Sivu 61/100

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 22.11.2014 11:31
Kirjoittaja monsimies
Tarkoittaa varmasti impulssikäämiä ja uskoisin että mahtuu kyllä.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 22.11.2014 13:36
Kirjoittaja eleksi
Miten kytken tämän katkaisimen http://www.motonet.fi/fi/tuote/3830831/ ... okiinnitys Eli on mallia valot poispäältä lyhyet ja pitkät valot.Tappo napin sain toimimaan.Mutta miten kytken 4 muuta vihreä,sininen,keltainen ja punaisen. :roll:

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 22.11.2014 19:31
Kirjoittaja Jaaarkoo
Valaiskaapa minua hieman nyt. Elikkäs purin tänään UM yläkerran niin siinä ei ollut nokkarattaan päällä sitä levyä ja kun purin niin kannen niin siinä ei ollut kuin yksi iso jousi per venttiili. Eli ei ollut sitä sisempää jousta. Ainakin vanhan ja välimallin kansissa on ollut nämä levyt ja molemmat jouset. :think:

Kuva

Ja pitäskö tuossa imuventtiilissä olla tuollanen pieni kapeutuma toisessa päässä alkuperäisesti?

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 22.11.2014 19:47
Kirjoittaja aleksis96
Mikä on kun mankissa hätäsesti kääntää kaasua niin miettii hetken ennenkun reagoi? ruuveja pyöritelty ja neulaa?

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 22.11.2014 20:27
Kirjoittaja Erppa
Luultavasti niin paljon painoa vauhtipyörässä ja kytkimessä että menee hetki ennen kuin ottaa kierroksia.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 22.11.2014 21:11
Kirjoittaja aleksis96
välillä kun kääntää äkisti saattaa jopa tukehtua ja taas välillä ei mitään ja toisinaa nyppää.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 22.11.2014 21:45
Kirjoittaja onkimato
Jos booaa jingke niin liian pieni .

En ihan tajunnut mitä kohtaa meinaat, mutta ainakin siellä jousien päässä kuuluu olla sokille lovet.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 23.11.2014 16:20
Kirjoittaja Otskari
Joo elikkäs tää ei nyt oo varsinainen pikkukysymys mut en tiedä toistakaan paikkaa mistä kysyä.

Elikkäs ittelläni on sellane +10 vuotta seissyt välimallin manki. Ni mitä mun pitäis oikeen tehä et saan sen käyntiin, täyttää bensalla ja alkaa polkea? :D

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 23.11.2014 16:56
Kirjoittaja MB93
Putsaa kaasari, laita uutta bensaa ja sytytystulppa, kato että koneessa tarpeeks öljyä ja polkemaan.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 23.11.2014 16:57
Kirjoittaja Jombe
Juuri kuten MB93 tuossa kehottikin. Eli kaasarin putsaus, uusi bensa ja tulppa varmasti ovat niitä lähtökohtia mistä kannattaa aloittaa.

Propsit siitä, että noviisina ymmärsit kysyä kysymyksesi täsmälleen oikeassa topickissa. (Y)

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 23.11.2014 17:52
Kirjoittaja leiska99
Mikäköhän olisi mankissa vikana saabensaa kipinän venttiilin väljykset ok on koitettu eri tulppia mutta eivaan lähde käyntiin?

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 23.11.2014 18:03
Kirjoittaja rampe
Kuinkas monella on pulttirenkaat mankissa ja jokapäiväisessä liikennekäytössä? Aattelin laittaa eteen pultin mutta hieman jäi mietityttämään millainen on ajaa asvaltilla/jäisellä tiellä. Mitäs poliisit nuista tuumaa? :think:

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 23.11.2014 19:45
Kirjoittaja Jombe
Aivan hirveä ajettava. Ei ole pulttikumit tarkoitettu näille leveysasteille, kun talvet on mitä on. Kunnon lumella varmasti erittäin hyvät, mutta turha edes kuvitella että Sipoossa olisi läpi talven tarpeeksi lunta pulttikumilla ajamiseen.

Jos haluat pitoa eteen, niin kokemuksella suosittelen ihan nastarengasta.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 23.11.2014 21:16
Kirjoittaja rampe
Jeesjees, kiitoksia! Joo täl hetkel on edessä nasta ja taakse pitöis kehitellä joku talvikumi.. täytyy ostella jostai halvalla nastarengas :)

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 24.11.2014 21:29
Kirjoittaja Otskari
Otskari kirjoitti:Joo elikkäs tää ei nyt oo varsinainen pikkukysymys mut en tiedä toistakaan paikkaa mistä kysyä.

Elikkäs ittelläni on sellane +10 vuotta seissyt välimallin manki. Ni mitä mun pitäis oikeen tehä et saan sen käyntiin, täyttää bensalla ja alkaa polkea? :D
Tähän vielä jatkoa sen verran että kannattaako mun tehdä jonkinlainen koneremppa, niinku laakereiden vaihtoa ja tiivisteiden uusimista?

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 24.11.2014 22:00
Kirjoittaja honkleibomba
Kyllä se kertoo sitte ku laakeri on menossa paskaksi ja öljyläntti lattialla kertoo sen että jotain pitää tiivistää. Jos näitä ei ole nii en ryhtys moisee.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 25.11.2014 16:54
Kirjoittaja onkimato
Otskari kirjoitti:
Tähän vielä jatkoa sen verran että kannattaako mun tehdä jonkinlainen koneremppa, niinku laakereiden vaihtoa ja tiivisteiden uusimista?
Riippuu mihin jkäyttöön manki tulossa ja mikä on projektin innostustaso. Jos haluaa laittaa mopoa yleisesti nätimmäksi ja ottaa sen seisonnan jälkeen käyttöön niin olisihan se hyvä läpikäydä ja laakeroida esim SKF laakereilla uusiksi ja uutta hondan mäntää sisään --> manki moneksi vuodeksi taas tikissä. Tai sitten pelkät uudet öljyt, tulppa, bensasuodatin yms. ja kovaa ajoa.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 25.11.2014 19:01
Kirjoittaja Otskari
Suunnitelmissa on että teen kaiken kerralla kunnolla niin ei tule mitään säätöä siinä vaiheessa kun haluaisi käyttää mopoa.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 25.11.2014 20:00
Kirjoittaja onkimato
Siinätapauksessa kyllähän se auki kannattaa käyttää ja pistää kaikki kuluneet uusiksi (ainakin jos ei ole tiedossa miten ja paljonko viimeksi ajeltu). Helpompi lohkotkin saada alkuperäiseen hohtoonsa kun kone levällään. Vaikka kyllähän vakio hondan kone miltei ikiliikkuja, mutta aukaistessahan sieltä näkee siirtäjien kunnon, ö pumpun pystyy helpommin mittaamaan ja vaikka öljyrattaankin vaihtamaan.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 25.11.2014 21:40
Kirjoittaja honkleibomba
Nyt täytyy kyllä ihan mielenkiinosta kysyä että mistä näät aukastaessa onko siirtäjä ottanut osumaa?
Tietenki selvät halkeamat, mutta en ois ikinä kuullu semmosista.
Mitä muuten tarkotat öljypumpun mittaamisella?

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 25.11.2014 22:01
Kirjoittaja onkimato
Siirtäjien kunnon näkee silmillä, onko kulunut se siirtäjähaarukka sellaiseksi että kunnon pykälä kehittynyt siihen. Aiheuttaa takertelua vaihtaessa jos pahaksi mennyt ja tietysti saattaa lohjeta koko siirtäjä jos kunnon urat.

Ölppäpumpun mittaus:
http://i10.aijaa.com/b/00750/13599276.j ... 4d6de9ea8e

http://i1.aijaa.com/b/00299/13599277.jp ... f9fec1b900

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 26.11.2014 11:10
Kirjoittaja Jp55
Käykö 50cc mankiin 72cc tai 90cc kansi?

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 26.11.2014 11:26
Kirjoittaja onkimato
Käy mutta ei hyvin. Laskee puristuksia jo tuntuvasti.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 26.11.2014 11:43
Kirjoittaja eeli
Pystyykö 110cc pytyn (52.2mm) porauttaan 56mm kokoseks?

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 26.11.2014 13:07
Kirjoittaja Expafin
Morjens ois taas kysmystä, elikkäs oisko mahollista 50cc pytystä vetää sisäsorvauksella 72cc ja sit hoonata se riittääkö sisäputkessa vara? :D