Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Naxuli
Viestit: 373
Liittynyt: 19.09.2009 11:37

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Naxuli »

Miten kannattas palotila putsata, kun löytyy kakkaa joka lähtöön sieltä :D Ihan hiomapaperilla varovasti hangata?
EX: Skyteam Monkey 72cc -09, Jincheng Monkey, Gilera SMT, Skyteam Monkey 72cc -10, Skyteam Monkey A1 -08
JiiTee
Viestit: 1229
Liittynyt: 21.04.2010 15:22
Paikkakunta: Multicity

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Naxuli kirjoitti:Miten kannattas palotila putsata, kun löytyy kakkaa joka lähtöön sieltä :D Ihan hiomapaperilla varovasti hangata?
Ite olen aina kaapinut karstat puulastalla poies. Ei tee palotilaan naarmuja mut sillä saa karstat pois. :)
Monkeyt.net:n uhri nro. 2440

Projekti manki
Haukkeli
Viestit: 402
Liittynyt: 16.10.2009 17:59
Paikkakunta: Hamina

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Haukkeli »

Kikles kirjoitti:http://s99.photobucket.com/albums/l293/ ... lmiina.jpg
http://s99.photobucket.com/albums/l293/ ... nnassa.mp4
Oon itte ymmärtäny toby et se on vaik tollane, ja tohon pultataan sitten se kansi kiini
edit. eiku toi oliki palotilan suurentamist varte:D

Mankin kanteen tarvii vaan pätkän akselia ja jotain luokkaa 3-5mm paksua levyä. sit vaa poraa pinnapulttijaon mukasest suht keskelle levyä reiät oikeisiin kohtiin, sorvaa levyn suoraksi sen jälkeen kun se on hitsattu akseliin kiinni. Sen jälkee vääntää pinnapultin reikiin sopivankokoset jengat (3xm8 ja 1xm10) ja sorviin pyöriin, tsekkaa siin sivus et onk suorassa.

Täs viel kuva jigistä sorvissa kiinni + kansi.

Ps: kuva missä näkyy itse jigi ei ole minun tuotokseni!

Kuva


Kuva
JCQ7LK
Viestit: 38
Liittynyt: 05.06.2011 15:36

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja JCQ7LK »

käykö toi jinkun super race nokka-akseli 110cc kanteen?
Näksä
Viestit: 894
Liittynyt: 19.06.2009 17:41
Paikkakunta: Sastamala

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Näksä »

Käy niihin kansiin missä on pieni nokkaratas ja lyhyt nokka eli ainakin samurain kannet.
JCQ7LK
Viestit: 38
Liittynyt: 05.06.2011 15:36

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja JCQ7LK »

JiiTee
Viestit: 1229
Liittynyt: 21.04.2010 15:22
Paikkakunta: Multicity

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

JCQ7LK kirjoitti:Käykö tommonen suoraan jinkkuun http://www.motorpower.fi/cat/product_details.php?p=3671
Kyllähän tuon saat vissiin paikalleen laitettua, mutta puristukset 49cc sylinterillä on olemattomat ja tehohävikki valtava. 88cc sylinterisarja vois olla passeli tuon kannen kanssa.

Osta moposopilta samurai 110cc:n täydellinen kansi jos kantta jinkkuus etit..
Monkeyt.net:n uhri nro. 2440

Projekti manki
JCQ7LK
Viestit: 38
Liittynyt: 05.06.2011 15:36

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja JCQ7LK »

JTT kirjoitti:
JCQ7LK kirjoitti:Käykö tommonen suoraan jinkkuun http://www.motorpower.fi/cat/product_details.php?p=3671
Kyllähän tuon saat vissiin paikalleen laitettua, mutta puristukset 49cc sylinterillä on olemattomat ja tehohävikki valtava. 88cc sylinterisarja vois olla passeli tuon kannen kanssa.

Osta moposopilta samurai 110cc:n täydellinen kansi jos kantta jinkkuus etit..
Valmiina löytyy jo 49mm mäntä 21mm kaasari ja ite tehty tehari
juustonakkikeulii
Viestit: 44
Liittynyt: 28.06.2010 23:18
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja juustonakkikeulii »

Sutii kuin koira parketilla (Y)
Wilpe
Viestit: 256
Liittynyt: 16.08.2010 19:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Wilpe »

110cc kansi vois olla passeli, mutta jos on kuvullinen niin kaippasen kaveriks pystyy heittään 125cc kannen.
mazaice
Viestit: 8
Liittynyt: 27.05.2011 18:40

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja mazaice »

Wilpe kirjoitti:110cc kansi vois olla passeli, mutta jos on kuvullinen niin kaippasen kaveriks pystyy heittään 125cc kannen.
mutta mistä noita sopivia kansia sais ostettuu, ku ostasin mielellää Suomesta? Nii ja millaset puristukset on 72cc pytyllä, uuen mallin kannella ja tasalakisella männällä?
Wilpe
Viestit: 256
Liittynyt: 16.08.2010 19:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Wilpe »

Moposopista saa noita täydellisä samurain 110cc kansia. Itsellä on 72cc välimallinkannella. Männässä pieni kupu(2-3mm), sylinterin alle laitettu 3 tiivistettä ja männästä venttiilin taskuja hieman avarrettu näinikään: Kuva

Noita ihan tasalakisia 72cc mäntiä en oo oikeestaan nähny myytävän misään.
Niin ja voin sanoo, että tolla yhdistelmällä mikä mulla on niin on oikeen kivat väännöt (Y) .
Dony
Viestit: 692
Liittynyt: 08.09.2009 21:09
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa: ilmajokicity

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Dony »

^^Osta moposopista pienikuvullinen mäntä niin ei tarvi lisätiivareita 72 kans. :smoke:
Ei me pohojalaasekkaa täyrellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkouret.
mazaice
Viestit: 8
Liittynyt: 27.05.2011 18:40

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja mazaice »

oho prkl :think: rupesin tutkii kantta, nii huomasin että siinon vanhanmallin nokka, eli onkse vanhanmallin kansi sillo? :) ja nyt on porattu vakiokattila jotai 3,92cc lisää, sen mitä siitä ny voi porata. Eli siis mikä kansi toi ny on? (oon vasta pari kk sit ruvennu perehtyy toho mankiin :roll: )
Dony
Viestit: 692
Liittynyt: 08.09.2009 21:09
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa: ilmajokicity

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Dony »

Minkä kokooset venat siinä on? Se kertoo jo aika paljo. :smoke:
Ei me pohojalaasekkaa täyrellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkouret.
mazaice
Viestit: 8
Liittynyt: 27.05.2011 18:40

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja mazaice »

23 ja 20, eli taitaapi vanhaa mallia olla. :P monimilline toi 72cc mäntä sit on? ja monen millin kuvulla kannattas et ois mahd. paljon puristuksia ja ei ois ku yhel tiivisteellä?
Meinasin kireetä nokkaa vielä kaveriks ja meinasin avarrella tota, nii mikäs kaasari toho 72cc kaveriks? 18-20 :?:
JiiTee
Viestit: 1229
Liittynyt: 21.04.2010 15:22
Paikkakunta: Multicity

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

mazaice kirjoitti:23 ja 20, eli taitaapi vanhaa mallia olla. :P monimilline toi 72cc mäntä sit on? ja monen millin kuvulla kannattas et ois mahd. paljon puristuksia ja ei ois ku yhel tiivisteellä?
Meinasin kireetä nokkaa vielä kaveriks ja meinasin avarrella tota, nii mikäs kaasari toho 72cc kaveriks? 18-20 :?:
Sikanokan kanssa normi 72cc:n mäntä jonka halkaisija on siis sen 47mm.

Kaasariksi 22mm mikuni-setti minimotoracingilta.

Ja muista sit että avarrat sen imukanavan siitä alusta 22mm etkä isommaks.
Monkeyt.net:n uhri nro. 2440

Projekti manki
mazaice
Viestit: 8
Liittynyt: 27.05.2011 18:40

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja mazaice »

tarkotatko "normi" männällä 3,5mm kupusta?? ku se kait yleensä noissa 72cc seteissä mukana tulee...
Onnistusko avarrus silleen et porais jollain 22mm terällä alkuu siihe venttiilinohjurin vieree, sit tasottelis sen? ja minkähän kokoseks tota pakokanavaa pitäs avartaa? (nimim. ekakertalainen :lol: )
ja sitte vielä, meneekö tossa vanhanmallin kannen ja 72cc se raja, et tolle kannelle ei voi enää tyylii 81,2cc tai 84,5cc ostaa? Sähköporalla vai akkuporalla? :D
http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... de=100-408 tossa on tasalakinen mäntä, meniskö ton kannen kaa?? :o
kyselen aika paljo viel tässä vaihees, mut hyvä et joillaki on aikaa :think:
Wilpe
Viestit: 256
Liittynyt: 16.08.2010 19:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Wilpe »

Muistaakseni 82cc tais olla aikalailla isoin mikä meni tolle vanhalle kannelle(korjatkaa jos oon väärässä). Kannattaa avartaa ihan sähköporalla ja jonku näkösellä tommosella jyrstinä terällä. Esim. ite avarsin tommosella pallon muotosella ja sitten sylinterin muotosella ''raspilla'' noi kanavat ja hyvät tuli. Kanavan pohjalle laitoin vähän paperia, että ei menis niin paljon sitä metallisilppua sinne väliin. Sitten vaan kun homma oli tehty niin kaikki purut pois sieltä kanavasta paperi pois ja sitten huuhtelin kanavat bensalla huolella. Imurikin on muuten hyvä apuväline voitten kanavien puhdistuksessa :D .
Dony
Viestit: 692
Liittynyt: 08.09.2009 21:09
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa: ilmajokicity

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Dony »

Kyllähän tuo vanhanmallin kannen kans menöö hyvinki. Monella ollu 88cc vanhanmallin kannen kans. :smoke:
Ei me pohojalaasekkaa täyrellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkouret.
mazaice
Viestit: 8
Liittynyt: 27.05.2011 18:40

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja mazaice »

juu, pittää laittaa listalle :P tiiättekö mikä ton kannen palotilan tilavuus on, nii vois laskee puristussuhteen?viisaammat saa kyllä laskee puolestaki :)
EDIT: ainii mikä kaasari ton 81,2cc kaa? ei varmaa kannata imuvenaa isompaa, vai?
Wilpe
Viestit: 256
Liittynyt: 16.08.2010 19:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Wilpe »

En nyt muista tuota palotilan suuruutta, mutta kaasariks vois olla tosiaan aika hyvä joku 22-25mm.
JCQ7LK
Viestit: 38
Liittynyt: 05.06.2011 15:36

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja JCQ7LK »

Tietääkö kukaan mistä sais tota samurain 3-venttiilistä kantta?
Wilpe
Viestit: 256
Liittynyt: 16.08.2010 19:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Wilpe »

Mistä lähtien samurain on tehnyt 3-venttiilisä kansia :shock: ? Itelle meinaan ei oo tullu vielä vastaan.
mazaice
Viestit: 8
Liittynyt: 27.05.2011 18:40

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja mazaice »

Exhaust Valve Opening Point: (Degrees )
Exhaust Valve Duration: (Advertised)
Exhaust Valve Centerline: (Degrees)

tiiän kyllä mitä noi on suomeks :D ,mutta miten helevatassa mie noi tiijän?? ku pitäs mitat saaha pakoputkelle, ku rupeen ite väsää. en kyllä sit omista mitää hypermittauslaitteistoa :| vastatkoon ken tietää
Vastaa Viestiin