vihanneksijä, katso ja kommetoi!
P**koja vihanneksijä, katso ja kommetoi!
Re: Mäkistationin puolitomaatin ehostus !!Edistystä!!
Todella puhtaan näköstä palikkaa
-98, -96, -89, -89, -85.
-
- Viestit: 413
- Liittynyt: 24.09.2011 17:27
- Paikkakunta: Kurikka
Re: Mäkistationin puolitomaatin ehostus !!Edistystä!!
Noniin. Lomat alkaa olla lusittuna tältä erää, huomenissa tuskin mitään mullistavaa enää tapahtuu. Moottorin purin tänään vihdoin ja viimein ja pyyhin sitten lohkot päältäpäin puhtaaksi messinkiteräsharjalaikalla, tuli mielestäni aika hyvän näköiset. MBF:ltä sain viimeinkin tilattua sen tankin ja muuta tilpehööriä, ensiviikonloppuna Moposopilta tilaukseen takavalo ja polkimet. Josko siitä pian saisi savut otettua? Se jää nähtäväksi...
Vanki nro. 3715
P**koja vihanneksijä, katso ja kommetoi!
P**koja vihanneksijä, katso ja kommetoi!
Re: Mäkistationin puolitomaatin ehostus !!Edistystä!!
Ai kerpele kun on kliinin näkönen toi runko ja loksut.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
-
- Viestit: 413
- Liittynyt: 24.09.2011 17:27
- Paikkakunta: Kurikka
Re: Mäkistationin puolitomaatin ehostus !!Edistystä!!
Ja taas vaihteeksi lomilla. Ja olihan sitä osaakin tullut:
Huomenissa tarkoitus olisi kasata moottori yläkertaa ja kytkinkoppaa vaille valmiiksi sekä nostaa mopo pyörilleen, kun se viime viikonloppuna sitten jäi. Katotaan, mihin aika riittää. Aika positiiviselta alkaa omaan silmään vaikuttamaan tämä projekti.
Huomenissa tarkoitus olisi kasata moottori yläkertaa ja kytkinkoppaa vaille valmiiksi sekä nostaa mopo pyörilleen, kun se viime viikonloppuna sitten jäi. Katotaan, mihin aika riittää. Aika positiiviselta alkaa omaan silmään vaikuttamaan tämä projekti.
Viimeksi muokannut Mäkistation, 02.03.2013 22:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vanki nro. 3715
P**koja vihanneksijä, katso ja kommetoi!
P**koja vihanneksijä, katso ja kommetoi!
-
- Viestit: 413
- Liittynyt: 24.09.2011 17:27
- Paikkakunta: Kurikka
Re: Mäkistationin puolitomaatin ehostus !!Spinning wheels!!
Doddih. Tätä päivää on odotettu, Monkey on noussut takaisin pyörilleen. Mallasin jo tankkia ja sivukoppaa pikkupenkin kanssa:
Moottorikin on yläkertaa ja sähköjä vaille kasassa, aika paljon sinne eksyi jinkun osaa sisälle, mm. Mikunin öljypumppu ja kytkin/ensiöveto hässäkkä. Moposopilta tilasin äsken osaa, ensi viikonloppuna taas ryömitään kohti kalkkiviivoja.
Moottorikin on yläkertaa ja sähköjä vaille kasassa, aika paljon sinne eksyi jinkun osaa sisälle, mm. Mikunin öljypumppu ja kytkin/ensiöveto hässäkkä. Moposopilta tilasin äsken osaa, ensi viikonloppuna taas ryömitään kohti kalkkiviivoja.
Viimeksi muokannut Mäkistation, 02.03.2013 22:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vanki nro. 3715
P**koja vihanneksijä, katso ja kommetoi!
P**koja vihanneksijä, katso ja kommetoi!
Re: Mäkistationin puolitomaatin ehostus !!Spinning wheels!!
Hyvältä näyttää.
Re: Mäkistationin puolitomaatin ehostus !!Spinning wheels!!
tulee olemaan varmaa tosi hienon näköne valmiina Jatka vaa samaan mallii