Pikkuviat
Alueen säännöt
• Käytä hakua ennen uuden viestiketjun luomista. Samaa ongelmaa on ehkä jo käsitelty.
• Liitä apukaavake viestiisi! Muiden on helpompi neuvoa sinua.
• Otsikoi aihe niin, että se kuvaa jo vikaa. EI siis otsikkoja tyyliin "mikä vikana?" tai "omituista..".
• Käytä hakua ennen uuden viestiketjun luomista. Samaa ongelmaa on ehkä jo käsitelty.
• Liitä apukaavake viestiisi! Muiden on helpompi neuvoa sinua.
• Otsikoi aihe niin, että se kuvaa jo vikaa. EI siis otsikkoja tyyliin "mikä vikana?" tai "omituista..".
Re: Pikkuviat
Hmmm.. Minkä värinen tulppa? Saattaa olla nokipiikki. Tai sitten koita säätää kohoa hivenen ylöspäin että sais _vähän_ enemmän polttoainetta.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
Re: Pikkuviat
En oikeen muutakaan paikkaa keksiny missä vastattais nopeesti, elikkäs oon vaihtamassa mäntää mankiin. Kuinka paljon sisäänajoa, ja vaihdanko öljyt vaikka ekan 100km ja sit taas joskus 500km jälkeen? Vai kamat kiinni, ekaks vähän rauhallisemmin joku 1 tankillinen ja sit vaan hanaa?
Re: Pikkuviat
Kiihdyttelet kunnolla ja et huudata pitkiä matkoja, eli siis melkein kaikki vaihteet läpi. Jenkaa voi antaa, kunhan muistaa sen huudatuksen jättää pois, vältä moottorijarrua..
Muutaman tankin ajat, senjälkeen vaihdat öljyt, joku 500km se vaihto on muistaakseni
Muutaman tankin ajat, senjälkeen vaihdat öljyt, joku 500km se vaihto on muistaakseni
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Pikkuviat
Ei sen öljynvaihdon kans nii kamalaa kiirettä oo jos pelkän männän vaihdat, eri juttu uudella koneella kun vaihteiston osat hakee paikkaansa ja metallimutua irtoo paljon.
Muista kumminkin hoonata vaikket porauttaiskaan, muuten ei männänrenkaat asetu kunnolla.
Muista kumminkin hoonata vaikket porauttaiskaan, muuten ei männänrenkaat asetu kunnolla.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Pikkuviat
Minkä takia moottorijarrua pitäisi välttää? Mitä haittaa siitä nelarissa muka on?Grimnir kirjoitti:Kiihdyttelet kunnolla ja et huudata pitkiä matkoja, eli siis melkein kaikki vaihteet läpi. Jenkaa voi antaa, kunhan muistaa sen huudatuksen jättää pois, vältä moottorijarrua..
Muutaman tankin ajat, senjälkeen vaihdat öljyt, joku 500km se vaihto on muistaakseni
Kesän 2009 pommitteluita: http://www.youtube.com/watch?v=zRU9tRiFYDg
Kesä 2010: http://www.vimeo.com/15904163
Kesä 2010: http://www.vimeo.com/15904163
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Pikkuviat
Imutahdilla pyttyyn voi tulla alipaine ja männänrenkaiden ja pytyn väliin voi tulla öljyä joka hidastaa männänrenkaiden asettumista. (ja karstoittaa ym.)
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Pikkuviat
Mutta sisään ajon jälkeen, kun renkaat on asettunu ei ole moottorijarrusta enää haittaa, muuta kun karstottaa enemmän? En oo kyl ikinä ennen kuullukkaa ettei nelarille sais antaa moottorijarrua, aina tulee opittua uutta
Kesän 2009 pommitteluita: http://www.youtube.com/watch?v=zRU9tRiFYDg
Kesä 2010: http://www.vimeo.com/15904163
Kesä 2010: http://www.vimeo.com/15904163
Re: Pikkuviat
Monenlaista juttua on kyllä ollu, useimmat autokoulut ja päästöihmiset kehottavat moottorijarrutukseen, mutta jotkut mekaanikot sanovat sen olevan haitaks koska männänrenkaat syö pyttyä enemmän ja sitäkautta pääsee hiljalleen bensaa öljyn sekaan joka taas heikentää alakerran voitelua.. Ohipuhallusta ja karstottumistakin esiintyy.
Tiedä sitten onko siitä 4t moottoreissa niin kamalaa haittaa, en kuitenkaan ite raaskis sisäänajossa hirveesti moottorijarrutella
Tiedä sitten onko siitä 4t moottoreissa niin kamalaa haittaa, en kuitenkaan ite raaskis sisäänajossa hirveesti moottorijarrutella
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Re: Pikkuviat
Selvä, kiitoksia näistä vinkeistä!
Re: Pikkuviat
Elikkä ittellä tuommonen vm.98 manki ja melkeinpä vakio kuosissa tekniikaltaan. Semmonen ongelma, että ei käy yhtään tyhjäkäyntiä (ei auta neulan säätö, ei seosruuvi eikä myöskään tyhjäkäynti ruuvin säätö) mopoa pitää lämmitellä lämpimästä tallista n. 5-10min, että sillä voi lähteä ajamaan, muuten vain sammuu jos koittaa lähteä ajamaan. Ja ajaessakin kun vaihtaa esim kakkoselta kolmoselle ja lyö kaasua niin periaatteessa booaa, kun kaasua vähän laskee niin lähtee ilosemmin taas liikkeelle..
Olisiko mahdollinen vika väärä pääsuutin? Tuosta booaamisesta ajattelin, että pitäisikö isompaa suutinta hommata? Vaikuttaisiko se myös tyhjäkäyntiin? Kuinka paljon isompaa suutinta kannattaisi suurinpiirtein kun kuitenkin tolla jotenkin voi ajaa, ehkäpä 5-10-15 isompi suutin??
Olisiko mahdollinen vika väärä pääsuutin? Tuosta booaamisesta ajattelin, että pitäisikö isompaa suutinta hommata? Vaikuttaisiko se myös tyhjäkäyntiin? Kuinka paljon isompaa suutinta kannattaisi suurinpiirtein kun kuitenkin tolla jotenkin voi ajaa, ehkäpä 5-10-15 isompi suutin??
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Pikkuviat
ei sulla tyhjäkäyntisuutin ois tukossa?
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Pikkuviat
Täytyy huomenna katsoa, mutta mites tuo kun pikkusen aina booaa vaihteen vaihdon jälkeen? 5 kokoa isompi pääsuutin?
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 23.11.2010 03:45
Re: Pikkuviat
Ei lähde manki käyntii. Kaasari putsattu, antaa hyvän kipinän, venttiilit säädetty, ajotus kohillaa..
Nokkarattaan ketju hieman löysällä, mutta eikai se voi vaikuttaa käyntiin lähtemiseen?
Nokkarattaan ketju hieman löysällä, mutta eikai se voi vaikuttaa käyntiin lähtemiseen?
Re: Pikkuviat
Oletko koittanut laittaa bensaa tulpan reijästä? Mites onko nokkaratas oikeassa asennossa ja oikein päin?
Re: Pikkuviat
Miten voi olla mahollista että manki vuotaa öljyä pakoaukosta?
Re: Pikkuviat
Mullakin oli,mut laitoin 82 pääsuuttimen ni loppu se nykiminen.topppsu kirjoitti:No vähän tommosta nykimistä. Ja kaasarina on soikee 19mm JingKe.devil kirjoitti:Millaistas pätkimistä on kyseessä? Booausta, nykimistä vai kone sammuu, starttaa uudestaan, sammuu -tyyliin?
Re: Pikkuviat
Kertokaapas käykö manki laihalla vai rikkaalla, kun tulppa musta ja ns. tukehtuu bensaan ku kääntää nopeesti kaasua, mutta kuitenkin kun laittaa ryypyn päälle ja kääntää kaasua niin toimii hyvin, eli sen mukaan kävisi laihalla
Huomenna koitan säätää neulaa niin näkee että kumpaa se on.
Huomenna koitan säätää neulaa niin näkee että kumpaa se on.
Honda Monkey Z50j 1989 72cc ja "19"mm jinke
Re: Pikkuviat
Kun käynnistin mankin juuri (parin pvn seisonnan jälkeen) yläkerrasta kuului saatanallista rahinaa.
Annoin koneen lämmitä noin minuutin, niin rahina loppui. Mikä on vikana
Annoin koneen lämmitä noin minuutin, niin rahina loppui. Mikä on vikana
Honda Monkey -91
Volkswagen Golf -98 mk4 1.6
Volkswagen Golf -98 mk4 1.6
Re: Pikkuviat
Jos tulppa on musta ni on liian rikkaalla.trolli kirjoitti:Kertokaapas käykö manki laihalla vai rikkaalla, kun tulppa musta ja ns. tukehtuu bensaan ku kääntää nopeesti kaasua, mutta kuitenkin kun laittaa ryypyn päälle ja kääntää kaasua niin toimii hyvin, eli sen mukaan kävisi laihalla
Huomenna koitan säätää neulaa niin näkee että kumpaa se on.
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 23.11.2010 03:45
Re: Pikkuviat
Nokkaratas on oikeassa asennossa, mutta eihän sillä ole väliä että miten päin on? mutta voiko tuo ketjujen löysyys vaikuttaa (nokkaketjun)Malössi kirjoitti:Oletko koittanut laittaa bensaa tulpan reijästä? Mites onko nokkaratas oikeassa asennossa ja oikein päin?
Re: Pikkuviat
Paa rikkaammalle ja laita lämpöarvoltaan kuumempi tulppa. C7HSA -> CR6HSConneX kirjoitti:Jos tulppa on musta ni on liian rikkaalla.trolli kirjoitti:Kertokaapas käykö manki laihalla vai rikkaalla, kun tulppa musta ja ns. tukehtuu bensaan ku kääntää nopeesti kaasua, mutta kuitenkin kun laittaa ryypyn päälle ja kääntää kaasua niin toimii hyvin, eli sen mukaan kävisi laihalla
Huomenna koitan säätää neulaa niin näkee että kumpaa se on.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
Re: Pikkuviat
Joo kokeilin kaikissa neulan lovissa ja rikkaimmalla kävi parhaiten, booaa vieläkin eli isompaa suutinta kehiin? tulppaa en oo kokeillu vielä vaihtaa, mutta huomenna ostan uuden. Mä ostin siks tuon 7 lämpöarvon tulpan ku aattelin että 72cc:lle se olis sopiva. Mitä muuten tuo lämpimämpi tulppa auttaa?devil kirjoitti:Paa rikkaammalle ja laita lämpöarvoltaan kuumempi tulppa. C7HSA -> CR6HS
E: Mikä muute on kun aivastaa kaasarista parin minuutin välein, venat säädetty parii päivää sitten, eikä ajettu sen jälkee kun pari km? voiko ajoitus olla pielessä kun kuitenkin kulkee yhtä kovaa kun ennenkin.
Re: Pikkuviat
Se vaikuttaa siihen kuinka kuumana kone loppujenlopuksi käy. Hyvin vähän toisaalta. Mutta sitten täytyy laittaa lämpösempi jos sillä sopivalla seoksella tulppa on musta. Tulpan täytyy polttaa se karsta pois. Liian kylmä tulppa ei polta.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
Re: Pikkuviat
Selvä, ihan uutta tietoa minulledevil kirjoitti:Se vaikuttaa siihen kuinka kuumana kone loppujenlopuksi käy. Hyvin vähän toisaalta. Mutta sitten täytyy laittaa lämpösempi jos sillä sopivalla seoksella tulppa on musta. Tulpan täytyy polttaa se karsta pois. Liian kylmä tulppa ei polta.
Jospa sen sais sillä vähän isommalla suuttimella ja uudella tulpalla kuntoon.
Re: Pikkuviat
Mikä vikana koneena 125 lifan ja kaasarina 24mm molkt mikunin kopio. Kun polkasee käymään kierrokset nousee todella korkeiksi ja jää huutamaan, vaikka ottaisi ryypyn pois. Mikä vikana?