Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Zapsky
Viestit: 93
Liittynyt: 17.09.2012 12:27

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Zapsky »

Tiedän että jengi laittaa 72 kansia peruskoneisiin, mutta empä ole 110 kantta noissa nähnyt. Eikös siinä kasva kannen palotilakin jo vähän liian isoksi halkaisijaltaan?
Tomppa99
Viestit: 947
Liittynyt: 06.12.2013 20:14
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Tomppa99 »

Jep. Sitä mä hainki että jos 72sen kansi jo niin hirveä niin etä sitte 110n kansi :D
"Ei ole olemassa esteitä, on pelkkiä hidasteita"

Honda monkey -90 "Paranneltu orkkis"
Zapsky
Viestit: 93
Liittynyt: 17.09.2012 12:27

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Zapsky »

Kysytäämpä näin päin. Tarkoitus on vaihtaa vakiokansi tuon tällähetkellä kiinni olevan 110:n kannen tilalle. Meneekö suoraan vaihtamalla, vai tuleeko palotilan kanssa ongelmia? Onko 110 kannen kanssa siis jouduttu käyttään usempaa tiivistettä? Entäs nokkaratas ja ketju, muuttuuko pituus? Itse en ole juuri nyt mopon lähettyvillä. Koneena Skyteamin 50cc.
Erppa
Viestit: 473
Liittynyt: 02.11.2012 23:09

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Erppa »

Menee suoraan 50cc:n kannentiivisteellä. Muita ongelmia tuskin tulee jos molemmat mäntä se kansi um tai vm
Hyvä ja Halpa
Zapsky
Viestit: 93
Liittynyt: 17.09.2012 12:27

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Zapsky »

Kiitos avusta!
Mankeli82
Viestit: 283
Liittynyt: 23.08.2013 16:29
Paikkakunta: Hirvensalmi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Mankeli82 »

Mistä sais halpoja virinokkia 110cc loncinin kanteen? Ja onko 110cc ja 125cc kansissa mitään eroja niin kuin onko nokka kireempi tai mitään muuta mutta venathan on saman kokoiset.
onkimato
Viestit: 2006
Liittynyt: 21.07.2011 17:11
Viesti:

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja onkimato »

110 ja 125 kansissa erilaiset nokat toisinaan, myös eri pinnapulttijako, eri kokoisia venoja on ja vieläpä palotila erikokoinen. Nokkarattaasta en muista onko ne samat vai isompi 125cc:ssä.

Joku näistä tod. näk. sun 110cc kanteen passaava:
http://pitracing.fi/shop/viritysnokka-akseli
http://pitracing.fi/shop/viritysnokka-akseli-overlap
http://pitracing.fi/shop/viritysnokka-akseli-125-140
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Mankeli82
Viestit: 283
Liittynyt: 23.08.2013 16:29
Paikkakunta: Hirvensalmi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Mankeli82 »

Juu kiitosta!
Zapsky
Viestit: 93
Liittynyt: 17.09.2012 12:27

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Zapsky »

Kansi vaihdettu, mutta ongelmat jatkuvat Pikkuviat -osiolla.
vivarenza
Viestit: 1
Liittynyt: 27.12.2014 19:12

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja vivarenza »

Mahtaakohan mistään löytyä hyvälaatuisia keinuvipuja Loncinin 110cc koneeseen?
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja panda »

Eiköhän ne kaikki oo samaa laatua ja aivan kestäviä, itellä kesti normi keinut omassa 110 nii eiköhän se vakiotaki kestä.
eikka
Viestit: 74
Liittynyt: 17.03.2014 08:15
Paikkakunta: lieto

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja eikka »

Onkos muilla jumittanut nokkaketjun lenkit, ja onko tietoa mikä sen aiheuttaa :?
Monkey -89ja samurai 70
ZJ90
Viestit: 1063
Liittynyt: 27.12.2014 01:41
Paikkakunta: Hvesi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja ZJ90 »

En tiedä kuuluuko tänne, mutta saako mistään 53-55mm muovisia kannentiivisteitä liekkirenkaalla, kun ei näyttänyt tekevän tuolla kuparitiivisteellä mitään?
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
kabaNOSsi
Viestit: 132
Liittynyt: 27.05.2014 17:34
Paikkakunta: Kotka

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja kabaNOSsi »

Minkäs karkeuksista hiomapaperia kannattaa käyttää kannen laskemiseen?
50cc skyteam monkey '13 "keltainen paholainen"
huippunopeuslistauksen kärjessä heilutaan. Vielä...

"life is too short to drive with a boring car"
Tätä voidaan soveltaa myös mopoihin.
Sen takia ajan mankilla.
Minkey
Viestit: 1019
Liittynyt: 11.07.2013 10:22
Paikkakunta: Turku

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Minkey »

150 ja sitten 400, niin muistan lukeneeni
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
ZJ90
Viestit: 1063
Liittynyt: 27.12.2014 01:41
Paikkakunta: Hvesi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja ZJ90 »

Itse en koskisi kanteen hiomapaperilla. Ehkä siitä jonkunlaisen saa jos lasia vasten hinkkaa, mutta maksaa varmaan pari-kolme kymppiä kun käytät kantta koneistajalla ja se ottaa siitä semmosen siivun kuin haluat. (Y) No kuuleehan noita juttuja kuinka ennen vanhaa laskettu rälläkällä kantta pappatunikasta. :D
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Minkey
Viestit: 1019
Liittynyt: 11.07.2013 10:22
Paikkakunta: Turku

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Minkey »

Tietenkin siis lasia vasten, en sitä tossa tajunnu sanoa ja miksi maksaa 20-30€ kun saman saa tehtyä itse mahdollisesti kotoa löytyvillä tarvikkeilla :wink:
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
petsku
Vip-käyttäjä
Viestit: 2350
Liittynyt: 25.03.2009 20:37
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja petsku »

Saako sitä ees laskettua paperilla? :D
It was at this moment that he knew, he fucked up.
Minkey
Viestit: 1019
Liittynyt: 11.07.2013 10:22
Paikkakunta: Turku

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Minkey »

Näin mä luin jostain joskus :lol: Kaveri madalsi kantta sellasella jännällä hiomakonella ja lasinpäällä viimeisteli suoraksi ja kyllä on toiminu (pv kansi)
E:Kuva tämmösellä
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
maukaskurpitsa
Viestit: 594
Liittynyt: 15.07.2012 20:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja maukaskurpitsa »

En oo kullä koskaan kuullut että hiomapaperilla joku laskis kantta. Enkä mä tiiä onko joku 20e kova hinta madalluksesta, käsillä hinkatessa vie kuitenkin oman aikansa ja veikkaisin ettei se homma mikään kaikkein nopeinkaan ole (työnmäärä lasketaan tunneissa ?)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö taas sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Mango
Viestit: 2026
Liittynyt: 16.10.2012 08:21

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Mango »

Onhan niitä kansia laskettu hiomapaperilla. Kun haluaa millin pois niin muutaman päivän saat hioa jotta saa hyvän. :lol:
Sorvissa se on paras madaltaa, mulla on semmonen itse tehty jigi millä saa kannen sorviin kiinni.
Kaverin pv:stä madallettiin kansi joskus rälläkällä, nauhahiomakoneella ja hiomapaperilla mikä oli lasissa kiinni. Ei vuotanut ollenkaan vaikka aika hätäsesti tehtiin se. :mrgreen:
ZJ90
Viestit: 1063
Liittynyt: 27.12.2014 01:41
Paikkakunta: Hvesi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja ZJ90 »

Niin, onhan se 2 tahdista vähän helpompi madaltaa, niissä kun ei tarvi miettiä jakopäätä ja venttiileitä. Kyllä se 20-30€ on halpa hinta siitä, että saa hyvän kannen nopeasti. Menee ikä ja terveys jollain hiomapaperilla. :D
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Mango
Viestit: 2026
Liittynyt: 16.10.2012 08:21

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Mango »

Onko joku avartanut mankin kannen kanavia virtauspenkin avulla? Itse en ole päässyt testaamaan, mutta on noista avarruksista tullut ihan hyviä ilmankin. (Y)
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja panda »

Jos oikeesti alkais kantta avartaan nii siinnä pitäis olla virtauspenkki että siittä oikeesti tulis hyvä. Ei sitä muuten tiedä että millon se on oikeesti hyvä. Mut maalaisjärjellä siittää saa semmosen ok ja vähän virtaavamman, ja testaamalla se selviää mikä toimii (Y)
ZJ90
Viestit: 1063
Liittynyt: 27.12.2014 01:41
Paikkakunta: Hvesi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja ZJ90 »

panda kirjoitti:Jos oikeesti alkais kantta avartaan nii siinnä pitäis olla virtauspenkki että siittä oikeesti tulis hyvä. Ei sitä muuten tiedä että millon se on oikeesti hyvä. Mut maalaisjärjellä siittää saa semmosen ok ja vähän virtaavamman, ja testaamalla se selviää mikä toimii (Y)
Itsellä ainakin oli kannessa helvetin tukkoiset kanavat (ei mennyt edes pikkurilli pakokanavan läpi), oli ohjureiden ympärillä kauheat möykyt, niin avarsin kanavaa ja lyhensin ohjureita melko paljon. Koitin myös saada vähän pisaran muotoa ohjuriin.

Tuossa kuva keskeneräisestä kanavasta, muotoilin vielä ja hioin tämän jälkeen. (Y)

Kuva
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Vastaa Viestiin