Sivu 15/42

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 20.07.2011 16:14
Kirjoittaja Temetias
no tuota meneehän se ilman laskemistakin hyvin mut ei oo nii paljoo tehoja, johtuu varmaan alhaisista puristuksista....

Nii jonkun lasin tai graniitin vaimikäseolikaan päällä ja en osaa sanoo mikä karheus mut ekaks vaikka jollain 400-600 ja sit viimestelee jollai vesihiomapaperilla n.1000

Kyllähän joku metallin työstäjäkin sen vois tehä, joku paja tai sit on koneistamo jotka tekee ainakin hyvää jälkee mut se sit maksaakin enemmän

E: laskeminen on kyllä helpompi prosessi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 20.07.2011 17:22
Kirjoittaja MB93
Eipä siinä nyt kauheasti eroja ole kun vertaa VM-kannella ja 110cc:n kannella, vähän laiskempi, mutta silti tehoa on mukavasti enemmän ku 50cc:ssä.

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 20.07.2011 17:28
Kirjoittaja Jonza
Miten muute näkee et millon on lähteny milli pois :think: Kestääkö hiomisessa kauan? Ja ennen kaikkea onko työ tehojen arvoista? :smoke:

Edit: kannen palotilan leveys on 52mm. 72cc männän kupu menee juuri sen matalamman kohdan reunasta sinne syvemmälle palotilaan. 110cc mäntä on tasalakinen joten se ei mene sinne "syvemmälle". jos kantta laskee, ottaako venat mäntään kun se kupu menee syvemmäle kuin 110cc:ssä :think: Voiko käyttää 72cc:n kansipahvia?

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 25.07.2011 21:21
Kirjoittaja anttti
minkähän kokoinen palotila on samurai 125cc kannessa, kun kaveri voisi myydä. skyteamin vakiokannella ottaa nääs venttiilit mäntään kiinni UM 72cc kanssa tasapäämännällä, enkä laita enempää alatiivisteitä kun nyt on jo nokkaketju saatanan kireällä.

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 26.07.2011 18:08
Kirjoittaja SuperChargedHonda
Muutuuko 72cc kone kisasemmaks virinokalla (huom vakion ventiilijouset)..

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 26.07.2011 21:25
Kirjoittaja kurri
Hyvä kannen avarrus muuttaa ylävetoja jo paljon. Virinokan kanssa vielä enemmän, riippuu vähän nokasta.

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 28.07.2011 15:27
Kirjoittaja Jond
Paljo um-mankin nokassa pitäs olla nostoi alkuperäsesti? Näyttää aika kuluneelta toi mun mankin nokka meinaan. Onkoha suurtaki vaikutusta virinokalla jos ei oo avarrettu kantta? :think:

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 29.07.2011 19:04
Kirjoittaja SuperChargedHonda
Mielummin laittaa se virinokka avaretulla kannella.. muuten ei pakolla oikeastaan eroo oo vakiosta jos ei oo avarettu. Ite nyt laitoin 72cceeseen kasaan virinokalla niin kyllä nyt lähtee hyvin ;)

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 06.08.2011 15:13
Kirjoittaja Zemphys
Miten um kantta kannattaisi alkaa avartelemaan?

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 11.08.2011 20:06
Kirjoittaja jönssii
kuinka paljon kannattais laskea tuota 110cc kantta 72 pytyn kanssa tai miten ois hyvä se tavallaa mitatata?

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 13.08.2011 22:07
Kirjoittaja Haukkeli
sorviin vaa ja riittävästi pois. silleen että palotilan halkasija on hieman alle 47mm vaikkapa.

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 14.08.2011 23:58
Kirjoittaja Plague
Saakos näihin perus 110cc kansiin (samurait) kunnollista virinokkaa? Ja jäykät venanjousethan sopii iha aidosta mankista oli uutta taikka vanhaa mallia? :think:

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 15.08.2011 11:18
Kirjoittaja T0by
http://www.minimotoracing.fi/index.php? ... cts_id=154 ton pitäis käydä. samukan kannessa on mulla ainakin 2x jousi yhelle venttiilille, eli vanhanmallin jouset pitää olla.

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 24.08.2011 21:46
Kirjoittaja jönssii
siis joo hei oon aivan thymä näitten kansien kanssa joten. miten ihmees saan 110cc kannest 47mm palotilallisen :O ? :D siis juu sorvaamalla tai vien koneistamolle mutta kuha mietin lol :D

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 24.08.2011 22:02
Kirjoittaja T0by
Haukkeli kirjoitti:sorviin vaa ja riittävästi pois. silleen että palotilan halkasija on hieman alle 47mm vaikkapa.
Mitäköhän oikeen ajattelet, just pari viestiä sitten vastattiin sulle. älyhoi :roll:

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 05.09.2011 12:31
Kirjoittaja JCQ7LK
Mitkäs virinokat menee tohon jinkun vakio kanteen?
Moposopissa ei näyttäs enää olevan myynnissä niitä super race nokkia.

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 05.09.2011 15:40
Kirjoittaja Temetias
JCQ7LK kirjoitti:Mitkäs virinokat menee tohon jinkun vakio kanteen?
Moposopissa ei näyttäs enää olevan myynnissä niitä super race nokkia.
Jos sulla ei oo tappivirihitechtagekawa mobiilia nii taitaa olla että samoihin tehoihin pääset isommalla kaasuttimella. Toki saahan noita virinokkia jostai jos jaksaa ettii, mut minikrossi liikkeistä niitä pitäs löytyy esim minimotoracing, pitbikecenter

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 08.09.2011 21:33
Kirjoittaja Jonza
Laskin 110 kantta sen verran että 52mm palotilasta tuli 50mm. 72cc kiinni. Voisko tuota kantta laskee/kannattaako laskee vielä sillee et ois 47mm palotila? Puristukset nousee? Putooko huiput?

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 11.09.2011 22:25
Kirjoittaja SuperChargedHonda
E1 11L on daxin kansi?

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 17.09.2011 01:24
Kirjoittaja Grimnir
Kannen merkinnöillä ei voi varmistaa sitä mikä kansi on kyseessä. Arveltiin että tää "E" tarkottaa vaan kokoonpanolinjaa tjms.

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 30.09.2011 14:26
Kirjoittaja SuperChargedHonda
Keneläkään tietoa mistä sais 110cc kanteen kisanokkia..
Ja oli viel toinen kysymys että minkä mm palotila tossa samurain kannessa oikein on?

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 03.10.2011 21:58
Kirjoittaja Zemphys
Kenelläkään kokemusta tästä kannesta http://www.mbfmoto.com/index.php?page=s ... &Itemid=53 ku pitäs saada 72cc pariks jotaa parempaa kantta.

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 04.10.2011 16:58
Kirjoittaja MB93
Samanlainen ollu itellä, ihan hyvä kansi. Sopii 72cc:n kanssa oikein mainiosti.

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 05.10.2011 21:07
Kirjoittaja Teps
Tietääkö kukaan minkälainen kansi olis thumpstar 125cc:ssä? Semmosen moottorin olisin ostamassa ja ajattelin kysyä käykö sen kansi suoraan 72cc:n kanssa?

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 05.10.2011 21:08
Kirjoittaja pure
Paljon olette laskeneet 110cc samurain kantta,
jotta olisi sopiva EMC 72cc setille.