Sivu 14/42

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 21.06.2011 13:42
Kirjoittaja jimos
Kuinka paljon välimallin kantta uskaltaa avartaa (imu, pako) monta milliä..? :think:

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 21.06.2011 16:37
Kirjoittaja Haukkeli
riippuu mitä sen kaveriks on tulossa. mut ei sil oo järkee mitää mörkömosaa alkaa tekee kun on niin perkeleen pienvenane.

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 21.06.2011 17:18
Kirjoittaja jimos
Sitä jinke "19" millistä ajattelin, et monta millii pitäs ottaa.. ?

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 21.06.2011 17:38
Kirjoittaja JCQ7LK
Wilpe kirjoitti:Mistä lähtien samurain on tehnyt 3-venttiilisä kansia :shock: ? Itelle meinaan ei oo tullu vielä vastaan.
Sori tarkoitin skyteamin 3-venttiilisiä kansia.

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 21.06.2011 18:07
Kirjoittaja Haukkeli
Ota se imukanava lopusta venttiilin lautasen kokoseks seetille asti, sitte ohjuri veks ha lopusta imukaulan kans samankokoseks, et laajenee tasasesti. Jätä vähä röpelöks se nii hyvä tulee. Sit pakokanava venttiilin kokoseks koko matkalt ja ohjurin viilaa pois, koska hondan ohjurit on sen verta vahvemmat ku kiinaohjurit et kestää helposti.

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 24.06.2011 14:41
Kirjoittaja JiiTee
Onko 125cc lifanin nokka kireämpi kuin vm.-04 jinkun vakio nokka? :think:

Entä meniskö tollanen lifanin nokka edes jinkun kanteen? Tulisko tehoja paljonkin verrattuna vakio nokkaan?

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 24.06.2011 16:07
Kirjoittaja Skyttari
On se vähän kireempi. Ei nyt hirveesti mutta vähän. Ja kyllä se taitaa käydä.. ainakin jos jinkussa on samanmoinen nokka mitä skyteamissa :roll:

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 25.06.2011 18:08
Kirjoittaja JCQ7LK
Kellään tietoo tai kokemusta kuin isot venat mahtuu samurain 110cc kanteen.

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 26.06.2011 23:20
Kirjoittaja Wilpe
Taitaapi olla ne 23/20

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 28.06.2011 22:13
Kirjoittaja sakk3
juu

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 28.06.2011 23:51
Kirjoittaja Temetias
sakk3 kirjoitti:Mikä max kansi 50cc:lle jos on 19mm kaasari? Tai en tiiä vaikuttaaks siihe muut virit mut joo..
Jätä vaan se 50cc:n kansi, mut sulla on tuo 19mm nii jos on pikkuvenanen kansi nii jos avartaa nii tulee tehoja vähän lisää, jos on ne isommat venttiilit nii ei tartte tehä mitään

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 08.07.2011 13:45
Kirjoittaja Miqoo
En aivan varma ole tuliko oikeaan paikkaan, mutta laitetaan silti. Eli paljon tollaista 110c kantta pitäisi laskea, jotta siitä saisi kaikki tehot irti 72cc kanssa? Millä tavalla olisi helpoin tehä ja onnistuuko kotikonstein?

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 08.07.2011 16:45
Kirjoittaja Näksä
JTT kirjoitti:Onko 125cc lifanin nokka kireämpi kuin vm.-04 jinkun vakio nokka? :think:

Entä meniskö tollanen lifanin nokka edes jinkun kanteen? Tulisko tehoja paljonkin verrattuna vakio nokkaan?
Lifanin nokka on liian pitkä jinkun kanteen, jinkuissa on lyhyt nokka ja lifaneissa pitkä.
Miqoo kirjoitti:En aivan varma ole tuliko oikeaan paikkaan, mutta laitetaan silti. Eli paljon tollaista 110c kantta pitäisi laskea, jotta siitä saisi kaikki tehot irti 72cc kanssa? Millä tavalla olisi helpoin tehä ja onnistuuko kotikonstein?
Mahdollisimman paljon mutta silti sillai ettei ota venttiilit mäntään, kai siinä pari milliä on varaa kun avartaa venataskuja. sorvilla helpoin tehdä mutta onnistuu myös hiomapaperilla lasin päällä.

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 08.07.2011 19:18
Kirjoittaja Haukkeli
Tappiin vaa, jos on se ns välimallin mäntä missä on pieni kupu nii on varaa kaivaa v-taskut myös tolla perus virinokallakin. Jos menee puhki nii vie jonnee hitsattavaks vaan, kestää ihan hyvin...

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 09.07.2011 19:03
Kirjoittaja Mopobomberi
kulkeeko manki nopeemmin virinokalla vai antaako ne vaan lisää tehoa?

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 09.07.2011 19:06
Kirjoittaja MB93
Tehoa siitä saa kun venat on kauemmin auki, eli enemmän soppaa koneelle. Ja kun saa tehoa, niin mopo kulkeekin kovempaa.

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 10.07.2011 15:31
Kirjoittaja Miqoo
Millasella hiomapaperilla kannattais tehä? Saa olla vissiin aika hienoa?

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 10.07.2011 15:33
Kirjoittaja Haukkeli
aikaa saat varata siihen PALJON. Eka jotaa karkeempaa,sitte kun on lähempän loppua nii hienompaa paperia kehiin.

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 13.07.2011 22:59
Kirjoittaja Osmo_
Miten sopii yhteen
-19mm JingKe (soikea 19X13mm kurkku)
-26mm imukaula
-Uuden mallin kansi avarrettu noin 23mm

Toimisiko?

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 14.07.2011 01:43
Kirjoittaja Dony
Toimiihan toi, mut voi tulla aikamoisia pyörteitä ku vaihtuu toi kanvan koko noin monta kertaa. :think:

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 14.07.2011 12:36
Kirjoittaja Osmo_
Sehän tuossa mietityttääkin että käykö kone kunnolla noiden kokomuutosten takia?

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 15.07.2011 10:35
Kirjoittaja Grimnir
Musta tuntuu musta tuntuu :wink:

Että kaikista pahin tossa on toi imukaulan ja kannen välinen aika isokin pykällä (1.5mm yhdellä reunalla), joko testaat toimiiko tai leikit kemiskillä hieman ja muotoilet imukaulan sisustaa siistimmäks? :D

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 20.07.2011 15:04
Kirjoittaja Jonza
Kumpi parempi 72cc kanssa avarrettu välimallin kansi vai 110cc kansi?

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 20.07.2011 15:42
Kirjoittaja Temetias
JonZa69 kirjoitti:Kumpi parempi 72cc kanssa avarrettu välimallin kansi vai 110cc kansi?
Varmaan riippuu haluutko vääntävän vai kulkevan koneen :think:

Mut 110cc:n kansi ois parempi jos saisit laskettuun sitä n. 1mm nii ois just passeli 72 kanssa

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Lähetetty: 20.07.2011 15:53
Kirjoittaja Jonza
Temetias kirjoitti:
JonZa69 kirjoitti:Kumpi parempi 72cc kanssa avarrettu välimallin kansi vai 110cc kansi?
Varmaan riippuu haluutko vääntävän vai kulkevan koneen :think:

Mut 110cc:n kansi ois parempi jos saisit laskettuun sitä n. 1mm nii ois just passeli 72 kanssa
Vähä molempia :lol: Kumpi helpompi rojekti kannen avarrus vai ton samukan kannen lasku? Onkos se et jonku ikkunan/muun lasilevyn päälle hiomapaperia ja sitä vasten hioo kantta? Oisko hyvä jos ei laskiskaa sitä kantta?