Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Skyttari
Vip-käyttäjä
Viestit: 799
Liittynyt: 16.12.2007 19:30
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja Skyttari »

eetzku kirjoitti:kyl se ny enemmä menee ku mul menee jo 50cc 65km/h ja on pienempi kaasari ja imukaula ja voi se olla et vähä huutaa kone kyl pidemmät välit vois iskee
Ota huomioon että koneissa on varmaankin melkein 100% varmuudella eri vaihteisto välitykset.. ja ei se kyllä noilla väleillä kerää vauhtia ollenkaan max on 70 ja sekin aika kaukana taitaa olla... :roll:
Monkeyt.net vanki numero 1005
sakk3
Viestit: 61
Liittynyt: 03.06.2011 19:02

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja sakk3 »

19mm jing ke
ohitin
15/42
samurain kuriton putki
powerfilter

Edit:Ai on, no sitten muokkaan tota nykyistä putkea. Kiitos vaan.
Viimeksi muokannut sakk3, 30.06.2011 17:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Piispa
Viestit: 330
Liittynyt: 27.07.2010 13:13
Paikkakunta: Kruunupyy

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja Piispa »

Samurain putki? Sehän on tukkoisempi kun kiinanmankin vakio?
Jos Jinkussa on samat laatikkovälit kun Skytarissa niin tuon pitäisi mennä joku 65, ehkä ylikin :think:
Jinkussa ei ole rajoitinta joten ohitinta on turha laittaa :)
Honda Monkey -91
Volkswagen Golf -98 mk4 1.6
sotarotta
Viestit: 802
Liittynyt: 23.11.2009 17:07
Paikkakunta: Nokia

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja sotarotta »

Samurain (mulla oli tysconin 110) putki oli ihan samanlainen ku vertaa skytarin kurittomaan putkeen, ehkä vähän erilainen vääntöalue mut se johtu varmaan pörinöitten tuomasta persedyno boonuksesta
Niqooo
Viestit: 10
Liittynyt: 20.06.2011 22:59

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja Niqooo »

Mitäpä kuulus mennä..
72cc pytty
16/35 välit
ohitin
tehari
16mm kaasari
avartamaton vakio kansi

Ja entäs jos avartas kantta?
aspire1
Viestit: 23
Liittynyt: 09.07.2010 00:47

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja aspire1 »

veikkaisin 75km/h avartamalla uskoisin jopa 80km/h
aspire1
Viestit: 23
Liittynyt: 09.07.2010 00:47

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja aspire1 »

mitä menis tällä:
50cc kone
14mm imukaula
9mm kaasari
13/38 välit
uni filu
ei alkukäyrän kuria
vakio imuaukko
ei rajoitinta koska -86 malli??
SaMito
Viestit: 450
Liittynyt: 04.01.2009 21:31
Paikkakunta: Ukicity

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja SaMito »

aspire1 kirjoitti:veikkaisin 75km/h avartamalla uskoisin jopa 80km/h
Paitsi että 16mm on aivan liian pieni. 20mm kaasaria kehiin niin voi mennäkin sen päälle 80.

Aspire: 50-55
Viimeksi muokannut SaMito, 01.07.2011 17:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Honda Cbr 125r Repsol -06 EX
Honda monkey -92 Valitettavasti EX
Honda monkey -81
SaMito
Viestit: 450
Liittynyt: 04.01.2009 21:31
Paikkakunta: Ukicity

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja SaMito »

Poistakee olkaa hyvät...
Viimeksi muokannut SaMito, 01.07.2011 17:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Honda Cbr 125r Repsol -06 EX
Honda monkey -92 Valitettavasti EX
Honda monkey -81
Piispa
Viestit: 330
Liittynyt: 27.07.2010 13:13
Paikkakunta: Kruunupyy

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja Piispa »

Niqooo kirjoitti:Mitäpä kuulus mennä..
72cc pytty
16/35 välit
ohitin
tehari
16mm kaasari
avartamaton vakio kansi

Ja entäs jos avartas kantta?
Kyllä se sen 70 pitäis mennä. Avarrettuna vääntää ainakin paremmin
Honda Monkey -91
Volkswagen Golf -98 mk4 1.6
JiiTee
Viestit: 1229
Liittynyt: 21.04.2010 15:22
Paikkakunta: Multicity

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Niqooo kirjoitti:Mitäpä kuulus mennä..
72cc pytty
16/35 välit
ohitin
tehari
16mm kaasari
avartamaton vakio kansi

Ja entäs jos avartas kantta?
Veikkaan et tolla kokoonpanolla menis 68-70km/h.

Tuossa ylempänä veikkailtiin et 20mm kaasarilla menis 80km/h, ei mene vakio kannella vaikka kuinka avartas!

Vaati sen isoventtiili kannen + 20-22mm kaasarin ennenku nappaa yli 80.. :roll:
Monkeyt.net:n uhri nro. 2440

Projekti manki
MB93
Moderaattori
Viestit: 2294
Liittynyt: 20.11.2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja MB93 »

Mulla ainakin riitti 18mm kaasari, tosin ikinä ei gepsillä nopeutta otettu, mutta jos pääs lähemmäs 90km/h kevarin mittariin, niin kyllä se jossain 80km/h:n hujakoilla on...
Homemade
Viestit: 630
Liittynyt: 14.05.2011 15:23
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja Homemade »

Paljon kulkisi jos laitaisin:
16mm PGBG + 16 imukaula
14-40
Ohitin
Eka kuri putkesta pois?

Kiitos etukäteen :)
Husqvarna TE 450 '08
EX Puna-valko välimalli: https://imageshack.com/a/F6wQ/1
JiiTee
Viestit: 1229
Liittynyt: 21.04.2010 15:22
Paikkakunta: Multicity

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Homemade kirjoitti:Paljon kulkisi jos laitaisin:
16mm PGBG + 16 imukaula
14-40
Ohitin
Eka kuri putkesta pois?

Kiitos etukäteen :)
55km/h
Monkeyt.net:n uhri nro. 2440

Projekti manki
Miqoo
Viestit: 147
Liittynyt: 07.10.2010 17:17
Paikkakunta: Joensuu

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja Miqoo »

72cc
pikkuvena kansi, kanavat avarrettu
vakiokeijjo
ohitin
avara putki
13/35 välit ja skyteamin alakerta
EI lainauksia allekirjoituksiin. -Ylläpito
Tunne itsesi voittajaksi, kun ylläpito rikkoo sääntöjä laittamalla väriä allekirjoitukseen.
Ephou
Viestit: 16
Liittynyt: 23.01.2009 08:55
Paikkakunta: helsinki

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja Ephou »

paljonkohan menee :
lifan 125cc sellaisenaan
masain putki jota lyhennetty rajusti
ja 14/33 välit?
Blaa
EetuRoo
Viestit: 81
Liittynyt: 16.06.2011 22:15

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja EetuRoo »

Nyt näillä menee sen 64km/h: 72cc pytty, isovena kansi, 16mm, 17/35, malossi putsari
Mutta 17/35 on vähän liian raskaat niin paljonko menis jos olis: 72cc pytty, isovenakansi, 16m kaasari, 16/35, malossi putsari, ohitin?
Viimeksi muokannut EetuRoo, 04.07.2011 00:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Honda monkey vm -90-EX EX EX EX EX
72cc pytty, isovena kansi 16mm kaasutin, Malossi ilmanputsari, 17/35,

Skyteam -11, elämää ohituskaistalla..Käyttis/stunt
72cc, isovena kansi, 19mm Jingke, pipercross, 17/37, minicrossin alkukäyrä bud-vaimentimella
Kemppi
Viestit: 136
Liittynyt: 19.07.2010 15:58
Paikkakunta: Kajaani

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja Kemppi »

Miten sulla voi mennä noilla vireillä 67km/h kun itellä oli 72cc, e22 kansi, 17/35, 18mm kaasari ja powerfilsu = 61km/h ?
JiiTee
Viestit: 1229
Liittynyt: 21.04.2010 15:22
Paikkakunta: Multicity

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Ei mitää alamäki juttuja (N)

Taitaa olla melkosia manki kohtaisia eroja noissa huipuissa.. :roll:
Monkeyt.net:n uhri nro. 2440

Projekti manki
sotarotta
Viestit: 802
Liittynyt: 23.11.2009 17:07
Paikkakunta: Nokia

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja sotarotta »

Niin on! 50cc+hilut ja 15-39 = 64 gepsiin :mrgreen: JTTeellä on khyl mankis vikaa ku menis mun vireil varmaa 50 :lol:
JiiTee
Viestit: 1229
Liittynyt: 21.04.2010 15:22
Paikkakunta: Multicity

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

sotarotta kirjoitti:Niin on! 50cc+hilut ja 15-39 = 64 gepsiin :mrgreen: JTTeellä on khyl mankis vikaa ku menis mun vireil varmaa 50 :lol:
Kerro kerro rotta mitä vikaa siin sitte on?? :shock:

Noo, katotaa tossa ku saan mankin kannen kaverilta niin kokeilen mankini huiput..

Sori OT.
Monkeyt.net:n uhri nro. 2440

Projekti manki
EetuRoo
Viestit: 81
Liittynyt: 16.06.2011 22:15

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja EetuRoo »

Kemppi kirjoitti:Miten sulla voi mennä noilla vireillä 67km/h kun itellä oli 72cc, e22 kansi, 17/35, 18mm kaasari ja powerfilsu = 61km/h ?

Riippuu myös painostas :D
Honda monkey vm -90-EX EX EX EX EX
72cc pytty, isovena kansi 16mm kaasutin, Malossi ilmanputsari, 17/35,

Skyteam -11, elämää ohituskaistalla..Käyttis/stunt
72cc, isovena kansi, 19mm Jingke, pipercross, 17/37, minicrossin alkukäyrä bud-vaimentimella
sakk3
Viestit: 61
Liittynyt: 03.06.2011 19:02

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja sakk3 »

Kyllä mullaki meni 17-35 pitkällä suoralla 68-70km/h 50cc jinkulla vakio kaasareineen yms. Mutta homma kusi vaa siihe että lähti laiskasti, hyytyy mäkiin ku ei jaksa mennä loppuu.

Edit: nii siis porattu imukaula, mutta vakio kaasari ja powerfilterillä. Ja turhaa tuut pätemään, sattu vaan menemään.
Viimeksi muokannut sakk3, 04.07.2011 14:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
JiiTee
Viestit: 1229
Liittynyt: 21.04.2010 15:22
Paikkakunta: Multicity

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

sakk3 kirjoitti:Kyllä mullaki meni 17-35 pitkällä suoralla 68-70km/h 50cc jinkulla vakio kaasareineen yms. Mutta homma kusi vaa siihe että lähti laiskasti, hyytyy mäkiin ku ei jaksa mennä loppuu.
Et oo todellakaan VAKIO KURISTETULLA jinkulla päässy pitkälläkää suoralla 70km/h.. :roll:

Imukaulan kuri on pakko porata pois ja vaihtaa vaahtomuovi putsari, et jaksaa mennä pieneen alamäkeenkään noita vauhteja..
Monkeyt.net:n uhri nro. 2440

Projekti manki
Kemppi
Viestit: 136
Liittynyt: 19.07.2010 15:58
Paikkakunta: Kajaani

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja Kemppi »

Riippuu myös painostas
No 70kg painan, tuskin se nyt noin paljoo vaikuttaa ku sulla on tossa viel 16mm kassu ja silti sulla menis lujempaa? :roll:
Vastaa Viestiin