Sivu 8/11

Re: Monkey 1994 entisöinti *penkin rakentelua s.7*

Lähetetty: 23.12.2015 06:38
Kirjoittaja Newrider
On kyllä helevetin nättiä! Kuin tehtaalta tullu! Ainut vaa tuo takaratas :think: No mutta nuo on pieniä vikoja, toki jos perfektionisti on nii vaihtoo. (C)

Re: Monkey 1994 entisöinti *penkin rakentelua s.7*

Lähetetty: 23.12.2015 13:08
Kirjoittaja VMS
Kiitos. Kyllä takaratas vielä vaihtuu, jos jostain alkuperäinen joskus löytyy. Eihän etu- ja takarengaskaan oo alkuperäiset.

Re: Monkey 1994 entisöinti *penkin rakentelua s.7*

Lähetetty: 23.12.2015 18:49
Kirjoittaja Juhis
Tällästä rankentamisen kuuluukin olla! Peukku täältäkin! (Y)

Re: Monkey 1994 entisöinti *penkin rakentelua s.7*

Lähetetty: 28.12.2015 08:46
Kirjoittaja VMS
Moro.

Joulunaikaan saimme appiukon kanssa moottoria kasattua (itse lähinnä katselin vierestä ja fiksailin osia :D ), mutta ei aivan valmiiksi kuitenkaan vielä. Loppujen lopuksia olisi kannattanut hommata jostain ehjät lohkot, ainakin magneetonpuoleilen, mutta nyt se on myöhästä. Lohkoissa oli kierrevikaa siellä täällä, jotka kyllä saatiin kaikki kuntoon, mutta kasatessa vielä huomasimme, että mg-kopan takimmaisen kiinnitysreiän ympäriltä on lohjennut pala pois. :evil: Tämä kyllä pisti reilusti vituttamaan, mutta ei viitti enään alkaa purkamaan.

Lohkot pestiin kuumavesipesurissa ja kaiken muun tiskasin käsipelillä polttoaineessa sekä viimeistelin jarrucleanerilla.

Vaihteistossa oli kaikki kunnossa, poislukien kuvassa näkyvää pidätintä ja sen vieressä olevaa pyöreää levyä, jotka uusittiin. Kytkinlevy vaihdettiin myös uuteen alkuperäiseen.


Kuva

Kuva

Uutta tuli myös jakoketju, öljypumpunratas, vetoakseli sekä yksi sylinterin pinnapultti. Myös jokaikinen laakeri, stefa sekä kaikki tiivisteet on uusia. Öljypropusta oli kierteet paskana niin siihen on tehty uusi isompi kierre sekä uusi öljytulppa.

Kuva

Kuva

Moottori on nyt sylinteriin saakka kasattuna, mutta sylkän/kannen välistä puuttui yksi ohjari, niin kannen kasaus jäi toiseen kertaan. Lohkojen näkyvät pinnat on edelleen viimeistelemättä, luultavasti vesihion ne vain tasaisen väriseksi.

Jopa vaihdeakseli oli tästä moposta saatu ajettua mutkalle, mutta sen sai prässillä oikaistua.

No eipä ne hommat onnistu aina hondallakaan. :lol:

Kuva

Kuva

Re: Monkey 1994 entisöinti *penkin rakentelua s.7*

Lähetetty: 28.12.2015 12:42
Kirjoittaja palapeli
Miten on sattunut tuommonen maanantai kappale kohdalle :D Hyvää rakentelua kumminkin (Y)

Re: Monkey 1994 entisöinti *penkin rakentelua s.7*

Lähetetty: 28.12.2015 13:43
Kirjoittaja Minkey
Hienolta näyttää (Y) miten irroitit mglohkon puoleisen neulalaakerin?

Re: Monkey 1994 entisöinti *penkin rakentelua s.7*

Lähetetty: 28.12.2015 20:04
Kirjoittaja VMS
Minkey kirjoitti:Hienolta näyttää (Y) miten irroitit mglohkon puoleisen neulalaakerin?
Neulalaakerin irroitukseen tarkoitetulla ulosvetäjälle ne on tietääkseni irroitettu, melko kallis työkalu taisi olla. En ole alakertaa itse purkanut.

Re: Monkey 1994 entisöinti *penkin rakentelua s.7*

Lähetetty: 30.12.2015 10:25
Kirjoittaja VMS
Pisteet MBFMotolle hyvästä palvelusta. Etujarruvaijerin otin tarvikeosana, kun sivusto näytti, ettei alkuperäistä ole saatavilla. Tarvikeosa oli aavistuksen lyhyt, eikä kunnolla istunut paikalleen. Reklamoin siitä, niin sain veloituksetta Hondan alkuperäisen vaijerin ja olihan samassa paketissa myös firman T-paita. Ei toimi asiakaspalvelu jokapaikassa tällä tavalla nykypäivänä.
Maanantaina laittelin myös tilaukseen alkuperäisiä moottorin pultteja sekä ohjariholkkeja, niin saadaan lähiaikoina moottori kasaan.

Akun sivuposki vähän aiheuttaa päänvaivaa, yhden posken jo tärvelin aivan täysin. Sain vanhan tarran lämmittämällä irti, mutta liimat jäi. Liima lähti reilun tinnerin avulla. Tein pohjatyöt ja vetäisin pohjamaalin yliasti, niin vanha pintamaalia alkoi kiehua. Sivelin sivuposkeen maalinpoistoainetta, tarkoituksenani irroittaa kaikki vanha maali pois. Annoin aineen vaikuttaa ja pesin painepesurilla maalit pois, mutta maalinpoistoaine oli sulattanut muovin pehmeäksi ja näin ollen koko muovi on pilalla.

Onneksi löytyi varastosta toinen sivumuovi. Täytyy koittaa pohjamaalata jollain toisella maalilla, epoksimaalia kun ei näyttäny hondan maali kestävän. :x
Millä ootte noita tarrojen liimoja poistellu?

Re: Monkey 1994 entisöinti *penkin rakentelua s.7*

Lähetetty: 30.12.2015 11:14
Kirjoittaja rocket
Olisit tilannu uuden jo valmiiksi kiiltävän mustan kinuskin sivukopan, tarra vaan päälle ja se olis ollu siinä. :)

Re: Monkey 1994 entisöinti *penkin rakentelua s.7*

Lähetetty: 30.12.2015 12:08
Kirjoittaja VMS
Sekin kyllä ollut mielessä, mutta tässä on jo niin saatanasti uutta osaa, että pitäähän siihen jotain vanhaakin saada. :lol:

En varsinkaan kiinankoppaa kyllä laita, alkuperäisen uuden hankkiminen kyllä ollut mielessä.

Re: Monkey 1994 entisöinti *penkin rakentelua s.7*

Lähetetty: 30.12.2015 13:54
Kirjoittaja palapeli
Ite huomannu että bensalla kyllä lähtee, mutta se jättää semmosen öljykalvon siihen päälle. Tinneri tahtoo olla vähän liian tujua kamaa mutta kynsilakanpoisto aineella tulee nykyään putsailtua. Poistaa liimajämät eikä ole liian tujua kamaa. :roll:

Re: Monkey 1994 entisöinti *penkin rakentelua s.7*

Lähetetty: 30.12.2015 16:27
Kirjoittaja rocket
Tärpätillä lähtee liimat eikä muovi / maalipinta kärsi.

Re: Monkey 1994 entisöinti *penkin rakentelua s.7*

Lähetetty: 31.12.2015 00:30
Kirjoittaja keksu98
Jos usein tulee poistettua tarroja niin tohon hommaanhan löytyy ihan liimanpoistoainettakin, lähtee tosi helposti irti kaikki liimajämät. Itse ostin paikallisesta autoliikkeestä.
Mukavaa rakentelua (Y)

Re: Monkey 1994 entisöinti *penkin rakentelua s.7*

Lähetetty: 08.01.2016 22:02
Kirjoittaja VMS
Tämmöinen tulossa muiden pienien hilppeiden joukossa. :wink:

Kuva

Re: Monkey Z50J -94 entisöinti

Lähetetty: 09.01.2016 18:36
Kirjoittaja rocket
En kyllä ole missään satulapenkkimallin mankissa nähnyt tuollaista takaratasta, voisko olla siihen traktorimalliin kun nuo reiätkin vastaa vanteen reiken muotoa?

Re: Monkey Z50J -94 entisöinti

Lähetetty: 10.01.2016 13:38
Kirjoittaja VMS
Kyllä mulle kovasti uskoteltiin, että olisi 92-99 mankista. Täyttä varmuutta ei kuitenkaan ole, mutta mielummin kuitenkin tämä kuin Forten saatanan ruma tarvikeratas. On kuitenki Hondan. :)

Re: Monkey Z50J -94 entisöinti

Lähetetty: 11.01.2016 21:37
Kirjoittaja K4rpp4
Omassa -97 myös tämä ratas, joka on aivan oikea.

Re: Monkey Z50J -94 entisöinti

Lähetetty: 11.01.2016 23:24
Kirjoittaja J3B3
Näyttääkö vaan vai onko sulla edessä ja takana samanpituiset jarruvivut ? Eikös takana kuuluisi olla pidempi kuin edessä ?

E: En sitten tiiä onko, mutta ainakin jokaisessa hondan takajarrukilvessä mitä mulle on tullut on ollut pisempi vipu. :o
Se nyt vaan oli ainoa asia joka pisti silmään, muuten ei haukkumisia. Hieno vehe! (Y)

Re: Monkey Z50J -94 entisöinti

Lähetetty: 12.01.2016 00:31
Kirjoittaja VMS
J3B3 kirjoitti:Näyttääkö vaan vai onko sulla edessä ja takana samanpituiset jarruvivut ? Eikös takana kuuluisi olla pidempi kuin edessä ?
On saman pituiset eikä niitä ainakaan meidän aikana oo koskaan vaihdettu. MBFmoton kuvia selasin ja kyllähän se kuvan mukaan ehdotti taakse pitempää vipua. Oli eri numerollakin kuin etuvipu. Voiskohan olla jotain vuosimalli eroja? :shock:

Re: Monkey Z50J -94 entisöinti

Lähetetty: 18.01.2016 20:07
Kirjoittaja VMS
Taas olla tarran verran edistytty. :wink: Näitä samoja tarroja löytyy minulta myös ylimääräisiä, niin voin pientä korvausta vastaan myydä muillekkin!
Tarra ei siis ole alkuperäinen, kun niitä ei enään valmisteta, mutta kyseessä laadukas ja hyvä kopio.

Kuva

Prkl ilmakupla :cry:
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Re: Monkey Z50J -94 entisöinti

Lähetetty: 21.01.2016 20:19
Kirjoittaja VMS
Tankkia tässä muotoilu monena päivänä ja tänään vetäisin epoksinmaalin päälle. Ehkä yhtä paikkaa joutuu vielä hieman fiksaamaan. Ollut kyllä helvetin työläs kikkare tämä, ainakin viiteen kertaan joutui kittiä laittamaan.
Meinasin vielä, että varmistan hyvät pohjat vetämällä jonkun kiiltävän maalin ennen varsinaista pintamaalia. Tällä työmäärällä siihen ei saa jäädä mitään sanomista. :D

Pahoittelen paskoja puhelinkuvia. :lol:
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Re: Monkey Z50J -94 entisöinti

Lähetetty: 22.01.2016 23:35
Kirjoittaja LatZ
Mitä hintaa pidät värikooditarroilla?Voisin ostaa 2 kpl..

Re: Monkey Z50J -94 entisöinti

Lähetetty: 28.01.2016 00:16
Kirjoittaja VMS
Nyt on sen kuntoinen Hondan ORIGINAL penkki, ettei kenelläkään pitäis olla moittimista!
Olin varsin tyytyväinen siihen aikaisemmin rakentamaani penkkiin, mutta tämä tuli netissä vastaan, niin pakkohan se oli talteen lunastaa.
Myyjän mukaan penkki on 2000km ajetusta moposta ja sille se kyllä näyttääkin. 8)

Hondan penkki on reilusti kuperan muotoinen, kun taas kiinanpenkki on suoran mallinen sivusta päin katsottuna.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Re: Monkey Z50J -94 entisöinti

Lähetetty: 28.01.2016 11:04
Kirjoittaja Hukki
Nättiä on :smoke:

Millä otit tankista maalit pois? Hiomalla?

Re: Monkey Z50J -94 entisöinti

Lähetetty: 28.01.2016 12:06
Kirjoittaja VMS
Kaikki mopon osat on hiekkapuhallettu puhtaaksi.