Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
JiiTee
Viestit: 1229
Liittynyt: 21.04.2010 15:22
Paikkakunta: Multicity

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

tehari kirjoitti:Paljonko irtois näillä:

9mm Keihin
15mm imukaula (vaikuttaako mitenkään?)
15-35 välit
Ohitin
Tehari

Ite voisin veikata sellasen 45-50 km/h, mut mitä te sanotte?
Ite ottaisin vain vakio imukaulan ja kannen välistä kuripalan pois, enkä laittais mitää 15mm imukauloja.. :roll:

Kyllä noilla vireillä ainaki 50 menee.
Monkeyt.net:n uhri nro. 2440

Projekti manki
sotarotta
Viestit: 802
Liittynyt: 23.11.2009 17:07
Paikkakunta: Nokia

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja sotarotta »

Noilla vireillä menee melkee 60... :roll:

E: kiihtyvyys vaan ei ole parhaimmasta päästä
Miqoo
Viestit: 147
Liittynyt: 07.10.2010 17:17
Paikkakunta: Joensuu

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja Miqoo »

72cc
VM-kansi, kanavat avarrettu
Jingke+piperi
Skyteamin alakerta
15/35
Ohitin
Hondan putki
EI lainauksia allekirjoituksiin. -Ylläpito
Tunne itsesi voittajaksi, kun ylläpito rikkoo sääntöjä laittamalla väriä allekirjoitukseen.
Jombe
Moderaattori
Viestit: 2356
Liittynyt: 13.12.2009 19:47
Paikkakunta: Piikkiö

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja Jombe »

Tää on aika perus mut kysyn silti:

Kuriton vakioputki
Ohitin
19mm jingke
16/35 välit
Parempi putsari
-87vm punavalko välimalli
EX -90vm käyttis
sotarotta
Viestit: 802
Liittynyt: 23.11.2009 17:07
Paikkakunta: Nokia

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja sotarotta »

Miqoo kirjoitti:72cc
VM-kansi, kanavat avarrettu
Jingke+piperi
Skyteamin alakerta
15/35
Ohitin
Hondan putki
Jaksaako skytari vetää muka noin raskaat välit? Jos jaksaa niin varmaan 80?
Jombe kirjoitti:Tää on aika perus mut kysyn silti:

Kuriton vakioputki
Ohitin
19mm jingke
16/35 välit
Parempi putsari
helposti +70
Miqoo
Viestit: 147
Liittynyt: 07.10.2010 17:17
Paikkakunta: Joensuu

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja Miqoo »

Päiväl kun tos ajelin nii meni 60 ja loivaan alamäkeen 65.. 12/35 väleillä meni 55 tasasella. :think: Ei oikein hajuukaa et missä mättää ny ku ei haluu kulkea lainkaan minnekkään. Pitää tos koittaa kytkintä säätää jos se sillä parantus ja huiput kasvais.. Mahtaisko tuo hondan putki vähentää huippuja?

E: Kyl se jaksaa ainakin 3:lla vielä vetää loppuu asti, 4:lla ei vissii ihan loppuu asti vedä niitä.
EI lainauksia allekirjoituksiin. -Ylläpito
Tunne itsesi voittajaksi, kun ylläpito rikkoo sääntöjä laittamalla väriä allekirjoitukseen.
sotarotta
Viestit: 802
Liittynyt: 23.11.2009 17:07
Paikkakunta: Nokia

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja sotarotta »

Heitä vähän kevyemmät välit ja säädä kytkin.. Ja laita avarampi putki, 50cceen kanssa jo lähti tehoja hondan vakioputkella.. :wink:
tehari
Viestit: 663
Liittynyt: 17.06.2011 11:37

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja tehari »

JTT kirjoitti:
tehari kirjoitti:Paljonko irtois näillä:

9mm Keihin
15mm imukaula (vaikuttaako mitenkään?)
15-35 välit
Ohitin
Tehari

Ite voisin veikata sellasen 45-50 km/h, mut mitä te sanotte?
Ite ottaisin vain vakio imukaulan ja kannen välistä kuripalan pois, enkä laittais mitää 15mm imukauloja.. :roll:

Kyllä noilla vireillä ainaki 50 menee.
No sen takia laitoin tuon 15mm imukaulan, koska mulla tuli se mankin mukana ja tuo vakio imukaula on muurattu kierteistä jollakin kiinni. Varmaan joskus menny rikki.. :roll:
JiiTee
Viestit: 1229
Liittynyt: 21.04.2010 15:22
Paikkakunta: Multicity

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Jombe kirjoitti:Tää on aika perus mut kysyn silti:

Kuriton vakioputki
Ohitin
19mm jingke
16/35 välit
Parempi putsari
Minä veikkaisin että max 65km/h kurnuttamalla menis.. :roll: Sotis, jos Jomben manki menis noilla vireillä +70 niin mun setenkakkonen menee sit ainakin 100. :roll:
Monkeyt.net:n uhri nro. 2440

Projekti manki
sotarotta
Viestit: 802
Liittynyt: 23.11.2009 17:07
Paikkakunta: Nokia

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja sotarotta »

Ootte ihan vitun lihavia ja teillä on väljät koneet kun teillä ei kulje.. On jo todistettu että jing ke, 16-35, tehari, 50cc, cdi = 70km/h kahteen sigmaan (molemmat tarkistettu gepsiin) ja samat virit mut 15-39 niin 64km/h sigmaan joka tarkistettu gepsiin... :roll:

E: Ja molemmissa avarrettu imua HYVIN VÄHÄN :roll:
JiiTee
Viestit: 1229
Liittynyt: 21.04.2010 15:22
Paikkakunta: Multicity

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

sotarotta kirjoitti:Ootte ihan vitun lihavia ja teillä on väljät koneet kun teillä ei kulje.. On jo todistettu että jing ke, 16-35, tehari, 50cc, cdi = 70km/h kahteen sigmaan (molemmat tarkistettu gepsiin) ja samat virit mut 15-39 niin 64km/h sigmaan joka tarkistettu gepsiin... :roll:

E: Ja molemmissa avarrettu imua HYVIN VÄHÄN :roll:
Honda monkey vm. 1999

- 72cc
- jinkun kansi
- jinkun putki
- 19mm deni + UNI filsu
- racing cdi
- 16/40

+ 65kg kuski, ei väljä kone = 70-75km/h
Monkeyt.net:n uhri nro. 2440

Projekti manki
sotarotta
Viestit: 802
Liittynyt: 23.11.2009 17:07
Paikkakunta: Nokia

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja sotarotta »

Honda Monkey vm. 1998

50cc
vakio kansi hyvin vähän avarretulla imulla
110cc minikrossin putki
19mm jingke ja piperi
rajottamaton cdi
16-35
~50kg kuski

= 70km/h

Honda Monkey vm. 1993
50cc
vakio kansi, vähän avarrettu imu
jing ke + piperi
täysin kuriton skytarin putki
skytarin cdi
15-39
43kg kuski

= 64km/h

:roll:
JiiTee
Viestit: 1229
Liittynyt: 21.04.2010 15:22
Paikkakunta: Multicity

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Paljon kulkis Honda Monkey vuosimallia 1999:

- 72cc
- Jinkun isoventtiili kansi
- 125 lifanin nokka
- 19mm deni
- UNI filter
- Jinkun putkeloinen
- racing cdi
- 16/38

Kuis jos mää laitan noi virit, mut vakio cdi:n ja sille katkaisijalla varustetun ohittimen, niin paljonko kulkis ohitettuna ja rajoitettuna? Jaksaako mennä kuuttakymppiä kovempaa kun ei kiertäs vaan sen 6500? :think:
Monkeyt.net:n uhri nro. 2440

Projekti manki
sakk3
Viestit: 61
Liittynyt: 03.06.2011 19:02

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja sakk3 »

Pakko vielä kysyä, kummasta saa enemmän "tehoa" ylä- vai alakauttasella putkella, jos muut virit tulis olemaan kutakuinkin:
ohitin
15/42
jingke 19mm tai vakio jinchengin (14mm) kaasari+porattu imukaula

Ja paljon huiput ylä tai alakauttasella?
Viimeksi muokannut sakk3, 26.06.2011 03:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
lol
Viestit: 1
Liittynyt: 26.06.2011 02:55

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja lol »

Paljokoha skytari menis imukaulan kuri poistettuna 13/40 väleillä?Sais mennä joku 55km/h ja kiihtyä nopeesti kun kylällä tolla ajelen.
Kulkuneuvot:
I Derbi X-race SM - Turbokit lacada I
I Skytem monkey - vakio I
JiiTee
Viestit: 1229
Liittynyt: 21.04.2010 15:22
Paikkakunta: Multicity

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

sakk3 kirjoitti:Pakko vielä kysyä, kummasta saa enemmän "tehoa" ylä- vai alakauttasella putkella, jos muut virit tulis olemaan kutakuinkin:
ohitin
15/42
jingke 19mm tai vakio jinchengin (14mm) kaasari+porattu imukaula

Ja paljon huiput ylä tai alakauttasella?
Se on ihan sama onko sun putkes ylä- vai alakauttanen jos molemmissa putkissa sisähalkaisija olis sama, eli koolla ei ois eroa.

Menis varmaa jtn 55
Monkeyt.net:n uhri nro. 2440

Projekti manki
aspire1
Viestit: 23
Liittynyt: 09.07.2010 00:47

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja aspire1 »

Honda Monkey vm.1986
13/40 välit
kiihdytys suppilo
alkukäyrän kurit poistettu
16mm dellorto sha
imukaulan kaasarin välinen kuri poistettu
kuski:52kg
huiput tasasella 65km/h
sotarotta
Viestit: 802
Liittynyt: 23.11.2009 17:07
Paikkakunta: Nokia

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja sotarotta »

Nyt haisee kusi
aspire1
Viestit: 23
Liittynyt: 09.07.2010 00:47

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja aspire1 »

gepsii oon kattonu ton ja siin on iha 50cc kone, pyttyy ei oo viilattu mistää kohtaa ja vakiona menee samalla tiellä gepsii sen 45km/h. uskokaa tai älkää :wink:
T0by
Vip-käyttäjä
Viestit: 1600
Liittynyt: 25.07.2010 00:54
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja T0by »

Ihmemies oot jos alat pyttyä viilaalemmoo :lol:
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa
sotarotta
Viestit: 802
Liittynyt: 23.11.2009 17:07
Paikkakunta: Nokia

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja sotarotta »

Mulla meni täysin vakiona, paitsi imukaulasta se tiivistekuri pois otettuna 37km/h gepsiin muna-asennossa :mrgreen:
SaMito
Viestit: 450
Liittynyt: 04.01.2009 21:31
Paikkakunta: Ukicity

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja SaMito »

Aikalailla saa kiertää jos 13-40 välkillä ottaa 65 km/h :lol:
Honda Cbr 125r Repsol -06 EX
Honda monkey -92 Valitettavasti EX
Honda monkey -81
eetzku
Viestit: 17
Liittynyt: 19.06.2011 17:54

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja eetzku »

paljo luulette et menee 125cc, 25mm kaasari, 26mm imukaula, 13-39 välit, minikrossin putki, racnig cdi?
JiiTee
Viestit: 1229
Liittynyt: 21.04.2010 15:22
Paikkakunta: Multicity

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

eetzku kirjoitti:paljo luulette et menee 125cc, 25mm kaasari, 26mm imukaula, 13-39 välit, minikrossin putki, racnig cdi?
60-65km/h ja on aika raiskaamista tollasilla väleillä vinguttaa menemää :shock:
Monkeyt.net:n uhri nro. 2440

Projekti manki
eetzku
Viestit: 17
Liittynyt: 19.06.2011 17:54

Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)

Viesti Kirjoittaja eetzku »

kyl se ny enemmä menee ku mul menee jo 50cc 65km/h ja on pienempi kaasari ja imukaula ja voi se olla et vähä huutaa kone kyl pidemmät välit vois iskee
Vastaa Viestiin