Sivu 13/42
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Lähetetty: 16.06.2011 03:36
Kirjoittaja Naxuli
Miten kannattas palotila putsata, kun löytyy kakkaa joka lähtöön sieltä

Ihan hiomapaperilla varovasti hangata?
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Lähetetty: 16.06.2011 10:51
Kirjoittaja JiiTee
Naxuli kirjoitti:Miten kannattas palotila putsata, kun löytyy kakkaa joka lähtöön sieltä

Ihan hiomapaperilla varovasti hangata?
Ite olen aina kaapinut karstat puulastalla poies. Ei tee palotilaan naarmuja mut sillä saa karstat pois.

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Lähetetty: 16.06.2011 17:43
Kirjoittaja Haukkeli
Mankin kanteen tarvii vaan pätkän akselia ja jotain luokkaa 3-5mm paksua levyä. sit vaa poraa pinnapulttijaon mukasest suht keskelle levyä reiät oikeisiin kohtiin, sorvaa levyn suoraksi sen jälkeen kun se on hitsattu akseliin kiinni. Sen jälkee vääntää pinnapultin reikiin sopivankokoset jengat (3xm8 ja 1xm10) ja sorviin pyöriin, tsekkaa siin sivus et onk suorassa.
Täs viel kuva jigistä sorvissa kiinni + kansi.
Ps: kuva missä näkyy itse jigi ei ole minun tuotokseni!

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Lähetetty: 16.06.2011 18:26
Kirjoittaja JCQ7LK
käykö toi jinkun super race nokka-akseli 110cc kanteen?
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Lähetetty: 17.06.2011 00:49
Kirjoittaja Näksä
Käy niihin kansiin missä on pieni nokkaratas ja lyhyt nokka eli ainakin samurain kannet.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Lähetetty: 18.06.2011 15:18
Kirjoittaja JCQ7LK
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Lähetetty: 18.06.2011 15:30
Kirjoittaja JiiTee
Kyllähän tuon saat vissiin paikalleen laitettua, mutta puristukset 49cc sylinterillä on olemattomat ja tehohävikki valtava. 88cc sylinterisarja vois olla passeli tuon kannen kanssa.
Osta moposopilta samurai 110cc:n täydellinen kansi jos kantta jinkkuus etit..
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Lähetetty: 18.06.2011 18:22
Kirjoittaja JCQ7LK
JTT kirjoitti:
Kyllähän tuon saat vissiin paikalleen laitettua, mutta puristukset 49cc sylinterillä on olemattomat ja tehohävikki valtava. 88cc sylinterisarja vois olla passeli tuon kannen kanssa.
Osta moposopilta samurai 110cc:n täydellinen kansi jos kantta jinkkuus etit..
Valmiina löytyy jo 49mm mäntä 21mm kaasari ja ite tehty tehari
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Lähetetty: 19.06.2011 00:39
Kirjoittaja juustonakkikeulii
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Lähetetty: 19.06.2011 02:28
Kirjoittaja Wilpe
110cc kansi vois olla passeli, mutta jos on kuvullinen niin kaippasen kaveriks pystyy heittään 125cc kannen.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Lähetetty: 19.06.2011 14:06
Kirjoittaja mazaice
Wilpe kirjoitti:110cc kansi vois olla passeli, mutta jos on kuvullinen niin kaippasen kaveriks pystyy heittään 125cc kannen.
mutta mistä noita sopivia kansia sais ostettuu, ku ostasin mielellää
Suomesta? Nii ja millaset puristukset on 72cc pytyllä, uuen mallin kannella ja tasalakisella männällä?
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Lähetetty: 19.06.2011 18:45
Kirjoittaja Wilpe
Moposopista saa noita täydellisä samurain 110cc kansia. Itsellä on 72cc välimallinkannella. Männässä pieni kupu(2-3mm), sylinterin alle laitettu 3 tiivistettä ja männästä venttiilin taskuja hieman avarrettu näinikään:
Noita ihan tasalakisia 72cc mäntiä en oo oikeestaan nähny myytävän misään.
Niin ja voin sanoo, että tolla yhdistelmällä mikä mulla on niin on oikeen kivat väännöt

.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Lähetetty: 19.06.2011 19:01
Kirjoittaja Dony
^^Osta moposopista pienikuvullinen mäntä niin ei tarvi lisätiivareita 72 kans.

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Lähetetty: 19.06.2011 19:30
Kirjoittaja mazaice
oho prkl

rupesin tutkii kantta, nii huomasin että siinon vanhanmallin nokka, eli onkse vanhanmallin kansi sillo?

ja nyt on porattu vakiokattila jotai 3,92cc lisää, sen mitä siitä ny voi porata. Eli siis mikä kansi toi ny on? (oon vasta pari kk sit ruvennu perehtyy toho mankiin

)
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Lähetetty: 19.06.2011 20:05
Kirjoittaja Dony
Minkä kokooset venat siinä on? Se kertoo jo aika paljo.

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Lähetetty: 19.06.2011 22:13
Kirjoittaja mazaice
23 ja 20, eli taitaapi vanhaa mallia olla.

monimilline toi 72cc mäntä sit on? ja monen millin kuvulla kannattas et ois mahd. paljon puristuksia ja ei ois ku yhel tiivisteellä?
Meinasin kireetä nokkaa vielä kaveriks ja meinasin avarrella tota, nii mikäs kaasari toho 72cc kaveriks? 18-20

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Lähetetty: 19.06.2011 22:24
Kirjoittaja JiiTee
mazaice kirjoitti:23 ja 20, eli taitaapi vanhaa mallia olla.

monimilline toi 72cc mäntä sit on? ja monen millin kuvulla kannattas et ois mahd. paljon puristuksia ja ei ois ku yhel tiivisteellä?
Meinasin kireetä nokkaa vielä kaveriks ja meinasin avarrella tota, nii mikäs kaasari toho 72cc kaveriks? 18-20

Sikanokan kanssa normi 72cc:n mäntä jonka halkaisija on siis sen 47mm.
Kaasariksi 22mm mikuni-setti minimotoracingilta.
Ja muista sit että avarrat sen imukanavan siitä alusta 22mm etkä isommaks.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Lähetetty: 19.06.2011 22:40
Kirjoittaja mazaice
tarkotatko "normi" männällä 3,5mm kupusta?? ku se kait yleensä noissa 72cc seteissä mukana tulee...
Onnistusko avarrus silleen et porais jollain 22mm terällä alkuu siihe venttiilinohjurin vieree, sit tasottelis sen? ja minkähän kokoseks tota pakokanavaa pitäs avartaa? (nimim. ekakertalainen

)
ja sitte vielä, meneekö tossa vanhanmallin kannen ja 72cc se raja, et tolle kannelle ei voi enää tyylii 81,2cc tai 84,5cc ostaa? Sähköporalla vai akkuporalla?
http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... de=100-408 tossa on tasalakinen mäntä, meniskö ton kannen kaa??
kyselen aika paljo viel tässä vaihees, mut hyvä et joillaki on aikaa
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Lähetetty: 19.06.2011 22:54
Kirjoittaja Wilpe
Muistaakseni 82cc tais olla aikalailla isoin mikä meni tolle vanhalle kannelle(korjatkaa jos oon väärässä). Kannattaa avartaa ihan sähköporalla ja jonku näkösellä tommosella jyrstinä terällä. Esim. ite avarsin tommosella pallon muotosella ja sitten sylinterin muotosella ''raspilla'' noi kanavat ja hyvät tuli. Kanavan pohjalle laitoin vähän paperia, että ei menis niin paljon sitä metallisilppua sinne väliin. Sitten vaan kun homma oli tehty niin kaikki purut pois sieltä kanavasta paperi pois ja sitten huuhtelin kanavat bensalla huolella. Imurikin on muuten hyvä apuväline voitten kanavien puhdistuksessa

.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Lähetetty: 19.06.2011 22:57
Kirjoittaja Dony
Kyllähän tuo vanhanmallin kannen kans menöö hyvinki. Monella ollu 88cc vanhanmallin kannen kans.

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Lähetetty: 19.06.2011 23:02
Kirjoittaja mazaice
juu, pittää laittaa listalle

tiiättekö mikä ton kannen palotilan tilavuus on, nii vois laskee puristussuhteen?
viisaammat saa kyllä laskee puolestaki
EDIT: ainii mikä kaasari ton 81,2cc kaa? ei varmaa kannata imuvenaa isompaa, vai?
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Lähetetty: 19.06.2011 23:26
Kirjoittaja Wilpe
En nyt muista tuota palotilan suuruutta, mutta kaasariks vois olla tosiaan aika hyvä joku 22-25mm.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Lähetetty: 20.06.2011 15:29
Kirjoittaja JCQ7LK
Tietääkö kukaan mistä sais tota samurain 3-venttiilistä kantta?
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Lähetetty: 20.06.2011 21:43
Kirjoittaja Wilpe
Mistä lähtien samurain on tehnyt 3-venttiilisä kansia

? Itelle meinaan ei oo tullu vielä vastaan.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Lähetetty: 20.06.2011 21:57
Kirjoittaja mazaice
Exhaust Valve Opening Point: (Degrees )
Exhaust Valve Duration: (Advertised)
Exhaust Valve Centerline: (Degrees)
tiiän kyllä mitä noi on suomeks

,mutta miten helevatassa mie noi tiijän?? ku pitäs mitat saaha pakoputkelle, ku rupeen ite väsää. en kyllä sit omista mitää hypermittauslaitteistoa

vastatkoon ken tietää