Yleistä keskustelua Mankeista
Alueen säännöt
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
Re: Yleistä keskustelua Mankeista
mutta paha sanoa ilman kuvaa
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
Re: Yleistä keskustelua Mankeista
Mikähän mahtaa orkkismankissa olla kun toimii vaan 1 ja 2 vaihteilla (ei saa isommille) ja 2 vaihteella hyppii vapaalle? Vaihteensiirtäjä?
Re: Yleistä keskustelua Mankeista
Z50:sen tehot ovat vaihdelleet hieman vuosien varrella. Pääosin vaakahondaiset ovat tuottaneet valmistajan mukaan sen 4-5,5hv mallista ja vuosikymmenestä. Kuinkahan luotettavana tätä lukua voidaan pitää?
Suomimankihan on joskus tyypitetty 1,5hv Ruotsissa. Onko kukaan koskaan dynottanut täysin vakiota suomimanaa? Paljonko irtosi?
70-luvulla ainoa kuristus lienee ollut imukaulassa. Myöhemmin myös pakoputken alkukäyrään laitettiin holkki. Ovatko nämä ainoat kuristukset, vai voidaanko kierrostenrajoitinta pitää kuristuksena? Toisin sanoen, onko se ollut meidän mankeissa muita maita alempana, jotta tuo reiluhko tehonpudotus on saatu tehtyä?
Kaasari on ollut muuallakin 9mm Keihin, joten ilmeisesti kurkku on ainoa rajoitin impuolella?
Millaisia tehoja kiinamoottoreista on saatu kurittomana?
Suomimankihan on joskus tyypitetty 1,5hv Ruotsissa. Onko kukaan koskaan dynottanut täysin vakiota suomimanaa? Paljonko irtosi?
70-luvulla ainoa kuristus lienee ollut imukaulassa. Myöhemmin myös pakoputken alkukäyrään laitettiin holkki. Ovatko nämä ainoat kuristukset, vai voidaanko kierrostenrajoitinta pitää kuristuksena? Toisin sanoen, onko se ollut meidän mankeissa muita maita alempana, jotta tuo reiluhko tehonpudotus on saatu tehtyä?
Kaasari on ollut muuallakin 9mm Keihin, joten ilmeisesti kurkku on ainoa rajoitin impuolella?
Millaisia tehoja kiinamoottoreista on saatu kurittomana?
Re: Yleistä keskustelua Mankeista
Ei ikinä lähde 5hp Ainakaan 9mm kaasarilla. Kiinankoneista on penkitetty virinokalla yms hilppeillä n 3hp. 5hp tarvii jo isompaa pytiskää. Noissa 110cc valmiskoneissakaan ole vakiona kuin 5-7hp.
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Re: Yleistä keskustelua Mankeista
Kyllä siellä japanin stanardeilla voi 4,5hp irrota kampuran päästä, oor mittasi renkaalta 2013vm jinkusta 2.5hp.
a.k.a tuuppari
Honlei 03 50cc lintta yms ralli peli http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=20703
Honlei 201cc "fighter" kesä mopo http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=21854
Monkey YX160 "Hell K" http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=22702
https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos
Honlei 03 50cc lintta yms ralli peli http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=20703
Honlei 201cc "fighter" kesä mopo http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=21854
Monkey YX160 "Hell K" http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=22702
https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos
Re: Yleistä keskustelua Mankeista
Luonnollisesti puhutaan konetehoista, niin kuin valmistajat aina ovat tehneet. Nämä luvut taas repäisin Hondan Super Cubia käsittelevästä artikkelista:
https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Super_Cub
jossa sanotaan näin: "The pushrod overhead valve (OHV) air-cooled four stroke single cylinder engine had a 40-by-39-millimetre (1.6 in × 1.5 in) bore × stroke, displacing 49 cubic centimetres (3.0 cu in), and could produce 3.4 kilowatts (4.5 hp) at 9,500 rpm, for maximum speed of 69 km/h (43 mph), under favorable conditions."
Alumiinisen kannen myötä supercubin tehoa nostettiin vielä 4,8hv:aan.
Kuvittelisin näiden moottoreiden olevan suht identtisiä myös z-linjassa, ainakin ilman kuristuksia. Kaasarin kokoa tuossa artikkelissa ei sanottu cubin osalta mutta taas monkey R:ää koskevassa osiossa mainittiin 13mm kaasari ja tehoiksi 2,6hv (PS). Jotenkin tuo luku vaikuttaisi huomattavasti realistisemmalta? Kenties 50-60 -luvuilla luvut on annettu hieman optimistisemmassa mielessä
https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Super_Cub
jossa sanotaan näin: "The pushrod overhead valve (OHV) air-cooled four stroke single cylinder engine had a 40-by-39-millimetre (1.6 in × 1.5 in) bore × stroke, displacing 49 cubic centimetres (3.0 cu in), and could produce 3.4 kilowatts (4.5 hp) at 9,500 rpm, for maximum speed of 69 km/h (43 mph), under favorable conditions."
Alumiinisen kannen myötä supercubin tehoa nostettiin vielä 4,8hv:aan.
Kuvittelisin näiden moottoreiden olevan suht identtisiä myös z-linjassa, ainakin ilman kuristuksia. Kaasarin kokoa tuossa artikkelissa ei sanottu cubin osalta mutta taas monkey R:ää koskevassa osiossa mainittiin 13mm kaasari ja tehoiksi 2,6hv (PS). Jotenkin tuo luku vaikuttaisi huomattavasti realistisemmalta? Kenties 50-60 -luvuilla luvut on annettu hieman optimistisemmassa mielessä
Re: Yleistä keskustelua Mankeista
Joo ei lähe tönäri 50cc koneesta ku ehkä 1-2 nyky heppaa.
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Re: Yleistä keskustelua Mankeista
https://www.youtube.com/watch?v=vDd0kVnnqfg
Siitä Honda RC116. Vuodelta 1966, tehoa noin 15hp, kakspyttynen 50cc nelari, punaraja 20krpm, 9-lovinen vaihteisto.
Siitä Honda RC116. Vuodelta 1966, tehoa noin 15hp, kakspyttynen 50cc nelari, punaraja 20krpm, 9-lovinen vaihteisto.
Honda FT500 -83, Nissan Micra K10 -91. Entiset: Skyteam Monkey -09, kemmumanat -07 & -11, Jinkut -03 & -04, Skyteam PBR -06, Sendai 110cc, Peugeot Jet C-tech -06, Keeway Focus -06, Motozeta Rally 50, Grecav Amica, Peugeot 307 -02, Ford Escort -98, VW Vento -94
Re: Yleistä keskustelua Mankeista
http://forums.autosport.com/topic/98711 ... ng-mopeds/
tuossa vähän aiheeseen liittyen. Juttua siis 50cc gp-luokasta, jossa siis noina vuosina kisattiin ihan maailmanmestaruudesta.
https://en.wikipedia.org/wiki/50_cc_Gra ... cle_racing
https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_RC110
Olihan tämäkin Hondalta ihan hatunnoston arvoinen suoritus, vaikkei sillä todellista voittoa tehtykään. Samaan aihioon siis perustui 1997 julkaistu Honda Dream 50. En tiedä tuotiinko niitä Brandtin toimesta meille lainkaan mutta harmaatuontina tuli ainakin.
Itseäni harmittaa, ettei CL50 oikein tahdo näillä nurkilla esiintyä. Se olisi tyylikkään retrohenkinen.
tuossa vähän aiheeseen liittyen. Juttua siis 50cc gp-luokasta, jossa siis noina vuosina kisattiin ihan maailmanmestaruudesta.
https://en.wikipedia.org/wiki/50_cc_Gra ... cle_racing
https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_RC110
Olihan tämäkin Hondalta ihan hatunnoston arvoinen suoritus, vaikkei sillä todellista voittoa tehtykään. Samaan aihioon siis perustui 1997 julkaistu Honda Dream 50. En tiedä tuotiinko niitä Brandtin toimesta meille lainkaan mutta harmaatuontina tuli ainakin.
Itseäni harmittaa, ettei CL50 oikein tahdo näillä nurkilla esiintyä. Se olisi tyylikkään retrohenkinen.
Re: Yleistä keskustelua Mankeista
https://www.youtube.com/watch?v=YO1GPJ4561I
Lisätään soppaan vielä tämä Benly SS50. Ilmoitetut tehot 6PS / 11000rpm. Huippunopeus 95km/h. 5 vaihteinen.
Onko Suomessa näkynyt muuten yhtään benlyä / cl50 / ss50 missään? Samalla rungollahan nuo näyttävät olevan. Benlyähän tehtiin vielä pitkälle 2000-luvullekin.
Lisätään soppaan vielä tämä Benly SS50. Ilmoitetut tehot 6PS / 11000rpm. Huippunopeus 95km/h. 5 vaihteinen.
Onko Suomessa näkynyt muuten yhtään benlyä / cl50 / ss50 missään? Samalla rungollahan nuo näyttävät olevan. Benlyähän tehtiin vielä pitkälle 2000-luvullekin.
Re: Yleistä keskustelua Mankeista
No kyllähän nuo kisavehkeet on asia erikseen, mutta kuulostaa epätodelliselta 50cc monkeytype koneesta 6,5 heppaa ja 95kmh huiput. No kaikki on mahollista.
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 15.08.2012 00:55
- Paikkakunta: Kitee
Re: Yleistä keskustelua Mankeista
Omasta monkeystä tuli penkissä 8.8hv pyörätehoa , koneena on manuaalialakerta vakioiskulla ,51mm porauksella oleva sylinteri , 110cc kansi muokattuna sellaisen moottorin vakionokalla , 24mm kaasutin ja pakoputkena jonkun 125cc minicrossin putkesta muokattu.
Se on noin karkea arvio ja laskelma että vaihteiston ja ketjuvedon aiheuttaman tehohävikki noin se 1.2hv , eli moottorissa kampiakselitehona se karkea kymmenen hevosta.
Sitä vaan tässä tuumin että täytynee jo hiukan käyttää ajatusta jos meinaa saada vakiokuutioista sen 6.5 hp , ei mahotonta kyllä.
Eikun joo , olihan siinä penkityksessä jonkinasteinen viritysnokka kiinni , arvoiltaan , merkiltään ja muilta tiedoiltaan en nyt valitettavasti muista ollenkaan mitään mikä se oli. Toimi suurinpiirtein silleen että ilman ohitinta vakiokierroksilla ei juurikaan etes päässy alueelle.
Se on noin karkea arvio ja laskelma että vaihteiston ja ketjuvedon aiheuttaman tehohävikki noin se 1.2hv , eli moottorissa kampiakselitehona se karkea kymmenen hevosta.
Sitä vaan tässä tuumin että täytynee jo hiukan käyttää ajatusta jos meinaa saada vakiokuutioista sen 6.5 hp , ei mahotonta kyllä.
Eikun joo , olihan siinä penkityksessä jonkinasteinen viritysnokka kiinni , arvoiltaan , merkiltään ja muilta tiedoiltaan en nyt valitettavasti muista ollenkaan mitään mikä se oli. Toimi suurinpiirtein silleen että ilman ohitinta vakiokierroksilla ei juurikaan etes päässy alueelle.
Re: Yleistä keskustelua Mankeista
Missäs penkitit? Pitäs saaha tuo omaki kippo rullalle ni näkis että onko siellä minkään vertaa.
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 15.08.2012 00:55
- Paikkakunta: Kitee
Re: Yleistä keskustelua Mankeista
Tuossa ihan omalla kylällä , Kiteen pienkonehuolto.
Re: Yleistä keskustelua Mankeista
Oliskohan orkkis tanko sky teamiin hyvä ajoasento siin on piru hyvä ainaki.
Re: Yleistä keskustelua Mankeista
Tokion moottorishowhun pukkaa Hondalta kahta konseptia. Grom50 scrambler 1 ja 2.
http://lanesplitter.jalopnik.com/honda- ... 1733847091
Tiedä sitten löytävätkö ikinä tietään tuotantoon ja millä varustuksella. Viittaako numero 50 edes moottorin tilavuuteen, on tässä vaiheessa vielä täysi arvoitus. Näissä ensikuvissa on ilmeisesti perus MSX 125cc pata. Katteissa on kuitenkin tuo merkintä 50.
Tulevaisuus näyttää. Itse olen ainakin toivonut 50cc MSX:ää pidemmän aikaa. Myisi todennäköisesti ihan eri tavalla kuin piikkinen.
http://lanesplitter.jalopnik.com/honda- ... 1733847091
Tiedä sitten löytävätkö ikinä tietään tuotantoon ja millä varustuksella. Viittaako numero 50 edes moottorin tilavuuteen, on tässä vaiheessa vielä täysi arvoitus. Näissä ensikuvissa on ilmeisesti perus MSX 125cc pata. Katteissa on kuitenkin tuo merkintä 50.
Tulevaisuus näyttää. Itse olen ainakin toivonut 50cc MSX:ää pidemmän aikaa. Myisi todennäköisesti ihan eri tavalla kuin piikkinen.
Re: Yleistä keskustelua Mankeista
Oispa komee tollanen scrambler
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Re: Yleistä keskustelua Mankeista
Hyvin mielenkiintoinen konsepti... Näyttävät omaan silmään kyllä oikein näpsäköiltä. Varsinkin tuo vihreä.
Osat näyttävät ainakin kuvissa aika hyviltä. Toivon todella että tuo tankki on metallia, eikä mattapintaista muovia, mikä on nykyään jo kohtalaisen yleinen ratkaisu tämmöisissä härveleissä. Muoviosaa näyttäisi pyörästä muuten löytyvän runsaasti.
Näkisin, että tässä voisi olla Hondalta uusi varsin varteenotettava vaihtoehto normaalille 125MSX:lle, jonka ulkonäkö ei kaikille nappaa.
Osat näyttävät ainakin kuvissa aika hyviltä. Toivon todella että tuo tankki on metallia, eikä mattapintaista muovia, mikä on nykyään jo kohtalaisen yleinen ratkaisu tämmöisissä härveleissä. Muoviosaa näyttäisi pyörästä muuten löytyvän runsaasti.
Näkisin, että tässä voisi olla Hondalta uusi varsin varteenotettava vaihtoehto normaalille 125MSX:lle, jonka ulkonäkö ei kaikille nappaa.
Re: Yleistä keskustelua Mankeista
https://www.youtube.com/watch?v=LaJu1zjg8Qg
Tässä vielä videon tynkää. Olisiko vähän valmiimpi konsepti kyseessä? Ainakin vilkuista päätellen. Kyljessä vielä Grom50 mutta koneena 125? Joku voisi vahvistaa.
Tässä vielä videon tynkää. Olisiko vähän valmiimpi konsepti kyseessä? Ainakin vilkuista päätellen. Kyljessä vielä Grom50 mutta koneena 125? Joku voisi vahvistaa.
Re: Yleistä keskustelua Mankeista
Mankikuume alkaa iskemään, enintään 2 viikkoa odottelua vielä.
Re: Yleistä keskustelua Mankeista
Minkäkokoinen "isoratas" eli se kytkimen vieres oleva ratas pitää olla (montako hammasta) että pitracingin 2-levyinen kytkin menee kiinni? Ei mene ne kytkimen hampaat kohdilleen siihen rattaaseen original hondassa.
En tajua miks kaikki sanoo mankeja hyviksi koska se on huijausta. Ne on parhaita
YouTube kanava:https://www.youtube.com/channel/UCJDRLg ... FzjCUFRUtw
YouTube kanava:https://www.youtube.com/channel/UCJDRLg ... FzjCUFRUtw
Re: Yleistä keskustelua Mankeista
Saako mankin etujarrusatulan mäntään uusia tiivisteitä mistään vai täytyykö tilata uus jarrusatula? On yritetty tehdä itse tiivisteet mutta ei oikeen onnistunut.
Monkey -89ja samurai 70
Re: Yleistä keskustelua Mankeista
Kannattaa kysyä ihan paikallisesta varaosamyymälästä tms.
Re: Yleistä keskustelua Mankeista
Onko teillä kokemusta tästä koneesta että onko mimmone.
http://pitracing.fi/shop/110cc-moottori
http://pitracing.fi/shop/110cc-moottori
Re: Yleistä keskustelua Mankeista
Ihan perus kiinalainen 110cc kone. Eli kestää melko hyvin ja on siinä tehoakin tarpeeksi, jos on aikaisemmin ajellut vain 50-72cc koneilla