Pikkukysymykset

Yleinen keskustelu Mankeihin liittyen.
Alueen säännöt
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
Arskaa
Viestit: 334
Liittynyt: 12.11.2011 19:51
Paikkakunta: YlämyllyHoodz

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Arskaa »

Mikä mahtaa olla vikana? Kylmällä koneella toimii lähes täydellisesti ja myös lämpimänä, mutta kun lähet ajamaan n.2km yhteen putkeen niin manki rupeaa booamaan ja röpöttää ja joskus sammuu. Ja lähtee jotenkin käyntiin sen jälkeen mutta röpöttää, ja joutuu polkemaan aika kovasti että lähtee lämpimänä käyntiin. Oon säädelly kaasari, vaihtanu cdi, vaihtanu sytytyskäämin, ja tulppa on uusi.
Nelari ei kummiskaan helari.
Mango
Viestit: 2026
Liittynyt: 16.10.2012 08:21

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Mango »

Ilmanputsari tukossa?
Arskaa
Viestit: 334
Liittynyt: 12.11.2011 19:51
Paikkakunta: YlämyllyHoodz

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Arskaa »

Ei ole bilteman fiddy tukossa ei..
Nelari ei kummiskaan helari.
TheM0nkeyman5130
Viestit: 73
Liittynyt: 07.04.2012 22:18

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja TheM0nkeyman5130 »

Voisko venttiilien välykset vaikuttaa tohon? Kokeile ainaki säätää ne.
JakkeX
Viestit: 507
Liittynyt: 10.01.2013 20:00
Paikkakunta: Huittinen

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja JakkeX »

Miksi en saa mg:n ja keskimmäistä lohkoa kiinni toisiinsa, kun alkaa kiristämään niin kampiakseli- ja vaihteisto menee jumiin? Kaikki osat on paikoillaan.
EX Honda monkey -97
EX Derbi senda racer -03
EX Honda Monkey 90cc -92
EX Cagiva Mito 125cc -04
EX Yamaha YZ 85cc 2011
EX Husqvarna SM 125cc -07
EX Husqvarna SMR 125 -10
EX Ktm Exc 125 -00
EX Ktm Duke 125 -11
EX Yamaha Tzr 125
EX Ktm Exc 125 -02

Yamaha Dt 125cc
Honda Nsr 125 -99
Bse 125
honkleibomba
Viestit: 497
Liittynyt: 10.02.2014 19:56
Paikkakunta: Galapakos saari

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja honkleibomba »

On kyllä pikkasenverta outoa että kampura menee jumiin ku lyöt lohkot kiinni se on kummiskin vain laakereitten varassa eikä millään tavalla yhteydessä vielä vaihelaatikkoon... :think:
Erppa
Viestit: 473
Liittynyt: 02.11.2012 23:09

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Erppa »

Onko sulla öljypumppu paikoillaan sillä jos sen akseli ei mene loveensa niin lohkot rupeaa menemään vinoon joka taas saattaisi olla syynä jumiutumiselle?
Hyvä ja Halpa
JakkeX
Viestit: 507
Liittynyt: 10.01.2013 20:00
Paikkakunta: Huittinen

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja JakkeX »

Öljypumppu on paikallaan, mutta en saa menemään sitä akselia sinne öljypumppuun.
EX Honda monkey -97
EX Derbi senda racer -03
EX Honda Monkey 90cc -92
EX Cagiva Mito 125cc -04
EX Yamaha YZ 85cc 2011
EX Husqvarna SM 125cc -07
EX Husqvarna SMR 125 -10
EX Ktm Exc 125 -00
EX Ktm Duke 125 -11
EX Yamaha Tzr 125
EX Ktm Exc 125 -02

Yamaha Dt 125cc
Honda Nsr 125 -99
Bse 125
eleksi
Viestit: 125
Liittynyt: 28.06.2011 12:35

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja eleksi »

[quote="eeli"]Sanokaapa miten ton tiivisteen sais tuohon kohokammion koloon sillaa ettei sitä tarvis väkisin siihen survoa vaan se menis siihen ihan helposti ilman mitään ongelmia! Nyt niinku kuvasta näätte niin ihan ku tuo tiiviste olis venynny tai jotain nii saisko sen palautettua jotenkin normaalin kokoon että se sopis tuohon :think:

Mikuni vm22 kyseessä?Itsellä samanlainen tiiviste ollut uudesta asti. :)
110cc jinkku ja 125cc minirossi
JakkeX
Viestit: 507
Liittynyt: 10.01.2013 20:00
Paikkakunta: Huittinen

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja JakkeX »

JakkeX kirjoitti:Miksi en saa mg:n ja keskimmäistä lohkoa kiinni toisiinsa, kun alkaa kiristämään niin kampiakseli- ja vaihteisto menee jumiin? Kaikki osat on paikoillaan.
Lisätääs vielä. Otin öljypumpun kaikki osat pois paikaltaan, mutta menee silti jumiin kun kiristää? Voiko se tehdä ton, kun laitoin Lifanin koneen vaihteistoon puolet osista aidosta koneesta, samanlaisia osat kyllä oli. Vaihteisto j kampura pyörii hyvin kunnes laittaa keskimmäisen lohkon kiinni. :think:
EX Honda monkey -97
EX Derbi senda racer -03
EX Honda Monkey 90cc -92
EX Cagiva Mito 125cc -04
EX Yamaha YZ 85cc 2011
EX Husqvarna SM 125cc -07
EX Husqvarna SMR 125 -10
EX Ktm Exc 125 -00
EX Ktm Duke 125 -11
EX Yamaha Tzr 125
EX Ktm Exc 125 -02

Yamaha Dt 125cc
Honda Nsr 125 -99
Bse 125
JakkeX
Viestit: 507
Liittynyt: 10.01.2013 20:00
Paikkakunta: Huittinen

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja JakkeX »

JakkeX kirjoitti:
JakkeX kirjoitti:Miksi en saa mg:n ja keskimmäistä lohkoa kiinni toisiinsa, kun alkaa kiristämään niin kampiakseli- ja vaihteisto menee jumiin? Kaikki osat on paikoillaan.
Lisätääs vielä. Otin öljypumpun kaikki osat pois paikaltaan, mutta kampura menee silti jumiin kun kiristää? Voiko se tehdä ton, kun laitoin Lifanin koneen vaihteistoon puolet osista aidosta koneesta, samanlaisia osat kyllä oli. Vaihteisto j kampura pyörii hyvin kunnes laittaa keskimmäisen lohkon kiinni. :think:
EX Honda monkey -97
EX Derbi senda racer -03
EX Honda Monkey 90cc -92
EX Cagiva Mito 125cc -04
EX Yamaha YZ 85cc 2011
EX Husqvarna SM 125cc -07
EX Husqvarna SMR 125 -10
EX Ktm Exc 125 -00
EX Ktm Duke 125 -11
EX Yamaha Tzr 125
EX Ktm Exc 125 -02

Yamaha Dt 125cc
Honda Nsr 125 -99
Bse 125
Micaiz
Viestit: 27
Liittynyt: 23.02.2014 09:43

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Micaiz »

Mitenkäs porukka on tehny pyttyihi 49cc merkintöjä? :think:
Mango
Viestit: 2026
Liittynyt: 16.10.2012 08:21

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Mango »

Oppaat alueelta löytyy ohjeet.
rampe
Viestit: 139
Liittynyt: 20.01.2013 18:04
Paikkakunta: Sipoo

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja rampe »

Ideoita väljistyneen takakeskiön laakeripesän korjaukseen?
Ei mitkään kaljatölkki patentit päivää kauemmin kestä.
Kemiallista metallia?
Olen tossun päällä, en alla.

- Ex Honda Monkey -97 Black&White
- Ex Jincheng Monkey -05
- Ex Honda Monkey -91
- Ex Skyteam Monkey -08
- Ex Baotian Monkey
AlluH
Viestit: 367
Liittynyt: 08.09.2010 15:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja AlluH »

Pistepuikko ja luja kierre/laakerilukite. Mulla ainakin hondassa kesti myyntiin asti uusilla laakereilla ja ukon volvossa joskus ennenmuinon taka-akselissa samanalainen "korjaus". Eli siis pistepuikolla lyöt keskelle laakeripesää kuoppia, jolloin ympäriltä nousee vähän tavaraa mikä auttaa pitämään paikoillaan laakerin. Lyöt vaikka 8-10 reikää ja sitten uus laakeri kiinni kierrelukitetta laittaen väliin.
Suzuki PV 50 -97, Honda Monkey Z50JM -92
oooooooooo10
Viestit: 12
Liittynyt: 27.03.2014 19:57

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja oooooooooo10 »

Osaisko joku kertoa miten tollasta käytetään/kytketään --> http://www.moposport.fi/fi/rajoitin-on- ... BQnx7st2Qw
Mango
Viestit: 2026
Liittynyt: 16.10.2012 08:21

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Mango »

Kytketään impulssikäämin johtoon.
minex
Viestit: 93
Liittynyt: 21.09.2012 20:35

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja minex »

Mikä mankissa voi olla vikana jos ei väännä ja pitää epämäärästä ääntä? :think:
Minkey
Viestit: 1019
Liittynyt: 11.07.2013 10:22
Paikkakunta: Turku

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Minkey »

Jos nakuttaa ni säädä venttiilit
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
VilleZ
Viestit: 28
Liittynyt: 27.08.2014 21:23

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja VilleZ »

Moi ostin morpowerilta keulan mutta se on liian korkea miten saisin madallettua sitä?
Tomppa99
Viestit: 947
Liittynyt: 06.12.2013 20:14
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Tomppa99 »

Minkälaisen keulan?
"Ei ole olemassa esteitä, on pelkkiä hidasteita"

Honda monkey -90 "Paranneltu orkkis"
Lilo125cc
Viestit: 57
Liittynyt: 11.11.2013 16:44

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Lilo125cc »

Mikä on kaverin mankissa vikana kun on laiska ja kulkee just 35km/h vakio välit yms.
Tomppa99
Viestit: 947
Liittynyt: 06.12.2013 20:14
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Tomppa99 »

Kiinalainen vai honda, ja mikä vm?
"Ei ole olemassa esteitä, on pelkkiä hidasteita"

Honda monkey -90 "Paranneltu orkkis"
VilleZ
Viestit: 28
Liittynyt: 27.08.2014 21:23

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja VilleZ »

Munkki
Viestit: 16
Liittynyt: 14.11.2012 17:09
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Munkki »

Mistäköhän mahtais saada 22mm "JingKeen" suuttimia?
Kierre siinä on 7mm, gurtner tyyppinen, mistään en oo löytäny :/
Kyllä siitä mennään!
Lukittu