Juhiksen Hondan rakentelua. MOOTTORI JA RUNKO

Monkey-projektit.
Alueen säännöt
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
Juhis
Viestit: 979
Liittynyt: 13.10.2011 20:29
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Juhiksen Hondan rakentelua. MOOTTORI JA RUNKO

Viesti Kirjoittaja Juhis »

7/3 -15

Terve Monkeytin selaajat, laitetaanpa hiljaisenpana seuraajana projekti topic pystyy.
(Nähdään samalla kommentoidaanko enää yhtä aktiivisesti kuin ennen) :wink:

Eli tuli etsittyä sopivaa Hondan yksilöä täältä foorumin kautta, sekä nettimotosta.
Hakeminen ei tuottanut tulosta niin alettiin rakentamaan hyllystä löytyvää rujohkoa mankia.
Mankiin nyt ei kylläkään ole "kuin" moottori, keula, haarukka, runko ja jouset, mutta eiköhän tästä tulla jotain saamaan. Tullaan aika pitkälti samalla kaavalla tekemään kuin edellinen. (Tietäjät 8))

Eli tähän päivitykseen tämän päivän aloittelusta kuvia.
Itse rungosta ja muusta tylsästä ruosteisesta osasta ei ole kuvia tulossa tähän päivitykseen, ainoastaan koneesta:

Aloittelu: moottori pukkiin ja pällistely:

Kuva
Kuva
Kuva

Kone siis tuskin koskaan lohkoja auki otettu 3 -vaihteinen puoliautomaatti.
Pieni muotoisen pesun jälkeen itse purkuun:

Kuva
Kuva
Kuva

Pytty nyt olikin ihan hyvä männän kanssa, katsotaan tuleeko mitään päivitystä yläkertaan. :wink:
Kytkinpuolikin tuli irroitettua:

Kuva
Kuva

Tuntuu, että putsaukseen menee kaikki aika "purkamisesta" :lol:
Tähän kuitenkin jäätiin tältä päivältä:

Kuva
Kuva

Ei mitään ihmellistä siis, mutta näillä aloitellaan. Ehkä hiukan erikoisempaa tulossa kuin edellinen, runkokin on pikkupenkkisen puolarin.

- Monkeyt.net / Juhis (C)
Viimeksi muokannut Juhis, 24.03.2015 21:07. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
If you never do, you'll never know

nyk. Mercedes-Benz w124 3.0l 24v Sportline
nyk. Toyota Corolla Hardtop, coupe
ex.Mercedes-Benz w124 2.3l
ex. Honda Monkey z50J, projekti
ex. Honda Monkey z50J, low
ex. Honda Monkey z50J, original
ex. Toyota Corolla KE-20, air ride
onkimato
Viestit: 2006
Liittynyt: 21.07.2011 17:11
Viesti:

Re: Juhiksen Hondan rakentelua.

Viesti Kirjoittaja onkimato »

Jäädäämpä seurailemaan mitä tästä syntyy. Onko kansi missä kunnossa laakerikoolien suhteen? Vm kansissahan ollut ongelmana laakeripinnan väljistyminen.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Minkey
Viestit: 1019
Liittynyt: 11.07.2013 10:22
Paikkakunta: Turku

Re: Juhiksen Hondan rakentelua.

Viesti Kirjoittaja Minkey »

Laita kuvaa männästä :)
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
Juhis
Viestit: 979
Liittynyt: 13.10.2011 20:29
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Juhiksen Hondan rakentelua.

Viesti Kirjoittaja Juhis »

onkimato:

Ihan hyvässä kunnossa oli koko kansi, mitä nyt karstaa siellä täällä.

Minkey:

Eipä tullut otettua. Otan seuraavaan päivitykseen!
If you never do, you'll never know

nyk. Mercedes-Benz w124 3.0l 24v Sportline
nyk. Toyota Corolla Hardtop, coupe
ex.Mercedes-Benz w124 2.3l
ex. Honda Monkey z50J, projekti
ex. Honda Monkey z50J, low
ex. Honda Monkey z50J, original
ex. Toyota Corolla KE-20, air ride
Jahne
Viestit: 46
Liittynyt: 14.11.2008 15:44
Paikkakunta: Lahti

Re: Juhiksen Hondan rakentelua.

Viesti Kirjoittaja Jahne »

Hyvältä vaikuttaa :)
Tällaiselle vähemmän Mankeihin perehtyneelle ihmiselle olis hyvä laittaa jonkunlaista osviittaa tulevasta, esim. kuvaa valmiista Hondasta johon pyritään :)
Menneet ja nykyiset 2-pyöräiset: 60kpl
JakkeX
Viestit: 507
Liittynyt: 10.01.2013 20:00
Paikkakunta: Huittinen

Re: Juhiksen Hondan rakentelua.

Viesti Kirjoittaja JakkeX »

Uskoisin että on tulossa yhtä hienoa jälkeä kuin ennenkin (Y)
EX Honda monkey -97
EX Derbi senda racer -03
EX Honda Monkey 90cc -92
EX Cagiva Mito 125cc -04
EX Yamaha YZ 85cc 2011
EX Husqvarna SM 125cc -07
EX Husqvarna SMR 125 -10
EX Ktm Exc 125 -00
EX Ktm Duke 125 -11
EX Yamaha Tzr 125
EX Ktm Exc 125 -02

Yamaha Dt 125cc
Honda Nsr 125 -99
Bse 125
petsku
Vip-käyttäjä
Viestit: 2350
Liittynyt: 25.03.2009 20:37
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Juhiksen Hondan rakentelua.

Viesti Kirjoittaja petsku »

Ainakin edelliset projektit tuntien hyvää tulossa! (Y)
It was at this moment that he knew, he fucked up.
mampo112
Viestit: 9
Liittynyt: 05.08.2014 17:17

Re: Juhiksen Hondan rakentelua.

Viesti Kirjoittaja mampo112 »

Näitä puolari projekteja on kiva seuraalla koska itsekkin omisan.
Honda Monkey -86 pilattu
Juhis
Viestit: 979
Liittynyt: 13.10.2011 20:29
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Juhiksen Hondan rakentelua.

Viesti Kirjoittaja Juhis »

Kiitos!

Minkeylle kuva männästä:

Kuva

Ja sitten tämän päiväiseen, kone saatu purettua kokonaan:
Aluksi kytkimen irrotus omavalmiste työkalulla:

Kuva

Jotain oli katsottukin kytkimestä kannen perusteella :roll:

Kuva

Siitä tähän näkyyn, pumpun irrotuksen jälkeen:

Kuva

->

Kuva

Ja bum:

Kuva
Kuva

Täytyy pällistellä miten noi lohkot tehdään, nyt jämähtänyt toi kura kiinni:

Kuva

Eli näihin tunnelmiin. Täytyy tehdä tilaus koneeseen ja kattoo kaikki kuntoon, maalailla ym.
Sen jälkeen vasta rungon ja kaiken muun kimppuun...

- Juhis (C)

E: Ja Jahnelle kuva edellisestä kulkineesta:

Kuva
If you never do, you'll never know

nyk. Mercedes-Benz w124 3.0l 24v Sportline
nyk. Toyota Corolla Hardtop, coupe
ex.Mercedes-Benz w124 2.3l
ex. Honda Monkey z50J, projekti
ex. Honda Monkey z50J, low
ex. Honda Monkey z50J, original
ex. Toyota Corolla KE-20, air ride
pumpo
Viestit: 50
Liittynyt: 09.11.2013 22:23
Paikkakunta: Lahti

Re: Juhiksen Hondan rakentelua.

Viesti Kirjoittaja pumpo »

Toi sun aiempi monsi oli ehkä yksi hienoimmista mitä olen ikinä nähnyt. Itseasiassa katselin tuon kuvaa tänään koneelta ja vasta nyt huomasin etttä on taas jotain uutta tekeillä :lol: Mielenkiinnolla odotellaan lopputulosta (Y)
keksu98
Viestit: 521
Liittynyt: 23.12.2012 23:13
Paikkakunta: Porvoo, HMR hoods

Re: Juhiksen Hondan rakentelua.

Viesti Kirjoittaja keksu98 »

Täällä ilmoittautuu yks seuraaja. :)
Sulla on kyllä hyvä maku rakentelun suhteen, joten varmasti tyylikäs tulossa (C)
Viimeksi muokannut keksu98, 08.03.2015 22:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2 kpl kiinanmankia rakenteilla kesän ajoihin.
Tomppa99
Viestit: 947
Liittynyt: 06.12.2013 20:14
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Juhiksen Hondan rakentelua.

Viesti Kirjoittaja Tomppa99 »

Hienoa seurata taas sinun projua, innolla odotellaan lopputulosta! (C)
"Ei ole olemassa esteitä, on pelkkiä hidasteita"

Honda monkey -90 "Paranneltu orkkis"
JakkeX
Viestit: 507
Liittynyt: 10.01.2013 20:00
Paikkakunta: Huittinen

Re: Juhiksen Hondan rakentelua.

Viesti Kirjoittaja JakkeX »

Sori offtopic, mutta Juhis ootko huomannut että toi edellinen mankis on myynnissä taas?
EX Honda monkey -97
EX Derbi senda racer -03
EX Honda Monkey 90cc -92
EX Cagiva Mito 125cc -04
EX Yamaha YZ 85cc 2011
EX Husqvarna SM 125cc -07
EX Husqvarna SMR 125 -10
EX Ktm Exc 125 -00
EX Ktm Duke 125 -11
EX Yamaha Tzr 125
EX Ktm Exc 125 -02

Yamaha Dt 125cc
Honda Nsr 125 -99
Bse 125
Juhis
Viestit: 979
Liittynyt: 13.10.2011 20:29
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Juhiksen Hondan rakentelua.

Viesti Kirjoittaja Juhis »

Kiitosta kaikille!
Juu oon huomannu, harmittaa ku tuli myyttyä sillon pois...
If you never do, you'll never know

nyk. Mercedes-Benz w124 3.0l 24v Sportline
nyk. Toyota Corolla Hardtop, coupe
ex.Mercedes-Benz w124 2.3l
ex. Honda Monkey z50J, projekti
ex. Honda Monkey z50J, low
ex. Honda Monkey z50J, original
ex. Toyota Corolla KE-20, air ride
Minkey
Viestit: 1019
Liittynyt: 11.07.2013 10:22
Paikkakunta: Turku

Re: Juhiksen Hondan rakentelua.

Viesti Kirjoittaja Minkey »

Tarvike männältä näyttää mutta eikö tosa riittäis vaan männän vaihto? Noi lohkot vois puhaltaa soodalla tai lasikuulalla, taitaa olla tehokkaampi kun sooda?
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
petsku
Vip-käyttäjä
Viestit: 2350
Liittynyt: 25.03.2009 20:37
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Juhiksen Hondan rakentelua.

Viesti Kirjoittaja petsku »

Nylon laikalla saa hienosti lohkot puhtaaks.
It was at this moment that he knew, he fucked up.
Juhis
Viestit: 979
Liittynyt: 13.10.2011 20:29
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Juhiksen Hondan rakentelua.

Viesti Kirjoittaja Juhis »

Niin no, nylonia vois koittaa, mut miten noi pikkuvälit mahtaa onnistua... :idea:
If you never do, you'll never know

nyk. Mercedes-Benz w124 3.0l 24v Sportline
nyk. Toyota Corolla Hardtop, coupe
ex.Mercedes-Benz w124 2.3l
ex. Honda Monkey z50J, projekti
ex. Honda Monkey z50J, low
ex. Honda Monkey z50J, original
ex. Toyota Corolla KE-20, air ride
v1ll3l
Viestit: 82
Liittynyt: 12.01.2015 10:21
Paikkakunta: Harjavalta
Viesti:

Re: Juhiksen Hondan rakentelua.

Viesti Kirjoittaja v1ll3l »

Missäs se vanha on myynnissä? Hienoin on kyllä mitä oon nähnyt (Y)
-Gilera SMT
-Skyteam Monkey

Youtube kanava: https://www.youtube.com/channel/UC_-QDW ... 6xQ9idpMxQ
Juhis
Viestit: 979
Liittynyt: 13.10.2011 20:29
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Juhiksen Hondan rakentelua.

Viesti Kirjoittaja Juhis »

Nettimotosta viimeksi bongattu.
If you never do, you'll never know

nyk. Mercedes-Benz w124 3.0l 24v Sportline
nyk. Toyota Corolla Hardtop, coupe
ex.Mercedes-Benz w124 2.3l
ex. Honda Monkey z50J, projekti
ex. Honda Monkey z50J, low
ex. Honda Monkey z50J, original
ex. Toyota Corolla KE-20, air ride
Joonas
Viestit: 119
Liittynyt: 10.08.2012 02:47
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Juhiksen Hondan rakentelua.

Viesti Kirjoittaja Joonas »

Nettimotossa ollut myynnissä jyväskylässä ja edelleen hyvässä kunnossa, ei vissiin oo ku kilometrejä tullut lisää :wink: Mites ois juhis jos äkkiä lähtisit hakemaan ? 8)

E: Niin ja varmasti hyvää jälkeä osaavalta taas tulossa, mutta värimaailma ? :)
Juhis
Viestit: 979
Liittynyt: 13.10.2011 20:29
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Juhiksen Hondan rakentelua.

Viesti Kirjoittaja Juhis »

En kyl takasin hae, tiedä missä kunnossa on :lol:
Niin ja tänään ei tuu kuvia, puhaltelin lohkot ja kytkin kopan niin maalin jälkeen laitan kuvat + niin ja tiivisteet ja stefat tilasin paikalliseen liikkeeseen niin pääsee niputtamaan ehkä jo tällä viikolla.

Niin ja mitä väreihin tulee: :wink:
If you never do, you'll never know

nyk. Mercedes-Benz w124 3.0l 24v Sportline
nyk. Toyota Corolla Hardtop, coupe
ex.Mercedes-Benz w124 2.3l
ex. Honda Monkey z50J, projekti
ex. Honda Monkey z50J, low
ex. Honda Monkey z50J, original
ex. Toyota Corolla KE-20, air ride
Minkey
Viestit: 1019
Liittynyt: 11.07.2013 10:22
Paikkakunta: Turku

Re: Juhiksen Hondan rakentelua.

Viesti Kirjoittaja Minkey »

Etkai maalannut lohkoja :o vai tuleeko jollain muulla värillä kun hopea?
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
Juhis
Viestit: 979
Liittynyt: 13.10.2011 20:29
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Juhiksen Hondan rakentelua.

Viesti Kirjoittaja Juhis »

Ei ole maalattu vielä mitään, mutta voin paljastaa että keskilohkot kiiltoon tai hiukan erilaisemmiksi...
Näkee sitten, voi olla että hopeiksikin. 8)
If you never do, you'll never know

nyk. Mercedes-Benz w124 3.0l 24v Sportline
nyk. Toyota Corolla Hardtop, coupe
ex.Mercedes-Benz w124 2.3l
ex. Honda Monkey z50J, projekti
ex. Honda Monkey z50J, low
ex. Honda Monkey z50J, original
ex. Toyota Corolla KE-20, air ride
Minkey
Viestit: 1019
Liittynyt: 11.07.2013 10:22
Paikkakunta: Turku

Re: Juhiksen Hondan rakentelua.

Viesti Kirjoittaja Minkey »

keskilohkot hopeina=kiinalainen eli ite en ainakaa maalais sillä värillä vaan kiillotus ennemmi :D
e:alunperin on mieto kiillotus lohkoissa kyllä, ihmetyttää kun niin moni luulee että on maalattu. Ei se hopea kyllä ihan hirveä ole mutta tulee vaan kiina mieleen ja viel vähän semmonen kellastunut maali niin hyisairas :mrgreen:
Viimeksi muokannut Minkey, 09.03.2015 22:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
madboy
Viestit: 87
Liittynyt: 05.08.2011 13:23
Paikkakunta: Karstula

Re: Juhiksen Hondan rakentelua.

Viesti Kirjoittaja madboy »

Ei minulla ainakaan tule hopeistalohkoita mieleen kiinalainen? Onhan ne orkkis lohkotkin maalattu hopeaksi :roll:

Ja ettei offtopiccia ole niin innolla odotan mitä tulee! edellinenkin oli niin maukas :smoke:
Stunt Edition 80cc Manki!

Hyvää yritän, priimaa pukkaa tulemaan
Vastaa Viestiin