Pikkukysymykset

Yleinen keskustelu Mankeihin liittyen.
Alueen säännöt
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
ZombiPanda
Viestit: 170
Liittynyt: 17.02.2013 23:02
Paikkakunta: Kerimäki

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja ZombiPanda »

Menisköhän 4.00 x 8'' Heidenau skyteamin vakiovanteelle?
keetsy
Viestit: 260
Liittynyt: 27.04.2012 23:01
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja keetsy »

Kyl kyl
juki150
Viestit: 36
Liittynyt: 21.10.2012 21:22
Paikkakunta: Joensuu

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja juki150 »

Osaako kukaan sanoa mikä mankissa on. Eli laitoin omaan 50cc Lifaniin 72cc sylinterisarjan ja samurain 110cc kannen. Nyt kun laitoin kasaan, niin ottaa kierroksia ehkä kaksi tuhatta melkein kaasu pohjassa, eikä käy yhtään tyhjäkäyntiä? Kannen ostin käytettynä joka oli aivan täynnä kiviä sisältä ja muutenkin huonokuntoisen näköinen, puhdistelin sen kyllä huolella, mutta voisiko huonosta kannesta johtua? Ajoitukset tein kyllä omasta mielestäni juuri oikein.
Entiset pärrät: Aprilia SX '08, Jincheng Monkey '04, Suzuki PV:t '84, '87 ja '91, Yamaha Aerox '02, Masai DB 50cc '07, Orion 140cc, Masai DB 125 '07, Honda CBR 125 '05, Baotian BT50QT-9

Nykyinen kulkine Audi A4 '97
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja kurri »

Voi johtua kannesta. Onko puristuksia hyvin? venanvälykset säädetty oikein?
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
onkimato
Viestit: 2006
Liittynyt: 21.07.2011 17:11
Viesti:

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja onkimato »

Osaisiko joku sanoa mitkä näistä jarruosista on Hondan? Itse veikkaisin että tuo ekan kuvan oikeassa laidassa oleva kenkien levittäjä on kiinalainen ja samaten tokan kuvan oikean laidan jarrun käyttövipu on kiinalaisen. Varmistusta kaipaisin?

http://i10.aijaa.com/b/00862/11852965.jpg

http://i4.aijaa.com/b/00097/11852966.jpg
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Dumle
Viestit: 98
Liittynyt: 25.03.2012 15:38
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Dumle »

Saman voi tehä myös jos impulssikäämi ei ole kunnossa, esim. johdot huonolla liitoksella. Mutta jos ennen toimi normaalisti niin sitten vika ei voi olla siinä. Tämä siis juki150:lle
juki150
Viestit: 36
Liittynyt: 21.10.2012 21:22
Paikkakunta: Joensuu

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja juki150 »

kurri kirjoitti:Voi johtua kannesta. Onko puristuksia hyvin? venanvälykset säädetty oikein?
Kyllä puristuksia mielestäni aika paljon löytyy. Venttiilit säädin kyllä tuolta "oppaat" osiosta löytyvä ohjeen mukaan.

@Dumle, ennen toimi kyllä ihan hyvin mutta täytyy sekin vielä katsoa.
Entiset pärrät: Aprilia SX '08, Jincheng Monkey '04, Suzuki PV:t '84, '87 ja '91, Yamaha Aerox '02, Masai DB 50cc '07, Orion 140cc, Masai DB 125 '07, Honda CBR 125 '05, Baotian BT50QT-9

Nykyinen kulkine Audi A4 '97
Juhis
Viestit: 979
Liittynyt: 13.10.2011 20:29
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Juhis »

Nyt tarvisi tietää minkälaiset pultit jäykkäperäisen hondan koneessa on.
Eikös ne ole ristipäät ja mistäköhän näitä saisi?

Vaeltaja, Rami, kuka kertoo? (Y)
If you never do, you'll never know

nyk. Mercedes-Benz w124 3.0l 24v Sportline
nyk. Toyota Corolla Hardtop, coupe
ex.Mercedes-Benz w124 2.3l
ex. Honda Monkey z50J, projekti
ex. Honda Monkey z50J, low
ex. Honda Monkey z50J, original
ex. Toyota Corolla KE-20, air ride
Vaeltaja
Vip-käyttäjä
Viestit: 636
Liittynyt: 12.01.2010 20:22
Paikkakunta: Somero

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Vaeltaja »

En tiedä jäykkiksistä mitään spesiaaliasioita, mutta tietääkseni niissä on ollut ristipää pultit. Googlesta löytyis ainakin joku z50a pulttisetti ebayssa myynnissä. :D

http://www.ebay.com.au/itm/HONDA-Z50A-C ... 0448398924
JCQ
Viestit: 1823
Liittynyt: 19.10.2011 20:49
Paikkakunta: Kajaani

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja JCQ »

Ne neulan sokat on joo vittumaisia löytää, ite hain Puuilosta pienimpiä sokkia mitä löytyy ison kasan jos joskus katoilee.. :D

Neulanhan nyt luulisi löytyvän helpommin, otsalamppu päähän jos huonossa valaistuksessa joutuu etsimään. :)
radon <3
I ♡ FDM
Puolikas tällä haavaa 0cc ohjus
Allu95
Viestit: 1085
Liittynyt: 27.08.2010 14:49
Paikkakunta: Oulu

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Allu95 »

Mitä tulee ottaa huomioon kun Skyteam s-startti koneesta säätää ajoitukset?
Monkey ikä koko ikä.
JCQ
Viestit: 1823
Liittynyt: 19.10.2011 20:49
Paikkakunta: Kajaani

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja JCQ »

Eikö ne samalla tavalla säädy kuin normi koneessa? Vauhtiksessa on merkki käsittääkseni näissäkin, eli helppo pyöräyttää oikeaan kohtaan kannen merkin kanssa.
radon <3
I ♡ FDM
Puolikas tällä haavaa 0cc ohjus
Jopsuk
Viestit: 6
Liittynyt: 01.03.2012 09:53
Paikkakunta: Kajaani

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Jopsuk »

Samalla laillahan se säätyy joo, siinä kopan kyljessä on se ruuvattava luukku sitä ajotusmerkkiä varten
MB93
Moderaattori
Viestit: 2294
Liittynyt: 20.11.2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja MB93 »

Kopan päällä siis. Sen ruuvaa irti ja merkki kohdalleen.
TemeZi
Viestit: 870
Liittynyt: 11.03.2011 16:17
Paikkakunta: Polvijärvi

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja TemeZi »

Tai ottaa vaan kopan pois, mulla meni aina hermo siitä reijästä tihrustamiseen :mrgreen:
Makille
Viestit: 49
Liittynyt: 04.02.2010 20:50
Paikkakunta: Tammela

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Makille »

Mistä vois johtua moottorista kuuluva nakutus tai tikitys tai sellanen kumma ääni, kuuluu koko kierrosalueen läpi? Ajotukset katottu, venttiilien välykset katottu, uus mäntäsetti..
JakkeX
Viestit: 507
Liittynyt: 10.01.2013 20:00
Paikkakunta: Huittinen

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja JakkeX »

Mikä oli männän iskun max. pituus alkuperäisellä vakio moottorilla?
Viimeksi muokannut JakkeX, 04.03.2013 21:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EX Honda monkey -97
EX Derbi senda racer -03
EX Honda Monkey 90cc -92
EX Cagiva Mito 125cc -04
EX Yamaha YZ 85cc 2011
EX Husqvarna SM 125cc -07
EX Husqvarna SMR 125 -10
EX Ktm Exc 125 -00
EX Ktm Duke 125 -11
EX Yamaha Tzr 125
EX Ktm Exc 125 -02

Yamaha Dt 125cc
Honda Nsr 125 -99
Bse 125
Juhis
Viestit: 979
Liittynyt: 13.10.2011 20:29
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Juhis »

Makille kirjoitti:Mistä vois johtua moottorista kuuluva nakutus tai tikitys tai sellanen kumma ääni, kuuluu koko kierrosalueen läpi? Ajotukset katottu, venttiilien välykset katottu, uus mäntäsetti..
Taitaa ottaa mäntä kiinni kanteen. :arrow:
If you never do, you'll never know

nyk. Mercedes-Benz w124 3.0l 24v Sportline
nyk. Toyota Corolla Hardtop, coupe
ex.Mercedes-Benz w124 2.3l
ex. Honda Monkey z50J, projekti
ex. Honda Monkey z50J, low
ex. Honda Monkey z50J, original
ex. Toyota Corolla KE-20, air ride
abina
Viestit: 506
Liittynyt: 29.04.2012 15:36
Paikkakunta: Kiihtelysvaara
Viesti:

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja abina »

Onkos asia näin, että Rothmans-sinistä ei tahdo löytyä ihan mistään tavallisesta autoväriliikkeestä?

E: Ei ole topiccia, teen keväämmällä kunhan kunnollinen projektointi alkaa. (Y) Tarkoitus siis tehdä paranneltu käyttis-rotikka.
Viimeksi muokannut abina, 04.03.2013 22:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
" Nyt näyttää siltä ettei hyvältä näytä ! "
Juhis
Viestit: 979
Liittynyt: 13.10.2011 20:29
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Juhis »

Jep, jostain netin maailmoista löysin sitä mutten tilannut vielä.
Olisiko ollut nettimaalikauppa.

btw. Onkos sulla jotain Rothmans proju topiccia? O_o
If you never do, you'll never know

nyk. Mercedes-Benz w124 3.0l 24v Sportline
nyk. Toyota Corolla Hardtop, coupe
ex.Mercedes-Benz w124 2.3l
ex. Honda Monkey z50J, projekti
ex. Honda Monkey z50J, low
ex. Honda Monkey z50J, original
ex. Toyota Corolla KE-20, air ride
JakkeX
Viestit: 507
Liittynyt: 10.01.2013 20:00
Paikkakunta: Huittinen

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja JakkeX »

JakkeX kirjoitti:Mikä oli männän iskun max. pituus alkuperäisellä vakio moottorilla?
EX Honda monkey -97
EX Derbi senda racer -03
EX Honda Monkey 90cc -92
EX Cagiva Mito 125cc -04
EX Yamaha YZ 85cc 2011
EX Husqvarna SM 125cc -07
EX Husqvarna SMR 125 -10
EX Ktm Exc 125 -00
EX Ktm Duke 125 -11
EX Yamaha Tzr 125
EX Ktm Exc 125 -02

Yamaha Dt 125cc
Honda Nsr 125 -99
Bse 125
Juhis
Viestit: 979
Liittynyt: 13.10.2011 20:29
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Juhis »

Meni 10 sekunttia kun kirjoitin googleen "Honda Monkey iskun pituus"
41,4mm kaikissa malleissa.
If you never do, you'll never know

nyk. Mercedes-Benz w124 3.0l 24v Sportline
nyk. Toyota Corolla Hardtop, coupe
ex.Mercedes-Benz w124 2.3l
ex. Honda Monkey z50J, projekti
ex. Honda Monkey z50J, low
ex. Honda Monkey z50J, original
ex. Toyota Corolla KE-20, air ride
Erppa
Viestit: 473
Liittynyt: 02.11.2012 23:09

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Erppa »

Sopiiko nää vakio jinkkuun vm2010 ja saisko niitä jostain (suomesta) halvemmalla.
http://www.mbfmoto.com/shop/fi/verkkoka ... egory_id=4
http://www.mbfmoto.com/shop/fi/verkkoka ... egory_id=4
Ja meneekö siihen hondan tiivisteet ja normaali 39.00 um-mäntä
Hyvä ja Halpa
JakkeX
Viestit: 507
Liittynyt: 10.01.2013 20:00
Paikkakunta: Huittinen

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja JakkeX »

Juhis kirjoitti:Meni 10 sekunttia kun kirjoitin googleen "Honda Monkey iskun pituus"
41,4mm kaikissa malleissa.
Tällänen ei ilmeisesti käy
http://www.mbfmoto.com/shop/fi/verkkoka ... egory_id=6
EX Honda monkey -97
EX Derbi senda racer -03
EX Honda Monkey 90cc -92
EX Cagiva Mito 125cc -04
EX Yamaha YZ 85cc 2011
EX Husqvarna SM 125cc -07
EX Husqvarna SMR 125 -10
EX Ktm Exc 125 -00
EX Ktm Duke 125 -11
EX Yamaha Tzr 125
EX Ktm Exc 125 -02

Yamaha Dt 125cc
Honda Nsr 125 -99
Bse 125
JCQ
Viestit: 1823
Liittynyt: 19.10.2011 20:49
Paikkakunta: Kajaani

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja JCQ »

Öööh kuinka? Hyvinhän tuo käy. Tuo on nimenomaan suunniteltu vakioiskulle. 50-85cc pytyt on kaikki vakioiskulle tehtyjä, siitä isommilla pytyillä on jo eri isku/kampura.
radon <3
I ♡ FDM
Puolikas tällä haavaa 0cc ohjus
Lukittu