Vetoomus: Honda Monkey takaisin tuontiohjelmaan.
Alueen säännöt
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
Re: Vetoomus: Honda Monkey takaisin tuontiohjelmaan.
Käsittääkseni kulut olisivat suhteessa hyötyyn olleet aivan liian suuret. Mankia myytiin muistaakseni maksimissaan 2000kpl vuodessa, joten se on aika pieni määrä, kun vertaa esim Visionin miljoona myyntiin..
Olen tästä jälleenmyyjän (Kunun Pyörä) jutellut ja mitään varsinaista estettä mankin paluulle ei ole. Ainoa ns. este on hinta. Maahantuojakin oli asiaa selvitellyt ja hänen tietojen mukaan hinta painuisi reilusti yli 3000 euroon. Hinta on paljon pienikokoisesta yksipaikkaisesta moposta, vaikka laatua onkin. Hintaa nostaa myös jenin vahva kurssi euroon nähden ja muutos jatkunee epäedullisena euron kannalta.
Mikä sitten estää kokeilemasta? Pientä testierää ei voida kustannus syistä tuoda, joten maahantuojan mukaan pitäisi tämän "koe-erän" tulisi olla reilusti yli 100 yksilön kokoinen. Ja taas tullaan siihen kriittiseen aiheeseen eli rahaan. Onko Suomessa tarpeeksi ostajia "uudelle" mankille. Täältä ainakin löytyisi yksi ennakkotilaaja, mutta entä ne muut reilu 100? Voi olla, että heitä tarvittaisiin enemmänkin. Rahoituksella homman saisi pyörimään, mutta kenellä riittää rahkeita ja uskallusta lähteä näinkin riskialttiiseen hankkeeseen. Itsellä ei ole kumpaakaan, mutta innostusta löytyy senkin edestä. Yhden ihmisen panos tässä tuskin tulee riittämään, mutta mikäli tarpeeksi ihmisiä saadaan hankkeen taakse, on se täysin mahdollista.
Kiteytetysti voidaankin sanoa monkeyn paluun olevan kiinni vain rahasta.
Olen tästä jälleenmyyjän (Kunun Pyörä) jutellut ja mitään varsinaista estettä mankin paluulle ei ole. Ainoa ns. este on hinta. Maahantuojakin oli asiaa selvitellyt ja hänen tietojen mukaan hinta painuisi reilusti yli 3000 euroon. Hinta on paljon pienikokoisesta yksipaikkaisesta moposta, vaikka laatua onkin. Hintaa nostaa myös jenin vahva kurssi euroon nähden ja muutos jatkunee epäedullisena euron kannalta.
Mikä sitten estää kokeilemasta? Pientä testierää ei voida kustannus syistä tuoda, joten maahantuojan mukaan pitäisi tämän "koe-erän" tulisi olla reilusti yli 100 yksilön kokoinen. Ja taas tullaan siihen kriittiseen aiheeseen eli rahaan. Onko Suomessa tarpeeksi ostajia "uudelle" mankille. Täältä ainakin löytyisi yksi ennakkotilaaja, mutta entä ne muut reilu 100? Voi olla, että heitä tarvittaisiin enemmänkin. Rahoituksella homman saisi pyörimään, mutta kenellä riittää rahkeita ja uskallusta lähteä näinkin riskialttiiseen hankkeeseen. Itsellä ei ole kumpaakaan, mutta innostusta löytyy senkin edestä. Yhden ihmisen panos tässä tuskin tulee riittämään, mutta mikäli tarpeeksi ihmisiä saadaan hankkeen taakse, on se täysin mahdollista.
Kiteytetysti voidaankin sanoa monkeyn paluun olevan kiinni vain rahasta.
Honda monkey -80, -82, -84x2, -87x3, -89x2, -90, -92 EX: 82,82,88roth,89roth
Honda Dax ST70 -73,-73 & -74 Candy Ruby Red + -73 sapphire blue
Honda CB350 -72
Honda Dax ST70 -73,-73 & -74 Candy Ruby Red + -73 sapphire blue
Honda CB350 -72
Re: Vetoomus: Honda Monkey takaisin tuontiohjelmaan.
Joko on joku tuon Facebook-ryhmän tehnyt? Minä voisin tehä, ja si linkata vaikka Mankinetin Facebook-seinälle? Itse ostaisin ehdottomasti uuden monkeyn, vaikka velaksi
Re: Vetoomus: Honda Monkey takaisin tuontiohjelmaan.
Ehkä vielä mitään facebook ryhmää kannata perustaa, koska asiasta ei ole vielä tarpeeksi taustatietoja. Täytyy ensin selvittää faktat, että mitä tuonnin aloittaminen vaatii ja sitten vasta ruveta mainostamaan tätä muillekkin. On meinaan hyvinkin mahdollista, että tuonnille ilmenee ylitsepääsemättömiä esteitä.keetsy kirjoitti:Silti aika moni ostelee noita kalliimpia enskoja jne. vaikka eihän niitä monkeyhin voi sinänsä verrata.
Kuitenkin aika monella se kiinalainen on jäänyt ostamatta, oli halvempi tai ei, koska isä tai mahdollisesti äiti on halunnut tunnetun tai muuten vain laadukkaan merkin.
Tämä vain tällaisena välihuomiona. Hieno idea joka tapauksessa.
Riippunee varmasti monella siitä mitä kaikkea tuon asian eteen pitäisi tehdä?
Itse voisin ensi viikolla Kunun pyörässä jutella asiasta ja pyytää heitä kysymään asiaa maahantuojalta, koska heillä sinne hyvät yhteydet ja ovat jo aikaisemminkin asiasta kysyneet. Veikkaan myös, että tuonti alotettaisiin aikaisintaan 2014, koska mainonnalle ei ole aikaa ja muidenkin asioiden hoitoon menee aikaa.. Mutta joskus sitten
Honda monkey -80, -82, -84x2, -87x3, -89x2, -90, -92 EX: 82,82,88roth,89roth
Honda Dax ST70 -73,-73 & -74 Candy Ruby Red + -73 sapphire blue
Honda CB350 -72
Honda Dax ST70 -73,-73 & -74 Candy Ruby Red + -73 sapphire blue
Honda CB350 -72
Re: Vetoomus: Honda Monkey takaisin tuontiohjelmaan.
Ei nyt käydä jarruttelemaa Ryhmä vaan pystyy. Ei se myynti voi edes potentiaalisesti alkaaa jossei ole näyttöä, että kiinnostusta löytyy.
Itse en noihin ylitsepääsemättömiin esteisiin oikein jaksa uskoa. Eiköhän ne esteet ole siinä, että Honda uskoo kysynnän olevan täällä mitätön. Tämä uskomus pitää vain kumota ja nostaa kissa pöydälle.
Itse en noihin ylitsepääsemättömiin esteisiin oikein jaksa uskoa. Eiköhän ne esteet ole siinä, että Honda uskoo kysynnän olevan täällä mitätön. Tämä uskomus pitää vain kumota ja nostaa kissa pöydälle.
Re: Vetoomus: Honda Monkey takaisin tuontiohjelmaan.
En jarruttamisesta ole puhunut, mutta olis vaan hyvä saada faktat ensin pöytään, ettei vaikuta liian yli-innokkalta toiminnalta ilman tausta selvittelyä..
Karu fakta vain on se, että myynti on todella mitätöntä moniin muihin Hondan malleihin nähden.. Parin viikon kuluessa luulisin saavani vastauksen tuolta maahantuojalta. Sen jälkeen ollaan taas asiasta viisaampia : )
Karu fakta vain on se, että myynti on todella mitätöntä moniin muihin Hondan malleihin nähden.. Parin viikon kuluessa luulisin saavani vastauksen tuolta maahantuojalta. Sen jälkeen ollaan taas asiasta viisaampia : )
Honda monkey -80, -82, -84x2, -87x3, -89x2, -90, -92 EX: 82,82,88roth,89roth
Honda Dax ST70 -73,-73 & -74 Candy Ruby Red + -73 sapphire blue
Honda CB350 -72
Honda Dax ST70 -73,-73 & -74 Candy Ruby Red + -73 sapphire blue
Honda CB350 -72
Re: Vetoomus: Honda Monkey takaisin tuontiohjelmaan.
Toinen seikka on se, että suomen myyntimäärät tuskin paljoa saa hondan pojissa vipinää kinttuihin. Eli maahantuojalla ei ole paljoa varaa henkseleitä paukutella kun jonkin maan yksi auto/mp liike/ketju saattaa ostaa enemmän ajoneuvoa kuin koko suomen maahantuoja.
Toki mukana ollaan jos joku nyt polkaisee tämän homman alkuunsa ja jotenkin voin avuksi olla.
Toki mukana ollaan jos joku nyt polkaisee tämän homman alkuunsa ja jotenkin voin avuksi olla.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Re: Vetoomus: Honda Monkey takaisin tuontiohjelmaan.
Joo kyllähän tuota vetoomusta täytyy tukea, jos ja kun asiaa aletaan aktiivisesti ajamaan. Voisi olla, että tulisi jopa uusi manki ostettua mankien tullessa uudelleen myyntiin, jos sen hinta nyt ei mikään ihan järjetön olisi.
Tuohon facebookryhmään kannattaa laittaa heti aluksi kunnon perusteet ja syyt sille, miksi mankeja ei enää myydä. Ei mitään "mankit suomeen ja heti" -tyyppistä teinimassaryhmää, vaan asiallisesti ilmoitetaan että rahasta on homma kiinni ja nyt tarvitaan ihmismassaa ajamaan asiaa. Eli voidaan odottaa se pari viikkoa, jos sillä aikana saadaan hommaan järkeä.
Tuohon facebookryhmään kannattaa laittaa heti aluksi kunnon perusteet ja syyt sille, miksi mankeja ei enää myydä. Ei mitään "mankit suomeen ja heti" -tyyppistä teinimassaryhmää, vaan asiallisesti ilmoitetaan että rahasta on homma kiinni ja nyt tarvitaan ihmismassaa ajamaan asiaa. Eli voidaan odottaa se pari viikkoa, jos sillä aikana saadaan hommaan järkeä.
Re: Vetoomus: Honda Monkey takaisin tuontiohjelmaan.
Eikös ole se adressisivukin netissä? Facebookryhmä yhdistettynä siihen voisi olla aika tehokas tuen keräämistapa. Lisäksi vmpk foorumille pikku ketjun voisi avata.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Re: Vetoomus: Honda Monkey takaisin tuontiohjelmaan.
Sieltähän alkoi tulla oikein hyviä ehdotuksia. Myös motot.nettiläisiä voisi informoida ja kuten jo aikaisemmin oli puhetta niin nythän puhutaan siis koko EU:ta kattavasta tyyppihyväksynnästä, joten jos pyöritte ulkomaisilla mankifoorumeilla niin sinne myös keskustelua pystyyn.
Itse olen tuonne monkeyrun keskustelupalstalle yrittänyt rekisteröityä mutta koko sivusto on ollut ilm. jonkin myllerryksen alla niin en saa luotua tunnuksia.
Itse olen tuonne monkeyrun keskustelupalstalle yrittänyt rekisteröityä mutta koko sivusto on ollut ilm. jonkin myllerryksen alla niin en saa luotua tunnuksia.
Re: Vetoomus: Honda Monkey takaisin tuontiohjelmaan.
Mutta jos aloittaisin mopoilun, valitsisin Hondan mielummin kuin kiinanmankin, sillä kiinanmanki on aina kiinanmanki. Honda on minusta se aito ja oikea
Manki on aina manki muttei suinkaan vielä vanki!
Honda monkey vm 1992 virit:14mm keihin, rajottamaton cdi 14-35
ex Rieju rrx vm 2008 virit: e-nox, suuttimet jne= 85kmh
ex Husqvarna smr 125cc vm 2013
audi a4 quattro 1.8t vm 2004
ex ford sierra 2.0 dohc 1991
Ford sierra 2.0 dohc 1989
Jo 20 000km Mankin penkin kulutusta
niin ja...
Yhdyn mielipiteeseen, vakio manki paras manki!
Honda monkey vm 1992 virit:14mm keihin, rajottamaton cdi 14-35
ex Rieju rrx vm 2008 virit: e-nox, suuttimet jne= 85kmh
ex Husqvarna smr 125cc vm 2013
audi a4 quattro 1.8t vm 2004
ex ford sierra 2.0 dohc 1991
Ford sierra 2.0 dohc 1989
Jo 20 000km Mankin penkin kulutusta
niin ja...
Yhdyn mielipiteeseen, vakio manki paras manki!
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Vetoomus: Honda Monkey takaisin tuontiohjelmaan.
Suuri osa näistä hyväksynnistä on mahollista saada ihan vaan ristiinvertailemalla japsistandardeja. Mamasanilta tästä vois kysellä lisätietoo. Mopomallin valotkin saattaa olla ihan suoraan hyväksyttävissä, muussa tapauksessa on melko helppoa vaihtaa ne hyväksyttyihin.
Erinäiset hyväksynnät mittauslaitoksilla sitten taas maksaa älyttömiä summia, jonkinlaista joukkorahoituskuviota pitäisi varmaan viritellä, sillä ei varmaan löydy tahoa joka viittisi huvin vuoksi ottaa melkoista sijoitusriskiä ilman potentiaalia suurista tuotoista.
Helpompaa pienissä määrissä uittaa ne muutamat kappaleet euroopan kautta yksittäishyväksynnällä.
Monkeyn tuotantomäärät japanissakin on hyvin pieniä, ei niitä myydä sielläkään hirveitä määriä mutta kulttipyörä on haluttu pitää tuotannossa.
http://www.honda.co.jp/Monkey/
Erinäiset hyväksynnät mittauslaitoksilla sitten taas maksaa älyttömiä summia, jonkinlaista joukkorahoituskuviota pitäisi varmaan viritellä, sillä ei varmaan löydy tahoa joka viittisi huvin vuoksi ottaa melkoista sijoitusriskiä ilman potentiaalia suurista tuotoista.
Helpompaa pienissä määrissä uittaa ne muutamat kappaleet euroopan kautta yksittäishyväksynnällä.
Monkeyn tuotantomäärät japanissakin on hyvin pieniä, ei niitä myydä sielläkään hirveitä määriä mutta kulttipyörä on haluttu pitää tuotannossa.
http://www.honda.co.jp/Monkey/
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Vetoomus: Honda Monkey takaisin tuontiohjelmaan.
Niin kyllähän ne käytännön esteet sille tyypitykselle ovat todennäköisesti hyvin pienet jos siis joku (lue Brandt) haluaisi asian hoitaa. Odottelen heiltä vieläkin vastausta, sanotaanko nyt vaikka ensi viikon loppupuolelle. Mielestäni olisi asiallista vastata asialliseen viestiin.
Yksittäisten mankien hoitaminen rekisteriin uutena ajoneuvona varmasti onnistuu säätämällä mutta olisihan se mukava jos asian voisi virallisemminkin hoitaa ja niin, että Monkey olisi helposti saatavilla niille ketkä sitä havittelevat.
Melkein kehottaisin muitakin lähestymään asian tiimoilta Brandtia. Joku innokas voisi sen facebook-ryhmänkin luoda eikä se adressikaan haitaksi varmaan olisi. Eiköhän tämä tästä eteenpäin saada vietyä. Pohditaan sitten näiden adressien ja ryhmien sisältö vaikka tässä threadissa. Tuota minun lähettämääni sähköpostia voi ainakin vapaasti käyttää ja muokkailla.
Yksittäisten mankien hoitaminen rekisteriin uutena ajoneuvona varmasti onnistuu säätämällä mutta olisihan se mukava jos asian voisi virallisemminkin hoitaa ja niin, että Monkey olisi helposti saatavilla niille ketkä sitä havittelevat.
Melkein kehottaisin muitakin lähestymään asian tiimoilta Brandtia. Joku innokas voisi sen facebook-ryhmänkin luoda eikä se adressikaan haitaksi varmaan olisi. Eiköhän tämä tästä eteenpäin saada vietyä. Pohditaan sitten näiden adressien ja ryhmien sisältö vaikka tässä threadissa. Tuota minun lähettämääni sähköpostia voi ainakin vapaasti käyttää ja muokkailla.
-
- Viestit: 413
- Liittynyt: 24.09.2011 17:27
- Paikkakunta: Kurikka
Re: Vetoomus: Honda Monkey takaisin tuontiohjelmaan.
Kyllähän tuollaisen uuden Monkeyn hommaisi harrastepeliksi siinä missä isommankin pärrän. Shellin baarissa lohkaista isomahaisille vanhoille kävyille, jotka rehvastelevat uuden Gold Winginsä varusteluista ja hinnoista, että minäpä ostin uuden ruisku-Monkeyn, huomattavasti miehekkäämpi kuin teidän Hiacet.
Vanki nro. 3715
P**koja vihanneksijä, katso ja kommetoi!
P**koja vihanneksijä, katso ja kommetoi!
Re: Vetoomus: Honda Monkey takaisin tuontiohjelmaan.
Tänään kävin puhumassa asiasta Kunun pyörässä ja eihän tuossa mitään järkeä olisi... Kustannukset nousevat aivan pilviin ja mankin hinta pomppaisi aivan pilviin. Ja kyllähän se niin on, että Brandt toisi mankeja Suomeen, jos se olisi kannattavaa... Eli taitaa ainoaksi mahdollisuudeksi jäädä mankin tuominen japanista ja pitää sitä täällä koristeena, koska sen saaminen rekisteriinkin on monen mutkan takana, vaikka ei olekkaan mahdotonta...
Honda monkey -80, -82, -84x2, -87x3, -89x2, -90, -92 EX: 82,82,88roth,89roth
Honda Dax ST70 -73,-73 & -74 Candy Ruby Red + -73 sapphire blue
Honda CB350 -72
Honda Dax ST70 -73,-73 & -74 Candy Ruby Red + -73 sapphire blue
Honda CB350 -72
Re: Vetoomus: Honda Monkey takaisin tuontiohjelmaan.
No järkevää ja järkevää. Sitähän sen nimenomaan ei pidä ollakaan Tuo ei silti vaan vastaa siihen kysymykseen, että miksei voisi olla Euroopassa myynnissä. Lisäksi maahantuojahan tässä voisi ne voitot välistä vetää keräämällä ennakkotilaajat kasaan. Ottaa vaikka 50 kappaleen erän alkuun.
En vieläkään usko siihen, että tyypitys olisi mahdotonta tai poskettoman kallista. Itse väitän, että jos löytyy näyttöä innostuksesta Brandtin suuntaan niin kyllähän ne mankit tänne saadaan.
En vieläkään usko siihen, että tyypitys olisi mahdotonta tai poskettoman kallista. Itse väitän, että jos löytyy näyttöä innostuksesta Brandtin suuntaan niin kyllähän ne mankit tänne saadaan.
Re: Vetoomus: Honda Monkey takaisin tuontiohjelmaan.
Mikäs se muuttomopo homma olikaan? Saako sellaisen kilpiin japanista tuotuna euroopassa? Joku aina "muuttaisi" eurooppaan kun tarvitaan harrastelijoille yksittäisiä kipaleita mankeja
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Re: Vetoomus: Honda Monkey takaisin tuontiohjelmaan.
Se oli se teoreettinen vaihtoehto mikä hyvin harvoin on mahdollista toteuttaa, jossei satu pidemmälle työkomennukselle. Vaatii siis muistaakseni vuoden oleskelua kohdemaassa ja ajoneuvon rekisteröintiä vähintään 6kk siihen maahan mistä ajoneuvo tuodaan. Niitä ajoneuvoja voi tuskin montaa kappaletta tuoda, joten moni varmasti toisi sen auton sittenonkimato kirjoitti:Mikäs se muuttomopo homma olikaan? Saako sellaisen kilpiin japanista tuotuna euroopassa? Joku aina "muuttaisi" eurooppaan kun tarvitaan harrastelijoille yksittäisiä kipaleita mankeja
Re: Vetoomus: Honda Monkey takaisin tuontiohjelmaan.
Tuo 50kpl erä ei vain riitä.. Pitää olla vähintään 100, että sitä edes harkittaisiin. Kyllä ne kulut silti mopoa kohden kasvaisivat aika korkeiksi. Mopojen menekki on muutenkin laskenut viime vuosia erittäin paljon. Vuonna 2008 rekisteröitiin karvan alle 30,000 mopoa ja viime vuonna rekisteröitiin enää vähän yli 12,000. Jo se saa maahantuojan harkitsemaan uuden mallin tuomista tuontiohjelmaansa.Lepa kirjoitti:No järkevää ja järkevää. Sitähän sen nimenomaan ei pidä ollakaan Tuo ei silti vaan vastaa siihen kysymykseen, että miksei voisi olla Euroopassa myynnissä. Lisäksi maahantuojahan tässä voisi ne voitot välistä vetää keräämällä ennakkotilaajat kasaan. Ottaa vaikka 50 kappaleen erän alkuun.
En vieläkään usko siihen, että tyypitys olisi mahdotonta tai poskettoman kallista. Itse väitän, että jos löytyy näyttöä innostuksesta Brandtin suuntaan niin kyllähän ne mankit tänne saadaan.
Ainahan sitä saa yrittää, mutta itse vahvasti epäilen
Honda monkey -80, -82, -84x2, -87x3, -89x2, -90, -92 EX: 82,82,88roth,89roth
Honda Dax ST70 -73,-73 & -74 Candy Ruby Red + -73 sapphire blue
Honda CB350 -72
Honda Dax ST70 -73,-73 & -74 Candy Ruby Red + -73 sapphire blue
Honda CB350 -72
Re: Vetoomus: Honda Monkey takaisin tuontiohjelmaan.
Atte24 kirjoitti:Käsittääkseni kulut olisivat suhteessa hyötyyn olleet aivan liian suuret. Mankia myytiin muistaakseni maksimissaan 2000kpl vuodessa, joten se on aika pieni määrä, kun vertaa esim Visionin miljoona myyntiin..
Olen tästä jälleenmyyjän (Kunun Pyörä) jutellut ja mitään varsinaista estettä mankin paluulle ei ole. Ainoa ns. este on hinta. Maahantuojakin oli asiaa selvitellyt ja hänen tietojen mukaan hinta painuisi reilusti yli 3000 euroon. Hinta on paljon pienikokoisesta yksipaikkaisesta moposta, vaikka laatua onkin. Hintaa nostaa myös jenin vahva kurssi euroon nähden ja muutos jatkunee epäedullisena euron kannalta.
Mikä sitten estää kokeilemasta? Pientä testierää ei voida kustannus syistä tuoda, joten maahantuojan mukaan pitäisi tämän "koe-erän" tulisi olla reilusti yli 100 yksilön kokoinen. Ja taas tullaan siihen kriittiseen aiheeseen eli rahaan. Onko Suomessa tarpeeksi ostajia "uudelle" mankille. Täältä ainakin löytyisi yksi ennakkotilaaja, mutta entä ne muut reilu 100? Voi olla, että heitä tarvittaisiin enemmänkin. Rahoituksella homman saisi pyörimään, mutta kenellä riittää rahkeita ja uskallusta lähteä näinkin riskialttiiseen hankkeeseen. Itsellä ei ole kumpaakaan, mutta innostusta löytyy senkin edestä. Yhden ihmisen panos tässä tuskin tulee riittämään, mutta mikäli tarpeeksi ihmisiä saadaan hankkeen taakse, on se täysin mahdollista.
Kiteytetysti voidaankin sanoa monkeyn paluun olevan kiinni vain rahasta.
Liityin ihan upatakseni tätä tuiki tarpeellista ketjua. Kun tuossa ilmoittauduit ennakkotilaajaksi, niin itse ilmoittaudun ennakkotilaamaan kaksostytöilleni kaksi Honda Monkeytä. Jos tuo koe-erä olisi reilusti yli 100 Monkeytä eli 200kpl, niin tässähän olisi Brandtille jo 1.5% tavoitteista saavutettuna.
Onko sitten niin, että Brandtilla pitäisi rokata ja rytistä pikkuisen enemmän riskiä ottaen?
Kuten tässä:http://blogit.iltalehti.fi/kalle-isokal ... ja-rokkia/
Yhtiökokoukset voisivat ryhtyä vaatimaan johdolta rytinää ja rokkia mieluummin kuin osinkoa. Rytinällä johdetun yrityksen pörssikurssi saattaa rokata paremmin kuin hissujohtajan huopatehtaan kurssi.
Ja olisiko tuo 200kpl:n koe-erä Honda Monkeytä niin suuri riski? Nimittäin Suomen mopohistorian legendoista ainoastaan Honda Monkey on se mitä valmistetaan enää, Tunturi "Pappaa" ja Solifer Exportiahan ei enää tehdä missään.viewtopic.php?f=1&t=8079&start=50#p172006
Brandtilla tuohon aikaan työskennellyt Olli Saarnio alkoi esimiehensä Aleksander Sorenton kanssa pakata kamppeitaan vuosittaista Belgian palaveria varten, jossa ilmoiteltaisiin hieman apinamopojen menekkiä ja tulevia tilaus-suunnitelmia. Elettiin vuotta 1982 ja tehdas halusi tietää summittaisen arvion maahantuojilta siitä, kuinka monta kappaletta tultaisiin minkäkinlaista mankia maailmalle myymään. Pöydässä istui suuria maita ja niiden joukossa sisukkaan pippurinen Suomi. Muut maat tilailivat lähinnä joitain kymmeniä kukin. Suomi taas puolestaan esitti ylpeänä tilaavansa 2500kpl erän. Heti kuultuaan Suomen tilausmäärän pöytä repesi spontaaneihin aplodeihin. Hondan apinasta oli kehkeytynyt Suomessa suorastaan ilmiö.
Japanissa http://www.honda.co.jp/Monkey/special/ maksaa 299250 Jeniä ja http://www.forex.fi/kurssit/valuuttalaskin/ mukaan sen hinta Euroina on 2260 Euroa.
Re: Vetoomus: Honda Monkey takaisin tuontiohjelmaan.
Mielestäni tuo 200 kappaletta tai 100 kappalettakin on jo ihan tuulesta temmottuja lukuja. Kyse nyt vaan on siitä, että Brandtilla tuo asiakaspalvelu ei ole sillä tasolla mitä se on joskus voinut olla. Johan sen näkee tämänkin asian tiimoilta. Yrität asiallisesti lähestyä ja perustelet asiasi mutta riviäkään ei tule takaisin vastauksia.
Noista määristä vielä... Brandthan otti ohjelmaansa tämän Zoomerin. No paljonkohan niitä on myyty esim. viime vuoden aikana? Veikkaukseni on, että jos määrä ylittää 50 kappeleen rajan niin ihme on.
Kyllähän sen uuden mankin Japanista halutessaan saa. Eihän se vaadi kuin yhteydenottoa esim. näitä autoja laivaaviin yrityksiin. Sieltähän se tulee suprien, imprezojen ja muiden postiautojen seassa. Tuskin ne nyt ihan hirveästi siitä ottavat ekstraa, että hakevat paikalliselta hondadiileriltä mankilaatikon mukaansa. Papereihinhan sitä ei varmasti kovin helposti vm. 2014 saa mutta runkonumeron vaihtamalla vanhemmasta, on sinulla tosiasiassa tuliterä manki, eikä tarvitse taistella tuulimyllyjä vastaan.
http://www.nettimoto.com/honda/monkey/1520965
Jostain vakuutushuutokaupasta nämäkin varmaan ovat tänne eksyneet. Voi olla, että tämä Kurikkalainen firmakin voisi asiassa jeesailla, kun kerta jotain kokemusta noista laivatuista apinoista jo on.
Noista määristä vielä... Brandthan otti ohjelmaansa tämän Zoomerin. No paljonkohan niitä on myyty esim. viime vuoden aikana? Veikkaukseni on, että jos määrä ylittää 50 kappeleen rajan niin ihme on.
Kyllähän sen uuden mankin Japanista halutessaan saa. Eihän se vaadi kuin yhteydenottoa esim. näitä autoja laivaaviin yrityksiin. Sieltähän se tulee suprien, imprezojen ja muiden postiautojen seassa. Tuskin ne nyt ihan hirveästi siitä ottavat ekstraa, että hakevat paikalliselta hondadiileriltä mankilaatikon mukaansa. Papereihinhan sitä ei varmasti kovin helposti vm. 2014 saa mutta runkonumeron vaihtamalla vanhemmasta, on sinulla tosiasiassa tuliterä manki, eikä tarvitse taistella tuulimyllyjä vastaan.
http://www.nettimoto.com/honda/monkey/1520965
Jostain vakuutushuutokaupasta nämäkin varmaan ovat tänne eksyneet. Voi olla, että tämä Kurikkalainen firmakin voisi asiassa jeesailla, kun kerta jotain kokemusta noista laivatuista apinoista jo on.
Re: Vetoomus: Honda Monkey takaisin tuontiohjelmaan.
Tässä on puhuttu paljon maahantuojan "halusta" hoitaa asiaa, tai kannattavuusnäkökulmasta asioihin.
Jotta nyt ei tarvis tylyttää yrittäjiä aina siitä, ettei ne halua tehdä asioille mitään, oikaistaan nyt hieman tätä monkey- kysymystä: Honda Monkey mallia myytiin siis siihen asti, kunnes tyypitykset menivät vanhaksi Eu-alueella. Myyntimäärät Euroopassa olivat pieniä verrattuna Aasian markkinoihin, ja tehdas ilmoitti ettei uutta tyypitystä enää tehtäisi. Oy Otto Brandt Ab oli yhteydessä tehtaaseen ja tarjoutui teettämään nämä tyypitykset mikäli tavaraa vain saataisi. Itse asiassa nämä tyypitykset esim. jarrujen osalta tehtiinkin , jotta voitiin olla varmoja että mallilla olisi mahdollisuuksia saada hyväksyntä. Valmistaja kuitenkin kieltäytyi tarjouksesta, ja näin tämän mallin historia oli taputeltu Eu-alueella. Honda valmistajana jakaa markkinansa kolmeen alueeseen: Eurooppa, USA, sekä Aasia.
Näille alueille myydään omia mallisarjoja joita ei ole mahdollisuus tilata ristiin, niitä ei myydä kuin sille alueelle mihin niitä on tarkoitettu.
Eurooppa markkina alueena on taas niin mitätön, että neuvottelu varaa näistä malleista ei juurikaan ole. Vertailun vuoksi 2008 Aasian moottoripyörämarkkinat olivat 19 miljoonaa moottoripyörää, joista Hondan markkinaosuus oli puolet.
Siinä ei muutama sata mopoa juurikaan heiluta ketään..
Vielä tuosta tyypitys ym. asioista sen verran että yksityinen on hiukan eri asemassa kuin maahantuoja yksittäisten mallien tuonnin kohdalla. Ja yllätys tällä kertaa yksityisen kansalaisen eduksi.
Kun maahantuojana on yksityishenkilö, on "mahdollista" oikaista tietyissä papereissa ym. asioissa, saadakseen yksittäiskappaleen rekisteröityä suomeen. Maahantuojan ollessa kyseessä, vaaditaan automaattisesti tämä tyyppipaperi, jotta rekisteröinti onnistuisi. laki tuntee kyllä piensarjan valmistuksen, jossa lievennyksiä muutamiin paperiasioihin.
Tämä usein aiheuttaa asenteita, että miks ei ne tuo, no ei tuo kun ei ole mahdollista.
Toivotaan että maailma menee siihen suuntaan että kaikki saa kaikkea mutta sitä odotellessa mennään näillä...
Jotta nyt ei tarvis tylyttää yrittäjiä aina siitä, ettei ne halua tehdä asioille mitään, oikaistaan nyt hieman tätä monkey- kysymystä: Honda Monkey mallia myytiin siis siihen asti, kunnes tyypitykset menivät vanhaksi Eu-alueella. Myyntimäärät Euroopassa olivat pieniä verrattuna Aasian markkinoihin, ja tehdas ilmoitti ettei uutta tyypitystä enää tehtäisi. Oy Otto Brandt Ab oli yhteydessä tehtaaseen ja tarjoutui teettämään nämä tyypitykset mikäli tavaraa vain saataisi. Itse asiassa nämä tyypitykset esim. jarrujen osalta tehtiinkin , jotta voitiin olla varmoja että mallilla olisi mahdollisuuksia saada hyväksyntä. Valmistaja kuitenkin kieltäytyi tarjouksesta, ja näin tämän mallin historia oli taputeltu Eu-alueella. Honda valmistajana jakaa markkinansa kolmeen alueeseen: Eurooppa, USA, sekä Aasia.
Näille alueille myydään omia mallisarjoja joita ei ole mahdollisuus tilata ristiin, niitä ei myydä kuin sille alueelle mihin niitä on tarkoitettu.
Eurooppa markkina alueena on taas niin mitätön, että neuvottelu varaa näistä malleista ei juurikaan ole. Vertailun vuoksi 2008 Aasian moottoripyörämarkkinat olivat 19 miljoonaa moottoripyörää, joista Hondan markkinaosuus oli puolet.
Siinä ei muutama sata mopoa juurikaan heiluta ketään..
Vielä tuosta tyypitys ym. asioista sen verran että yksityinen on hiukan eri asemassa kuin maahantuoja yksittäisten mallien tuonnin kohdalla. Ja yllätys tällä kertaa yksityisen kansalaisen eduksi.
Kun maahantuojana on yksityishenkilö, on "mahdollista" oikaista tietyissä papereissa ym. asioissa, saadakseen yksittäiskappaleen rekisteröityä suomeen. Maahantuojan ollessa kyseessä, vaaditaan automaattisesti tämä tyyppipaperi, jotta rekisteröinti onnistuisi. laki tuntee kyllä piensarjan valmistuksen, jossa lievennyksiä muutamiin paperiasioihin.
Tämä usein aiheuttaa asenteita, että miks ei ne tuo, no ei tuo kun ei ole mahdollista.
Toivotaan että maailma menee siihen suuntaan että kaikki saa kaikkea mutta sitä odotellessa mennään näillä...