Yleistä keskustelua valmiskoneista (50-xxxcc)

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Säntti
Viestit: 111
Liittynyt: 08.05.2009 23:23

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)

Viesti Kirjoittaja Säntti »

Joo lisään vielä edelliseen koska ittellekki tulos toi lifan125. Miten sitä lähteä virittämään lisää? Miten saa "keulimaan kaasusta"?
Näksä
Viestit: 894
Liittynyt: 19.06.2009 17:41
Paikkakunta: Sastamala

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)

Viesti Kirjoittaja Näksä »

Jos aito lifan niin ei sovi mankin rattaat koska vetoakseli suurempi. Imukaula sopii. Kannattaa laittaa pieni kaasari ja raj. cdi jos haluut et ei kulje, koska jos laitat niin lyhyet välit ettei mee yli 65 niin kone huutaa kauheilla kierroksilla jollet sitten aja 40kmh. Ei se kovin paljon vie jos hyvissä säädöissä ja nätisti ajaa mutta vähän huonommilla säädöillä ja kikkaillessa oon saanu 10l tai ylikin menee/100km. Onhan se aito lifan melko luotettava, vaihteisto vikoja ollut jonkun verran ja kampiakseleita on tainnut joltain katketa valmistusvirheen takia. Alkuun kannattaa vaihtaa öljyt aika usein ja mieluusti hankkia magneetti öljyproppi koska metallin silppua tulee PALJON kun osat sovittautuu toisiinsa.
Ja sitten tohon miten virittää niin kunnon kaasari, virinokka, kannen avarrus ja kp mäntä ja hyvät säädettävät sähköt vielä kaveriks niin potkii jotenkin. Kaasusta saa keuliin ku tekee mankista korkeen mutta lyhyen ja pitää vakio keulan mikä on aika kevyt.
E:Keuliihan se vakiosvingillä hyvin melkein millä vaihteella vaan mutta jos on pitkää svingiä ja sellasta niinku mulla ja melko matala niin eipäs keulikkaan kun ykkösellä, lyhyemmillä väleillä 2 jotenkin.
Viimeksi muokannut Näksä, 04.11.2010 22:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Skyttari
Vip-käyttäjä
Viestit: 799
Liittynyt: 16.12.2007 19:30
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)

Viesti Kirjoittaja Skyttari »

Kyl näksä se aito lifani missä on isovena kansi ja 20mm vetari keulii kaasusta 3 vaihteellakin 14/35 väleillä ja 25mm soikeella keihinillä.. :roll: Itse olen sitä todistanut kun kaverin jinkussa sama tekniikka on mitä tuo Jouni tuolla mototissa myy.. Ja tuosta voi päätellä jotakin kuinka lyhyet välit tarvii ettei kule yli 60 jos meinaa välityksillä sen tuo 60 kulkemaan ku noilla vireillä kaverin jinkku meni jotain vähän päälle 80..
Monkeyt.net vanki numero 1005
Skyttari
Vip-käyttäjä
Viestit: 799
Liittynyt: 16.12.2007 19:30
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)

Viesti Kirjoittaja Skyttari »

Mites kumpi kone on teijän mielestä parempi.. 150 lifan vaiko 160 yx :think:
Monkeyt.net vanki numero 1005
ukkoperkele
Viestit: 881
Liittynyt: 28.12.2008 21:53
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)

Viesti Kirjoittaja ukkoperkele »

Varmaan YX jos se on se parempi (kalliimpi) malli. Lifanista alakerta kuulemma nopiasti väsähtää.
Gas, grass or ass. No one rides for free
Haukkeli
Viestit: 402
Liittynyt: 16.10.2009 17:59
Paikkakunta: Hamina

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)

Viesti Kirjoittaja Haukkeli »

Joo gen.3 yx on vissiinki nyt sit olevinaa melkosen vahvaa tekoa jo. Kyl siitki aski hajoaa jos väärin monottaa,tosin lifanist viel helpommin.
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)

Viesti Kirjoittaja kurri »

Mä tein omastani gen2:sta "kolmosen" niin onhan se oikeenpuoleinen lohko ihan eri maailmasta.. Laakereitten ympärillä materiaalivahvuus varmaan tuplat verrattuna vanhempaan malliin.

No, taitaa toi silti vaatia vähän silkkihansikkailla käsittelyä että kestää. Kytkin on järee ja kone nappaa kierroksia nopeesti ni helposti saa vaihdemissillä hajotettua laatikon veikkaisin.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Skyttari
Vip-käyttäjä
Viestit: 799
Liittynyt: 16.12.2007 19:30
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)

Viesti Kirjoittaja Skyttari »

No ostin tuossa nyt sitten tuon tobezkin vanhan 150 lifanin joka on tosin leiponu niin kattellaan nyt kun sen saa ensteks kuntoon et mitenkä kestää... pitää vissiin ruveta tekemään varmoja vaihtoja ja muutenki ajelemaan vähemmän rajusti sillä :roll:
Monkeyt.net vanki numero 1005
tukse
Viestit: 542
Liittynyt: 26.03.2008 15:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)

Viesti Kirjoittaja tukse »

Lifanit on kyllä täyttä paskaa (Y)
Honda monkey - it´s a legend
JVN
Viestit: 63
Liittynyt: 19.07.2008 16:21
Paikkakunta: alavieska

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)

Viesti Kirjoittaja JVN »

Mullahan on mankisa 620mm Usd keula ja +10cm haarukka, Tekniikkana 110cc korkeapainemännällä ja vanahanmallin kannella, 20mm mikunilla ja noi 14-36 välit ja kyllä muuten keulii vielä 3 kaasusta. Saa tulla koittaan jos ei usko. En kyllä sitte tiiä ku mulla on kuiteski hondan alakerta. että onko eri välitteinen.

Skyttari kirjoitti:Kyl näksä se aito lifani missä on isovena kansi ja 20mm vetari keulii kaasusta 3 vaihteellakin 14/35 väleillä ja 25mm soikeella keihinillä.. :roll: Itse olen sitä todistanut kun kaverin jinkussa sama tekniikka on mitä tuo Jouni tuolla mototissa myy.. Ja tuosta voi päätellä jotakin kuinka lyhyet välit tarvii ettei kule yli 60 jos meinaa välityksillä sen tuo 60 kulkemaan ku noilla vireillä kaverin jinkku meni jotain vähän päälle 80..
Ostetaan EHJÄ lampunkoppa ja umpio. Tarjoa!
Näksä
Viestit: 894
Liittynyt: 19.06.2009 17:41
Paikkakunta: Sastamala

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)

Viesti Kirjoittaja Näksä »

Nii on mullakin Hondan alakerta, on paaaljon lyhyemmät välit kun lifanin alakerrassa, mulla on hondan alakerran kans 13/26 ja on paljon lyhyemmät kun lifanilla 16/35. Ja sun keulii sen takia kaasusta kun sun on korkeempi kun mun eikä oo niin pitkä, kun eikös sulla oo 365 iskarit?
tazm
Viestit: 23
Liittynyt: 10.01.2010 04:56

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)

Viesti Kirjoittaja tazm »

Tietäisikö joku kuinka kytkeä lifan 125 kone skyteam monkeyhyn? Jos jollakin olisi jokin kytkentäkaavio tohon koska en jaksa itse pähkäillä mikä johto menee mihinkin :oops:
JVN
Viestit: 63
Liittynyt: 19.07.2008 16:21
Paikkakunta: alavieska

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)

Viesti Kirjoittaja JVN »

Näksä kirjoitti:Nii on mullakin Hondan alakerta, on paaaljon lyhyemmät välit kun lifanin alakerrassa, mulla on hondan alakerran kans 13/26 ja on paljon lyhyemmät kun lifanilla 16/35. Ja sun keulii sen takia kaasusta kun sun on korkeempi kun mun eikä oo niin pitkä, kun eikös sulla oo 365 iskarit?
Iha 340mm iskarit löytyy.. Tiiä sitte.
Ostetaan EHJÄ lampunkoppa ja umpio. Tarjoa!
Skyttari
Vip-käyttäjä
Viestit: 799
Liittynyt: 16.12.2007 19:30
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)

Viesti Kirjoittaja Skyttari »

tazm kirjoitti:Tietäisikö joku kuinka kytkeä lifan 125 kone skyteam monkeyhyn? Jos jollakin olisi jokin kytkentäkaavio tohon koska en jaksa itse pähkäillä mikä johto menee mihinkin :oops:
Täältä monkeyt netistä löytyy jostain hakua käyttämällä jinkun johtosarjan värit ja mikä menee mihinkäkin ja niitä voi verata lifanin johtosarjaan. Itekkun laitoin kesällä lifanin skytarin vakiojohtosarjalle niin taisin laittaa skyteamin: musta- punasen --> Lifanin: kelta-punaseen. Nuo on ainoat johot mitä muistan siitä.. kyllä niille muillekkin johoille paikka löytyy kun tutkii ja kokeilee.. keltanen ja vihree-punanen (?) on periaatteessa käynnistymisen kannalta turhia.. :roll:
Monkeyt.net vanki numero 1005
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)

Viesti Kirjoittaja kurri »

Meillä ainakin oli lifanin johtosarjassa ihan samat värit kun hondassa.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Skyttari
Vip-käyttäjä
Viestit: 799
Liittynyt: 16.12.2007 19:30
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)

Viesti Kirjoittaja Skyttari »

Joo eli kertokees ku nyt sain kasattua taas tuon lifanin yläkerran, virinokkaa meinasin laittaa mut ei käyny niin laitoin vakio nokan takas mistä yritin vähän mirkkelillä hioo lisää nostoo siihen ilman et otin laakereita irti niin nyt ei lähe käyntiin. Tekee niinkun ennen teki kun oli pensahana tai letku tukkeissa, kun ne vaihdoiin uusiin niin rupes pelittään mut nyt tekee samaa :shock: JA sitten se savuttaa pirusti vaikken ees saanu käyntiin nii oli talli vähän ajan polkemisen jälkeen täynnä savua... Johtuuko kaikki vaan tuosta nokasta vai mistä?
Monkeyt.net vanki numero 1005
Skyttari
Vip-käyttäjä
Viestit: 799
Liittynyt: 16.12.2007 19:30
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)

Viesti Kirjoittaja Skyttari »

Mistä saa ylikoko mäntiä 150cc lifaniin :think:
Monkeyt.net vanki numero 1005
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)

Viesti Kirjoittaja kurri »

akunarilta ainakin jos et muualta löydä
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
henkke
Viestit: 61
Liittynyt: 06.01.2010 21:43

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)

Viesti Kirjoittaja henkke »

Onko mitään keinoa ku ostin vähä aika sitte 150cc koneen mankiin sillä on kerty nytte 1000km , aina ku menee potkiin käyntiin niin se välillä potkasee ihan saatanasti takasi . Jalka meinaa nääs olla tunnin ainaki aika hellänä sen jälkee , onko vain uuden karheutta vai jotain ?
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)

Viesti Kirjoittaja kurri »

pitää vaan polkaista oikein...

http://www.youtube.com/watch?v=MLV0pvacJgc
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Karhunen
Viestit: 113
Liittynyt: 07.10.2009 12:04
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)

Viesti Kirjoittaja Karhunen »

Onko täällä kellään hajonnu uudenmallin 125cc lifanin kone? Kyselin tossa kesällä ooracingilta että paljon maksais kokonaisuudessa sellanen viritys setti mitä suunnittelin, ni ne vastaili et ei sitä kannata virittää ku ei se kestä ees vakiona. Onkohan ne nyt sekottanut sit johki toiseen?
Näksä
Viestit: 894
Liittynyt: 19.06.2009 17:41
Paikkakunta: Sastamala

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)

Viesti Kirjoittaja Näksä »

Vaihteisto ja lohkot niissä taitaa paukkua eli hyvää öljyä sisään, kytkin kunnon säätöihin ja nätit vaihdot niin eiköhän se kestä vaikka olis vähän viritettykin.
Karhunen
Viestit: 113
Liittynyt: 07.10.2009 12:04
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)

Viesti Kirjoittaja Karhunen »

Paljon tohon lifaniin pitäs muuten laittaa öljyä, ja varmaan 10w-40(kesällä siis)?
Miksu1
Viestit: 93
Liittynyt: 12.04.2010 15:13

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)

Viesti Kirjoittaja Miksu1 »

7dl jos en väärin muista ?
mikkoj
Viestit: 11
Liittynyt: 31.01.2010 21:19
Paikkakunta: Äetsä

150 konetta??!

Viesti Kirjoittaja mikkoj »

mistä tuollaisia 150cc lifaneita mahtaa saada nykyään, aikoja sitten kattelin et minimotoracingis oli niitä mut nyt on vaan jotain yx paskamoottoreita, eli se joka tietää mistä näitä sais halvalla, viestiä tänne...

yhdistin viestiketjut -kurri
Vastaa Viestiin