Pikkukysymykset

Yleinen keskustelu Mankeihin liittyen.
Alueen säännöt
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
Jaska123
Viestit: 120
Liittynyt: 10.06.2012 21:24
Paikkakunta: helsinki

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Jaska123 »

Jaska123 kirjoitti:Paljon tulee volttei etuvalolle normisti ilman jännitteen säädintä?
EX Aprillia rx 50cc -99
EX Skyteam monkey 50cc -11
EX Masai 50cc -08
EX Rieju mrx 50cc -06
Skyteam monkey 72cc -10

Tyylillä eteenpäin, se on tärkeintä.
streismeis
Viestit: 16
Liittynyt: 24.06.2013 17:55
Paikkakunta: Koivu

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja streismeis »

streismeis kirjoitti:Mikäs vittu mättää ku manki ei kulje?? Hyvänä päivänä kulkee sen ~63km/h.
spekseinä: 72cc, 16mm kaasari, 15/33, NHRC, 110 kansi. Alakertana skyteam -10.
Juuri vaihdettu mäntä ja tiivisteet sekä kansi putsattu.
Kyllä nyt uskoisin että pitäis hieman paremmin liikahtaa..
E: Nyt eräänä päivänä meni ~55km/h. Kun taas seuraavana yönä/iltana meni ~70/h. Kun taas seuraavana päivänä meni -63km/h ja sinä yönä ~60km/h. Päivien ja öiden lämpötilat pysynyt aika samana. Eli aikalailla samanlaiset kelit ollut molempina öinä.
Niin ja 2/4 kaasulta kun laittaa kaasun pohjaan niin kierrokset hieman nousee muttei vauhti. Kytkinlevyt?
Mitäs hwlettiä nyt oikeesti?!
Olvi III on se juttu perkele!
Jesseee
Viestit: 119
Liittynyt: 02.02.2013 14:45
Paikkakunta: Hankasalmi

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Jesseee »

Kokeilehan nyt ekaks säätää kytkin ja vaihda uudet öljyt sisään.
>> Motot.net-galleria
>> YouTube-kanava

Loud pipes save lives.

EX
Jincheng Monkey -10

ATM
Yamaha BW's -01
Masai DB -08 ---cc
oykka
Viestit: 96
Liittynyt: 27.03.2014 11:50

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja oykka »

Tarkoitus olisi ottaa koneesta startti pois ja siihen liittyen pari kysymystä;
1. Vauhtipyörä on todella tiukassa. Mistä tuommoiselle väärinpäin vauhtipyörälle saa ulosvetäjän?
2. Toimiiko sama vauhtipyörä normaalissa magneetossa jos sen kääntää toisinpäin? Jos ei, niin käykö normaali vauhtipyörä suoraan kampuraan?
3. Käykö tuon paksun s starrillisen mg pohjam tilalle normaali pohjalevy?
Erppa
Viestit: 473
Liittynyt: 02.11.2012 23:09

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Erppa »

1. Ulosvetäjän saa ooracingilta, itse en ole löytänyt mistään muualta sopivaa.
2. Normaali vauhtipyrä sopii suoraan
3. Käy se sinne mutta lohkoon joudut porata reiän ja tehdä kierteet, mutta siellä on syvennykset valmiina. Joissain malleissa on reiät valmiina. Magneetonkoppa ei sovi kovin hyvin kun sinne alas jää tyhjä kolo jos ei itse tee jotain täyte palaa.
Hyvä ja Halpa
oykka
Viestit: 96
Liittynyt: 27.03.2014 11:50

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja oykka »

Kiitos!
leiska99
Viestit: 26
Liittynyt: 26.04.2014 18:18

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja leiska99 »

Tein käppärin ja ihan toimiva on mutta kun koittaa jarruttaa niin vaikka painaa kuinka kovaa Niin jarruteho on aika olematon
zuffe
Viestit: 168
Liittynyt: 12.09.2011 21:54

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja zuffe »

zuffe kirjoitti:Nyt polkiessa kuuluu sirinää koneesta ja vuotaa päädystä öljyä? Mitä helvettiä?
Mango
Viestit: 2026
Liittynyt: 16.10.2012 08:21

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Mango »

Onko männänrenkaat kunnossa? Öljyn vuotaminen johtuu esim. huonosta tiivisteestä tai tiivistepinnasta.
oykka
Viestit: 96
Liittynyt: 27.03.2014 11:50

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja oykka »

Mistä saa etunspaan 12 sisä 35 ulkohalk laakerit? mistään ei tunnu löytyvän mutta eikös 12mm navoissa ole kuitenkin semmoiset?
Mango
Viestit: 2026
Liittynyt: 16.10.2012 08:21

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Mango »

Paikallisesta varaosa myymälästä.
TheM0nkeyman5130
Viestit: 73
Liittynyt: 07.04.2012 22:18

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja TheM0nkeyman5130 »

oykka kirjoitti:Mistä saa etunspaan 12 sisä 35 ulkohalk laakerit? mistään ei tunnu löytyvän mutta eikös 12mm navoissa ole kuitenkin semmoiset?
Laakereilla on ihan omat "koodinsa" jotka ilmoittaa minkä kokonen,millä välyksellä ja onko suojattu ja millä tavalla. Iteltä löyty tollanen 6301-2rs C3 laakeri (toisella puolella skyteamin takanavassa) jossa on just 12 sisä ja 35 ulkohalkaisia, eka merkintä meinaa mittoja, tuo 2rs meinaa suojausta ja c3 välystä.

Tämän näköinen:
Kuva
Subbi
Viestit: 3
Liittynyt: 18.11.2013 21:57
Paikkakunta: Ristiina (Mikkeli)

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Subbi »

Mistäs sais skygo mankiin uuden sähkösarjan? Käykö tämä http://www.moposport.fi/fi/johtosarja-1 ... 9_PpPl_vCY
-skyteam monkey -11 125cc
-Skygo monkey
streismeis
Viestit: 16
Liittynyt: 24.06.2013 17:55
Paikkakunta: Koivu

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja streismeis »

Jesseee kirjoitti:Kokeilehan nyt ekaks säätää kytkin ja vaihda uudet öljyt sisään.
Öljyt äskettäin vaihdettu. Kytkntä säädelty mutta eipä nyt pahemmin vaikuttanut.
Olvi III on se juttu perkele!
monk3ydud3
Viestit: 220
Liittynyt: 06.10.2011 16:39

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja monk3ydud3 »

Pystyykö tota vauhtipyörän "uloketta" viilaamaan sen verran että sopii pyörimään vai täytyykö ostaa uusi vauhtipyörä? :think:

Kuva
MB93
Moderaattori
Viestit: 2294
Liittynyt: 20.11.2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja MB93 »

Jossen mää ihan väärässä oo niin tosta sulla tulee impulssi eli viilaat ton pois = ei kipinää. Miten sulla voi impulssikäämiä noin lähelle tulla tuo?
monsimies
Viestit: 590
Liittynyt: 08.03.2013 23:29

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja monsimies »

Väärä magneetto?
Eikö 110cc ja 125cc ole vähän erikokoset magneetot?

E: Ei muutaku mg sorviin pyörimään ja sopivasti lastua pois että mahtuu pyörimään. :wink:
~Stuntriding is not a crime~
monk3ydud3
Viestit: 220
Liittynyt: 06.10.2011 16:39

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja monk3ydud3 »

Tilasin uuden staattorin ja nyt vissiin sitte väärä tuo vauhtipyörä. Mutta siis lähinnä sitä että jos tosta kevyesti ottas lastua pois, että toimiiko sitte? :think:
Mango
Viestit: 2026
Liittynyt: 16.10.2012 08:21

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Mango »

Mielummin viilaat impulssikäämiä ja sen kiinikkettä.
keksu98
Viestit: 521
Liittynyt: 23.12.2012 23:13
Paikkakunta: Porvoo, HMR hoods

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja keksu98 »

Mikäköhän mun kytkimessä on kun ei irrota?
Jinchengin vakiomoottori siis. Purettu ja kasattu moneen otteeseen nyt eikä eturatas liiku mihinkään vaikka pitäs kytkimen pohjassa :D
Kytkintä säädetty edestakasin, levyjä vaiheltu (kokeiltu yhdellä ja kahdella kytkinlevyllä), katottu että ratas uppoo kytkinlevyihin niin kun pitää yms?! Kiire, kun pitäs perjantaina heittää kiinni kone!
Ja pitäs ainakin olla oikeen kasattu kun otettu mallia mbfmoton räjäytyskuvasta.
(Kuuluuko muuten jinkun 50cc koneessa olla 1 vai 2 kytkinlevyä vakiona?)
2 kpl kiinanmankia rakenteilla kesän ajoihin.
MB93
Moderaattori
Viestit: 2294
Liittynyt: 20.11.2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja MB93 »

monk3ydud3 kirjoitti:Tilasin uuden staattorin ja nyt vissiin sitte väärä tuo vauhtipyörä. Mutta siis lähinnä sitä että jos tosta kevyesti ottas lastua pois, että toimiiko sitte? :think:
Välys pitää sit olla kuitenkin kohdillaan, että toimii. Jos lähdet jotain muokkaamaan niin muokkaa ennemmin tota impulssikäämin kiinnikettä, teet siihen kolon mistä tuo nyppyrä mahtuu menemään.
Mango
Viestit: 2026
Liittynyt: 16.10.2012 08:21

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Mango »

keksu98 kirjoitti:Mikäköhän mun kytkimessä on kun ei irrota?
Jinchengin vakiomoottori siis. Purettu ja kasattu moneen otteeseen nyt eikä eturatas liiku mihinkään vaikka pitäs kytkimen pohjassa :D
Kytkintä säädetty edestakasin, levyjä vaiheltu (kokeiltu yhdellä ja kahdella kytkinlevyllä), katottu että ratas uppoo kytkinlevyihin niin kun pitää yms?! Kiire, kun pitäs perjantaina heittää kiinni kone!
Ja pitäs ainakin olla oikeen kasattu kun otettu mallia mbfmoton räjäytyskuvasta.
(Kuuluuko muuten jinkun 50cc koneessa olla 1 vai 2 kytkinlevyä vakiona?)
Minkä merkkisiä kytkimen osia sulla on?
http://mbfmoto.com/img/cms/kytkin%20manuaali%5B1%5D.gif
Onko osa numero 7 oikea? Mulla ei toiminut kytkin, kun se oli väärä.
keksu98
Viestit: 521
Liittynyt: 23.12.2012 23:13
Paikkakunta: Porvoo, HMR hoods

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja keksu98 »

kaikki osat on jinkun/skyteamin vakiokytkimestä otettu?
2 kpl kiinanmankia rakenteilla kesän ajoihin.
Mango
Viestit: 2026
Liittynyt: 16.10.2012 08:21

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Mango »

Onko se toiminu ennen samoilla osilla?
keksu98
Viestit: 521
Liittynyt: 23.12.2012 23:13
Paikkakunta: Porvoo, HMR hoods

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja keksu98 »

kyllä on, tai ostin luotettavan alakerran kaverilta mutta kytkin oli purettu, ja nyt ei sit enään ota? :o
2 kpl kiinanmankia rakenteilla kesän ajoihin.
Lukittu