Sivu 6/11

Re: Monkey 1994 entisöinti *maalaus ja kasaushommia*

Lähetetty: 05.11.2015 20:07
Kirjoittaja honkleibomba
Kertakaikkiaa.., isompi kämppä vaan niin vihtii sitte ajaa sohvan ja jääkaapinväliä :smoke:

Re: Monkey 1994 entisöinti *maalaus ja kasaushommia*

Lähetetty: 05.11.2015 20:29
Kirjoittaja VMS
honkleibomba kirjoitti:Kertakaikkiaa.., isompi kämppä vaan niin vihtii sitte ajaa sohvan ja jääkaapinväliä :smoke:
Juuri viikko sitten teimme omakotitalokaupat. Muutto muutaman viikon päästä syrjäkylälle. On tää lähiöelämä ollutkin niin saatanasta, että ei ikinä enään. :x

Re: Monkey 1994 entisöinti *maalaus ja kasaushommia*

Lähetetty: 05.11.2015 21:33
Kirjoittaja rocket
Tervetuloa maksamaan veroja ym maksuja. :)

On kiinteistöverot, sähkölaskut, vesilaskut, jätelaskut, nuohousmaksut, tonti vuokra (jos on) ja kaikki nousee joka vuosi mutta palkat ei.

Re: Monkey 1994 entisöinti *maalaus ja kasaushommia*

Lähetetty: 05.11.2015 22:06
Kirjoittaja Minkey
täydellistä 8) matta jarrupoljin sopii hyvin (Y)

Re: Monkey 1994 entisöinti *maalaus ja kasaushommia*

Lähetetty: 05.11.2015 22:48
Kirjoittaja minex
Todella kaunista jälkeä jälleen (C) (Y)

Re: Monkey 1994 entisöinti *maalaus ja kasaushommia*

Lähetetty: 08.11.2015 11:06
Kirjoittaja VMS
Te jotka ootte noita penkkejä entisöineet, niin mistä olette löytäneet penkin rungon reunaan kuuluvaa suojamuovia/tiivistettä/nauhaa tai mitä lie onkaan? Yhdenlaista suojaa kärkkäiseltä löysin, mutta oli arviolta 3-4mm leveää, joten ei sovi tähän tarkoitukseen, koska menee kiinnityskoukkujen päälle osittain.
Tossa mun penkissä semmoinen suoja ainakin oli, ettei pellin reuna riko päällistä.

Re: Monkey 1994 entisöinti *maalaus ja kasaushommia*

Lähetetty: 08.11.2015 12:55
Kirjoittaja rocket
Vaasas sellainen teollisuustavaraa myös yksityisille myyvä liike kun ETRA myy metritavarana sellaista U -mallista reunanauhaa, varmaan löytyy IKH:n sekä motonetin valikoimistakin, myös ohut kumiletku tai kutistesukka jonka halkasee, ajaa saman asian tai sitten vedät pari kerrosta sähköteippiä siihen reunaan.

Re: Monkey 1994 entisöinti *maalaus ja kasaushommia*

Lähetetty: 08.11.2015 15:31
Kirjoittaja VMS
Katselin myös semmoista paksuhkoa 2-puoleista teippiä, joka kävisi tuohon tarkoitukseen, jättää vaikka sen paperin toiselle puolelle paikalleen. Kumiletku ei tullut mieleenkään, mutta mahtaako pysyä kun siinä ei ole liimaa. :think:

Re: Monkey 1994 entisöinti *maalaus ja kasaushommia*

Lähetetty: 08.11.2015 15:40
Kirjoittaja rocket
Pikaliimaa väliin niin pysyy mutta tuo kutistesukka vois olla parempi, sen halkasee ja lämmittää paikalleen. Ite olen laittanut joihinkin penkkeihin sähköteippiä pari kerrosta.

Re: Monkey 1994 entisöinti *maalaus ja kasaushommia*

Lähetetty: 09.11.2015 23:05
Kirjoittaja VMS
Jälleen pientä edistystä tapahtunut. Löysin viimein ehjän priiman penkin rungon, jossa työkalupakin kiinnikkeetkin ehjät. Osa tällä hetkellä puhallettu ja epoksipohjamaalissa.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Tämän foorumin kautta löytyi myös uusi etuheijastin, jota ei enään valmisteta. Tätäkin sai melko kauan etsiä. Runko vielä puuttuu, mutta sitä näyttää saavan uutena.

Kuva


Matkahuollossa tulossa myös uudehko ehjä takatarakka. :smoke:

Re: Monkey 1994 entisöinti *maalaus ja kasaushommia*

Lähetetty: 11.11.2015 11:11
Kirjoittaja rocket
Perkle kateeksi käy noi sun maalaustilat. :)

Itellä olis muutamat osat vaille maalia mutta paikka puuttuu, töissä olen niitä kaverin kanssa ennen värjännyt mutta pakkoloma töistä sekä muiden siirtyminen pelkkään aamuvuoroon haittaa harrastusta.
Lisäksi hiekkapuhallukset pitää teettää toisaalla ja ainahan se maksaa, on mulla töis pieni omavalmistepuhalluslaatikko jossa pystyy pikkuosat puhaltamaan.

Re: Monkey 1994 entisöinti *maalaus ja kasaushommia*

Lähetetty: 11.11.2015 11:37
Kirjoittaja VMS
Tilaahan tuolla on, mutta kyseessä on siis teollisuusmaalaamo, joten roskaa ja pölyä tuolla on aivan älyttömästi. Tankin ja sivukopan maalaan kaverin automaalaamossa, että saisi niihin roskatonta pintaa.
Viimes kun tuon parin sadan neliön maalaamon lattian lakaisin, niin tuli 600L sulon jäteastia aivan täyteen hiekkaa ja maalinpölyä. :lol:
Korkeapaineruiskulla päivät tuolla maalailen ja maalia menee normaali päivänä se 30-100 litraa. Siitä kun laskee mitä tulee ohiruiskutusta, niin ei ihme että lattiat on maalinpölyssä.

Re: Monkey 1994 entisöinti *maalaus ja kasaushommia*

Lähetetty: 11.11.2015 16:46
Kirjoittaja LatZ
Missä vuosimalleissa kuuluu olla tuo etuheijastin?

Re: Monkey 1994 entisöinti *maalaus ja kasaushommia*

Lähetetty: 11.11.2015 22:21
Kirjoittaja VMS
En kyllä osaa sanoa.

Re: Monkey 1994 entisöinti *maalaus ja kasaushommia*

Lähetetty: 12.11.2015 09:24
Kirjoittaja rocket
Eikös alkuperäisessä takarattaassa ole 3 pyöreää reikää? Jos on niin sellainen olis tarpeettomana jos kiinnostaa, ei uusi mutta ei loppukaan.

Re: Monkey 1994 entisöinti *maalaus ja kasaushommia*

Lähetetty: 12.11.2015 13:05
Kirjoittaja rocket
cmro85 kirjoitti:Mitäs eroa tuossa kiinanpenkin rungossa on?

Omiin mopoihin olen ostanut noita skyteam penkkejä ebaystä 17€ kpl.
Olen vaihtanut niihin vain pitreplican pääliset ja ne sopivat hyvin.

Nuo skyteam pääliset kannattaa ottaa ehjänä pois niitteineen, sillä
ne saa hyvin myytyä eteenpäin.

Minulla on myös uusi hondan penkki jossa nuo työkalukotelon sangat on, mutta minusta ne muuten näytti samalle.
17e näyttää ebays noita penkkejä olevan + postit suomeen ja aliexpress -sivulla 40-50e free shipping eli postit suomeen kuuluu hintaan mutta hinta alkaa olemaan sama kun suomessa tavallisella mustalla penkillä joten eipä kannata sellaista alkaa tilaamaan, 45e oli jossakin suomikaupas uus koko penkki.

Re: Monkey 1994 entisöinti *maalaus ja kasaushommia*

Lähetetty: 22.11.2015 23:02
Kirjoittaja VMS
Pari viikkoa olen selkää sairastanu ja nyt aletaan oleen sen verran kunnossa, että sain kannettua monkeyn uuden kodin yläkerran huoneeseen. Kansi on koneistamolla lasikuulapuhalluksessa sekä tulpankierteen korjauksessa.

Tulipa suttunen puhelinkuva. :think:

Kuva

Re: Monkey 1994 entisöinti *maalaus ja kasaushommia*

Lähetetty: 23.11.2015 00:06
Kirjoittaja J3B3
Hyvälle näyttää. (Y)

Kun on valmis kai laitat vitriiniin komeilemaan? (C)

Re: Monkey 1994 entisöinti *maalaus ja kasaushommia*

Lähetetty: 23.11.2015 00:58
Kirjoittaja VMS
Kyllä tuossa jo suunnittelin että rakennan puusta ja lasista olkkariin helevetin ison vitriinin ja lykkään mopedin sinne, vaan muija ei ainakaan toistaiseksi lämmenny idealle. :lol:

Re: Monkey 1994 entisöinti *maalaus ja kasaushommia*

Lähetetty: 23.11.2015 02:10
Kirjoittaja vartapower
On kyllä mahtavaa jälkeä! Tähän laatuun pitää koittaa itekkin pyrkiä :D

Tuosta lähtökohdasta täytyy sanoa että ei nyt aivan mahottomassa kunnossa ollu, kyllä ainaki tossa omassa riittää tähän sun projektiin verrattuna 10x enempi työtä :roll:

Just perjantaina kävin omat hilut viemässä kaverille (Pasi S.) joka vetää pulverilla hilut maaliin ja oli puhetta ilmeisesti tästä samaisesta projektista. :D

Kuva
(Toki kuvan jälkeen runko on vielä puhallettu loppuun, pitäs jossainvaiheessa rojektitopikkia alotella tästäkin.)

Pitänee jos enskesäksi tuon oman sais kuntoon niin ajella tuohon kylän Shellille ja pidellä 'miittinkiä' :lol:

Re: Monkey 1994 entisöinti *maalaus ja kasaushommia*

Lähetetty: 23.11.2015 08:39
Kirjoittaja VMS
Kiitos. Onko tuo sun projekti siis entisöinnissä vai joku modattu malli?
Kyllä yhden Pasi S:n tunnen joka noita pulverimaalauksia tekee, luultavasti sama kaveri. On mullekkin yhdet vanteet maalannu ja tuli kyllä pirun hyvät.

:wink:
Kuva

Kuva

Re: Monkey 1994 entisöinti *maalaus ja kasaushommia*

Lähetetty: 23.11.2015 12:17
Kirjoittaja vartapower
VMS kirjoitti:Kiitos. Onko tuo sun projekti siis entisöinnissä vai joku modattu malli?
Kyllä yhden Pasi S:n tunnen joka noita pulverimaalauksia tekee, luultavasti sama kaveri. On mullekkin yhdet vanteet maalannu ja tuli kyllä pirun hyvät.
Juu puhutaan samasta henkilöstä :D

Tästä mankista siis tulee entisöity. Näitä kun 2 löytyy. Sillon mopoiässä tätä samaa modailin mutta säästin kuitenki vakio-osat että jos joskus tulee entisöityä. Sitten ku alko lähteen niin lapasista että runkoakin piti ruveta jo muokkaan niin ostin kokonaan toisen rungon. Oli ihan hyvä idea :D

Kuva
Tämä toinen makaa näissä kuosissa tuolla tallissa edelleen. Pitänee sitte kait rakennella tuo tän entisöinnin jälkeen viimestään loppuun :D Takaa näkyvä autokin varmaan on tuttu? :mrgreen:

Re: Monkey 1994 entisöinti *maalaus ja kasaushommia*

Lähetetty: 23.11.2015 21:37
Kirjoittaja VMS
Teehän kunnon projektitopiccia sitten, entisöinnit kyllä kiinnostaa. Kyllä tuli escorttia ihmeteltyä kun muutaman kerran liikenteessä sen näin.
Millä värikoodeilla mopo pulveroidaan?

Re: Monkey 1994 entisöinti *maalaus ja kasaushommia*

Lähetetty: 29.11.2015 00:29
Kirjoittaja VMS
Mistä alkuperäinen etujarru ja kaasuvaijeri? Cmsln:sta sais jarruvaijerin mutta kaasua ei saa sieltäkään. Mbf:llä on jotain vanhemman monkeyn kaasuvaijeria kyllä, mutta siinä taisi olla suora lähtö kapulan päässä ja tähän kuuluisi se käyrä?
Hain eilen kannen koneistamolta. Tulpankierre korjattiin ja kansi puhallettiin lasikuulalla. Sylinterin myös eilen maalasin lämpömustalla.

Re: Monkey 1994 entisöinti *maalaus ja kasaushommia*

Lähetetty: 02.12.2015 10:05
Kirjoittaja VMS
Pientä kevyttä päivitystä pitkästä aikaa, kun on saatu muutot yms hoidettua, niin kerkeää taas tähän keskittyä paremmin.

Moottori on atomeina appiukolla. Lohkot on käyneet pesussa ja kaikki uudet laakerit on hommattu. Kasaillaan pikku hiljaa.
Eilen tuli osatilaus MBF:ltä. Pari tarvike vaijeria (orkkiksia ei saanu). Etujarruvaijeri oli liian lyhyt, jäi kahvan päästä aavistuksen mutkalle ja muutenkin liian kireälle. Saa nähdä miten kaasuvaijeri passaa.

Kuva

Toista lohkon neulalaakeria ei löytyny laakerikaupasta, niin otin mbf:ltä.

Kuva

Heijastimen löysin jo aiemmin. Nyt tuli vielä uusi rauta. Vielä on uudet ruuvit etsittävä tai katkaistava nämä.

Kuva

Kuva

Peltilätkän niittasin vanhalle paikalle.

Kuva

Vaijeri paikallaan uuden jousen kera. Hyvin tuntuu jarrut ottavan.

Kuva

Ja ketjusuojaan myös uutta tarraa.

Kuva

Kuva

Sylinterin hiekkapuhalsin ja maalasin Termal lämpömaalilla.

Kuva

Kuva

Kansi kävi koneistamolla tulpankierteen korjauksessa sekä lasikuulapuhalluksessa.

Kuva

Kuva

:wink:

Kuva