Sivu 18/42

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 30.11.2011 22:01
Kirjoittaja hyde
En tarkota, en tiiä mistä oot tollasen tiedon saanu, mutta kaikissa hondan 50cc kansissa on 39mm palotila. vanhan mallisessa palotila on kyllä syvempi, ja näin isompi. mutta halkaisija sillä on silti 39mm.

Pitää huomenna vertailla tota vanhaa kantta daxin kanteen noin niinku valumittojen puolesta. Mietin että olisko ikivanhat kannet voinu olla samaa valumallia jonkun isompikoneisen kanssa, ja olis vaan modattu se teräskuppi siihen että on saatu puristukset kohdilleen 50cc koneeseen. noi seetien paikat yms ei nyt ole niin pahoja hommia.

edit. Oon mä joskus saanu puolauto koneen pyörimään omalla kannellansa daxin männällä. vähän joutu snurralla ajaa palotilaa, ja venttiilitaskuja mutta puristuksia ja kulkuja oli melko pirusti. Ainut ongelma oli että mikään tulppa ei tahtonu kestää.

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 30.11.2011 22:11
Kirjoittaja ise95
Oon aatellu kun vm kansi sopii 72cc kanssa niin siinä on 47mm palotila. :D

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 30.11.2011 22:14
Kirjoittaja hyde
ise95 kirjoitti:Oon aatellu kun vm kansi sopii 72cc kanssa niin siinä on 47mm palotila. :D
Se taas riippuu männästä ja kampurasta.

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 30.11.2011 22:14
Kirjoittaja kurri
hyde: sulla rupee oleen sellasia palikoita kasassa että kasaat niistä korkeepuristeisen koneen ja ajelet e85:llä :)

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 05.12.2011 23:10
Kirjoittaja mb261
Semmosta kyselisin että onko toummonen mistään kotosin 1995 vm manassa
http://www.mbfmoto.com/index.php?page=s ... &Itemid=53

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 06.12.2011 08:57
Kirjoittaja Nalleralle
Itellä löytyy juuri sama setti ja hyvä on (Y) ainoo miinus että mukana ei tuu niit tiiviste renkaita jotka menee sylinterin ja lohojen ja kannen väliin.

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 06.12.2011 22:49
Kirjoittaja alccu
Kertokaas poijjaat mistä päin Suomea saa vanhanmallin kanteen kireämpää nokkaa?

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 06.12.2011 22:50
Kirjoittaja ise95
moposopista.
E: Eiku ei enään taida saadakkaan. :(

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 06.12.2011 22:55
Kirjoittaja Näksä

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 08.12.2011 22:21
Kirjoittaja Plague
Nyt on Wanha kansi mankissa, ku venttiileitä laittelin kiinni niin huomasin että venttiilinjouset on ihmeen löysät jos vertasi vaikka entiseen samurain kanteen? Kun venttiilit+jouset paikallaan niin iha näppivoimin sai aukastua venat, samurain kannella jakso ehkä just just sen verran että venttiili aukes :? Ois varmaan aihetta ostaa moposopilta uudet venttiilin jouset ??

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 09.12.2011 12:56
Kirjoittaja Osmo_
Lienee kyllä syytä. Ja jos meinaat virinokan laittaa niin vielä enemmän syytä.

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 11.12.2011 23:11
Kirjoittaja TemeZi
Kannattasko laittaa jinkun isovenakansi skytariin? Tuoko mitä hyötyy tehoihin yms? Tarviiko kannelle tehä mitään kun vaan iskeä paikalleen?

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 11.12.2011 23:12
Kirjoittaja ise95
Ei kannata ellei sulla ole kupumäntää.

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 11.12.2011 23:36
Kirjoittaja T0by
Hommaa emc 72cc sarja ja se kansi on muute varmaa paras setti mitä voi olla

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 11.12.2011 23:50
Kirjoittaja TemeZi
En mä ny tohon rupee seiskakkosta tähän hätään laittaa, on vaa turha jinkun kans tossa. Noo, myydä pois :)

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 25.12.2011 19:43
Kirjoittaja JiiTee
Mitkä 125cc koneiden nokat käy jinkun 23/20 venaseen kanteen ja onko ne paljonkin "kireempiä" ku jinkun vakio nokka?

E: Käykö tää nokka samurain 110cc kanteen/ jinkun kanteen??

http://www.24mx.fi/pitbike/p/nokka-akse ... ling/s575/

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 25.12.2011 20:23
Kirjoittaja TemeZi
OT/mikä toi hinta nyt ei tossa nokassa ole :shock: /OT

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 25.12.2011 20:38
Kirjoittaja T0by
Toi on ton nokan oikea hinta. olen tilannu tollaase

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 25.12.2011 22:22
Kirjoittaja JiiTee
T0by kirjoitti:Toi on ton nokan oikea hinta. olen tilannu tollaase
Kiva tietää. :D

mihkä vehkeeseen sen tilasit, oisko sulla tietoo et käykö se jinkun/110cc samurain kanteen?

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 25.12.2011 22:34
Kirjoittaja T0by
Käykäy ainakin jinkun kanteen sitä testasin, ja mittasin vakioon et oli varmasti saman kokoone.

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 25.12.2011 22:36
Kirjoittaja JiiTee
T0by kirjoitti:Käykäy ainakin jinkun kanteen sitä testasin, ja mittasin vakioon et oli varmasti saman kokoone.
Oliko yhtää vakio nokkaa "kireempi"? :D

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 25.12.2011 22:47
Kirjoittaja T0by
nostoa ei muistaakseni ollu ku iha vähä enempää mut aukiolo aikaa oli

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 25.12.2011 22:49
Kirjoittaja JiiTee
T0by kirjoitti:nostoa ei muistaakseni ollu ku iha vähä enempää mut aukiolo aikaa oli
Eli suomeks, tuoko paljonkin lisää tehoo? kaasari on pyöree 19mm..

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 25.12.2011 22:58
Kirjoittaja T0by
Siittä en kyllä tierä :D osta vaikka muutama ja hitsaa ittelles mieluine nokka :P

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 25.12.2011 23:25
Kirjoittaja Jonza