Sivu 16/42

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 16.10.2011 21:47
Kirjoittaja Skyttari
Millähän tavalla pitäis hitsata nokkaa et siitä tulis kans kestävä eikä niin et nosto kuluu kieroksessa pois kokonaan.. :think:

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 16.10.2011 21:48
Kirjoittaja Näksä
Karkasta hitsattu kohta vielä?

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 16.10.2011 23:30
Kirjoittaja Skyttari
No kummallas tuo hitsaus ois parempi sit tehä migillä vai tigillä puikoilla ei kannata ees kysyä :D

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 17.10.2011 11:08
Kirjoittaja Näksä
Jos haluat vaan vähän lisää nostoo niin on varmaan helpoin ottaa noston vastapuolelta pois niin perusympyrä pienenee mutta nosto kasvaa, ei tulisi kulumisongelmia.

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 17.10.2011 12:34
Kirjoittaja Haukkeli
Kovapuikolla vaan, näis vehkeis varmaan kestää jos konees on ööliä.

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 17.10.2011 17:34
Kirjoittaja Skyttari
No nostoo ei niinkään tarviis vaan aukiolo asteita lisätä.. :think:

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 17.10.2011 20:12
Kirjoittaja Haukkeli
sittei hitsaa nokan päälle vaa sivuu lisää :D eihä se sen kummempi toimenpide oo. Aika hankala itte vaa saaha ne nokat sit kohillee.

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 17.10.2011 20:27
Kirjoittaja Skyttari
Jaa mitenkä meinaat haukkeli.. :think: siis kohilleen?

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 18.10.2011 20:44
Kirjoittaja Haukkeli
että nokat tulee tavallaan oikeisiin kohtiin, tajuut kyl ku mietit :D ettei mee nokkakulmat jne vituilleen.

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 18.10.2011 21:11
Kirjoittaja kurri
niin että jos nostoo on liian aikasin tai myöhään ni nappaa vena kiinni.

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 18.10.2011 22:20
Kirjoittaja Skyttari
Joo eli minun kohalla ois viisainta olla hitsaamatta ollenkaan mut jos haluaa kumminki hitsata niin vie sen johki koneistamolle viel vimeisteltäväks :think:

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 19.10.2011 16:36
Kirjoittaja HighVoltage
Jos mulla toi vakio 110cc ja laskematon kansi, niin kuin paljon uskaltaa ottaa pois?
Aattelin kp-mäntää(mistä saa, en löytäny/osannu hakea), aukkojen avarruksia, ja sitten laskee kantta.

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 19.10.2011 20:48
Kirjoittaja MB93
No en tiiä paljonko sitä saa laskettua kp-männän kanssa, mut minkäs kokoinen se mäntä siinä on? Noita 52,4mm ja ylöspäin mäntiä saa hyvin ainakin OORacingilta, tossa mulla olis kyl yks 52,4mm kp-mäntä, tosin säälittävällä kuvulla, ja kiinanlaatua, NosSamihan sai tuon saman männän halkeemaan normikäytössä.

Kokeile nyt eka ilman sitä kannenlaskua, luulis isolla kaasarilla, hyvällä putkella, kanavien työstöllä ja kp-männällä saavan sitä tehua. Jos ei niin virinokkaa, ite lähtisin tosta varmaan viimeiseks kantta laskemaan (veikkaan että sulla jääny PV-foorumilta selkärankaan tuo kannen lasku=lisää tehoa -ideologia, joka onkin totta, mutta sovelletaan vähän eri tavalla nelareissa).

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 19.10.2011 21:25
Kirjoittaja HighVoltage
Joo, nyt tais käydä niin etten omista enää konetta. Isä tais ostaa multa koneen pois 100e:llä.
Saa tarjota 125 eteenpäin konetta. Mistä/keneltä sais sopuhintaan? Myös käytettyjä saa tarjota.

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 19.10.2011 21:26
Kirjoittaja MB93
Motot.netin myyntipalsta, Jouni Niemi.

Nyt mennään kyl ohi aiheen...

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 22.10.2011 00:21
Kirjoittaja Temetias
Lieneekö mitään hyötyä avartaa kanavia vakio 110cc moottorista? Imukaula on 25mm ja kanava n. 22mm halkasialtaan nii onko mitään merkitystä avartaa tuon kanavan samalle tasolle kuin imukanava?

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 22.10.2011 16:15
Kirjoittaja Nalleralle
Voisiko joku ny sanoa että minkä laisen kannen minun pitäisi ostaa että siihen menisi 72 pytty?

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 22.10.2011 16:22
Kirjoittaja Temetias
Nalleralle kirjoitti:Voisiko joku ny sanoa että minkä laisen kannen minun pitäisi ostaa että siihen menisi 72 pytty?
Vanhanmallin mankista (->87) tai joku 110cc koneen kansi (samurai,fude yms)
Ne menee suoraan

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 22.10.2011 16:33
Kirjoittaja Nalleralle
Ja nämä menee heittämällä kiinni? vai pitääkö viilata jtn?

Edit:Ei pakko, mut kantta kannattais laskea
mutta eihän siin oo kovin paljoo varaa oikeen ottaa pois vai onko?

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 22.10.2011 16:34
Kirjoittaja T0by
Ei pakko, mut kantta kannattais laskea.

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 22.10.2011 21:58
Kirjoittaja Nalleralle

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 22.10.2011 22:06
Kirjoittaja T0by
Joo, mut aika kallis kun koko pytty kansi sarjan saa mbf motolta 135e.

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 22.10.2011 22:31
Kirjoittaja Nalleralle
Onko linkkii ku en taho löytää =/

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 22.10.2011 22:37
Kirjoittaja jokuka

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 22.10.2011 22:40
Kirjoittaja eleksi
Käykö tämä suoraan skytarin koneelle http://www.wandamotor.fi/product_info.p ... ts_id=3391