Katsastus/rekisteröinti/vakuutus-topic
Alueen säännöt
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
Re: Katsastus/rekisteröinti/vakuutus-topic
Niin, se ei haittaa täällä lukee, että "rekisteri- tai valmistenumeron perusteella voi tilata: plaaplaa" ja valmistenumero on sama asia kuin runkonumero.
Nelitahti on teiden mahti!
Mutta kun ei ole sitä rekisterinumeroa.VPower kirjoitti:"rekisterinumeron ja valmistenumeron perusteella voi tilata: plaaplaa"
runkonumero riittää...
Ostetaan Hondan sivukoppa tai mikä kate nyt se onkaan... ehjä mielellään värillä ei väliä... Myös mittarinpyöritin 12mm akselille ois hakusessa!
Tuolla ainakin pitää rek.numero laittaa
No helpoin sitte vissii vaa soittaa tuonne... ite soitin ja sain kysymällä tiedot
Ostetaan Hondan sivukoppa tai mikä kate nyt se onkaan... ehjä mielellään värillä ei väliä... Myös mittarinpyöritin 12mm akselille ois hakusessa!
Niin, silloin joudut tekemään asiakirjatilauksen tai soittamaan jolloin riittää runkonumero, trafin sivuilla lukee selvästi näin.thetsk kirjoitti:Mutta kun ei ole sitä rekisterinumeroa.
ok kiitos, täytyy soitella huomenna 
Mitenkäs saisin tohon -84 puolariin kilvet? Ollu meijän suvussa koko ajan, kilvissä viimeksi joskus 90-luvun alussa.
reps kops
-89 Hondasta on toissaedellinen omistaja vienyt kilvet konttorille 2004, tarviinko mä alkuperäsen luovarin siltä että saan uudestaan kilpiin? Löytyy hänen ja minua edellisen omistajan välisen luovarin kopio, minun ja edellisen omistajan välinen alkuperäinen luovari ja tietysti rekisteriote.
Soittelin sille 3 viikkoa sitten ja lupasi lähettää, ei ole lähettänyt eikä sittemmin vastaillut edes viesteihin tai puheluihin. Eikä heidän välistä alkuperäistä luovariakaan enää ole vaan se on hävinnyt.
Soittelin sille 3 viikkoa sitten ja lupasi lähettää, ei ole lähettänyt eikä sittemmin vastaillut edes viesteihin tai puheluihin. Eikä heidän välistä alkuperäistä luovariakaan enää ole vaan se on hävinnyt.
Kysyt konttorilta löytyykö runkonumerolla mopon tiedot, jos löytyy ni omistaja rekisteröimään tai joku muu valtakirjan kanssa, pitää katsastaa ja olla vakuutus ennen kilpien saantia tai sit otat vakuutuksen konttorilla.mirc kirjoitti:Mitenkäs saisin tohon -84 puolariin kilvet? Ollu meijän suvussa koko ajan, kilvissä viimeksi joskus 90-luvun alussa.
Jos taas ei löydy tietoja koneelta, niin väkerrät 6 vuoden historian moposta ja sitten vaan sama katsastus ja vakuutuksen ottaminen ja sitten saa kilvet.
Tarviit alkuperäsen luovarin viimeseltä rekisteriin merkityltä tyypiltä suoraan itsellesi, tai sitten kaikki ennen sinua olleet omistajan vaihdokset alkuperäisinä, ja rekkariote pitää olla alkuperäinen paitsi jos on luovari rekisteriin merkityltä kaverilta suoraan sulle jollonka ei välttämättä pitäisi tarvita rekkariotetta ollenkaan.Joniws kirjoitti:-89 Hondasta on toissaedellinen omistaja vienyt kilvet konttorille 2004, tarviinko mä alkuperäsen luovarin siltä että saan uudestaan kilpiin? Löytyy hänen ja minua edellisen omistajan välisen luovarin kopio, minun ja edellisen omistajan välinen alkuperäinen luovari ja tietysti rekisteriote.
No niin mä vähän arvelinkin, tulee kyllä ongelmaa kun ei ole se viimeksi rekisteriin merkitty henkilö kovin yhteistyökykyinen. 
Niin kävi kaverin Rotikan kanssa, ex-omistaja ilmoitti että hän ei mitään allekirjoita niin kappas vaan, ei saatu rotikkaan papruja...
Soitappas trafille ja kysy mitä teet.... ku mulle ne sano et jos et saa luovareita nii katotaa mitä tehää sit
Oi kyllä oi kyllä, sain tänään postissa sen luovarin. Lähetin perjantaina kirjekuoressa omalta osaltani täytetyn paperin hänelle, ja näköjään oli vaivautunut sen täyttämään! Kyllä valahti touhutippa pitkin pippelin vartta. 
Eli trafitissa sanoivat ettei löytynyt mitään runkonumeron perusteella. Eli pitääkö nyt hankkia se 6 vuoden hitsoria? Mitä jos sanoo että on ollut edellisellä omistajalla tai itellä 6 vuotta?
Kirjoittaa että ollut naapurin navetassa 6 vuotta
. Tietenkin naapurin suostumuksella tehtiin paperit.
81,-76
-
kurri
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Tässä kai oli vielä joku helpotus jos sanoi että on ollut 10 vuotta... 6 oli minimi.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
-
monk3ydud3
Nyt pitäisi saada tuohon uuteen runkoon paperit/kilvet jollain tavalla. Eli soitanko tuonne Trafille ja kerron runkonumeron ja ne kertoo sieltä ,että milloin ollut viimeksi rekisterissä ja kenen nimissä? 
Joo, käsittääkseni. Sen voi hoitaa myös katsastuskonttorilla.
Katsastuskonttori tosiaan kertoo myös jos kertoo. Eli ne on vähän välillä nihkeitä ilmeisesti antamaan niitä tietoja.
-87vm punavalko välimalli
EX -90vm käyttis
EX -90vm käyttis
Eli olen ostamassa kaverilta mankin rungon joka on ollut niillä uudesta asti. Viime vuonna hän oli palauttanut kilvet ja nyt paperit ovat hukkuneet eli miten saisis mankin kilpiin. Riittääkö luovari sitten seloste missä mopo on tullu ja missä sitä on käytetty 6 vuoden ajalta ? Saanko nuilla sen omiin nimiin ja kilvet ? tarviiko katastaa? Sori aika sekavaa teksti
Ja mitä homma kustantaisi
Noniin siis mulla on -95 aito Honda josta poliisi vei kilvet 125cc motin takia ja nyt pitäs katsastaa ni meneekö se puolari koneella läpi ja pitääkö olla jarruvalo kun rungossa ei ole sille paikkaa?
Kyllä sen pitäisi mennä puolarimotilla läpi, jarruvaloa ei tarvitse.
-
kurri
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
puolarimotissa on eri ensiövälitys, sen voi periaatteessa katsuri huomata... mutta tuskinpa.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Okei no pitää kokeilla...